Ačkoliv to ještě před pár měsíci s norskou společností Think Global nevypadalo vůbec dobře a hrozil jí reálně bankrot, teď se situace mění. Norské soudy svolily k plánu na urovnání dluhů, což umožňuje firmě opustit soudní ochranu a opět začít normálně fungovat. Výrobce elektromobilů Think City je tak opět ve hře.
Výroba elektromobilů se z Norska, konkrétně města Aurskog, přesouvá do Finska, konkrétně Uusikaupunki. Do továrny vlastněné společností Valmet Automotive, kde se Think City budou vyrábět vedle plug-in hybridů Fisker Karma. Valmet je také jedním z nových investorů, vedle společnosti Ener1 a investičního fondu podporovaného norskou vládou.
Díky jim se firmě podařilo získat investiční kapitál v hodnotě 47 milionů dolarů. Šéf firmy Richard Canny očekává, že výroba elektromobilu Think City by měla začít co nevidět. „Rozhodnutí soudu je poslední krokem v našem návratu k normálním operacím. Je to pro Think důležitý den a my bychom proto rádi poděkovali našim věřitelům a dodavatelům za jejich neutuchající podporu a našim věrným a trpělivým zákazníkům projevili vděk,“ řekl doslova.
Běhěm následujících měsíců chce Think rozšířit svou prodejní síť po Evropě. První zázkazníci by se auta měli dočkat už během příštího roku. Zda i v České republice, toť otázka. Víme, že v minulosti už nějaká jednání s místními firmami proběhla, ale žádných konkrétních výsledků podle našich informací dosaženo nebylo.
Ano, Th!nk mel opravdu skoro
Ano, Th!nk mel opravdu skoro opratku na krku. Hybernoval vetsinu vyvoje do doby, nez se jeho cashflow ustali. Mezitim se soustredili na prodej stavajici serie vozu. Jestli se jim dari prodavat tolik, kolik chteji vubec netusim. Obcas se objevi zprave, ktera rika, ze si 100 vozu koupili Rakusane. To je ale podle me zoufale malo. Stoji to vubec za tiskove prohlaseni?
Mel jsem se ucastnit vyvoje nove generace elektropohonu pro Th!nk. Na podzim 2008 byl ale prerusen tok penez na vyvoj a doted se neobnovil. Zachranu muze prinest EU a Norska vlada.
Nemám vůbec nic proti
Nemám vůbec nic proti think city co se technické stránky týče? Ale chci se zeptat… Líbí se vám design. Tam bych řekl že je prostor pro markantní zlepšení!
Souhlas … vypadá tak
Souhlas … vypadá tak nějak levně :-/
Dizajn exteriéru sa mi zdá
Dizajn exteriéru sa mi zdá vpohode, ale čo dielenské spracovanie? Hlavne kvalita interiéru je na úrovni spred dobrých 10 rokov. Čo vy na to?
Ano, o design by meli
Ano, o design by meli vyrobci velmi dbat. Ne proto, ze si myslim, ze je to dulezite, ale proto, ze ho povazuji za dulezity potencialni kupci a ridici. Kult auta se zde nenapadne budoval skoro 100 let, jsme v tom az po usi a behem nasledujicich 10-20 let by to mohla rychleji zmenit snad jen nejaka katastrofa, valka ci zivelna pohroma.
(Emotikon podvecerni dekadence)
Jak jim mohl hrozit bankrot
Jak jim mohl hrozit bankrot když ještě v lednu nestíhali vyrábět. V půlce ledna jsem jim psal že chci koupit „Th!ink City“ a odpověděli mi „že se omlouvají, ale pro zákazníky z česka není dostupný“.
Bohužial, keď dodávajú
Bohužial, keď dodávajú len do Nórska, Dánska, Švédska, Holandska, Švajčiarska, Rakúska a Španielska, na zákazníka z východu neberú ohľad.Tak načo si sťažujžu? Mali by sa riadiť heslom Náš zákazník, náš pán.
Situace Thinku nebyla
Situace Thinku nebyla jednoduchá, firmě chyběl především kapitál, který se teď – zdá se – podařilo zajistit.