Japonsko testuje elektrická auta na solární energii
V Japonsku v malém městečku poblíž Tokya zkouší skupina společností Mazda, EnerDel, Think Global a Itochu elektrická auta zásobovaná čistě solární energií.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
V Japonsku v malém městečku poblíž Tokya zkouší skupina společností Mazda, EnerDel, Think Global a Itochu elektrická auta zásobovaná čistě solární energií.
Britský deník The Guardian informuje, že společnost Ener1 chystá v následujících letech snížení cen lithium-iontových baterií až o 50%. Ener1 vyrábí li-ion baterie ve své dceřinné společnosti EnerDel, která je zase dodává například pro Think Global a její elektromobil Think City. Snížení cen prý má přijít společně s nasazením opravdu masové výroby baterií. Ta je zase podpořena zájmem velkých automobilek o alternativní paliva a rozvoj li-ion technologie. V podstatě všechny budoucí elektromobily, hybridy a další typy automobilů s alternativním pohonem mají využívat lithium-iontové baterie. „Můžeme snížit cenu li-ion baterií o 50% a věřím, že dokážeme toto snížení přesunout i na spotřebitele,“ řekl Guardianu Charles Gassenheimer, výkonný ředitel společnosti . Snížení očekává do dvou let, v současné době jedná s více než 24 světovými automobilkami.
Městské elektromobily Think se rychle stávají skutečností.
O velmi zajímavém elektromobilu Think jsme už před časem informovali. Společnost Think Global má za sebou takové společnosti jako Segway nebo Google, a nyní také Ener1. Think Global a Ener1 totiž uzavřeli kontrakt, na jehož základě dodá Ener1 výrobní prototypy nových lithium-iontových baterií pro elektromobily Think. Prototypy budou dodány v březnu 2008, součástky pro ostrou výrobu by pak měly být dodány v průběhu července 2008. Je tedy pravděpodobné, že elektromobil Think se začne prodávat někdy koncem roku 2008. Ener1 očekává, že na prodejích Think v letech 2008-2010 vydělá až 70 milionů dolarů, celková hodnota dohody by pak měla být kolem 200 milionů dolarů. Think Global zjevně hodlá vyrábět elektromobily Think v opravdu masovém měřítku, v řádech desítek až stovek tisíc kusů ročně a zjevně k tomu má dobrý obchodní model. Co na to Toyota a další? Koupili byste si Think?