Zástupci Nissanu potvrdili Leaf s 60kWh baterií

Aktuální nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií je spíš taková znouzectnost. Zástupci automobilky Nissan už potvrdili, že nová generace Nissan Leaf dostane 60kWh baterii.

Nová 60kWh baterie je zhruba stejně velká jako stávající baterie Leafu. Články by měla dodat společnost LG Chem.
foto: Nissan

Nissan by si měl s novou generací elektromobilu Nissan Leaf pospíšit, protože na trh už se s vervou chystají Tesla Model 3 i Chevrolet Bolt. Posledně jmenovaný už automobilka GM dokonce testuje a na trhu má být koncem letošního roku. Tesla Model 3 pak na konci roku 2017.

Nissan předs časem ukázal koncept IDS vybavený právě 60kWh baterií, který hodně napovídá jak bude druhá generace Leafu vypadat. Není bez zajímavosti, že baterie pro IDS je prakticky stejně velká jako nová 30kWh baterie.

Na elektromobilní konferenci EVS29 v kanadském Montrealu aktuálně Kazuo Yajima, globální šéf konstruktérů elektromobilů a hybridů v Nissanu, potvrdil magazínu Autobloggreen, že 60kWh baterie v novém Leafu bude.

Nedodal už ale kdy by se nové auto mělo objevit na trhu. Díky baterii o kapacitě 60 kWh by nicméně elektromobil měl nabídnout dojezd kolem 365 km na jedno nabití dle standardu EPA.

104 Comments on “Zástupci Nissanu potvrdili Leaf s 60kWh baterií”

  1. …baterie pro IDS je
    …baterie pro IDS je prakticky stejně velká jako nová 30kWh baterie.

    To je samozřejmě nesmysl. Jak fyzikálně, tak i opticky na první pohled. Stačí srovnat fotku baterie 60kWh v tomto článku například s fotkou 24/30kWh baterky ve starším článku Baterie Nissanu Leaf: 99,9 % z nich je stále v provozu. Je vidět, že baterka 60kWh je vyšší. Odpovídá to i tomu, že prototyp elektromobilu Nissan Leaf s pokročilými experimentálními bateriemi má nižší světlou výšku. Už jsem to tu jednou psal, svezli se v něm účastníci summitu G7 v Japonsku v květnu 2016.

    Takže pokud má být řeč o „prakticky stejně velké baterii“, tak by asi bylo dobré zdůraznit, že se jedná o prakticky stejné půdorysné rozměry, tj. délku a šířku včetně natvarování pod sedadly a podlahou EV, ale výška je vyšší. Což je z hlediska PR „nepodstatný detail“. 😉

      1. 60kWh baterka Chevroletu
        60kWh baterka Chevroletu Bolt s články od LG chem váží 435kg čili o 141kg víc než baterka u Leafa 24kWh.

        Mimochodem jen tak pro srovnání – má někdo skutečně relevatní údaj, kolik váží spalovací motor včetně veškerého příslušenství např. u takového VW Golf?

            1. jj, ale samozrejme EV vahu
              jj, ale samozrejme EV vahu na vic ma, EV nejsou jen baterky, je to zase par veci navic, elektromotor/elektromotory, palubni nabijecka, a asi jeste par dlasich drobnosti, takze rekneme 100-200kg navic ten EV pohon vazi, i na tech baterkach ma vlastne nejvetsi podil vahy spise obal nez samotne baterky

              taky zalezi kde se to srovnava, u mestskych auticek typu UP/eUP bude rozdil v tom jestli ma navic 200kg, u auta jako je Tesla S je to tak nejak fuk a ta vaha navic nehraje as takovou roli

            2. to by platilo tak možná
              to by platilo tak možná ještě před 20-ti lety. Baterie byly olověné nebo NiCd nebo NiMH atd. většinou potřebovali i vodní chlazení, měly těžký elektrolyt atd.
              Když jsem dával nové LyFePo4 do P106, tak jsem se dostal o cca 100kg s pohotovostní hmotností níže, jak měla P106 ve spalovací verzi – auto letělo jak vítr..:). Současný Leaf má pohotovost cca 1500kg, což je srovnatelné se obdobnými spalovacími auty attn Tesla má něco přes 2t, attn srovnatelná spalovací auta.
              Obecné povědomí, že EV je těžký kvůli těžkým baterkám je asi jen taková fáma.

                1. Otázka zní, jestli se
                  Otázka zní, jestli se vyplatí na aku šetřit. Jak dlouho to olovo vydrží? Jak rychle se dá nabít?

                2. Celkem mi nezáleží na
                  Celkem mi nezáleží na rychlosti nabíjení,mám celou pracovní dobu na dobití a jinde nabíjet nehodlám,nabito je za dvě hodiny asi na 50% a pak nabíjecí proud klesá

                3. srovnáváte jabka a
                  srovnáváte jabka a hrušky. Hovoříme o hmotnosti, vy o ceně. Ale máte pravdu, cena olověných baterií je nižší, ovšem nevím který dobrodruh by si je do EV dobrovolně dal. A co jako, že Li články vyjdou na cca 200tis ?? v PHM to projedete za cca 80tis km, osobně to mám za dva roky zpět.

                4. Jezdíte každý den
                  Jezdíte každý den včetně víkendů a svátků 109,5 km?Není jednodušší změnit zaměstnání a nezanechávat za sebou takovou ekologickou zátěž byť v podobě elektromobilu?Já jezdím denně 18 km,olovo mi stačí a taky proto jsem si koupil stařičký elektromobil s levnými bateriemi.Cena olova není nižší ale cena lithiových baterií je neúměrně vysoká a to nehodlám podporovat.Až mi baterie odejdou,zařadím je do ostrovního systému a koupím klidně další olovo.

                5. Až odejdou, tak je můžete
                  Až odejdou, tak je můžete dát maximálně tak do sběru.

                6. Jistě fundovaný
                  Jistě fundovaný názor!
                  Jinak až budou baterky na třetině kapacity např.60 Ah,budu mít ve sklepě 14 ks 6V baterií,z nichž složím 7 ks 12V 60 Ah baterií,7x60Ah je 420Ah a to mi stačí na dalších minimálně 8 let víkendového provozu s fotovoltaickou ostrovní elektrárnou,dělám to tak už víc než 20 let,nepotřebuji vysoké startovací proudy.

                7. Já prostě olovu nevěřím.
                  Já prostě olovu nevěřím.

                8. Není důvod nevěřit,je to
                  Není důvod nevěřit,je to „stovky“ let stará technologie,předvídatelná a jednoduchá ve všech směrech,plně a jednoduše recyklovatelná,co se týče stárnutí a kapacity,velice tolerantní k uživateli oproti 0,05V víc či míň v lithiové baterii,to jí bezpečně zničí na první pokus,to je to čemu já nevěřím a také se mi nelíbí přemrštěná cena této baterie.Navrch jí nepotřebuji.Avšak v názorech ostatních se projevuje jakýsi druh potřeby všem nahlas určovat co mají dělat a co je pro ostatní dobré.Jestli se někomu nelíbí,že mám olověné baterky v elektromobilu,ať skočí třeba do zdi.Navrch pokrok jde mílovými kroky vpřed a poslední dobou se objevily nové druhy baterií.

                9. Pro zničení litiovek na
                  Pro zničení litiovek na první pokus rozhodně nestačí nabít o 0,05V nad doporučené maximum.

                  Pokrok jde mílovými kroky a proto používáte sto let starou technologii. Je to Vaše volba.

                10. Rozhodně stačí ke
                  Rozhodně stačí ke zničení a ano,je to moje volba,moje baterie a moje hobby a proto používám staletími ověřenou technologii.Nejmenujete se Jaromír Vegr?Nemáte stále rudou knížku?Co Vy dokážete jiného,než určovat ostatním,co mají dělat?

                11. Já Vám přece nic
                  Já Vám přece nic neurčuji, já jsem napsal svůj názor a Vy máte svůj.

                  V autě mám Winstony a nabíjí se maximálně na 3.6V/článek, ke 4.2V je hóóódně daleko.

                12. V tom případě asi určil
                  V tom případě asi určil někdo jiný,ať své baterie vyhodím a zřejmě nečtete ani co píšu o nabíjení li baterií,jen jsem napsal,že přebití o 0,05V je devastující a ani slovo o tom,kolik nabíjíte Vy,píšu technicky stručně a jasně,Vy píšete odhady a pocity.V autě mám trakční olověné Varty 208Ah.Nabité jsou do plna 100V,vybité jsem neměřil,ale ještě se to nezastavilo,po 50km to přestalo mít sílu.Zkuste nabít na 4,25V,schválně,když si za tím stojíte…

                13. Můj NÁZOR je, že budou k
                  Můj NÁZOR je, že budou k ničemu. Nic jsem Vám nenařídil (neurčil).

                14. A datum,kdy mi budou k
                  A datum,kdy mi budou k ničemu mi poradíte?Zatím v pohodě jezdím,avšak vypadá to,že se spíš vrátím k zlevněnému oleji na smažení.

                15. Nějak teď nemohu najít
                  Nějak teď nemohu najít křišťálovou kouli, tak tipuji první článek mrtvý (nafouklý) do 36měsíců a dojezd pod 50% po 5 letech provozu.

                16. To je ale úplně perverzně
                  To je ale úplně perverzně luxusní výdrž ! 🙂

                17. Doporučené maximum u Lixxx
                  Doporučené maximum u Lixxx je 80%,tedy 4V nabití je velmi rychlé a 100% maximum je 4,2V,(podle typu)zkracuje se však životnost a déle trvá plné nabití,v poslední fázi do baterií teče jen malý proud a nabíjí se napětím,cokoliv navíc baterii devastuje,stejně tak vybíjení pod 2,75 je zničující a navrch náhlé v závislosti na malém a poté rychlém poklesu napětí těsně před úplným vybitím.To vše hlídá elektronika,která se kdykoliv může porouchat a mít na svědomí statisícové škody,zrovna tak nabité a provozované LiIon baterie při nižších teplotách jsou zbytečně likvidovány,zato nabitým olověným to moc nevadí,trpí“jen“nepříznivým dočasným poklesem kapacity.K mým jistým denním 20 kilometrům mi stačí jen ranní pohled na teploměr a rychlé připojení k zásuvce hned po dojetí.

                18. do práce to mám cca 60km /
                  do práce to mám cca 60km / cesta mi zabere cca 50min. + ostatní jízdy, po městě + Praha, Brno, Plzeň, Sk, AT, D dle potřeby. Spalovací auto už nepoužívám. Změnit práci není tak jednoduché, mám tam firmu, zaměstnávám pár lidí, živím rodinu, mám závazky a navíc mě to zatím baví…. Zanechaná ekologická stopa je asi k diskusi, která vzhledem k našim rozdílným názorům na recyklaci komponentů aku, by pravděpodobně neměla smysluplný konec.

                19. Neříkám že Vy máte
                  Neříkám že Vy máte jezdit na olověné baterie,ale padl tu inteligentní a fundovaný nápad,že je mám vyhodit,mě stačí a dlouho mi vydrží,využiju je,dokud v nich něco bude,dobře se recyklují,dobře se udržují,nevyžadují nic speciálního.Lithiové vyžadují speciální uplně všechno,speciální nabíjení,speciální vybíjení,speciální těžbu, výrobu,dopravu,nakonec i recyklaci a jsou speciální i cenou,vím co dělám a zrovna tak nějaká téměř totalitní doporučení ohledně mých baterií není relevantní.

                20. pokud se dívám, tak jsem
                  pokud se dívám, tak jsem vám nic nedoporučoval, bavili jsme se s jiným čtenářem o hmotnosti, vy jste se k diskusi přidal s nějakými cenami atd atd…. Pokud vám vyhovuje olovo a stačím Vám nic nevědět o možné recyklaci Li akumulátorů a tím být přesvědčen, že to nejde (nebudu se bavit o tom co je jednodušší nebo složitější na recyklaci protože jsou firmy, které to umí a to mi stačí) nebo o bezúdržovosti Li baterií asi taky nemá smysl debatit, tak mi nezbývá než vám popřát ať vám to olovo dlouho a dobře slouží.

            1. pri tom dobijeni je ta ulice
              pri tom dobijeni je ta ulice proste plna kabelu, je fuk jestli je ten kabel na nabijecce nebo ho ma majitel auta, klopitat jako chodec v kabelech je naprosto uzasne

              pokud by elektromobilita mela vypadat takhle, tak to neni moc pekna vizitka, jo nekde na parkovisti to nevadi, parkoviste je hnus sam osobe, ale na ulici?

                1. pokud tam clovek zije, tak o
                  pokud tam clovek zije, tak o to klopejta

                  nastesti tohle se v CR snad nestane, schvalne libilo by se ti kdyby v ulicich bylo u kazdeho druheho stani pro auta treba aprkovaci stojan? je to uplne ten samej hnus jako tohle, tohle proste na pekne ulice nepatri

                  chapu to treba v podobe lamp verejneho osvetleni, kde je proste co 20 metru tedy moznost to vyuzit i jinak, ale ucelove zastavet ulice a mesta stijanama, to pusoby doslova jak nejakej kemping plac pro karavnysty

                  u nas v ulici bych klidne i bojoval za to aby tady tyhle hruzy nebyli

                2. U nás by to mělo výhodu,
                  U nás by to mělo výhodu, zařveš na cigána nebo jiného čmouda, který se vloupává do auta, a jak začne zdrhat, tak je velká šance že se o tu změť kabelů přinejmenším přizabije. Asi tak bych to viděl. 😀

              1. Pane Samane, s většinou
                Pane Samane, s většinou vašich příspěvků souhlasím, ale tady si dovolím oponovat.
                Schválně jsem si to video na váš popud pustil dvakrát a na tak širokém chodníku nevidím žádný důvod ke klopýtání přes kabely.
                Rozhodně lepší tohle, než jak mi bylo v několika diskusích doporučováno „hoď si kábl z okna…“ a to bych ho musel táhnout na parkoviště napříč přes dva chodníky.
                Vám by se asi na okraji chodníku víc než štíhlé nabíjecí sloupky líbila ta v Praze tak „populární“ velká betonová koryta údajně určená pro zeleň a okrasu. O ta se klopýtnout opravdu při jejich velikosti nedalo, ale viděl jsem z toho udělaný malý bazének s koupajícími se dětmi.

                1. kuprikladu tam kde bydlim ja
                  kuprikladu tam kde bydlim ja v Praze tak je mezi cumakama aut a baraky cca 1 metr mista, kdyby tam jeste byli nabijeci stojany tak us tam nepujde projet ani s kocarkem, a mista neni ani moc na projeti aut, nedavno jsem z okna slisel ranu, a jedno z projizdejicich aut proste vzalo zadni naraznik jednoho ze zaparkovanych aut

                  navic ty stojany jsou hnusne, nastesti ne z se do CR neco takoveho dostane, pravdepodobne se jiz rozsiri indukcni nabijeni, misto kopani pro stojany se tak spis rovnou udelaj indukcni parkovaci mista 🙂

                2. Vidíte, to mne mělo
                  Vidíte, to mne mělo napadnout hned, že to poměřujete stavem ve vaší ulici a ne podle videa, tak jako všichni ostatní v diskusi.
                  Jak vidět, mám se pořád ještě čemu učit.
                  Na videu je ten chodník minimálně čtyři metry široký (podle velikosti aut).

                3. no pokud ma nekdo pocit ze
                  no pokud ma nekdo pocit ze je super mit v ulici treba desitky sloupku se zasuvkama, ja mu to brat nebudu, me osobne se to proste nelibi a proti necemu takovemu bych se u nas v ulici urcite ohradil

                  nelibi se me to ani esteticky, ani architektonicky

                4. na to máte samozřejmě
                  na to máte samozřejmě právo a rozhodně vám jej nemíním odpírat

                5. Nová doba, když ještě
                  Nová doba, když ještě jezdila spřežení tak by se vám uřitě nelíbil všudepřítomý koňský trus 😀
                  A očekávat od historické zástavby, že bude vyhovovat současným požadavkům je naprosto směšné 😀

                1. To je, bohužel, špatný
                  To je, bohužel, špatný příklad. Celý for je v tom, že zásuvka je sice v kobce lampy veřejného osvětlení, ale není z něj napájená. Je napájena z odběrného místa pro parkovací automaty, co jsou kolem ní. VO má totiž svou speciální zvýhodněnou sazbu (c62d), určena jen pro VO a tolerují se bezpečnostní systémy (kamery, výstražné světla nebo tabule). Takže smůla, jedině protlačit nějakou vyjímku od ERÚ.

                2. Soráč 🙁
                  Tohle jsem

                  Soráč 🙁
                  Tohle jsem nevěděl, neštudoval jsem to podrobně. Už ty odkazy nebudu propagovat.

                3. To nic, jen mě s*re
                  To nic, jen mě s*re takováhle zavádějící mediální propagace, když se pak člověk začne pídit a chce něco aktivně dělat, zjistí, že je to vlastně jinak.

                1. Ale to přece pan Saman
                  Ale to přece pan Saman výslovně zakázal 🙂

              1. Krásný nový dobíjecí
                Krásný nový dobíjecí systém v Paříži mají např. v obvodě 13E ARR na 141 RUE DE TOLBIAC, 750 13 Paris. Nebo 47 Boulevard De Vaugirard 750 15 Paris či 135 Bolevard Vincent Auriol 750 13 Paris. (Nedaleko je však Nissan kde Vám auto ochotně dobijí a zadarmo a s Alexandrem se domluvíte česky)
                Lze se podívat třeba na PlugShare kde je na Rue De Tolbiac hezká fotka s platebním terminálem a dvěma krabicemi ve kterých je 22kw Chademo/combo/ac. Běžné sloupky jsou v této ulici 22kw a je jich opravdu dost.
                Na této stanici jsem na chademu dobíjel hodinu za 1,33 Eur, opravdu krásná nabíječka jen s firmou Sodetrel, která spravuje významnou nabíjecí síť ve Francii je velmi těžká domluva a mám pocit, že je zákazníci obtěžují, bohužel jejich síť je strategicky rozložená a mají perfektní nabíječky.

  2. “ 60kWh má byť rovnako
    “ 60kWh má byť rovnako veľká ako súčasná 30 kWh baterka ,,- sú to podvodníci. Zámerne dajú len 24 alebo 30 kWh baterku aby ľudí odradili. Zdvojnásobiť kapacitu tej iste li-on baterky len preto že im prihára zadok od Tesly 3….podvod na motoristoch na entú…

    1. Myslím že být na místě
      Myslím že být na místě automobilek, tak byste to dělal stejně, až se lidé zvyknou a až vznikne konkurence, nebo až to bude trh vyžadovat, pak teprve budete investovat do něčeho většího a třeba tomu i přizpůsobíte cenu, pokud tam nebyla nějaká vata. Samozřejmě pokud to nic nestojí tak pouzdro a prostor uděláte pro případné vylepšení.

      Z vašeho pohledu je to podvod, z jejich obyčejné ekonomické jednání.

      1. Presne toto je rozdiel medzi
        Presne toto je rozdiel medzi automobilkami a Teslou.
        Najskôr poriadne ošklbať zákazníka pokial zo ide a až keď prihára, tak dajú do obehu, to čo jediná férová spoločnosť ponúka ako samozrejmosť, pretože to bolo technicky a ekonomicky možné už pred desiatimi rokmi.
        To je hnus velebnosti…
        Díky bohu, že máme Teslu.

        1. Tesla vznikla jako
          Tesla vznikla jako garážovka nadšence, měli tedy volné ruce, kdežto Nissan a další jsou firmy, které mají odpovědnost vůči valné hromadě a akcionářům, jejich úkolem je pro ně generovat maimální zisk. Ať už se vám to líbí nebo ne. Z tohoto pohledu dělají jen to co se od nich čeká. Jejich úkolem je jen pokrok v mezích zákona, nemohou si dovolit udělat nějaký velký risk.

          Ale tak je to ve všech odvětvích. Kdyby teď někdo došel s tím jak dělat levně neptunium a pak plutonium (myslím 239) tak aby cena za kWh byla pak asi 0,5USD, může totálně překopat energetiku, ale velké firmy vám toto asi neudělají, takový výzkum by totiž mohl být likvidační.

          Podobně na železnici, kdybyste třeba došel s novou lokomotivou, nebo vozem, nebo třeba, asi nejlepší příklad, uložením samotné skříně na magnetický polštář který je způsoben magnety na lošinovém vozu pod ním, nikdo zavedený to dělat nebude, musel byste si založit firmu a pak by se to třeba chytlo.

          1. Z toho vyplýva, že na
            Z toho vyplýva, že na prvom mieste je vždy zisk hŕstky nenažraných biznismanov, ktorí sa pred maximálnym ziskom neštítia ničoho. A niekde na konci je obyčajný človek.
            A takto to funguje v každom odvetví.
            Tesla funguje na inom princípe a je jedno ako vznikla, ale dôležité je čo je cielom. K zisku sa prepracuje aj tak a o to bude väčší a zaslúženejší.
            Preto má moje sympatie a podporím ju (kúpou auta), aj keby hneď Nissan ponúkol v rovnakom čase niečo s podobnými parametrami a nižšou cenou. Ale toto sa nestane, lebo valná hromada a akcionári …

                1. „…Tesla není automobilka
                  „…Tesla není automobilka produkující mimo jiné baterie, ale společnost pro výrobu baterií, která rovněž vyrábí auta.“

            1. A jak myslíte že taková
              A jak myslíte že taková firma vyroste? Z čisté lásky?

              Víte všiml jsem si zajímavého paradoxu u lidí, dokud nemají nic, tak křičí „Socialism! We want Socialism! Socialism the Best!,“ v momentě kdy nějaký majetek získají, třeba výhrou, jsou z nich nejtvrdší, no nemá to s kapitalismem ani nic společného, neb ty peníze neinvestují, protože to je spíš jak z Lakomce – Harpagoni jsou to. (A pokrytci také)

              Už jenom v malé firmě je na vedení poměrně velký tlak, natož v takové automobilce, která je navíc obchodována na burze, pak se nedivte že vedení má velmi slušné příjmy, ale taky je to stravuje násobně rychleji než nějakého úředníka nebo i člověka u pásu v moderní fabrice, mnohdy vlastně jen dozor automatické mašiny. Těm padne, odejdou od stroje, tím to končí, u vedení to není pravda, to musí být na telefonu stále jejich chyba může stát miliardy, nebo celou fabriku. Je pak jejich ohodnocení opravdu příliš? Neřekl bych.

              Velkou firmu vybudujete a udržíte asi jen, ve většině případů, pokud tam nechcete nocovat, s určitým množstvím „nenažranosti,“ Jinak vás někdo jiný přeběhne a zničí.

              Víte co je ale sranda? Píšete o zlých nenažraných lidech ve vedení, ale zapomínáte kam až vede to vlastnictví mnohdy, když nebudete mít tyto lidi, pak riskujete krach, krach znamená pád ceny akcií, to snadno odstartuje spirálu, na konci mohou snadno být desítky milionů evmanů, kteří díky tomu dojdou třeba o celoživotní úspory. A to jenom protože se někde do vedení dostal někdo kdo riskoval a celou velkou firmu vsadil na něco co nevyšlo.

              Pokud E. Musk měl peníze z předchozího podnikání, navíc mu ty firmy vynášejí, pak si mohl dovolit riskovat, jediné o co by přišel by byly jeho peníze, nic moc by se nestalo. Dokud nebyla Tesla na burze, nebo možná i dneska kdyby krachla, se nic moc nestane, dobře bude tu asi půl milionu naštvaných zákazníků, kteří nedostanou auta, to je nic v porovnání s tím kdybyste jedním blbým rozhodnutím nechal položit třeba Nissan, nebo Mercedes. Navíc vedení si nemůže taky moc, jak jsem říkal, vyskakovat.

              Tam si nemohou říct ve vedení „tak od zítřka děláme všechno jen na elektřinu“ Jednak tu není dost rychlonabíječek, masovka to bude tak do deseti let, a jednak jsou ta vozidla celkem drahá. I s dojezdem 300-400km by to obrovské množství lidí nevzalo. Víte co by se stalo pokud by třeba VW klesly prodeje o 50% protože všechno by dělal na elektřinu? Umíte si to představit? Model 3 je za kolik? 35k$, to je u nás možná tak 1100 000. Kolik lidí si koupí spalovací auto za tuto cenu?

              Je to problematické a neobviňujte z toho nenažranost manažerů, tak je tak na pátém až desátém místě. Ono vedení by to možná i riskovalo, jenže pokud jsou akcionáři neochotni vyjít z komfortní zóny, pak co tak vedení může dělat? Jen inkrementální kroky. Žádnou revoluci. Takže prvni si to jděte vyřídit s valnou hromadou, pak až za vedením.

              A zpět k pokrytectví, možná že polovina či více z nich by podpořilo zákaz spalovacích vozidel, ale zároveň by byli proti tomu aby jejich firma o své vůli zahájila EV revoluci.Obrovskou roli totiž může hrát neochota riskovat. Co taky chceme? Po této stránce nejlepší materiál jsme vyštvaly do USA nebo pozabíjeli ve válkách.

              (Co je průmyslová doba mají války z pohledu genofondu ničivější dopad.)

                1. Víte doufám do čeho jest
                  Víte doufám do čeho jest slovo fašismus odvozeno. Od stejného slova jako fascikl, svazek. Stejně tak nacismus vznikl z národního socialismu. Vyhledejte si nemarxistickou definici.

                  Problém nastává až v momentě, kdy vám proroste průmysl s politikou, nejhorší je vojenský. Ovšem nikoliv dokud je oddělen. Firmy řízené jako jsem napsal problém nejsou, problém je když stát chce začít firmám diktovat jak a co dělat. Eventuálně se dá na podnikání. Případně začne mít pocit že všechen majetek v zemi je jeho a může si dělat s ním co chce resp. majitelům říkat co s ním mohou a nemohou.

                2. jsi mimo o 100 %,
                  jsi mimo o 100 %, korporátní fašismus dikutje USA, proto také útočí, kde může. Korporátní fašismus USA zničil demokracii v USA a snaží se zničit i Evropu.
                  Nejhorší důkaz tohoto všeho je, že firmy diktují vládám (USA a EU) a bude tu TTIP, která ti zničí svobodu a dostane jedy (GMO, pesticidy) všude. Tvé děti ti za tvou podporu jejich vražd poděkují 😉
                  prober se

                3. Prosím z definice fašismu:
                  Prosím z definice fašismu: Typickými rysy fašistických ideologií jsou zejména rovnostářský kolektivismus, autoritativní a vůdcovský princip, vypjatý nacionalismus, militarismus, kult modernity, mládí a síly jakož i silná ekonomická role státu chápaného korporativisticky, v němž soukromé vlastnictví MUSÍ sloužit kolektivnímu prospěchu.

                  Pokud mluvíte o současném systému, pak to není z definice fašismus ale něco jiného, protože nenaplňuje znaky které jsou k tomu nutné. Současné doba se spíš blíží kolonialismu.

                  A to co jsem popsal, kde firmy jsou odpovědné primárně vlastníkům a až potom za společenské dobro, nemůže být fašismus z poslední pasáže definice, protože to neslouží kolektivnímu prospěchu.

                  Eventuálně se nabízí pojem korporatokracie, a byť mohou existovat průniky s jinými ideologiemi, tak vězte, že takových průniků najdete tuny, ale ideologie od sebe oddělujete a nezvete je stejně.

                4. Bohužel, v tomto případě
                  Bohužel, v tomto případě plýtváte perlami.

                5. Asi ano, nebudu se s ním
                  Asi ano, nebudu se s ním víckrát zatěžovat.

                6. Mám vytipovaných několik
                  Mám vytipovaných několik jedinců které naprosto ignoruji a jejichž příspěvky přeskakuji.
                  Ono je docela přesvědčivé si dát v prohlížeči u delší diskuse do vyhledávání nick dotyčného a pak se kochat/zvracet.

        2. +1
          Ostaní auta maj

          +1

          Ostaní auta maj směšnou kapacitu a dojezd napytel, ale kromě předražený i3 jsou relativně cenově dostupný. Musí se spočítat kolik vás stojí 1 kWh korun, to se pak vidí jak moc vás oškubali.
          Kia Soul má prej největší energetickou denzitu svejch LG článků na kg, ale zase to zabíjí svým zoufale předpotopním aerodynamickým odporem 0,35.

    2. Pane „robik“,
      pokud by věta

      Pane „robik“,

      pokud by věta „Nová 60kWh baterie je zhruba stejně velká jako stávající baterie Leafu.“ byla pravdivá, tak by se jednalo o malý technický zázrak – narvat do stejného prostoru dvojnásobek kapacity by bylo úžasné.

      Proč by měli být „podvodníci“? V čem ten podvod spočívá?
      Můžete to nějak rozvést/vysvětlit tak, abych to byl schopen pochopit i já?

    1. zpocatku ano, ale jakmile
      zpocatku ano, ale jakmile prijde do prodeje Tesla 3, Bolt bude muset cenou dolu, proste zatim schazi konkurence a „stare“ automobilky nenuti nic slevnovat kdys konkurenti to nacenujou taky draze

      je jasne ze Tesla ty zakazniky nekomu bere

      rekneme ze vetsi masovejsi nasazeni EV u vycero znacek se da ocekavat mezi 2018-2022, v te dobe by mohli ceny EV zacit klesat tak ze to bude zacinat bejt vyhodnejsi nez spalovaky, a tam zacne rekneme ta konkurencni cenova valka

      1. Co se týká velikosti
        Co se týká velikosti baterky, resp. ceny, tak srovnání Bolta s TM3 je zatím pořád spekulativní. Bolt má mít při ceně cca $37.000 baterku 60kWh. Cena TM3 má být $35.000, ovšem pořád nikdo neřekl, jakou má mít baterku v základním provedení, které odpovídá ceně $35.000. Určitě bude mít i TM3 baterku 60kWh a víc, ale silně pochybuji, že to bude za těch $35.000.

    1. cena Leafu bude umerna cene
      cena Leafu bude umerna cene konkurencnim EV v dane kategorii, tedy spise eGolfu/A3e a trosku Boltu/Ampere, Nissan ma vpodstate stesti ze v dane kategorii ma dnes jako konkurenta jen eGolf/A3e

      tesla 3 bude spise nizsi stredni nez kompaktni trida kam spada Leaf

      pro nas co prozatim neuvazujem o novem aute bude tento postup krasne zlevnovat soucasne modely, o Leafu bych jako o sekundarnim aute docela i uvazoval, a dobudoucna doufam ze bude moznost i upgradu na kapacitnejsi baterii, cim vice Ev bude, tim vice bude mechaniku co se v tom budou hrabat a tim drive se dockame i neoriginalnich dilu a tedy i baterypacku

      1. vždy som bol v tom, že
        vždy som bol v tom, že compact a nižšia stredná trieda je jedna a tá istá kategória.
        Tesla model 3 je určite stredná, lebo je to konkurent BMW3, mercedes C a Audi A4. Leaf je naozaj nižšia stredná (compact).

        poznám:
        mini
        malá
        nižšia stredná
        stredná
        vyššia stredná
        luxusné
        a ostatné:
        MPV
        SUV
        crossover
        športové
        atď.

Napsat komentář