E.ON spustil u Humpolce největší českou nabíjecí stanici pro elektromobily

Dnešním dnem je otevřena moderní rychlonabíjecí stanice pro elektromobily v areálu čerpací stanice Benzina ve Vystrkově u Humpolce, nedaleko sjezdu z dálnice D1. Je první svého druhu v České republice.

Slavnostního spuštění nabíjecí stanice, která konečně propojí Prahu a Brno také pro elektromobily, se zúčastnily desítky aut na elektřinu. K vidění byly prakticky všechny modely, včetně několika Tesla Model S, Nissan Leaf, BMW i3 či Kia Soul EV
foto: E.ON

Slavnostní otevření největší české nabíjecí stanice pro elektromobily Humpolec-Vystrkov na 90. km dálnice D1 proběhlo ve velkolepém duchu. Zúčastnili se ho mimo jiné Richard Brabec, ministr životního prostředí, a Michael Fehn, šéf českého zastoupení firmy E.ON, která stanici provozuje.

Investorem jedné z nejmodernějších nabíjecích stanic ve střední Evropě je právě společnost E.ON, která bude zároveň jejím provozovatelem.

„Výstavba nabíjecí stanice je v podstatě pokračováním projektu Vysočina šetří energie, jež ve spolupráci hejtmanstvím kraje úspěšně funguje už od roku 2012,“ vysvětluje předseda představenstva skupiny E.ON Czech holding Michael Fehn.

Umístění nabíjecí stanice právě do Vystrkova byl cílený záměr. „Z pohledu majitelů elektromobilů se jedná o strategické místo, které umožní řidičům elektromobilů pohodlné cestování mezi Prahou a Brnem, ale i na spojnici sever-jih České republiky,“ potvrdil mluvčí E.ON.

Tato nabíjecí stanice zároveň naznačuje, jakým směrem se společnost E.ON hodlá v budování nabíjecí infrastruktury dále ubírat.

Více fotek na Facebooku Hybrid.cz

Nabíjení je dnes zatím zdarma nicméně je jasné, že brzy bude služba zpoplatněna. Bohužel zatím nejsou v provozu nabíjecí stojany Tesla Supercharger. Tesla společné otevření na poslední chvíli zrušila. V provozu mají být do měsíce.

Automobilka Tesla podle všeho upřednostňuje „tiché spuštění“ své stanice, během které si ověří vytíženost a zájem elektromobilistů. Na místě je prozatím šest zakrytých nabíjecích stojanů Tesla.

Technická specifikace nabíjecí stanice Vystrkov

Stanice bude na pěti parkovacích místech nabízet standardy 50kW CHAdeMO, CCS 50kW, 22kW Mennekes typ 2, 43kW Mennekes typ 2, zásuvku 400V/32A a běžnou zásuvku pro nabíjení skútrů a elektrokol.

Pro pokrytí zvýšeného provozu v průběhu letních prázdnin bude stanice doplněna v nejbližších dnech ještě o šestý stojan. Na místě bude možné nabít notebook a mobilní telefon.

Úhradu nabíjení je možné provést v rámci předregistrovaného systému EVmapa a nebo pro neregistrované zákazníky kreditní kartou (kontaktníči bezkontaktní). Na místě bude pro zákazníky volná wifi síť.

Stojany jsou dostupné 24 hodin, sedm dní v týdnu, nabíjení je bezobslužné. Projekt byl zahájen v lednu 2015, samotná stavební realizace trvala 3 měsíce. Dodavatelé technologií byly společnosti Voltdrive a Micos (nabíjecí stojany), ABB (nabíjecí stojany), dále pak společnosti EVselect a NetDataComm při tvorbě platebního řešení.

Stavební práce zajišťovala společnost PS Brno Architektonický, návrh zpracovala společnost Pelčák& partner. Nabíjecí stanici obsluhují přímo v místě dvě 630kVA trafa, která vybudovala společnost E.ON Distribuce, a.s.

vlastní

160 Comments on “E.ON spustil u Humpolce největší českou nabíjecí stanici pro elektromobily”

  1. Z netu : V letošním roce
    Z netu : V letošním roce by se mohl počet stanic opět navýšit. Společnost E.ON chce propojit infrastrukturu dobíjecích stanic s evropskými zeměmi tak, že do konce roku 2017 na hlavních dálničních tazích v ČR postaví 15 nových stanic v rámci projektu Fast-E, který je hrazen Evropskou unií. Má se jednat o rychlodobíječky, které umožní dobít vůz do 30 minut:D

      1. 1Kč/km při 80-90km/h tak
        1Kč/km při 80-90km/h tak leda při cestě z Pardubic přes Vystrkov do J.Hradce čili po okreskách severojižním směrem. Jet po D1 80-90km/h – to už by zavánělo ohrožováním bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. Ne všude jsou jízdní pruhy pro pomalá vozidla. Takže po D1 je třeba počítat při rychlostech 110-130km/h s cca 20-22kWh/100km a 1.30-1.43Kč/km (reálná data z provozu, při existenci 2 zpomalení s 80km/h). Ale i tak se to dá.

        1. Ale prdlajs, na dálnici
          Ale prdlajs, na dálnici může jakékoliv motorové vozidlo s nejnižší dovolenou rychlostí 80km/h, a to samozřejmě neznamená, že musí jet nejméně těch 80km/h. Takže když pojedu třeba 40km/h po dálnici, tak mě nemůže nikdo buzerovat že kohosi nebo cosi ohrožuju.
          §35 odst.1 Zákon o provozu na pozemních komunikacích
          Leda, že by mi to nařizovala značka C06A, ale tu jsem na dálnici ještě nikde neviděl.

          1. Na dálnici skutečně
            Na dálnici skutečně nesmí vjet vozidlo s konstrukční rychlostí nižší než 80 km/h. K tomu je milý prdlajzi nutno dodat, že
            a) pokud stav vozidla (nebo řidiče) neumožňuje této rychlosti dosáhnout, musí řidič dálnici na nejbližším sjezdu opustit a především a hlavně za
            b) že řidič nesmí bránit plynulosti provozu (bezdůvodně) pomalou jízdou a chovat se nebezpečně. Čtyřícítka na dálnici rozhodně nebezpečná je a řekl bych, že dost ohrozí Tvé zdraví, nejen plechy.
            Z paragrafů jasně plyne, že existuje nějaká předpokládaná dálniční rychlost, která bude mezi 80 a 130 km/h. Ignorovat skutečnost, že se vyskytnou i jezdci >150 je hazardování s vlastním životem. Samozřejmě, že jsou dny, kdy se na dálnici jezdí míň – za mlhy, na neuklizeném sněhu, na námraze…

            1. K tomu jen dodám, že jsem
              K tomu jen dodám, že jsem měl na mysli ani ne tak zákon, ale především zdravý lidský rozum. Proto jsem psal, že to „zavání“ ohrožováním bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. Jet na dálnici pomaleji než kamiony je hazardováním se životem, ať si říká kdo chce co chce. Jet pomaleji a nechat se každou chvíli předjíždět 20-30tunovým kolosem, to je fakt o hubu.

            2. Zakon vyslovne rika, ze na „dálnici skutečně nesmí vjet
              Zakon vyslovne rika, ze na „dálnici skutečně nesmí vjet vozidlo s konstrukční rychlostí nižší než 80 km/h“. To ale neznamená, že nemůžete jet i pomaleji, protože můžete. Ano, pokud se na vozidle vyskytne zavada, kvuli ktere nemuzete jet rychleji, musite se z dalnice klidit. Ovšem z toho, naprosto logicky, vyplyva, ze pokud se zavada nevyskytne, klidně muzete jet pomaleji.

  2. Byl jsem tam v sobotu ráno
    Byl jsem tam v sobotu ráno jako jediný nabíjející. Čekal jsem větší nával.
    Předem bych chtěl říci, že projekt velmi vítám a rozhodně ne jenom mne ušetří spoustu času při cestování Praha – Brno.
    Teď bohužel k druhé stránce. Celé nabíjecí místo má pouze DC 3x Chademo a 2x Combo. Chtělo by to v článku opravit nebo vysvětlil od kdy bude obojí 5x. Ze 12 nabíjecích míst bylo 6 obsazeno čmoudy. Několikrát jsem tam zaslechl větu typu „Táto, přeparkuj sem do stínu. Ale to je jen pro elektrikáře. To snad nevadí.“ Pán parkoval u Tesla stojanu, což zatím nevadí.
    Chtělo by to nějakou ceduli „Vyhrazeno pro elektromobily“
    A ty odpadkové koše bych posunul dál od stojanů, brání v otevíraní předních dveří. Ale to už je drobnost.
    Zásuvky pro dobíjení mobilů/notebooků jsou umístěny na stěně trafostanice a není u toho žádná polička/stůl, tak by se dala nabíjená věc odložit. Stoly jsou až dál a bez zásuvky a tak je prodlužovák nezbytný. Na což asi spoléhají, protože skoro každý elektromobilista nějaký vozí.

    1. 3x Chademo a 2x Combo, od
      3x Chademo a 2x Combo, od kdy bude obojí 5x…

      Pokud vím, tak 5x DC nebude. Ne každý EV má DC rychlonabíjení a existují i EV, které umí nabíjet AC rychleji než 1x16A resp. 1x32A. 😉

      Co se týká parkování čmoudů na místech vyhrazených pro EV, chtělo by to uzamykatelné zábrany. Netuším, jestli něco takového existuje, ale když už lze odemykat přes EVmapu nabíjecí stojan, tak proč by tak nešlo odemykat takovou zábranu. Přece jen nikdo se nepustí do zápasu s 10cm ocelovou trubkou a spoléhat se v ČR na ohleduplnost ostatních řidičů je stejná chiméra, jako pokoušet se překonat rychlost světla. ;-/

      1. Nesouhlasím s Vaší
        Nesouhlasím s Vaší agresivní rétorikou co se týče podivného slova čmoud,zvláště v zemi,kde největší potíže s ovzduším způsobují elektrárny spalující uhlí,za pomyslné čmoudy lze tedy spíše považovat vše,co funguje na elektřinu,tedy i Váš předražený elektroteroristický automobil,plný jedů a plastů z ropy,jezdící z větší části na uhlí a nebo na elektřinu dotovanou těmi,kdo ji dotovat nechtějí.

        1. Ticho čmoude.
          Nebo Ty

          Ticho čmoude.
          Nebo Ty chodíš jen pěšky?

          Ropa se musí vytěžit (pumpy=elektřina), přemístit tisíce km do rafinerie(pumpy=elektřina), rafinovat(spousta elektřiny), rozvozit na „benzinky“ v cisternách poháněných palivem vyrobeným za pomocí elektřiny a navíc to smrdí pod nosem lidem na chodníku.

          A pak kdo tu jezdí na uhlí.

          1. Představ si,když už jsme
            Představ si,když už jsme si potykali,že jezdím starým autem,hodně starým,na baterky…taky mám střechy plné fovoltaiky a sklep plný baterek,ostrovní systém se to jmenuje.Taky si pěstuju své dřevo na zimu.Co umíš Ty?Jíš ropu,oblékáš ropu,mažeš po sobě ropu,všechno kolem Tebe je z ropy a taky z uhlí a jen mizivé procento ropy se spálí v osobních autech.Ropa se Ty elektroteroristo nespaluje jen v osobákách a tím,že někoho budeš nazývat čmoudem a navrch ho agresivně slovně urážet a napadat,tím si ho na svou stranu nezískáš,uhláku.K tomu uhli totiž potřebuješ i tu ropu a navrch nějaké ty jedy do baterek,včetně petroleje na přepravu lithia.

            1. Když jsi takový ekolog,
              Když jsi takový ekolog, tak co ti vadí na označení čmoud pro majitele vozů, kteří parkují na místech určených pro nabíjení elektromobilů a ještě tam po sobě nechají bordel a exkrementy? A každý den čmoudí lidem přímo pod nos.

              Já dělám co můžu, ale ostrovní systém se v paneláku buduje fakt špatně.

              1. Protože jste ještě loni
                Protože jste ještě loni všichni jezdili v přečipované ochcáfce ftédéíčku a teď si tu hrajete na ekology v autech za milion a víc a k tomu na uhlí.Všichni co mají ty svoje eko-uhláky uklízejí a utírají po svých miláčcích loužičky a hovínka a nebo ještě lépe,jejich eko psi vubec nekadí a nečůrají a když si uhlák jde vyvenčit psa a koupit bagetu nebo cíga k pumpě na dálnici,samozřejmě vzorně stojí na místě mimo tankovací stojany.Ostrovní systém mám samozřejmě na zahrádce,která není v paneláku a je to moje hobby,ne náboženský fanatismus.Na elektriku jezdím už víc než 30 let,i když to kdysi bylo jen na pramičce,poháněné dynamem ze škodovky s hřídelí a vrtulí z Tumllera.Navrch i ten blbý panelák má úžasnou a prázdnou rovnou střechu…

                1. Mýlíš se, moje auto (a
                  Mýlíš se, moje auto (a mnoho dalších) nestálo ani 400tisíc, na proud jezdím 3 roky a žádný diesel jsem nikdy v životě nevlastnil.

                  Ta střecha není jen moje a v baráku nebydlí dost bohatí lidé, abych je přesvědčil na nějaké soláry.

                2. Ten pan živočich se chce
                  Ten pan živočich se chce hádat za každou cenu – tak jsem to vyhodnotil už včera v noci, proto jsem už nereagoval, i když se přímo nabízela reakce přesně taková, jako byla ta Vaše. Na lidi jako je Cipísek, jenja, pak nějaký „ejrosocilalistický“ pomatený anonym a teď nově i živočich prostě nereaguju. Jsou jich plné diskuze – zakomplexovaní chudáci, kteří se baví tím, že „kalí vodu“, snaží za každou cenu se vytáčet ostatní diskutující a přitom si navíc ještě honí své ego.
                  Klidně – ale beze mě. Já na tento druh lidí **** jak bílý Tesák. To si radši v klidu užiju dovču. 🙂

                3. Vymenny prazdninovy program,
                  Vymenny prazdninovy program, ne? 🙂
                  Stejne jak nektere zdejsi perly chodi onanovat na auto.cz nebo autoforum.cz, tak tyhle servery sem na oplatku posilaji sve nejlepsi kousky…

                4. Další zapšklý
                  Další zapšklý elektroterorista v podobe uhláku na kolech.Kup si větší lopatku,ať Ti to víc frčí.

                5. Zapšklý?
                  Asi Podle sebe

                  Zapšklý?

                  Asi Podle sebe soudím Tebe!

                6. Pane „zivocich“, proč se tu
                  Pane „zivocich“, proč se tu chováte jako nekulturní debil?
                  Nejste vy převlečený „jenja“?

                7. No, castecne to byla reakce
                  No, castecne to byla reakce na to, ze se tu pouzilo oznaceni „cmoud“. Myslim, ze vetsina nezaujatych lidi bude souhlasit s tim, ze je to urazlive. Podle me vubec nebylo potreba pouzit toto slovo, ktere urazi i budouci majitele elektromobilu.

                8. Nevim proc by ti meli
                  Nevim proc by ti meli spolunajemnici dotovat tvoje solarni panely ,co je to za blabol a zadne moje auto,dokonce ani elektricke nestalo i s bateriemi vic nez 100t/euro3.Nekupuji predrazena auta v CR,natoz elektromobily od Vegra.

                9. Žádní spolunájemnící,
                  Žádní spolunájemnící, ale (spolu)družstevníci. Na „cizí“ střechu si žádné panely dát nemohu. Pan Vegr s mým vozem nijak nesouvisí, dovezl jsem si ho z Německa.

                10. Neznam zakon,ktery by
                  Neznam zakon,ktery by zakazoval vlastnit fotovoltaiku na spolecne strese druzstevniku.Uz jsi se jich ptal?Tezko,jen jsi „chytry“ jako ostatne vetsina zde a nevidis ten vyfuk,ktery nevozis pod autem,ktery ale stoji v podobe kominu jinde.

                11. Musela by s tím souhlasit
                  Musela by s tím souhlasit většina. A stejně na to nemám prachy.

                  Ten komín vidím přímo ze svého okna (EDĚ), ale nesmrdí jako ty auta projíždějící pod okny.

              2. Četl jsem studii, která solidně porovnávala ekologické
                Četl jsem studii, která solidně porovnávala ekologické zatížení elektromobilu a běžného benzínového auta, od jejich výroby, přes provoz, až do jejich strojového konce a likvidaci. Elektromobil zatěžuje v tomto pohledu ekologii o polovinu víc, než běžný automobil !!! Když se nad tím zamyslíme, tak je to celkem pochopitelné, ale je třeba vědět alespoň základní věci, týkající se výroby a provozu elektromobilů. Ono nejde jen o ty spaliny, víme?

                1. Studií je spousty a každá vychází trochu jinak, záleží
                  Studií je spousty a každá vychází trochu jinak, záleží na úhlu pohledu, respektive kdo ji platí. A myslím, že co se týče placení mají určitě větší potenciál ropné společnosti a i automobilky. Určitě se snaží seč můžou aby elektro bylo špatné.
                  Nicméně by mě zajímalo jestli do té studie zahrnuli např. reálnou spitřebu potažmo emise spalováků nebo tabulkové údaje výrobců. A také 10 let staré elektro auto pořád nebude kouřit, zato koukněte co produkují auta která mají najeto více jak třeba 200tisíc km. Občas za nimi není vidět na cestu… A o filtrech pevných částic se už nemá cenu zmiňovat, nebo to do té studie zahrnuli?

        2. Pokud za pomyslné čmoudy
          Pokud za pomyslné čmoudy považujete vše, co funguje na elektřinu, tak vypněte všechny elektrospotřebiče, které používáte, včetně PC nebo mobilu, na kterém píšete svůj příspěvek… a vraťte se na stromy. K tomu se asi nic jiného smysluplného nedá dodat.
          Mimochodem nechápu, co vidíte v mém předešlém příspěvku agresivního. Zřejmě tam vidíte to, co sám vidět chcete. Ovšem to už je váš problém. Já se ke stylu vašeho příspěvku nehodlám vyjadřovat, jen další diskuzi považuji za ztrátu času. Howgh. 🙂

          1. Vidíme tam to slovo čmoud
            Vidíme tam to slovo čmoud a proto mne hned napadl jeho opak,uhlák,tedy elektromobil a v něm agresivní odrůda řidiče,tedy elektroterorista a tím pádem i další nevraživec na silnici,který je přesvědčený o svojí pravdě,kterou podepírá pouze o to,že jeho auto si svůj vyfuk jen a pouze neveze sebou.

        3. Jezdím Norským
          Jezdím Norským elektromobilem již 4 roky na střeše domku mám 10 kWp solár a auto nabíjim ze soláru, elektřinu využívám též ke snížení spotřeby domu, takže nezatěžuji zemi ani kouřem z elektráren ani zplodinama z nafty,jako výfuk mám sluníčko, tak nevím o co se hádáte. Protože je vše novinka tak nemusím na vše hned nadávat, vše stojí hodně peněz a tak musíme být trpělivý a pomalu přejít na energii ze slunce. Dřív jsme jezdili se škoda MB a nyní si již můžeme jezdit ve fodu nebo mustangu zachvíli v elektromobilu. Vše chce čas a peníze, ale ty stále vyděláváme snadněji a snadněji, nedovedu si představit, že bych si za komoušů koupil auto za půl milionu což dnes skoro není problém třeba se škodovkou a kupuje jí kde kdo a ničíme si sami sobě ovzduší hlavně těma SUV, vždyť elektromobil již se dá pořídit za 720 000 Kč a pár let ojetý již za 200000 Kč, pokud nejsem půntičkář tak slušný elektromobil je o 30% dražší, ale jezdí skoro zadarmo a neměníte olej, filtry a údržba je skoro nulová.

          1. Zvláštní,jak každý
            Zvláštní,jak každý uhlák má na střeše zároveň tak velkou solární elektrárnu,která mu stihne nejen každý den nejen nabít elektromobil,uživí domácnost a zároveň prodává i přebytky do sítě,na úkor ostatních,kteří mu to dotují,také je to zvláště teď v zimě,kdy sluníčko svítí jen občas a s desetinovou intenzitou,panely jsou občas zasněžené a zároveň každé ráno i fest omrzlé.Vím to proto,že mám také vlastní solární elektrárnu na vlastním objektu a mám i starý elektromobil,trochu větší,než je ten norský a snažím se každé ráno doplazit do práce,kde ho promrzlý nutně musím nabít a ohřát baterky z šéfovo zásuvky právě na to uhlí,abych však tvrdil,že je to ekologické,pohodlné a vše spasitelné…například moje lithium je pravděpodobně vytěžené v Chile,baterie jsou z něho vyrobené v Číně,smontované do bloků v Německu,odvezené do USA a tam prodané do ČR,vše ekologicky dopravované nákladní lodí spalující olej a produkující kvanta síry.Moje ekologická stopa je momentálně horší,než kdybych jezdil osmikolovou Tatrou a házel odpadky do lesa a hlavně,osobní auta nejsou to,co má na svědomí znečištění a změny klimatu.

            1. No mám na střeše 60x 255
              No mám na střeše 60x 255 Wp panelů, do sítě nedávám ani W, vše spotřebuji a naopak mi ještě trochu schází, auto parkuji v teple a denně najezdím cca 80 až 120Km, je pravda, že teď v zimně je to na doraz, ale v létě je dojezd přes 140 km a těch 15 až 20 kWh ten solár dá bez problémů do baterii 40 kWh, hoší je to v zimě, to jsem závislý na dodavateli, ale také mu hodně z dodávky ukrojím. víš Mask postavil továrnu na baterie napájené ze soláru, nejde vše ekologicky udělat najednou, vše musí jít postupně a i ta tara bude jednou jezdit na elektřinu, ale časem. Doba se mění a je lépe pokroku pomáhat, než ho brzdit, dřív také rozbíjeli stroje, že jim berou práci. Parní stroj nahradily benzínové a naftové motory a ty budou nahrazeny elektrickými či vodíkovými motory a ty v budoucnu budou nahraženy daleko dokonalejšími motory, tak svět funguje a vývoj nezastavíš i kdyby čert na koze jezdil. Máš pravdu, až budeme jenom ležet na břiše a otáčet nás budou roboti tak budeme mít jiné problémy než máme teď.

          2. Četl jsem studii, která solidně porovnávala ekologické
            Četl jsem studii, která solidně porovnávala ekologické zatížení elektromobilu a běžného benzínového auta, od jejich výroby, přes provoz, až do jejich strojového konce a likvidaci. Elektromobil zatěžuje v tomto pohledu ekologii o polovinu víc, než běžný automobil !!! Když se nad tím zamyslíme, tak je to celkem pochopitelné, ale je třeba vědět alespoň základní věci, týkající se výroby a provozu elektromobilů. Ono nejde jen o ty spaliny, víme?

  3. Doufam v otevření SC do
    Doufam v otevření SC do konce července, ale výhoda je aspoň platba kreditní kartou pro neregistrované na ostatních stojanech.
    Poradí mi někdo, kde bych chvili dobyla poblíž pražského okruhu také stejným způsobem = bez jakékoli zákaznické karty?
    Jet ze SC Wernberg 300km dálnici do Vystrkova jde, ale byla bych z toho víc jak nervózní.
    Diky předem.

        1. Jasne :), to je u nás
          Jasne :), to je u nás taková specialita, k mennekesu a klasické zásuvce u zelených stojanů se bez čipu dostat nedá.
          Ale jinak u těch rychlých ČEZ CHaDeMo/CCS je vždy i jedna AC mennekes 22kW a ta je také volně přístupná, zatím bez čipu. Takže i kdybyste neměla „box“, přes mennekes nabijete taky.

              1. No, je to tak trochu sázka
                No, je to tak trochu sázka do loterie. Pokud nemáte čip ČEZ, tak bych na to nespoléhal. Některé stanice ČEZ ještě začipované nejsou, ale časem zřejmě budou.

                Chce to projít pár map – např. http://www.evmapa.cz. Nejlepší je to u stanic, které jsou v záložce Stanice – Funkčnost evmapa.cz, u kterých je vidět, jestli je konkrétní stanice aktuálně obsazena či nikoli, což je alespoň pro mě neocenitelná informace. Jasně, během pár minut se to může změnit a stanice může být při mém příjezdu obsazena, ale je to alespoň nějaká informace než žádná. Navíc když jedu třeba do Pardubic a 30-40min před příjezdem je tam obsazeno, tak je pravděpodobné, že při příjezdu už bude volno.

  4. Ve Vystrkově pusto a
    Ve Vystrkově pusto a prázdno – neděle 26. 6. cca 22 hod. Vraceli jsme se se synem přes benzinku 21. století, tak jsem tam sami piknikovali. Asi divná hodina. Jezděme tam nabíjet, ať je vidět, že to není nadarmo, dokonce teď, když je to zadarmo – také dobrý tah pro zjištění skutečného zájmu o nabíjení. V pátek úžasná atmosféra! Nechci věřit, že to vůbec někdo povolil a že to máme! Díky, díky!

    1. Evidenci potřebujeme, aby
      Evidenci potřebujeme, aby bylo možné oficiálně ověřené údaje o dobíjecí infrastruktuře distribuovat všem lidem (včetně těch co neumí česky), třeba jako podklady tvůrcům map atd., což je přesně ta práce, kvůli které jsme si zavedli státnost a platíme daně. A taky je to nejlepší propagace – ukázat, že EV nejsou záležitost několika podivínů, ale věcí již skutečně veřejnou. Aspoň tak jsem tomu porozuměl já. Dosud totiž máme informační zdroje různé a roztříštěné. Známe tzv. mapu Vegrovu, Marušincovu, ČEZáckou, PREáckou, Ev-selectu, Hybridu a dalších autorů, což jsou, řekněme, chvályhodné průkopnické počiny osamělých exotů (myšleno v tom nejlepším smyslu).

      Teď ovšem nadešel čas učinit kroky k tomu, aby se elektromobilita začlenila do dopravniho systému jako její normální součást. Toť vše. Nějaký podvod bych v tom nehledal. I když tipuju, že tento konkrétní nápad nevznikl v Knedlíkově, ale patří k tomu pozitivnímu, co k nám přichází z Evropských struktur. Sami by jsme si tu hráli na svých malinkých pískovištích a donekonečna si natřásali peříčka u každé zásuvky, jako jsme to viděli v pátek na Vystrkově…… ;-). A lid obecný by stále věřil, že vrcholem ekologie je zemní plyn a učil ve školách, jak funguje čtyřdobý motor, parní stroj a koňský potah.

        1. Komunitní nabíjecí mapy
          Komunitní nabíjecí mapy jsou jistě fajn a o něco lepší než soukromé, používám je taky, hlavně v cizině. Ale také trpí roztříštěností, protože chybí shoda v tom, kterou z nich používat. V praxi pak musim plánovat cestu pomocí několika map, což je dost nepohodlné.

          Mně se jako nejpraktičtější jeví veřejné a ověřené informace, kde mohu předpokládat, že se o ně někdo trvale stará a zodpovídá za ně. A které pak mohou být použity do veřejných map, které běžně používámee.

          Velmi praktická pro jízdy elektromobilem by se mi jevila ta od Seznamu, doplněná o nabíjecí místa, které umí nejen spočítat trasu, ale i její výškový profil, což bývá často důležité kvůli odhadu spotreby. Dosud je však použitelná jen pro cesty spalovákem. A jak jsem již řekl, veřejné informace jsou mimo jiné tím, co nás v očích veřejnosti staví z role exotů do pozice normální součásti dopravy.

                1. Hol voják se stará, voják
                  Hol voják se stará, voják má, jak říkal náš major na vojenské katedře. Pokud mám zájem být se svou nabíjecí stanicí nebo zásuvkou na webu, pak je dobré pro to sám něco málo udělat. Zvláště pak, je-li takový zápis zdarma.

      1. Pane Elektrone, naprosto
        Pane Elektrone, naprosto chápu a schvaluji váš první odstavec.
        Pouze jsem chtěl projevit obavy z úřadů, úředníků a obecně státní moci.
        Co je jejich prvotním/jediným cílem?
        Z čehokoliv/kohokoliv vyždímat co nejvíc peněz, občanovi pokud možno znepříjemnit život novými zákony a vyhláškami, zdanění všeho (pokud možno násobně), diktát cen, přirážek a daní, udělat nová zpoplatněná povolení, průkazy atd. atd.
        O kvalitě pro stát vybudovaných počítačových systémů si nedělám žádné iluze.
        Kolikrát zkolaboval „Centrální registr vozidel“? Opravdu věříte že „státně“ vedené mapy nabíječek na tom budou lépe?

        Nezbývá než se modlit a navzájem si držet palce aby státní zásah nebyl k horšímu.

        1. Po pravdě – moje první
          Po pravdě – moje první reakce byla podobná: proboha, jen to ne! Kam šlápne stát, tam sto let tráva neroste…

          Jinak máte samozřejmě pravdu v tom, že fungování státu (a toho našeho zejména) by potřebovalo velmi zlepšit (řečeno veeeelmi diplomaticky ;-))

          1. Pane Anonyme, nic jsme
            Pane Anonyme, nic jsme nepopletli – podívejte se na časový průběh.

            Vlastní diskutovaný článek „MPO má…“ 26. Červen 2016 13:55

            Moje první zmínka o „MPO má…“ mykanec, Ne, 2016-06-26 19:13

            Samostatný Hybridí článek – 27. Červen 2016, 9:10

            Takže vlákno máme správné, neboť v době jeho založení Hybridí článek ještě neexistoval a založil jsem jej u tematicky i datově nejbližšího možného.

            (za ty „chlapy“ děkuju, v 67 letech to už často neslýchávám 🙂

            1. Ano, viz. zde odkaz na náš
              Ano, viz. zde odkaz na náš článek na toto téma. Často píšeme a říkáme, že Hybrid.cz tvoříme spolu s našimi čtenáři – není nás tolik, abychom zvládali obsáhnout vše, někdy se k nám něco donese později, nebo to prostě přehlédneme, nejsme dokonalí ani vševědoucí. Tímto tedy vám i všem dalším, kdo nám aktivně pomáhají v tvorbě Hybrid.cz, srdečně děkuji.

                1. Rozumím, však já jsem
                  Rozumím, však já jsem tím chtěl jen poděkovat vám i všem dalším, kteří nám – třeba právě i příspěvky do diskusí nebo emailovými tipy – pomáhají Hybrid.cz vytvářet. Takže z vaší strany „no harm done“ a z mé strany „no insult intended“ jak říkají naši britští kolegové, toho času už bohužel na cestě ze společenství.

    1. Ze zvědavosti, co je na
      Ze zvědavosti, co je na kabeláži, krom koncovek tak speciálního? Pochybuji, pokud se nejednalo opravdu o nabijecí kabely stojanů, že v Evropě není dostupný elektroinstalační materiál, který by snesl 400V DC a potřebné proudy. Možná se spíš jedná o přístup „Buy America,“ který je firmami a institucemi z USA poměrně často používaný, snad na rozdíl od našich končin (No byť poslední pokus ČD dopadl trochu neslavně)

      Jinak trochu ostuda, že první takovou stanici u nás musela otevřít zahraniční energetika.

    1. Tesla se k celé věci nijak
      Tesla se k celé věci nijak oficiálně nevyjádřila. Neoficiálně jsme zjistili že preferuje spíše tiché otevírání svých stanic aby si ověřila funkčnost a vytížení. Odkudsi k nám připlula i informace, že Česko není pro Teslu nijak zvlášť důležitý trh. Tomu ale odmítáme věřit 🙂 Už jen proto, že elektromobilů značky Tesla tu jezdí pěkných pár desítek a jsme důležitou tranzitní zemí. Však už se údajně také připravují další Superchargery v Praze a snad dokonce i Brně.

          1. Na Tesla mapách se porůznu
            Na Tesla mapách se porůznu objevili a objevují kromě Vystrkova a Prahy akorát lokace kolem Teplic a Olomouce. Jinak nic, žádný Brno.

            http://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/sc-jpg.114349/

            Ale třeba v Rusku se nikdy nic neobjevovalo a najednou bum a maj tam stojany v provozu. Takže čím víc na východ tím víc Tesla preferuje spíše guerila taktiku otvírání 😀

            1. Asi berou že je to troch
              Asi berou že je to troch jiný trh, na kterém prozatím nemá cenu masivní marketing.

              Nicméně duma Ruské federace před asi dvěma či třemi lety prosadila že každá benzinka musí být asi do roku 2020 vybavena místem pro nabíjení EV. Nebylo sice určeno, nebo jsem se v materiálech dostupných tehdy, že se musí jednat o rychlé nabíjení, ale i zásuvky 3x32A mohou sloužit celkem pěkně, pokud je stanice někde v blízkosti nákupního centra nebo centra.

              Pokud byste chtěl víc, můžu se podívat a případně něco přeložit.

              Ostatně je zvláštní, že zdejší server a stejně tak snad i subredity jsou na informace o elektromobilitě v RF, na Ukrajině, Bělorusku, řekněme v bývalém Sovětském svazu, poněkud skoupé.

              Vím že je to okrajová záležitost ale jak je to teď s rozvojem EV alespoň ve státech V4? Víme o tom že slovensko je tu zastoupeno často jak v textech tak i v diskusi, ale co třeba Polsko, Maďarsko?Krátký článek by nemusel škodit.

              1. O Polských SC informujou na
                O Polských SC informujou na slovenském Tesla fóru.

                Mě z Ruska docela dost zaujala podrobná kritika ne-luxusnosti interieru Modelu S z Moscow Tesla klubu. Kritizuje teda starší provedení, ale i tak je to velmi informativní. Takového kontrolora kvality, kdyby měli panečku měli v Lada továrně to by se Mercedes položil 😀
                http://www.youtube.com/watch?v=1NG0BRJn-aU
                http://www.youtube.com/watch?v=DmH-S_3-rIk

                No a z dalších je zajímavý domácí panelákový výrobce elektrokola na bázi australského modelu Stealth, ke kterému dodává základ nějakej jinej nadšenec z ruského e-bike fóra. Taky je tam skvěle vidět jak zase u jinýho kutila bodově svařujou baterypaky z 18650 článků 😀
                http://www.youtube.com/watch?v=pCPmEOUmU8Y
                + dalších 6 pokračování

                1. Když vše časově klapne,
                  Když vše časově klapne, chystám se v létě na cestu Teslou do Moskvy, tak pak poreferuju… 😉

                2. Díky,
                  spíš mi šlo o to

                  Díky,
                  spíš mi šlo o to že se tu na ně stále tak nějak zapomíná.

  5. Byl jsem tam.
    Byl jsem tam. Nezapomenutelný zážitek. Díky moc E.ONu a kraji Vysočina, že do toho šli. Velký dík všem stavbařům a technikům, kteří se podíleli na výstavbě a zprovoznění nabíjecí stanice. Díky i pánům z EVmapa, kteří operativně umístili další dva stojany DBT a přispěli tak k tomu, že při tak velkém množství elektromobilů při otevření stanice bylo kde nabíjet. A především obrovský dík slečně Haně Páskové, která byla snad všude a u všeho a která svým úsilím zásadně přispěla ke spuštění stanice. E.ON může být hrdý na to, že má ve svých řadách takové lidi, kteří přistupují ke své profesi a ke své práci s tak obrovským nadšením, zápalem a nasazením. Bylo vidět, že nabíjecí stanice je pro ně srdeční záležitostí. 🙂
    Gratuluji E.ONu, toto je mezník v rozvoji elektromobility v ČR. 🙂

            1. Informace přímo od zdroje
              Informace přímo od zdroje – to je nejlepší. Minulost už nezměníme, ale je dobré ji znát. Abychom jednou měli na co vzpomínat a vyprávět vnoučatům, jaké to bylo na počátku rozvoje elektromobility.

              Jinak ještě jsem zapomněl zmínit, že díky otevření nabíjecí stanice jsem měl možnost osobně se seznámit s Vámi, pane Horčíku – zdravím. 🙂 I když jsme se asi potkali už dřív, třeba na Amperu. Přece jen za těch 5 hodin strávených na Vystrkově bylo spousta příležitostí navázat nové kontakty, případně se potkat se starými známými. I v tom spatřuji přínos otevření nabíjecí stanice. Byl to vlastně takový malý elektromobilní sraz.

      1. V klidu :), jsou tam,
        V klidu :), jsou tam, tuším, 2 trafostanice, přivedena linka 22kV, takže tam bude i datová linka (dálková měření a odečty, monitoring, telemetrie, EZS), jenže EON není internetový provider, ačkoli by to technicky šlo, jenže priorita je datová bezpečnost, ale to už je mimo chápaní tohoto anonymniho trolla. Tak se na něj nezlobte. 🙂

    1. A co by tam tak, jako wifi,
      A co by tam tak, jako wifi, asi měli dát? Služba připojení přes Wifi je zde velmi okarajová záležitost. Celkem by mě zajímalo, co más proti Mikrotiku? Ano, mohou tam dát Cisco z řady Aironet za 10-ti násobek ceny, ale k čemu? Pak jestě UniFi, ale to je cenově i spolehlivostí na úrovni Mikrotiku. A optický kabel? Se podívej, kde to je? Ale i tak věřím, že tam ten kabel mají, ale určitě né kvůli wifi.

    2. Dobrý den,
      Jako AP slouží

      Dobrý den,
      Jako AP slouží UniFi Outdoor+ 300 Mbps AP/Hotspot 2,4 GHz, 802.11n, MIMO 2×2 které výkonem plně dostačuje. Internetové připojení funguje bez problémů. Přístupový bod na který je nabíjecí stanice připojena je cca 85m od nabíjecí stanice vzdušnou čarou a signál je excelentní.
      Jinak pro zajímavost: Na wifi nabíjecí stanice se každý den připojuje nekolik desítek uživatelů a vše běží bez problému.
      Myslím si také že stanice má sloužit především pro nabíjení elektromobilů a ne jako WiFi Hotspot 🙂

    1. Nemáte to špatně? Nemá
      Nemáte to špatně? Nemá tam být 5x 50kW CHAdeMO/CCS, mám takové tušení, že když se obsadí jedno CHAdeMO, obsadí se zároveň jedno CCS, nebo se pletu?

      edit:
      v EvMape to vidim takto:
      1x chademo
      2x chademo/ccs
      2x mennekes 63A
      2x mennekes 32A
      1x cee 230V 16A (nesprávně označované jako „Schuko“)
      1x cee 3×230/400V 32A

      1. Tak,tak. ABB Terra např 53
        Tak,tak. ABB Terra např 53 CJG má příkon kolem 75kW, takže 50kW na chademo nebo CCS a k tomu možno současně 22kWmennekes. Pokud se sníží odebíraný výkon na chademu mohl by se „uvolněný“ výkon čerpat na ccs souběžně.

        Takže smysluplné je tam hlavně jen to 3xchademo/ccs.

        Divím se, že eon využije účtování přes evmapu, že si nenasadili vlastní systém.

        1. To je dost
          To je dost nepravděpodobné, ten stojan má nejspíš jeden DC zdroj (dle elektroměrů zezadu 1xDC 1xAC), musely by tam být dva nezávislé DC zdroje, aby se dalo nabíjet současně na obou systémech.

          K evmape, Vystrkov je pro ně velmi solidní akvizice, je šance, že se k tomu přidá i Čez a hošani to mohou rozjet. Škoda, že je s němi trochu špatná komunikace.

          1. Terra 53 má v sobě 5
            Terra 53 má v sobě 5 nezávislých DC zdrojů(po 10kW), který se mohou podle určitých pravidel(aktuální zatížení, velikost jištění,…) různě přepojovat na výst.konektory. Stanice umožňují SW řízení výkonu. Výkon lze SW plynule řídit již od 0,5 kW až do plného výkonového limitu.

            ABB má dokument kde to souběžné nabíjení popisují, mohu zaslat mailem

              1. Možná jsem to z dokumentu
                Možná jsem to z dokumentu pochopil špatně. Z dokumentu:

                Current routing situations
                DC-DC not possible
                AC-DC and DC-AC possible
                2nd car arrives: charger looks at actual usage of 1st car
                2nd car starts when >50% of the output current is available
                Exception: Terra 53 CT on 3x100A fuse: >75%
                2nd car starts with as much current as possible
                2nd car current goes up as 1st car current goes further down
                Order of arrival Order of charging
                DC1-AC1-DC2 Idem as arrival
                DC1-DC2-AC1 AC1 can already start
                AC1-DC1-DC2 Idem as arrival

                Current routing situations
                Chademo protocol does not allow for redefining current
                When 1st car is Chademo, budget will never go down
                Best case: enough power for 2nd (AC) car anyway
                (very likely)
                Worst case: not enough power for 2nd car to start (not
                so likely)
                When 2nd car is Chademo, after starting with >50% of the
                current, power will never go up
                Best case: charging started with much more than 50%
                (very likely)
                Worst case: charging stays on 50% power, takes more
                time than sequential charging would have taken (not
                so likely)

                1. ano, pochopil jste to
                  ano, pochopil jste to spatne, pise se to hned na prvnim radku, DC-DC neni mozne.
                  mozne je pouze DC-AC, nebo AC-DC, kde kdo prijde prvni ma vetsi prioritu a je zajisteno, aby se nevyhodily pojistky.

  6. jen mě udivuje že nikde
    jen mě udivuje že nikde žádný nápis TESLA, žádná červená, podbití ve dřevě – kdo to bude furt lakovat?? 🙂 ani ten obelisk TESLA tam není, prostě nic … a zrovna takovej pažák 35 ve stínu, to tam nemohli alespon pro design pobít střechu nějakým levným solárem boco 😉

    https://www.google.cz/maps/place/Nab%C3%ADjec%C3%AD+stanice+elektromobil%C5%AF+E.ON/@49.5217513,15.3474806,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s-DX9eSHiBGs8%2FV1wp780zpKI%2FAAAAAAABxN0%2F1GrclF082MkfyQnl3cxmU8uGe9lXPT8RwCLIB!2e4!3e12!6s%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-DX9eSHiBGs8%2FV1wp780zpKI%2FAAAAAAABxN0%2F1GrclF082MkfyQnl3cxmU8uGe9lXPT8RwCLIB%2Fs152-k-no%2F!7i3840!8i2160!4m5!3m4!1s0x0000000000000000:0x6df06c9a1be91166!8m2!3d49.5217513!4d15.3474806!6m1!1e1

    PROČ NENÍ NA TOM OBELISKU krom E.ON taky nápis TESLA ??? z vobou stran eon, to je špatně! Má tam být z jedný eon z druhý tesla anebo oba na obou. Ta stanice je nedodělaná, eon nápis na panelový zdi.. tam nemohli dát omítku?? otvíračku uspěchali ministr neministr ten suberb tam je tak trošku trapně naštorc pardon nemužu si pomoct 😉

    1. No vy to lakovat nebudete, a
      No vy to lakovat nebudete, a oni zrejme taky ne. Nebude tam eon nejspis proto, ze tesla dava odjakziva loga jen na ciste sve stanice?

      Ale to pocasi objednali fakt blbe, ze se nestydi…takovy jak vy jsou na tehle strankach jen aby si stezovali,co? Ja si nabil a potkal se s lidma, co pro elektroauta neco delaj..

      1. NEJVĚTŠÍ VE STŘEDNÍ
        NEJVĚTŠÍ VE STŘEDNÍ EVROPĚ !! to měla být vizitka, nikoli nedodělaná stanice, není divu že TESLA otvíračku odmítla, když tam má 6 stojanů a žádný nápis, takže oprávněná kritika nemyslíš. Je fuk že ji provozuje E.ON, jsou tam stojany TESLA tak to není jenom E.ON. Vypadá to totiž na rychlospich a tak trošku to kazí dojem 😉 Se podívej do novin, kdo o tom krom Hybridu a Vysočiny informoval ?? NIKDO !!

                1. Tak už jenom to. Jak se tu
                  Tak už jenom to. Jak se tu prezentujete Trochu prozrazuje Kam se vývoj ve Škoda Auto ubírá. Horizont 30 let je trochu moc dlouhý . Teda jestli není vše jen vymýšlené .

                2. 25 let vytírat ve Škodofce
                  25 let vytírat ve Škodofce hajzly to už panečku člověk něco viděl 🙂

                3. no víš co vona je to
                  no víš co vona je to 3-směnná makačka, to není žádná legrace, to zkus načas u agentury uvidíš sám 🙂 Ale ono šlo vo to, že 25 let spalováků člověka jaksi poznamená a navíc když ten zaměstnavatel účelově dusí elektromobily… 😉
                  znáš to : KOHO CHLEBA JÍŠ TOHO PÍSEŇ ZPÍVEJ 😉

                4. Tak dnes jsem vstaval po
                  Tak dnes jsem vstaval po nocni ve 15.00 6x nocni uz 5 let spravne.A ageturni delaji tu samou praci jako my jen za mene penez cca 1/3. Jinak me skodovka nijak neovlivnuje. Nevim proc si tady porad myslite ze mam neco proti elektromobilum. Az bude dostupna infrastruktura jdu si neco koupit. Sice mam benzin ale klidne bych menil. Diesely taky nemusim, delal jsem i testovaciho jezdce pro skodovku venkovni testy.
                  Vetsina lidi je tady, jen par jedincu ma porad blbe narazky nevim proc, ja myslel ze lidi co jsou pro EV jsou ekologicky zamereni(a SLUSNI!) a ne trotlove jako pan KUK viz jeho blytky nahore.
                  A nejsem prvni clovek co to tady poznamenava, i EV uzivatele, jake tady obcas pisete plky. Ekology a ochrance prirody znam a nikdo neni takovej neprijemnej jako par lidi zde a hlavne kazite reputaci tem normalnim.

                5. no tak to pardon ale
                  no tak to pardon ale prispevek : „Tak jeste aspon 500 nabijecek po CR a u kazdeho obchodniho centra a velekeho parkoviste a za 30 let tu pujde provozovat EV.“ lehce zavánělo rejpalstvím až sejčkováním a nikoli utužováním místní elektromobilní kondičky 😉 Ale jinak rádi vás uvítáme do klubu 🙂

                6. Njn je hold fakt ze je malo
                  Njn je hold fakt ze je malo nabijecich stanic , ted jse mcetl jak nekdo testoval leafa a prijel k nam do bolky a bylo to mimi provoz ale fungovalo on nabil a pak druhy den uz to neslo a v praze nekde take rikal ze jim to vypadava 🙁 jinak kdybych bydlel v domecku mam pro EV nabijeni free pres solary a i pro verejnost bych to poresil kdyby nekdo jel okolo. Cus jdu do kina:)

                7. Základ je mít garáž nebo
                  Základ je mít garáž nebo parkovací místo s nabíjením. 95% nabíjení probíhá přece pomalým nabíjením při dlouhém stání.
                  Je možnost si koupit BMW i3 s Rexem http://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-uzivatelska-recenze
                  ale to by byla asi velká provokace Přijet před fabriku s BMW ( Kacířství ).Pamatuji jak Marušinec kroužil >dráždil< na autosalonu v Brně s VUT Super EL II kolem expozice Škoda . https://www.stream.cz/meziplyn/10001914-elektro-superb

                8. No garaz tu neni mozna ani
                  No garaz tu neni mozna ani neni ve blizkosti nejaka.Jinak zamestnanci mladi vyrostkove maji bmw jenze stary sroty protoze prece BMW je nejlepsi na svete lol. Jeden tipek ma bmw masku auta vytetovanou na predlokti!! 50 procent lidi stejne dojizdi i ze cca 100km dalky.

Napsat komentář