Výrobce baterií A123 Systems otevře továrnu v Ostravě

redakce - 05 Duben 2016

Společnost A123 Systems, která se zabývá vývojem a prodejem pokročilých lithium-iontových akumulátorů a systémů rozšíří své působení v Evropě. Otevře továrnu v Ostravě.auto A123 Systems lithiové baterie

Původně americká společnost A123 Systems dodávala baterie pro vozy jako Fisker Karma nebo automobilku General Motors. Po bankrotu koupili firmu Číňané, skupina Wanxiang Group (viz. wiki).
foto: A123

Nový výrobní závod, který otevře A123 Systems za podpory agentury CzechInvest v Ostravě, bude doplňovat stávající technické centrum společnosti v německém Stuttgartu.

Závod postaví v průmyslovém areálu CT Park. V první fázi závodu se předpokládá s výrobou 600 000 kusů baterií ročně. Společnost plánuje zaměstnat 150 lidí.

Otevření nového výrobního závodu je výsledkem značného nárůstu evropské tržní poptávky po nízkonapěťových automobilových produktech, což je strategický směr společnosti A123.

Společnost A123 očekává, že se s pomocí agentury CzechInvest podaří otevřít výrobní závod v Ostravě a zahájit výrobu v druhé polovině roku 2016.

Tato evropská pobočka zajistí regionální montáž pokročilých lithium-iontových startovacích baterií A123 s napětím 12 V, baterií příští generace s napětím 48 V a nákladově efektivní podporu rostoucí poptávky na trhu. A123 Systems v současné době provozuje výrobní závody také v Číně a ve Spojených státech amerických.

"Naše nové podnikání vítězí v oblasti mikro-hybridního trhu, což potvrdilo správnost strategie společnosti A123, a poskytlo nám příležitost k rozšíření naší celosvětové výrobní přítomnosti," řekl generální ředitel Jason Forcier.

"Naše nedávno oznámené technologické pokroky v oblasti chemie pro vysoké výkony přinesly na celém světě v posledních 15 měsících více než 1 miliardu dolarů zisku v oblasti nových nízkonapěťových produktů. Je nám ctí být lídrem na tomto segmentu trhu."

Ostravský závod bude umístěn v průmyslovém parku provozovaném společností CT Park, a bude mít dostatečné možnosti pro expanzi v důsledku rozvoje podniku.

Montážní kapacita systému závodu v první fázi bude vyšší než 600 000 kusů za rok, a na základě již realizovaných obchodů společnost očekává, že v příštích letech dosáhne této úrovně výroby.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Tak konečně jsme se do dočkali. Že by se Česko přece jenom také zapojilo nějak do elektromobility? Až automobily se spavacími motory budou postupně nahrazovány současným trendem, je šance, že tradiční čeští výrobci by se mohli chytnout a neskončit v ekonomickém propadlišti.

---

hariprasad

Nemáte někdo tip na nějakou LiFePo startovací baterii, kterou bych si dal do svýho Golfíka 3, abych aspoň ušetřil váhu když zatím nemám tu elektrokáru ani hybrida?
Závodní a lokální litiový baterky jsou předražený, takže zbejvaj akupaky na míru či hotový baterky z čínskejch e-šopů jako Alibaba, DX, Aliexpress nebo eBay. Ale to nevím čemu mám věřit.
Motorkáři už si to dávno stavěj sami z A123 a nedávaj tam ani balancéry apod.

Před 5lety jsem dal lithiovou startovací baterii 60Ah od i4wifi do Subaru Outback, kde roztáčí 2,5l boxer. Už ho 2 roky nemám, ale dalšímu majiteli slouží dodnes a spokojenost. Mráz není problém. Důležité je, pokud by došlo k hlubokému vybití, nabít opatrně jednotlivé články, aby byly správně vybalancované.

http://www.i4wifi.cz/Baterie-a-nabijeni/prumyslove-LFP-baterie/Lithium-High-Power-Battery-12V-60Ah-WB-LP12V60AH.html

Díky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nehodi sa ako startovacia, ma inu povolenu charakteristiku zataze oboma smermi. Ten rozdiel hmotnosti sa neprejavi nijak. moderne tepelne motory maju realne iny charakter vykonu nez merany koli stratam na prevodoch a systemoch ktore sa nezapocitavaju na rozdiel od elektromotorov kde sa udava len vypocitany vykon samotneho elektromotora. ak chces teda setrit, skontroluj volu vsetkych prenosovych dielov. a niekedy staci iba menej brzdit :) (resp. jazdit ako priposraty).

apropo, kolko vyprodukuje popolceka taka lod, ked prepravuje teslu do europy ?

Obrázek uživatele jurazhor

ůplně stejně jako lod co přepravuje ostatní auta

---

jurazhor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-) A méně neź ta co přepravuje ropu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Popolceka asi vyprodujuje dost, ale vetsinu lidi jaksi ten "popolcek" na oceanem netajnuje tolik jako v cetrnu mesta..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

este ze fuka vietor.. sak co, ryby nepotrebujeme, iba mlcia a plavu, to je vrchol.

Tak Daimler taky letos postaví svou "Giga" továrnu na baterky za 1/2 milardy Eur. Bosch usiluje o dodávky baterek pro Porsche e-káry. Tesla je už teď největším odběratelem baterií.
Už se to rozjíždí. Jen houšť.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A123 bude jen montovat z dovezenych clanku. Tesla bude vyrabet i clanky. Ta alchemie clanku je to podstatne kno-how.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ze by jedna z odpovedi, kde budou brat "konvencni" automobilky baterky pro svoje EV, kdyz nemaji "svoji" jako tesla? Sice to neni primo zavod pro baterky pro EV, ale ukazuje ze postavit takovou fabriku umi firmy z autoprumysli "za chvili".

Obrázek uživatele Jolinar

Pro predstavu, uvazim-li, ze startovaci baterie ma kolem 0,5kWh, tak tech 600.000 kusu by u cistych EV stacilo na vyrobu 5000 aut za rok s kapacitou 60kWh. Kdyz se to prepocita na kWh tak uz to najednou nevypada tak moc :-)

EDIT: pokud bych pocital 1kWh na kus, tak by to bylo az pro celych 10.000 EV za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bereš mi slova z pusy

Před pár dny jsem to tu psal, kde chtějí automobilky brát baterie - do roku 2020 nebudou mít dostupné kapacity, takže se se svojí výrobou dostanou tak na 200 000 autza rok celosvětově za rok. Tesla je jediná, která do té doby bude mít baterie.

Teda bavím se o autech s rozumnou kapacitou - to jest reálný dojezd 150km v libovolných povětrnostních podmínkách a i po dálnici.

Tomuhle se říká = konkurence krutě zaspala
Nebo se tomu říká = outsourcing je levnější

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

0,5 KWh má sice startovací akumulátor o kapacitě cca 41 Ah a napětí 12V, to je jeden z nejmenších, co se v automobilech používá, jenže v té Ostravě se asi budou dělat články o napětí 3,6 V a předpokládám, že o kapacitě jednoho tak kolem 2 Ah. Tedy 3,6x2=7,2 W 0,0072 Kwh. No, nechám se překvapit.

S největší pravděpodobností budou v Ostravě montovat tyto 60Ah (~800Wh) LFP baterie:

Obrázek uživatele ozana

HE3DA budou vyrábět něco podobného

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil