Volkswagen se údajně chystá prodat Bugatti chorvatskému Rimacu

Jan Horčík - 17 Září 2020

Elektromobilní podniky přebírají starý svět fosilních dinosaurů. Na spadnutí je prodej značky Bugatti chorvatskému Rimac Automobili.Bugatti CHiron

Značka Bugatti je považována za "mazlíčka" předchozího vedení Volkswagenu. V nové elektrické době už pro ni ale v koncernu není místo. Naopak pro Rimaca a jeho partu by možnost stavět elektrické "bugatky" dávala obrovský smysl. I vzhledem k cenové relaci, ve které se dnes jeho auta pohybují.
foto: Bugatti

Podle neoficiálních zpráv se Volkswagen chce značky Bugatti, známé díky svým hypersportům jako Bugatti Veyron či Chiron, už delší dobu zbavit. Koupil ji přitom v roce 1998.

Od té doby šlo ale podle spekulací převážně o ztrátovou značku, na které se chtěl koncern především předvádět. Jenže na to teď nejsou peníze, zdroje ani čas. Koncern se musí činit jinde.

Jedním z vážných zájemců o značku Bugatti je podle neoficiálních informací chorvatský start-up Rimac Automobili. Ten vyrostl takříkajíc "na zelené louce", takřka z ničeho, pouze díky nadšení (a finančním prostředkům) svého zakladatele Maté Rimaca.

Zajímavý je způsob, jak by obchod mohl proběhnout. Už v polovině roku 2018 totiž Porsche koupilo 10% podíl v chorvatské automobilce Rimac. A Porsche vlastní i Volkswagen (vlastnická struktura vpravdě není jednoduchá).

Obchod by tedy mohl proběhnout "výměnou" značky Bugatti za větší podíl v Rimacu pro Porsche. V Rimacu má ale podíl dalších zhruba 15 automobilek. Kontrolní podíl 51 % akcií ale stále vlastní Maté Rimac.

Podle časopisu CAR Magazine byla už dohoda stvrzena na nejvyšších postech, ale zatím nebyla finálně podepsána.

Zpět na HybridPřidat komentář

Rimac je zdá se, opravdu prémiová značka, které se v elektromobilitě dost daří. Ale co si počne automobilka, která produkuje prémiová auta s další prémiovou značkou?

---

hariprasad

Bugatti se zalklo svymi emisemi. Kolik EV je potreba kompenzovat 1 Výron?

Obrázek uživatele Kuk

S tím zalknutím to sedí, VW svýma dízlgejt podvodama pohřbil vlastní korunovační klenot a udělal z něho bezcenej šrot.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

.

Obrázek uživatele Alien5

Pane Horčík trochu jste se o"kuk"al . Chtelo by to si uchovat svoji osobnost a nenechat se ovlivnovat. :D

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost, http://udalosti.astronomy.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Co tim mate na mysli?

Obrázek uživatele Alien5

Prebira vyrazi od kuka.Ponekud trapne. :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost, http://udalosti.astronomy.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Obrázek uživatele Kuk

Jendo jakej si mám koupit/postavit cestovní dobson? Ty bys to moh vědět. ;)

btw teď nevím kterej výraz to máš na mysli?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Dinosaurskou dotační chloubu střelej ňáky jugoslávský baterkový garáži. Půlka pertrolheadů jde konat sebevraždu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Děsivé dopady oteplování a roztávání permafrostu na Sibiři. :(((
Siberia landscape scarred by climate change
https://www.bbc.co.uk/news/world-54195656

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

He he a přitom Porsche vlastní 15,5 % Rimacu. Hm hm.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


10% sleva na produkty EVmotionVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol