Rok poté, co Porsche koupilo 10% podíl v chorvatské automobilce Rimac, a hlavně po úspěšném představení elektromobilu Porsche Taycan, zvyšuje automobilka podíl v Rimacu na 15,5 %.
foto: Rimac Automobili
„Rychle jsme si uvědomili, že Rimac a Porsche se toho od sebe navzájem můžou spoustu naučit,“ řekl diplomaticky k nové investici Lutz Meschke, místopředseda výkonné rady Porsche AG.
Navýšení investice si samozřejmě pochvaloval i samotný zakladatel chorvatské automobilky, Maté Rimac. Jeho firma se v průběhu uplynulé dekády stala nejen výrobcem exkluzivních elektromobilů, ale i důležitým dodavatelem velkých světových automobilek.
Takoví jako Aston Martin či Koenigsegg chodí do Rimacu nakupovat vynikající elektrické pohonné systémy a komponenty. Aktuálně se dokonce šušká o spolupráci s Audi ohledně nové R8.
Porsche navíc není ve svých investicích do Rimacu zdaleka osamoceno. Za 80 mil. eur nedávno koupil 10% podíl také Hyundai. I díky tomu má dnes Maté Rimac víc než dost prostředků na vývoj očekávaného elektromobilu Rimac Concept_Two.
Porsche Taycan Turbo nemá turbo a tesle
Porsche Taycan Turbo nemá turbo a tesle neujede
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/porsche-taycan-turbo-s-nove-tesla-elektromobil.A190910_231437_automoto_fdv
Rimac
začátky
https://www.youtube.com/playlist?list=PLSfjZpA6
Rimac
začátky
https://www.youtube.com/playlist?list=PLSfjZpA6dL8pgTxJJPtazeY_qeETcNt3R
Discover Rimac
https://youtu.be/DEaF3mNy540
https://youtu.be/VtoBkFF3X7E
https://youtu.be/tc34K9dL8eM
https://youtu.be/gmPjYCn2oyo
Když Mate začínal, tak doslova klepal na dveře automobilek
Když Mate začínal, tak doslova klepal na dveře automobilek a výrobců autokomponentů s nabídkou vlastních technologií a s žádostí o výrobu součástek pro Rimac, ale v ten moment o něj naprosto nikdo neměl zájem a pro všechny byl moc malej a nebo je elektroauta ještě vůbec nezajímaly.
První spoluprací byl zřejmě progresivní Švéd Kénigsegg a zářném uvedení Rimacova Concept One, který natrh zadel kdejakému supersportu už se karta obrátila.
Tomu říkám from zero to hero. 😉
Není ta tak dávno, kdy se Mate vyptával na stránkách kutilských stavitelů elektroaut jaké jsou vlastně výhody a nevýhody vysšího napětí baterií pro nabíjení a pohon elektromobilů. Teď už o tom poučuje ostatní a starý dinosauři s miliardovejma rozpočtama a armádama inženýrů si u něj kupujou předplatný na know how investováním do podílů v Rimacu. ;-D
Velice doporučuju sérii promo videií co o sobe Rimac natočil. Tam je vidět co takovej malej stratup dokáže s pár lidma narozdíl od dinosaurskejch molochů.
Ten začátek mi trochu připomíná Teslu… v době kdy Elon
Ten začátek mi trochu připomíná Teslu… v době kdy Elon nabízel spolupráci a obcházel všechny velké automobilky, všude se mu smáli a zavírali dveře… až později to zkusil opatrně Mercedes a byl to pro ně jeden z velmi výdělečných obchodů.
+ Toyota
+ Toyota
…sice potom byly značně nasrr že mladej přestal
…sice potom byly značně nasrr že mladej přestal poslouchat a museli pak i vydůchodovat mrože, ale budiš ano krapet na tom nadrbali ;))
nakonec ho bud koupí anebo konzervu Mate slušně podojí
nakonec ho bud koupí anebo konzervu Mate slušně podojí :)))))
https://kcc-hho.webnode.cz/znacka/rimac-automobili/