Volkswagen prodlouží výrobu e-Golfu až do září, potvrzení problémů s ID3?

Německá společnost Nextmove získala interní dokument koncernu Volkswagen, který má potvrzovat, že automobilka bude svůj nejprodávanější elektromobil Volkswagen e-Golf vyrábět až do letošního září.

Výroba elektromobilu Volkswagen e-Golf ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech. Auto dokáže díky 35,8kWh baterii ujet reálně téměř 300 km. Za příplatek je možné dokoupit i tepelné čerpadlo.
foto: Volkswagen

Volkswagen v prosinci minulého roku vyrobil jubilejní 100 000. elektromobil Volkswagen e-Golf. Jde prozatím o nejúspěšnější elektromobil koncernu VW.

Původně se počítalo s tím, že někdy během jara až brzkého léta 2020 výroba e-Golfů skončí. Jeho nástupcem se totiž měl stát zbrusu nový elektromobil Volkswagen ID.3.

Jenže ačkoliv jeho výroby začala právě už v prosinci minulého roku, momentálně tento model trápí četné a vážné problémy s vývojem softwaru. Dokonce se proto spekulovalo o odkladu jeho uvedení na trh.

Naposledy se Volkswagen zařekl, že prvních 30 000 modelů ID3 dodá zákazíkům najednou letos v létě. Zda se to ale podaří, toť otázka.

Kvůli zpřísněným emisním normám koncern potřebuje vyrobit a prodat co možná největší počet elektromobilů. Volkswagen e-Golf je stále velmi oblíbený a díky aktuálním slevám to platí o to víc. V únoru se v Evropě prodalo 3695 kusů.

Není proto divu, že se automobilka rozhodla skoncovat s jeho výrobou až relativně pozdě. Podle interního dokumentu to bude snad až v 45. kalendářním týdnu s tím, že objednávat auto bude možné až do 2. října 2020.

19 Comments on “Volkswagen prodlouží výrobu e-Golfu až do září, potvrzení problémů s ID3?”

  1. Pane Horčík jak můžete po těch letech napsat tady na
    Pane Horčík jak můžete po těch letech napsat tady na Hybridu že E-golf „Auto dokáže díky 35,8kWh baterii ujet reálně téměř 300 km.“ Jsem si najivně myslel, že téma reálný a papírový dojezd a NEDC/EPA/WLPT už máte zmáknuté.
    Podle celosvětového fóra myegolf té hranice 300 km dosáhli asi 3 lidi na světě a hodně se jich k tomu přiblížilo 🙂
    Jinak reálný dojezd je někde 200-250km. EPA 200km WLPT 235km cca.

    E-golfa mám je to praktický auto dnes za konkurenční cenu, ale furt má spoustu kompromisů.

  2. Já právě myslel, že eGolf se bude prodávat i ze začátku
    Já právě myslel, že eGolf se bude prodávat i ze začátku prodeje ID.3, že se budou nějakou dobu překrývat. Je to určitě uz zaplacený vývoj a dokud se to prodává. Otázkka je, jestli by se jim to vyplatilo, protože u eGolfu by museli s cenou dost i pod ten základní ID.3.

    Jinak ale, v DE je už dnes eGolf za dobrou cenu, slušně vybavený je kolem 25 tis. eur. Ale ne na export, je to pro domácí trh s tím jejich bonusem. V ČR jsou taky za 650, ale výbava je chudší. Ale možná by něco šlo ještě usmlouvat, protože Louda je má na skladě už nějakou dobu a nevím kolik jich už prodal.

    1. Určitě si VW nebude chtít kanibalizovat prodeje ID.3. Už
      Určitě si VW nebude chtít kanibalizovat prodeje ID.3. Už jenom proto aby mohl vykázat slušené prodejní čísla. A máš pravdu, že by musel srazit cenu eGolfu. Nejenom že by poškodil prodeje ID.3, ale ještě by si zničili marži.

      1. Ale jo, dává to smysl. Pokud dodrží cenu, tak se dostanou
        Ale jo, dává to smysl. Pokud dodrží cenu, tak se dostanou u toho nejlevnějšího ID.3 s dotací na 24.000 eur, což je to samé jako eGolf. A jako bonus je modernější auto, větší baterka (dojezd) a ve výbavě to bude stejné. Tam by eGolf nedával smysl. A prodávat eGolf za 20.000 by asi taky nedávalo smysl. Jo, máš recht 🙂

    2. Nový e-golf stojí v ČR stále 780tis. Ty za 650 u Loudy
      Nový e-golf stojí v ČR stále 780tis. Ty za 650 u Loudy jsou 2 roky staré skladovky mnohdy bez záruky. Inzeráty kecaj ověřoval jsem to.
      Naopak v DE stojí nový e-golf už teď 22tis e bez dotací. Velkoobchodní cena pro autosalony je dokonce 17,5 tits e. Ceny jsou pouze pro německý trh.

      1. Jo, to vím, v konfigurátoru jsem našel cenu 880, jen jsem
        Jo, to vím, v konfigurátoru jsem našel cenu 880, jen jsem nevěděl, jestli je to před slevou 100 tis. nebo po. Takže reálně se začíná na 780, to je konkurenceschopná cena. Já jsem si udělal konfiguraci, kde jsem dal vše, co bych potřeboval a dostal jsem se na 995, teda se slevou na 895. Vzhledem k ceně konkurence je to OK a možná by dal prodejce i slevu.

        Pokud v DE stojí nový bez dotací od 22 tis. eur, tak ten by se teoreticky mohl dát vyvězt do ČR, ne? Na export nesmí jenom ty s tou jejich eko dotací.

        1. V DE začíná sice na cca 22tis, ale má jinou základní
          V DE začíná sice na cca 22tis, ale má jinou základní výbavu než u nás. Nemá např. tepelné čerpadlo a ještě nějaké drobnosti. Když to porovnáte dostanete se na cca 24,5tis e. jako ten náš za 780,-.

          Oslovil jsem asi 3 autosalony v DE. Ale bylo mi řečeno, že tyto vozy jsou vyrobeny(určeny) jen pro Německý trh a mě ho neprodají. Když jsem se ptal na bližší vysvětlení už mi neodpověděli.

          Takže nevím jak to mají udělané, ale podle všeho to nejde.

          1. Dík za info. Jsem právě srovnával eGolf a Leaf 40 kWh a
            Dík za info. Jsem právě srovnával eGolf a Leaf 40 kWh a ten eGolf mi přišel podstatně lepší co se týká poměru cena/výkon. I když teda má menší baterku a nižší dojezd, ale tam je ten rozdíl nějakých 20-30 km, což je zanedbatelné.

            V DE jsem koukal, ale pak jsem to vzdal, protože mi to přišlo nepřehledný vzhledem k těm dotacím.

            Nevíte, co jsou to za vozy u Loudy za těch 650? Předpokládám základní výbava bez příplatů, ale s tep. čerpadlem, což je fajn. A koukal jsem, že už jsou tam dlouho, ale pořád u nich aktualizují rok výroby, resp. uvedení do provozu dle akt. data. Nebyla by to špatná koupě, ale museli by dát záruku od data koupi, jinak ne.

            1. Taky jsem zvažoval mezi 40 Leafem a E golfem. Leaf má
              Taky jsem zvažoval mezi 40 Leafem a E golfem. Leaf má větší kufr. Větší baterku ale i větší spotřebu. Takže ujede víc o cca 30-40km. Ale pro mě hrálo roli že leaf nemá výškově nastavitelnej volant není pro vysoký lidi. A taky cena. Reálně stojí o 100tis víc než e-golf a e golfů je prodává víc hlavně jetých.

              Ty vozy od loudy jsou 2 roky staré skladovky základ + winter paket. Údajně si je objednal autosalon co krachnul a díler je dal loudovi na podej. Ten však nesmyslně drží cenu furt nahoře že z 20ks za 1,5 roku prodali asi 5 ks. Nemají už tovární záruku a jinou nenabízí. Měl jsem zájem a nabídl jsem 600tis. Ale chtěli 620tis. Tep. čerpadlo nemaj!

              Ty jiné roky výroby jsou jen marketing.

              Na druhou stranu jsem došel k závěru, že to tepelné čerpadlo není tak zásadní. U auta se dá nastavit předehřev nebo si ho zapnout na mobilu ještě ze zásuvky. Pak žere topení 2kw. Nebo jen sedadla 80w jedno. Na cesty kolem komína to je jedno a kůli jedná cestě ročně na hory hold strávím 5min déle na nabíječce. Člověk stějně topí 2 měsíce v roce zbytek stačí vyhřívané sedačka.

              1. Zajímavé, že ty vozy od Loudy nemají TČ, když je to v
                Zajímavé, že ty vozy od Loudy nemají TČ, když je to v sériové výbavě. Nebo je možné, že je to od určitého mod. roku a ty, co má on, jsou starší, tak proto. Jo, taky jsem koukal, že mu tam trčí už pěkně dlouho.

                Díky za info. A jinak, jak jste spokojený? Co jízda, spotřeba, dojezd, zimní provoz… pokud teda máte čas a chuť se podělit. Topí to slušně? Manželka je na to háklivá, když je v autě zima 🙂

                1. Tep čerpadlo je v základu jen u nás v ČR a má ho až
                  Tep čerpadlo je v základu jen u nás v ČR a má ho až model 2020 prodávaný od podzimu 2019. Jinak byl za příplatek. Stejně tak bacha v zahraničí byla i DC zásuvka volitelná výbava. Existují v DE starší e-golfy co maj jen AC zásuvku podobně to měla i I3.

                  Mám ho relativně krátce. Spokojený jsem maximálně, ale kdo není se svým výběrem. že. Měl jsem ho několikrát půjčené než jsem ho koupil. např. od car4way. Což bych doporučil každému si auto vyzkoušet aspoň na víkend něž si ho koupí.
                  Ještě víc než já je spokojená žena. EV pro ženský je obecně vnodný. Ovládání supr. Pro mě lepší jak Leaf. Ale Leaf je silnější. Pro ženskou je stejně lepší pak jezdit na eco-mod pozvolnější reakce na plyn.
                  Spotřeba zima 15-16kw a to jsem moc netopil. Předemnou jezdil zaměstnanec s topením furt za 18kw. Teď už jezdím za 14kw a v létě se dá o něco málo míň, ale spíše 13-14kw pokud se člověk opravdu nesnaží. Využitelné kapacita je cca 31,4kw z toho si dopočtěte dojezd.
                  Topení se přiznám nic moc. Topení má cca 2-2,5kw a topí do malého vodního okruhu takže začne topit nejdřív za 1-2 min. Na krátké vzdálenosti do 5min se nevyplatí zapínat. Na ty naše zimy to stačí v pohodě, ale na nějaký tuhý nevím. I když sem četl i švédové jsou spokojený. Je podle mého odhadu slabší než topení konvenčního auta tak 70% ale topí dřív. Jinak stačí vyhřívaná sedadla. Má vyhřívané i čelní sklo to je fajn.
                  Pokud třeba jezdíte do práce můžete si na každý den nastavit, aby se na určitou hodinu vyhřálo/vychladilo dokud je ještě na nabíječce. Nebo si zapnout topení nebo i vyhřívaní skel přes mobil kdykoliv. To je praktické.

                  Zrovna dnes mi volal člověk z Loudy ptal se zda už jsem koupil a že kůli krizi zlevňují na 605.000,- oficiálně těch 650. Ale i tak je to určitý risk.

                2. Super, díky. Pokud za těch 605 je to už bez záruky to už
                  Super, díky. Pokud za těch 605 je to už bez záruky to už radši ty z 2017, ale spíš tak max za 500, ne za 540.

        2. btw. Jestli máte o e-golfa zájem slevy jsem zjišťoval.
          btw. Jestli máte o e-golfa zájem slevy jsem zjišťoval. Fyzické osoby 3% firmy 6-10%.
          Nepotřebujete li nový louda bude teď dávat do prodeje postupně vozy z carscharingu z Prahy postupně až 70 golfů. Holá výbava jen winter paket. Najeto 7-25tis. Mě se ale do scharingu nechtělo.

          1. To by ty sharované musel dát tak za 500, aby to bylo
            To by ty sharované musel dát tak za 500, aby to bylo zajímavé.

            Přemýšlel jsem o EV pro manželku, už jsem skoro i jednu i3 koupil. Pak jsem to odložil, ale pořád koukám. Ten eGolf není špatný a pokud by byl za dorbou cenu a v záruce, vzal bych to raději než i3, i když i3 je asi jízdně lepší a zábavnější. Uvidíme, co budoucnost přinese 🙂

Napsat komentář