Volkswagen předal zákazníkovi 100 000. elektromobil e-Golf

Volkswagen předal 26. listopadu 2019 ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech 100 000. vůz e-Golf. Elektromobil byl uveden na trh v roce 2014 jako druhý elektromobil značky Volkswagen po modelu e-up!

Volkswagen e-Golf byl uveden na trh v roce 2014 a v Evropě patří mezi nejúspěšnější elektromobily. Jubilejní vozidlo bylo vyrobeno a předáno ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech.
foto: Volkswagen

Volkswagen e-Golf patří mezi nejúspěšnější elektromobily v Evropě a je oblíbený také u zákazníků v dalších regionech – mimo jiné v USA. Od podzimu 2020 bude v Drážďanech probíhat montáž nového modelu ID.3. Skleněná manufaktura navíc posílí svůj význam jako atraktivního cíle pro návštěvníky a zákazníky.

Jubilejní vozidlo v bílé barvě „Pure White“ převzal Maik Jaehde z Landolfshausenu u Hannoveru. Po předání vozidla se zúčastnil exkluzivní prohlídky výrobních provozů.

Holger B. Santel, vedoucí prodeje a marketingu pro německý trh, řekl: „Volkswagen e-Golf je již více než pět let velvyslancem naší značky pro elektromobilitu. Dnešní milník 100 000 předaných vozidel dokládá úspěch této mise. Díky tomu je v rukách mnoha zákazníků důležitým příspěvkem k revoluci v oblasti mobility, a připravuje tak cestu pro nový model ID.3.“

Henning Schulzki, vedoucí prodeje a marketingu Skleněné manufaktury v Drážďanech, k tomu dodal: „Od roku 2017 naplňuje e-Golf Skleněnou manufakturu životem jako výkladní skříň elektromobility. V letošním roce vyrobíme v našem závodě více než 16 000 vozů – to je nový rekord. Máme velkou radost, že byla rekordní hranice překonána právě u nás.“

Výroba modelu e-Golf byla zahájena v roce 2014 ve Wolfsburgu. Vzhledem k vysoké poptávce je již více než dva a půl roku vyráběn navíc také ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech.

Od podzimu příštího roku bude pak z montážní linky v Drážďanech sjíždět nový model ID.3. Sériová výroba prvního vozidla na základě modulární platformy MEB pro elektromobily byla spuštěna v listopadu v Cvikově.

Kromě toho vzroste význam Skleněné manufaktury jako místa pro předávání nových vozidel se zaměřením na elektromobily a také jako atraktivní destinace pro návštěvníky a zákazníky. V současnosti je v hlavním městě Saska předáváno zákazníkům přibližně 1300 vozidel ročně. Tento počet se má v příštích letech výrazně zvyšovat.

Od ledna do října 2019 bylo na celém světě předáno zákazníkům 27 900 vozů e-Golf, zatímco v celém roce 2018 to bylo 24 800 vozů. V letošním roce je největší poptávka po tomto modelu v Norsku, Německu, USA, Velké Británii a Nizozemí.

Volkswagen e-Golf má elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a dojezd až 230 kilometrů podle metodiky WLTP.

tisková zpráva

25 Comments on “Volkswagen předal zákazníkovi 100 000. elektromobil e-Golf”

  1. Koncern VW opět veřejně přiznal, že na elektromobilitu
    Koncern VW opět veřejně přiznal, že na elektromobilitu zvysoka kálí a kecy, že elektromobily zaplaví trh, jsou opravdu jen kecy.
    I všemi vysmívaný Renault (počínaje logem, které má ve skutečnosti představovat drahokam), dodal na trh už 200.000 Renaultů ZOE (pravda, začal už 2012, VW až 2014, ale to by snad nemělo hrát takovou roli). A to dělal současně elektrického Fleunce a dnes stále vyrábí současně elektrického Twizy, Kangoo i Mastera. http://www.hybrid.cz/renault-hlasi-200-000-vyrobenych-elektromobilu-zoe
    Když se u VW kasali, že zdvojnásobují výrobu eGolfů, tak přiznali, že z 36 na 72 denně. A 2.000 spalovacích denně dělají současně také.
    A ejhle, oni nedávají ani těch 72 eGolfů denně, protože 72 x 250 jednosměnných pracovních dní v roce je 18.000 aut ročně. Vyrábějí je od 2014, tedy k dnešku 12/2019 by jich měli mít 108.000 ks, ne 100.000 ks. Je pro představu, spalovacích vychrlili za tu dobu 3.000.000 ks. Tři miliony!
    Opět si vzpomeňme na lehce dohledatelná slova jejich vedení před dýzlgejtem z roku 2011, že v roce 2018 bude VW chrlit 300.000 elektromobilů ročně.
    A skutečnost? Za 6 let jich s bídou splácali 100.000. Bráno jen eGolfy. Celkově možná polovinu, když přidáme eUpy. Plán byl 2018+2019 600.000 ks.
    To je fakt výsměch, ještě z toho dělat oslavu. Prostě u VW jsou fakt dobří, ale jen v píár….

    1. V Americe je to těžký compliance auto co se prodává jen
      V Americe je to těžký compliance auto co se prodává jen 11 CARB státech. Ve zbylejch 39 státech ne. Normální VW dýleři v ostaních státech tento model v životě neviděli a někteří o něm ani neslyšeli.
      EV IONIQ se třeba prodává jen v Kalifornii.

    1. Tak v Evropě se neprodává špatně, cca. srovnatelně s
      Tak v Evropě se neprodává špatně, cca. srovnatelně s Leafem a i3, výrazně lépe je na tom jenom Tesla 3 a Zoe, ostatní hůř. Je to 5.nejúprodávanějšá EV v Evropě. Takže něco na něm asi bude 🙂

      Asi potřebuje jezdit hned a ne až příští rok. A možná objednal někdy před půl rokem, kdy byla situace jiná.

      https://insideevs.com/news/379364/september-2019-plugin-ev-sales-europe/

      1. Dodací lhůta pro auta s volantem na levé straně nebyla tak
        Dodací lhůta pro auta s volantem na levé straně nebyla tak dlouhá. Leda by tu objednávku poslal v okamžiku kdy se najízděla výroba na auta s volantem vpravo, pak si musel počkat. Pokud je mi známo tak standardní lhůta dodání byla cca 2-3měsíce.

      1. Jako, že tento eGolf má dojezd jenom 120? Nebo jak jste to
        Jako, že tento eGolf má dojezd jenom 120? Nebo jak jste to myslel?

        Tady dělali test a těch 200km to dá v pohodě:
        https://elektrickevozy.cz/clanky/test-volkswagen-e-golf-358-kwh-postupna-e-voluce

        A taky na hybridu ho měli a údajně se dá přiblížit i ke 300km:
        http://www.hybrid.cz/test-volkswagen-e-golf-358-kwh-kdyz-se-koncernu-dari

        1. 110-120 km je realita na dálnici 110 km/h s první verzí
          110-120 km je realita na dálnici 110 km/h s první verzí 24,7 kWh a tepelným čerpadlem co mám já. Ta nová verze je na tom o cca třetinu lépe, což je sice pozitivní, ale rychlost nabíjení je bohužel dvojnásobná. Ale jak píšou ostatní je to prostě Golf, bez značky EL nikdo „normální“ nepozná, že to je elektro auto.

      2. jen pro Vaše info: takový typ EV (nižší st.třída, Golf,
        jen pro Vaše info: takový typ EV (nižší st.třída, Golf, Leaf, Kona) atd.) jezdí běžně s prům. spotřebou cca 12-15kWh/100km. Při kapacitě aku cca 40kWh (dnes takový střed) si jednoduše spočítáte kolik můžete reálně ujet. Takže viz. výše na 300km potřebujete cca 36-45kWh. Při jízdě po městě bude dojezd větší, na dálnici míň. Zima s TP -cca 10-15%. Vašich 120km jako realita je fakt blbost… 🙂
        Ale taky si počkám na lepší a levnější EV v avizovaných nabídkách od příštího roku.

        1. Jen pro vase info, ja jezdim s Ioniqem prum za 15 ted kolem 5
          Jen pro vase info, ja jezdim s Ioniqem prum za 15 ted kolem 5 stupnu v tomto pocasi. S nastavenym topenim na 21 stupnu. V lete je to kolem 12.5-13 prumerne po dalnici kus mesto. Kdyz pojedu po dalnici do Brna a zpet klasickou rychlosti 120-130, mam prum spotrebu 16.5. A to je Ioniq nejuspornejsi vuz ve sve tride.

          12-15 s Lefem je uplna Scifi, takto fakt jezdit nechcete, to radeji sednu na vlak. 120km je opravdu realita s tou vetsi baterkou se to o neco zlepsilo, ale nijak zasadni. Viz komentar nize

          1. Aktuálně mám průměrnou spotřebu v tyto dny 14,2 – a to
            Aktuálně mám průměrnou spotřebu v tyto dny 14,2 – a to jezdím celkem živě. Samozřejmě dálnice do 110km/h (dálniční rychlostí bych jel tak za 18), ale mimo město to nešetřím.
            Mám kamaráda s Ioniqem a ten se pohybuje cca 12-13.
            Takže Vám to nějak žere, ale každý máme něco.
            Ovšem psát o e-Golfu s cca 36kWh baterií, že ujede reálně cca 120km je fakt trochu úlet – musel by mít spotřebu tak 30kWh/100…. 🙂

Napsat komentář