Volkswagen ID.3: větší problémy, než se čekalo, další odklady?

Nedávno se objevily informace, že Volkswagen má problémy se softwarem elektromobilů ID.3. Problémy jsou ale nejspíš větší, než se zdálo.

Elektromobil Volkswagen ID.3 je prvním vozem koncernu, který je založen na nové platformě MEB určené exkluzivně pro elektrická auta.
foto: Volkswagen

Výroba elektromobilů Volkswagen ID.3 začala už v listopadu 2019. Jenže krátce na to Volkswagen oznámil, že prvních 10 000 vyrobených aut nebude mít schopnost over-the-air updatů. Dodávky měly i tak začít koncem května nebo začátkem června 2020.

Minulý týden koncern Volkswagen uspořádal v Dánsku speciální akci pro ty, kdo si elektromobil ID.3 předobjednali. Tam řekl, že dodávky (v Dánsku) nezačnou dříve než v srpnu. A dodal ještě pár překvapivých novinek:

  • první First edition vozy nebudou mít duální klimatizaci
  • pro auta s panoramatickou střechou nebude dostupný nosič jízdních kol
  • verze „S“ se 77kWh baterií bude pouze čtyřmístná, páté místo vzadu uprostřed nebude mít k dispozici bezpečnostní pás

Vypadá to, že Volkswagen si prochází podobným výrobním peklem, které v začátcích výroby svých elektromobilů zažívala např. Tesla. Problémy bezesporu vyřeší, ale rozhodně to nebude zadarmo, když konkurence jako Tesla či Hyundai je o míle napřed.

57 Comments on “Volkswagen ID.3: větší problémy, než se čekalo, další odklady?”

    1. Není německá firma jako německá (francouzská) firma. Ta
      Není německá firma jako německá (francouzská) firma. Ta druhá sice je francouzská, ale co jsem zažil projekty tak ty byly řízeny Němci. Asi to těm Frantíkům stačilo, ale ta echt německá je v kvalitě válcovala. A to jsem si myslel, že mají kvalitu nízkou když jsem z ní odcházel. Mají ji nízkou, na tom trvám. Ale podstatně lepší než ten franco-německý korporát.

  1. Jooo, tak to je ten dlouho ocekavany, zkusenejma vyvojarema
    Jooo, tak to je ten dlouho ocekavany, zkusenejma vyvojarema koncernu dlouho vyvyjeny produkt, nejvetsi automobilky sveta? 😀 Tak to je mazec. No, tak snad se nebude muset kazdych 100km vystoupit, vypnout, zapnout auto a nastoupit 😀

  2. registrace Tesla v ČR 2019 +120ks
    registrace Tesla v ČR

    registrace Tesla v ČR 2019 +120ks
    registrace Tesla v ČR 2018 +85ks
    registrace Tesla v ČR 2017 +80ks
    registrace Tesla v ČR 2016 +62ks
    registrace Tesla v ČR 2015 +57ks
    registrace Tesla v ČR 2014 +20ks
    registrace Tesla v ČR 2013 +7ks
    registrace Tesla v ČR 2012 +1ks

    https://www.sda-cia.cz/repository-volnedostupna

    https://kcc-hho.webnode.cz/

  3. Jsou to drobnosti až na – 1 místo,to je docela škrt přes
    Jsou to drobnosti až na – 1 místo,to je docela škrt přes rozpočet mnoha zájemců.
    Na druhou stranu,bych byl za možnost volby menší baterie a tak i nižší cenu.
    U EV by se uplatnila obchodní politika,kterou razí Škoda ve svých prodejích holátek s možností dovybavení za příplatek.
    Stanovit nutný standard a umožnit jej dovybavit dle potřeby zákazníka.
    VW přeji jen dobré,ale jak sleduji razantnost,odvahu i nehoráznou chuť Tesla vedení včetně toho Čínského je mi jasné,že než začnou uvažovat o pokročilých výrobních technologiích,tak konkurence bude již vyrábět globální nízko nákladové automobily za cenu,která bude pro ně neakceptovatelná.

    1. Volba ještě menší baterie při dnešních cenách
      Volba ještě menší baterie při dnešních cenách článků? Proč? Vzhledem k základní ceně auta úspora minimální. Neříkám u nějakého malého městského auta za třetinovou cenu, kde 50 tisíc mezi 30kWh a 45kWh verzí už udělá rozdíl, ale ne u auta za téměř milion.

      1. Právě proto,aby tak malé a obyčejné auto,nestálo
        Právě proto,aby tak malé a obyčejné auto,nestálo milion.
        Je snad dvojnásobně lepší,větší či užitnější jako Citigo?
        Přitom se jedná o daleko větší počet aut než všichni 3 bráškové.
        Není to pouze přestavba,tak snad je výroba efektivnější, jedná se o EU auto,ne dovoz zpoza moře.
        Budou li se ID3 snažit prodat co nejdráž ze začátku,rozumím,těch pár kousků prodají,ale na udušení penále to pak nebude stačit,proto doufám,že se zlevní.
        Za 2 roky začne Tesla v EU výrobu něčeho,co si neumíme ani definovat a pak bude již opravdu pozdě!
        Tesla pomalu denně vylepšuje a to na širokém spektru všeho co souvisí z elektro mobilitou a obnovitelnými zdroji energie,např.dnes obousměrná domácí nabíječka Tesla Powerwall.

        1. Ale tím, že tam dáte 30kWh namísto 45kWh z toho levné
          Ale tím, že tam dáte 30kWh namísto 45kWh z toho levné auto neuděláte. Těch 15kWh rozdílu je v nákladech pár desítek tisíc Kč.

          Pokud vám vyhovuje Citigo, tak si kupte Citygo. Nic proti. Mě by taky stačilo, kdybych byl sám. Na druhou stranu nepotřebuju ani zrychlení na 100km/h za 3s, 250km/h maximálku, náhon na 4 kola, skleněnou střechu a autopilota. Od ID3 jsem si sliboval něco jako Leaf s lepším dojezdem, rychlejším nabíjením a výrazně lidovější cenou, což je přesně to, co VW celou dobu sliboval a bohužel nesplnil.

  4. Tohle se podle mě nemůže nazývat problémem při
    Tohle se podle mě nemůže nazývat problémem při výrobě.

    „první First edition vozy nebudou mít duální klimatizaci
    pro auta s panoramatickou střechou nebude dostupný nosič jízdních kol
    verze „S“ se 77kWh baterií bude pouze čtyřmístná, páté místo vzadu uprostřed nebude mít k dispozici bezpečnostní pás“

        1. Na mne to působí dojmem, jako kdyby VW do poslední chvíle
          Na mne to působí dojmem, jako kdyby VW do poslední chvíle předpokládal, že se jemu a dalším automobilkám podaří vylobovat odklad zpřísnění emisních norem o dalších 5 let a mezi tím to nějak vyhnije.

          V opačném případě totiž nechápu, jak to mohou mít takhle nepřipravené. Vždyť id.3 a buzz už ukazovali minimálně dva roky zpět, tak měli fůru času do doladit do detailu. Ale namísto toho to vypadá, že to lepí na poslední chvíli za pochodu, jak kdyby šlo o nějaký startup.

        2. S ID.3 VW kopíruje Teslu v podstatě se vším všudy. Musí.
          S ID.3 VW kopíruje Teslu v podstatě se vším všudy. Musí. Tesla nastavuje standardy. I v kvalitě. Ukazuje, že lidi si nechají leccos líbit (upozorňuji, že jsem dlouhodobě long a Teslu a Muska žeru jako nic na světě).

          VW s ID.3 rozhodně uspěje. Bude to pecka. Jen to chce trpělivost. Stejně jako při čekání s prodejem akcií…

          1. nechapu kdo si může myslet že tesla najednou udava směr 😉
            nechapu kdo si může myslet že tesla najednou udava směr 😉 ano kopírujou to i s kokotinama typu sklenená panoramatická střecha, tablety místo palubovky, mobilový ovládání a podobný vejžvejky. Přitom stačilo zlevnit golfa napolovic a bylo by 😉 Jenže ouha, to voni chtějí hrát komediji že elektrifikují a zatím dál tlačit milijony autopopelnic. Vedení není evidentně jednotný a tvrdej teslí kapitalismus s konzervím důchodovým socíkem jaksi taky nešteluje ;))

            1) 50.000 votrok 3 směny noční furt na nohou ve 40cíti lazar
            2) +80.000 mistr
            3) +100.000 technický dozor
            4) +150.000 zástupce montáže
            5) +200.000 vedoucí montáže
            6) +250.000 konstrukce a inženýři
            7) +300.000 nízký papalášstvo
            8) +500.000 střední papapážstvo
            9) +800.000 šéfovi flezdoprdelkové
            10) 1.500.000 malej šéf 😉
            11) +36.000.000 velkej šéf :))))))))))))))))

            https://www.autorevue.cz/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-uz-je-dost

            https://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

            1. Nakladova sazba v nemeckem engineeringu je v automotive nekde
              Nakladova sazba v nemeckem engineeringu je v automotive nekde kolem 70Euro. A to vcetne najmu, softwaru, veskereho zdaneni a provize. Realne zkuseny konstrukter dostane plat 150 000 KC (Mnichov).

              Ale jinak slusna tabulka, zkusim ji ukazat sefovi pri vyrocnim pohovoru. Pocitam, ze si nad ni spolecne zaplaceme 😀

                1. V Sade nedelam, pisu o tom, za kolik se obchoduje hodina
                  V Sade nedelam, pisu o tom, za kolik se obchoduje hodina Engineeringu v nemecku. Personalni naklady se od toho odviji, radovi konstrukter (15 let praxe) proste ctvrt milionu mesicne nema. I tak je krute drahy a tak automobilky smeruji „vyvoj“ do zemi, kde daji za hodinu treba 20Euro.

        3. Jo zato u TM3 tam to šlo všechno jako po másle co? 😀
          Jo zato u TM3 tam to šlo všechno jako po másle co? 😀 lakovnu nenaladili do ted a posílají reznoucí zmetky vesele do světa, několik let po zahájení výroby 😀 😀 😀 Sedmilhář Elon si však vždy vymyslel nějakou pohádku a dutohlavci jako vy mu to vždy ochotně žerou a šíří tyto bludy dál.

          Přitom i kdyby ve VW ladili ID3 ještě rok, tak budou i tak s vývojem jednoho modelu rychlejší než Tesla. Přitom pro Teslu byl M3 již několikátý model, ID3 je pro VW první. Navíc o termínu dodání v půlce roku 2020 bylo jasno dávno, takže nic nového, jen drby, kterých hlupáčci velice rádi chytají.

          Klasická věc která se objevuje zde čím dál častěji, když se čeká na něco od Tesly je to všechno v pořádku a pochopitelné, když jde o VW je to neschopnost, nad příspěvky nekterých pitomců zde opravdu zůstává rozum stát 😀

          1. A ted neco o tom, ze Tesla napadala ostatni automobilky,
            A ted neco o tom, ze Tesla napadala ostatni automobilky, vysmivala se jim a vsechny ty podlosti co VW, DB, Porsche Audi delali proti Tesle. Musk se k takovym svinarnam nikdy nesnizil a primel ostatni k vyvoji EV. Ze se to pitomcum nelibi, to chapu. Pitomec zustava vzdy pitomcem. A kdyz se to ted VW seere, tak me to jenom tesi.

  5. Zatial mackopes. Len si trochu neuvedomuju, ze ked takeho
    Zatial mackopes. Len si trochu neuvedomuju, ze ked takeho mackopsa daju von, tak tym dalsim opravenym verziam bude robit tych 10000 aut zle meno. Rovnaky problem mala aj Tesla. Sice uz robi auta kvalitnejsie ale tie stare su stale na trhu a predmetom negativnych diskusii. Sa dost divim ze opakuju rovnake chyby. U Tesly bol dovod aspon, ten ze velmi dlho auta nevyraba ale preco aj u VW netusim.

    Kazdopadne stale neverim VW, ze nejake EV realne vyrobi a nebudu tu iba proforma. Snad sa mylim a IDcka budu vyrabat vo velkom a budu dost kvalitne a lacne.

    1. je to jen hra, oni umí, jen nechtějí, chtějí terorismus a
      je to jen hra, oni umí, jen nechtějí, chtějí terorismus a kontrolu nás všech skrze energetiku (hlavně ropu) a mít z toho co nejvíc peněz … prostě banksteři, kteří zničili EV a dodávali ropu i Hitlerovi, prostě uSS kontrola bankéřů (ne politiků, ti jsou jen jejich hračky především skrze nahraná videa, kde provádí ty nejhrůznější věci malým dětem, fakta, viz Epstein, který měl za úkol politikům a vysokým manažerům dodávat „maso“, made in Izrael)

      Jen Musk nehraje s nimi, asi ví něco víc, tak mu to prochází, nebo začíná novou hru banksterů, která ještě není úplně venku, pravděpodobně, jinak by asi už byl nohama nahoru.

      Ale hlavně klid, když nahrajete jejich hru, budete šťastní, navíc bude dobře, vím to … tedy pro ty, co si nehrají na dobro o zlo, ale jen na „duši“, takže v klidu 🙂

  6. No nevím, zda je toto ukázka větších problémů. 4 místa
    No nevím, zda je toto ukázka větších problémů. 4 místa jsou tu kvůli hmotnosti – stejně jako Prius PlugIn, neduální klima na 80% nebude dělat VW problémy, takže to bude jiné rozhodnutí a střešní nosič nekomentuju.

    Rozhodně bych to prozatím nesrovnával s fatálními problémy Tesly se startem výroby a kvalitou.

    Ale na tomhle serveru v tom vidím trošku toho „přání otcem myšlenky“ 🙂

      1. Jaké problémy? Jsou to jen drby z internetu. Od začátku se
        Jaké problémy? Jsou to jen drby z internetu. Od začátku se ví, že dodávky mají být od června, ted řekli v Dánsku,že na tomto trhu budou dodávky v srpnu, to se nijak nerozporuje a je to běžné, že na některých trzích je několik týdnů spoždění. Tesla začala vyrábět a na trhy evroby dodala první M3 po téměr dvou letech. u ID3 je ještě půl roku do termínu, takže v čem je problém? Až v červnu VW nebude schopen dodávat tyto auta zákazníkům pak piště prosím o problémech.

        Zajímavé sledovat různé pohledy na věc

        Tesla slibovala termíny jak na běžícím pásu a ještě ani nevyráběla, to bylo v pořádku a nikomu to divné nebylo. VW vyrábí ale dodávat bude až za půl roku a to je sakra divné a tedy soudím že má velké problémy s výrobou 😀

        Já to vidím tak, že Tesla si myslela, že stihne nastavit a rozjet výrobu v určitý termín a to se jí nakonec nepovedlo ještě několik měsíců, to je dle mého problém s výrobou. VW od začátku tvrdí, že začne s výrobou v listopadu a dodávky zákazníkům budou v polovině následujícího roku, to je dle mého plán se kterým se od začátku počítalo. Nahrát SW mohou do auta klidně až v den předání zákazníkovi a to mi přijde jako velice efektivní způsob.

    1. Proc kvuli hmotnosti? Kdyz suv od tesly s daleko vetsi
      Proc kvuli hmotnosti? Kdyz suv od tesly s daleko vetsi baterkou muze byt sedmimistne? Spise bych to videl na cast baterii nad urovni podlahy jako u toho priusu nebo ampery. To by byl zeda dost preslap, ale jinak to nevidim. Prani otcem myslenky je tu daleko castejci z opacne strany.

          1. Pokud nejake auto neznam, tak by mozna bylo vhodne ho
            Pokud nejake auto neznam, tak by mozna bylo vhodne ho nepouzivat jako priklad, ne?

            Prius PHV ma baterii v kufru. Starsi modelove roky (2016-2019) byly ctyrmistne, pravdepodobne kvuli vaze. Aktualni modelovy rok je petimistny (nevim, jestli to plati pro model momentalne prodavany v CR).

    1. Těch 95g je v závislosti na hmotnosti. Podle mne scela
      Těch 95g je v závislosti na hmotnosti. Podle mne scela nesmyslně. Místo toho, aby motivovali lidi k nákupu malých lehkých úsporných aut, které jsou ekologičtější a nezabírají tolik místa na parkování, tak zvýhodňují těžší.

Napsat komentář