TEST: Toyota Yaris Hybrid v novém faceliftu pro rok 2017

Nejlevnější hybrid na českém trhu prochází již druhým faceliftem. Malý hatchback Toyota Yaris Hybrid se tak designově přiblížil odvážným kreacím jako je Toyota Mirai nebo nový Prius.

Malé, pro řidiče a spolujezdce i poměrně útulné, městské auto. To je Toyota Yaris Hybrid.
foto: Hybrid.cz

Cena nové Toyota Yaris Hybrid poskočila na 387 900 Kč. Auto pohání řadový čtyřválec 1,5 VVT-i doplněný o e-CVT převodovku. Max. výkon hybridního pohonného systému je 74 kW (100 koní). Což je podle nás málo, ale o tom později.

auto Toyota Yaris Hybrid test

Palivová nádrž má kvůli baterii (144 V, 120 článků, 6,5 Ah) pouze 36 litrů. I tak se s průměrnou spotřebou 5 l/100 km pohybuje dojezd kolem 700 km.
foto: Hybrid.cz

Hybridní verze je nabízena pouze v pětidveřovém provedení. Vnější design zaznamenal úpravy přední masky (nyní ve tvaru X), zejména světlometů, nárazníku a prolisů. Na prazích pak přibyly pochromované lišty.

Rozměry malého městského auta jsou 3945 mm délky (+60 mm), 1695 mm šířky a 1510 mm výšky. Stojí tak přímo proti konkurenci vozů jako Hyundai i30, Ford Fiesta nebo Honda Jazz. Narozdíl od nich ale nabízí hybridní verzi.

auto Toyota Yaris Hybrid test

Jízdní vlastnosti Yarisu Hybrid odpovídají cenové třídě aut kolem 300 000 Kč.
foto: Hybrid.cz

Z nabídky faceliftovaného Yarise zcela zmizela dieselová varianta. Nejlevnější benzinová pětidveřová varianta s 1,5l motorem začíná na 306 900 Kč, takže příplatek za hybridní verzi je 81 000 Kč. Pokud ale vezmeme v úvahu, že jde zároveň o automat, je příplatek za hybrid už „jen“ 32 000 Kč.

V týdenním testu jsme si ověřili, že oficiálně udávaná kombinovaná spotřeba 3,3 l/100 km je spíš jen zbožným přáním. My jsme se po asi 750 najetých kilometrech dobrali k celkové průměrné spotřebě 4,9 l/100 km.

auto Toyota Yaris Hybrid test

Palubní deska i středová konzole jsou dokonale přehledné. Věčná škoda opět pomalého infotainment, ale na to si u Toyoty tak nějak už zvykáme.
foto: Hybrid.cz

Auto jsme v žádném případě nijak nešetřili, polovina připadá na dálniční provoz, druhá polovina na meziměstské silnice. Ve městě, pro které je Yaris Hybrid takřka stvořený, jsme najezdili jen minimum kilometrů.

Výkon hybridní soustavy je 74 kW neboli 100 koní. Tady podle nás mohla Toyota přeci jen trochu přidat. Aby bylo malé auto zajímavé, mělo by být i hbité, a to Yaris Hybrid bohužel příliš není (0-100 km/h za 11,8 sekundy).

auto Toyota Yaris Hybrid test

Ani zezadu není Yaris Hybrid ošklivé auto, ale tady záleží na osobních preferencích každého řidiče.
foto: Hybrid.cz

Přítomnost elektromotoru si přitom přímo říká o akčnější využití. Škoda. Na nové verzi Yaris Hybrid se nám naopak líbilo výrazné utlumení zvuku motoru v kabině a absence jakýchkoliv vibrací.

Čistě elektrický pohon si auto nastavuje samo a ačkoliv má řidič možnost přepnout do EV módu, přijde nám toto tlačítko zcela zbytečné. Stejně v něm Yaris Hybrid vydrží jet pouze krátce a s velmi lehkou nohou.

auto Toyota Yaris Hybrid test

Přední maska nově ve stylu písmena X.
foto: Hybrid.cz

I po pěti letech zůstává Toyota Yaris Hybrid autem, které neurazí. Na druhou stranu už ale dnes ani nějak výrazně nenadchne. Výrazným plusem je relativně nízká cena, kterou zaplatíte za vstup do „hybridního“ klubu.

vlastní

53 Comments on “TEST: Toyota Yaris Hybrid v novém faceliftu pro rok 2017”

  1. Dlouho jsem přemýšlel, jestli do toho mám jít. Mám dát
    Dlouho jsem přemýšlel, jestli do toho mám jít. Mám dát peníze za kladický agregát, který co nevidět bude “out” nebo zkusit novou technologii? Když už, tak ať je to něco nového a tak se stalo, a nelituju toho rozhodnutí, že vlastním Yaris Hybrid. Přiznám se, že se stalo i to, co se píše a říká – už bych to nevyměnil. A nutné napsat, že jsem byl tvrdohlavým příznivcem koncernu WV a Škoda. Vývoj spotřeby .spritmonitor.de/en/detail/894600.html s tím, že první 2 jsou za syrova, částečně v horách a plně obsazeno, vč. naloženého kufru. Nyní je teplo a při následném tankování se rýsuje spotřeba 3,8l/100 pro jízdy čiste po pražských spojkách a okruzích s rychlostí do 100km/h. Tohle by se s Fabií 1.0 TSI DSG pravděpodobně nepovedlo, nehledě na to, že provoz DSG ve městě znamená větší opotřebení spojek. Kromě šedé teorie doporučuji shlédnout některá videa popisující funkci Toyotího Hybrid Synergi Drive a princip eCVT- třeba: youtu.be/dLNDGUISTYM Je to úžasná věc, považte, žádné třecí spojky, žádné synchrony, žádná mechatronika a olejové čerpadlo pro její obsluhu, žádný dvouhmotový setrvačník, dokonce ani žádný startér nebo alternánor. A znáte to, co se říká? V jednoduchosti je síla. A tady to platí mnohonásobně. Projeví se to i na takovéhle blbosti jako jsou brzdy – u klasického auta umyjete kola a zhruba za dvě nádrže jsou ty přední totálně špinavé od brzdového šmíru. Toyotí hybrid tohle nezná, protože se k brždění primárně využívá brždění rekuperací. O kola se tedy také nemusíte tolik starat.

  2. Mám najeto na Yarys Hybridu 18 000 a spotřeba v letě je
    Mám najeto na Yarys Hybridu 18 000 a spotřeba v letě je 4,5l a přes zimu 4.7. Jezdím do práce a zpátky denně celkem 30 km. Delší cesty mimo dálnici třeba Poděbrady-Znojmo někdy zvládnu za 4,0, kopečkovitý terem mu svědčí.

    1. na strákách spritmonitor je jeden majitel který jezdí
      na strákách spritmonitor je jeden majitel který jezdí téměř výhradně po městě a jednou byl krátce na dálnici a má celkový průměr 3,88, Takže se pravděpodobně také dostanete lehce pod 4 litry, víc bych nečekal.
      Jinak i když je to samozřejmě auto určené pro město, tak na okreskách a dálnici se nafťákům s automatem podobné velikosti rychlostí, akcelerací i spotřebou vyrovná. Ve městě je samozřejmě lepší.

    1. I ti, co stím jezdí jen po městě mají spotřebu kolem 4
      I ti, co stím jezdí jen po městě mají spotřebu kolem 4 litrů.
      Na to jak je to těžké a drahé řešení, je to skutečně nevýhodné, a raději co nejlehčí malé auto na benzín.

      Hybridy mají velkou výhodu až když jsou plug-in, a v 90% případů vám stačí jen dojezd na elektřinu do 40 km, plus samozřejmě máte kde denně nabíjet.

      1. Nárůst výhodnosti, nízké spotřeby a užitnosti je u
        Nárůst výhodnosti, nízké spotřeby a užitnosti je u menších a malejch spalováků dost mizivej. U pidiplechovek rapidně nižší pidispotřebu nezískáte, pořád je to jen o fous od jejich jen o trochu větších verzí.
        Když se člověk podívá na žebříčky Spritmonitoru tak to žádná hitparáda není. Jedete v mikroautě, ale že by to mělo mikrospotřebu oproti miniautům tak to rozhodně nemá. Zato užitnost a bezpečnost jde do hajzlu přímo logaritmickou řadou.

      2. Pointa je v tom, že v tom městě, kam je tento hybrid
        Pointa je v tom, že v tom městě, kam je tento hybrid určen, jsou i ty 4l bomba. A to je reálná spotřeba při normální jízdě. To vaše „co nejlehčí auto na benzín“ se tomu nepřiblíží ani omylem.

        Plug-in je sice fajn, ale třeba u mě to smysl nedává – jezdím 30 tam, 30 zpátky a nemám možnost v cíli dobít. Chystám se koupit nějakého ojetého leafa, který to dá na jedno nabití.

      3. Které malé lehké benzínové nehybridní auto jezdí po
        Které malé lehké benzínové nehybridní auto jezdí po městě běžně kolem 4 litrů ?
        Např. s takovou malou Fábií HTP dokážu přejet město se spotřebou těsně pod 5 litrů, ale jedině po jedenácté večer a extra lehkou nohou a pouze při blikajích semaforech. V běžném provozu je spotřeba jinde.

  3. Mě přijde, že filozofie tohoto serveru se ubírá nějakým
    Mě přijde, že filozofie tohoto serveru se ubírá nějakým divným směrem.
    Hybrid by se měl zabývat technologiemi, které snižují náklady na provoz a dopad na životní prostředí.
    Tento článek, mi přijde, že psal zastydlý puberťák.
    „75KW je podle nás málo“ Na miniauto určené do města?
    „Jsme ho nijak nešetřili“
    Auta primárně určené pro úsporný provoz do města by se asi mělo testovat jinak a článek by měl být o něčem úplně jiném.
    Testovat auto a psát o něm by také měl někdo, kdo umí řídit.
    Spotřeba 4.9 s hybridem? to mám já s 13 let starou nehybridní Fábií. Jak píšou uživatelé v diskusi, jezdí Yaris hybrid kolem 4 litrů.

  4. mám skoro 2x vyšší výkon a stejnou spotřebu, větší,
    mám skoro 2x vyšší výkon a stejnou spotřebu, větší, těžší, 13 let starý
    jen idiot by si toto koupil nový
    Stále EV existuje jen Tesla, vše ostatní jsou zlodějský parodie.

    Navíc Toyota dodává teroristům auta a vůbec jim to nevadí (kdyby se alespoň snažili to omezit, vždy to jde), Toyotu nikdy. Kdo kupuje Toyoty, podporuje masové vraždění a teroristy.

          1. S tímto člověkem je veškerá diskuze
            S tímto člověkem je veškerá diskuze zbytečná,včerejší slušně vyjádřený názor na něj mi vymazali.Kdyby Toyota měla hlídat veškeré prodeje svých vozů,kdo kupuje a kam prodává,tak nevím jak by to dělala.Takto jednoduchý pohled na svět má tento pán Jenja a ještě se snaží lidi kádrovat.Hezký den.

    1. podle jenjy každý člověk co chodí nakupovat do obchodu a
      podle jenjy každý člověk co chodí nakupovat do obchodu a jezdí mhd podporuje teroristy, protože veškeré zboží je tam dováženo auty co jezdí na naftu , benzín

      ale jenja si vše pěstuje sám, oblečení si taky šije sám, chodí pěšky a teroristy rozhodně nepodporuje :-)),
      prostě se s tím smiřte že každý člověk na planetě Zemi nějakým způsobem podporuje teroristy, stejně tak vlády co vedou války, majitelé Tesel přes daně Tesly umožňují USA vést války, a jelikož jenja má objednanou TM3, tak už teď jeho záloha určitou měrou přispívá např. k bombardování Sýrie :-))
      výpočet jakou měrou jenja podporuje teroristy přenechám nějakému schopnějšímu absolventovi matfyzu

      1. nooo když to vezmem doslova tak netřiďte plasty do
        nooo když to vezmem doslova tak netřiďte plasty do žlutých kontejnerů !!
        Proč??
        Protože když plast hodíte do popelnice skončí na český skládce jako majetek budoucích českých generací.
        Ale když ho vytřídíte do žlutýho kontejneru skončí na centrále EU která ho prodá Číně na recyklaci = tzn. čína dostane zaplaceno a koupí si evropský plast kerý ovšem pak skončí v žlutým moři a doplave až do atlantiku kde ho ve formě mikroplastu sežere ryba kerou uloví rybář EU a skončí tobě v žaludku 🙂 A ještě za tudle prasečinu platíš :)))))) Jíst ryby je zdraví škodlivé, amen :))))))))))))))

        h*ttps://zpravy.aktualne.cz/zahranici/more-plastu-grafika-plastovy-odpad-oceany-mikroplasty/r~a9f499305cf611e885e30cc47ab5f122

        Tři čtvrtiny plastu pocházejícího od pětice největších znečišťovatelů (Čína, Indonésie, Filipíny, Thajsko a Vietnam

  5. v dnešnej dobe, všeobecne, ak si kupujete nove bežné auto
    v dnešnej dobe, všeobecne, ak si kupujete nove bežné auto (a nejde o podvod osvidlovanej riadiacej jednotky), aj keď má viac kW, je na diaľnici lenivejšie než auto z pred 10 rokov s nižším udávaným výkonom, konkrétne ak chcete zrýchliť z 60 – na 130 km/h
    máte už dávno 6 stupeň, a musíte isť až na 3 a motor bez turba tocit uplne do nepricetnosti a oturbovane mikromotory tyrat mechanickym namahanim ktoré mu vyťahuje rozvody ako na obnosených teplákoch.

    a aj pri tom všetkom tie auta jednoducho nezrychluju ako rovnaká trieda s nizsim udanym vykonom v kW v rozsahu 60-130. doslova ako by mali zatiahnutu rucnu brzdu, mozete ten pedal mackat co chcete ale to auto skratka nejde. zastavi zrychlovanie okolo 105 a potom len poooomaaaaliii ledva.

    ale nie je to preto lebo na to nemajú mechaniku, sú zaskrtene elektronicky a sprevodovanim aby vyhoveli E6.

    preto sa čudujem prečo auta ktoré majú elektromotor ho na zrychlovanie nepouzivaju, aby oživili jazdný prejav.

    Na druhej strane sa to prejaví že nech skúšate čo skúšate, spotrebu máte stále rovnakú, takú tú nižší Bohumile.

    1. Ja osobne mam najmenšiu spotrebu mimo mesto,
      Ja osobne mam najmenšiu spotrebu mimo mesto, okreska-obec-okreska-obec-okreska…. Mam cca 90000km na yaris hybrid 2012 a cca 6000km na yaris 2017.
      A nie je to facelift.. To je potom facelift aj fabia 2004 a 2017 :-).. Yaris 2017 je jazdne úplne iné auto ako yaris 2012..Facelift bol yaris s tým chrómovým x. Sama Toyota tvrdí že zmenila 900 dielov.

            1. Tak to je skvely. Mam najeto strasne malo, je mozne, ze se to
              Tak to je skvely. Mam najeto strasne malo, je mozne, ze se to treba jeste zmeni.

              Me by spise zajimalo, zda se da nejakym nastavenim, treba i firemnim da nastavit pomer vykonu obou motoru a bod, kdy se zapina benzin. Mam dojem, ze se zapina nekdy dost zbytecne.

              1. Já jsem měl ze začátku taky větší spotřebu. Po
                Já jsem měl ze začátku taky větší spotřebu. Po zajetí, asi po pěti tisících to kleslo a hlavně to kleslo, když začalo být tepleji. Hybrid začne plně fungovat teprve když se celý agregát zahřeje. To, kdy jede motor a kdy jen elektromotor je řízeno jakýmsi algoritmem a nejde to moc ovlivnit. Například když vybiju hodně baterku, tak naskočí motor a baterku dobije i když jedu třeba do kopce nebo stojím na světlech. Jinak cestu do práce teď v létě, Dolní Břežany -Palmovka jezdím za 2,5 až 2,3 l, je to cca 30 kilometrů a zpět do průměru čtyři protože musím nastoupat 150 výškových metrů. Dlouhodobý průměr za šest tisíc je 3,7 podle computeru a o desetinku větší podle natankovaného benzínu. Dálnici to dělá při stovce za čtyři a při sto třicet se to dá udržet kolem pěti.

                1. Já zajel Aurise TS až po 30.000 km!!! Cestou do Chorvatska s
                  Já zajel Aurise TS až po 30.000 km!!! Cestou do Chorvatska s konstantní rychlostí 130-140 km osm hodin. Spotřeba pak klesla asi o půl litru na sto. Všichni, kdo jezdí s hybridem, vědí, že tento článek je naprostý blábolnapsaný od někoho, kdo se povinně musel tímto autem povinně vozit…

  6. Otázka bude trocha mimo ale nedá mi.. Načo sa u áut udáva
    Otázka bude trocha mimo ale nedá mi.. Načo sa u áut udáva zrýchlenie z 0 na 100km keď to v reále nikdy nenastane. Mňa by zaujímalo zrýchlenie z 0 na 50 (dennodenne v meste pri zaradený do pruhu z bočnej cesty) a potom možno dáka pružnosť z 60 na 90 (obiehanie na okreske) a možno z 90 na 130 (kamión na diaľnici). Z 0 na 100 mi hlavne u hybridu, elektromobilu nič nepovie. Tento druh áut totižto zrýchľuje z 0 na 50 výborne a to je to co ma zaujíma.

    1. Právě zrychlení 0-50 km/h, tedy ona „hbitost“, které si s
      Právě zrychlení 0-50 km/h, tedy ona „hbitost“, které si s jinými hybridy a zejména elektromobily je možné užít dosytosti, je podle nás u tohoto Yarisu – vzhledem k tomu, že jde o hybrid obdařený elektromotorem – podceněná.

      1. Ja teda neviem ale práve z 0/50 pri zoslapnuti pedálu až na
        Ja teda neviem ale práve z 0/50 pri zoslapnuti pedálu až na podlahu auto vystartuje že bliká kontrola trakcie a kolá majú chuť sa pretacat. Zoberte iné malé auto co ma z 0/100 za 11 sekúnd a ten hybridný yaris ho hravo z 0/50 prekoná.

            1. Hodne autum. Videl jste nekdy sprinty proti Tesle? Tesla kazde
              Hodne autum. Videl jste nekdy sprinty proti Tesle? Tesla kazde auto udelala na rozjezdu. Jak Tesla tak Toyota hybrid se rozjizdeji vzdy na elektromotor. 100 % krouticiho momentu od 0 ot. Fyzikalne mu v rychlosti reakce nemuze spalovaci motor konkurovat.

    2. Mám Toyotu Auris TS hybrid a právě zrachlení z 0 na 50 a z
      Mám Toyotu Auris TS hybrid a právě zrachlení z 0 na 50 a z 60 na 90 je naprosto brutální. Stačí sešlápnout pedál až na podlahu a auto vystřelí jak raketa. Na předjíždění úplně skvělé, mnohem bezpečnější. Prostě, když člověk výkon potřebuje, tak ho okamžitě má. Vždy se musím podivovat, jak v recenzích píšou o hybridech jako o pomalých a líných vozech. Asi v nich nikdy nejeli. Ja jsem s hybridem naprosto spokojen a už bych nikdy nešel zpět k benzínu či dieselu. Jezdím po okreskách a městě se spotřebou okolo 4,1. Po dálnici při 130 okolo 5,5 l, ale jakmile sjedeš do města, letí průměrná spotřeba pod 5 l.

Napsat komentář