Test: BikeBoard - elektrická tříkolka

Jan Horčík - 29 Listopad 2011

BikeBoard je . Na první pohled připomíná levná jezdítka pro důchodce, ale není ani levné, ani pro důchodce. Popsat tuhle elektrickou tříkolku výstižně s pomocí pár slov nelze. Svým způsobem je totiž jedinečná.BikeBoard - test - elektrická tříkolka

BikeBoardu nelze upřít vysoký stupeň zábavnosti - ale teprve potom, co se na něm naučíte.
foto: Hybrid.cz

BikeBoard není elektrokolo. Přestože využívá stejné baterie, které se obvykle na elektrická kola montují, má na to příliš malá kola a je jich moc. Není to ani koloběžka – vlastní sílu k pohybu nevyužíváte. Úplně nejblíž má BikeBoard k elektroskůtru.

Ovšem elektrický skútr to také úplně není. BikeBoard má totiž tři kola místo dvou. K dispozici bylo v případě námi testované verze také sedátko (větší, než na elektrokole, menší než na elektroskútru), řidítka a to vše doplnily dvě LiMn 11 Ah baterie.

BikeBoard - test - elektrická tříkolka

Elektrické jezdítko má vše co potřebuje pro běžný provoz na silnici.
foto: Hybrid.cz

Při pohledu na obrázek si asi každý řekne – vždyť je to úplně normální elektrické vozítko pro staré a nemohoucí. Že není poznáte teprve v okamžiku, kdy si na BikeBoard sednete, nebo spíš stoupnete.

Spodní rám je totiž k zadní nápravě připevněn tak, že je možné celý BikeBoard naklápět na levou nebo pravou stranu a tím přenášet váhu. A právě s pomocí tohoto pohybu v kombinaci s jemným otáčením řidítky se na tomhle stroji zatáčí.

BikeBoard - test - elektrická tříkolka

Specifické uchycení zadní nápravy umožňuje BikeBoardu naklánět se do stran.
foto: Hybrid.cz

Ze začátku to není úplně jednoduché a je třeba si zvyknout. Brzy jsme přišli na to, že nejvhodnější způsob jízdy na BikeBoardu je ve stoje. Dá se pak snadno přenášet váha z levé nohy na pravou, případně se i vyklánět, a tím vykrývat ostřejší zatáčky.

Zhruba po týdnu ježdění už máme BikeBoard “v ruce”. Jezdíme převážně ve stoje – tak, jak byl BikeBoard navržen. Ostré zatáčky zvládáme, ale vypadá to, jako kdybychom na BikeBoardu tak trochu tančili.

BikeBoard - test - elektrická tříkolka

Svištět můžete rychlostí až 25 km/h.
foto: Hybrid.cz

K zatáčení je totiž při rychlostech nad 15 km/h třeba využít celou hmotnost těla. Pocit z jízdy je pak ale velmi podobný např. (viz náš test Segway).

Elektromotor BikeBoardu je umístěn v předním kole. To vyžaduje mít jej neustále zatížené, což ale při jízdě ve stoje není problém. Plyn přidáváte běžnou plynovou rukovětí.

O brzdění se stará přední mechanická a zadní hydraulická brzda. Obě jsou poměrně ostré a je třeba si na ně zvykat – ostatně, stejně jako na celý BikeBoard.

galerie: BikeBoard
BikeBoard BikeBoard BikeBoard

Jakmile si na něj ale zvyknete, začne být jízda skvělým zážitkem – prohánět se ve stoje po městě max. rychlostí 25 km/h je zážitek. K dispozici jsou tři stupně rychlostí – první stupeň je rychlost chůze, druhý 20 km/h, třetí 25 km/h.

Svištět si 25 km/h už může být poměrně nebezpečné. I proto je k řízení třeba řidičské oprávnění v kategorii L1e. Konkrétně námi zapůjčená silniční verze měla i poznávací značky, protože českými úřady byla kvalifikována jako čtyřkolka.

Kromě této verze jsou ještě k dispozici sportovní, terénní a golfová verze BikeBoardu, každá v trochu jiné konfiguraci, vybavení a ceně. Všechny mají ale společné to, že je lze pohodlně složit do úhledného balíčku, který pak lze hodit např. do kufru auta.

K přenesení takového cca 30 kg vážícího balíčku už je samozřejmě potřeba trochu síly. Stejně jako k přenášení složeného BikeBoardu. Vynést ho do schodů ale problém není.

Vozítko je samozřejmě vybaveno předním světlem (které v noci skutečně funguje), zadním brzdovým světlem a počítačem informujícím o ujeté vzdálenosti, aktuální rychlosti, průměrné rychlosti apod.

BikeBoard - test - elektrická tříkolka

Přední světlo je v noci skutečně použitelné pro běžné ježdění.
foto: Hybrid.cz

Dojezd je velmi proměnlivý. V našem případě se pohyboval od 15 do 25 km na jedno nabití. Když jsme BikeBoard využívali naplno na nejvyšší rychlost po celý den, zvládnul ujet 18 km s jezdcem o hmotnosti 72 kg v převážně rovinaté oblasti.

Nejnižší cena BikeBoardu začíná na 64 975 Kč s DPH. To je sice výrazně méně než kolik stojí Segway, ale na druhou stranu mnohem více než kolik stojí průměrné elektrokolo. Zhruba jde o cenu srovnatelnou s lepšími elektroskútry.

Tady je ale nutné si ujasnit, že BikeBoard je zařízení čistě pro zábavu. Za svou cenu nemá dnes šanci konkurovat jiným typům elektrických strojů a jeho skutečně nejvhodnější využití spočívá např. při firemních předváděcích akcích, zábavních programech a podobně.

O tom, že BikeBoard je víceméně luxusní zboží vypovídá i klíček s dálkovým ovládáním s jehož pomocí je možné stroj uzamknout (má i vlastní poplašný systém) a spustit.

Za zapůjčení BikeBoardu děkujeme společnosti .

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobry den je to v praze prosim kde dekuji vam moc mohu to mit jako invalida prava strana nefunguje ruka , noha

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je opravdu hybrid. vzhled otřesný, účel nejasný a cena mimo, 3E se to povedlo (ekologie, ekonomie, estetika). soudruzi, tudy prosím ne.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Groupe-Salon

Newsletter