Tesla znovu upravuje nabídku Modelu S a X, vyřadila nejlevnější Sko

Tesla začala vyrábět Model 3, první dodávky brzy začnou, a tak je na pořadu dne úprava nabídky Modelu S a X. Většinu zájemců potěší.

Tesla chce nabídku elektromobilů Tesla Model S a Model X co nejvíce odlišit od nabídky Modelu 3, který přeci jen nebude tak luxusním autem jako tyto dva modely.
foto: Tesla

Tesla se rozhodla ukončit prodej nejlevnější verze Tesla Model S 75 s pohonem kol pouze vzadu. Cena této verze elektromobilu je v USA $69 500.

Zatím není jasné kdy přesně prodej této verze skončí. Jakmile ale prodej bude ukončen, zůstane nejlevnější dostupnou verzí Model S 75D s cenou $74 500.

Důvod? Co možná největší rozlišení Modelu 3 a Modelu S kvůli možné kanibalizaci prodejů mezi elektromobily Tesla Model 3 a Tesla Model S. Ačkoliv Model 3 by měl začínat asi na poloviční ceně ($35 000), s nejrůznějšími upgrady se cena snadno vyšplhá k $50 000.

Samotný Elon Musk očekává průměrnou prodejní cenu Modelu 3 kolem $42 000. Ale zpět k Modelu S a X. U obou se nyní stávají standardem původně příplatková světla (LED mlhovky, LED světlomety, osvětlení klik a ambientní osvětlení interiéru).

Všechny verzi Model S a X jsou nyní vybaveny vzduchovými tlumiči. Vylepšená reprosoustava, satelitní rádio, čistička vzduchu a balíček pro mrazivé regiony jsou nyní seskupeny do jediného prémiového balíčku v hodnotě $5000.

Tesla dále upravila nabídku kol u Xka i Ska. A je možné, že budou následovat i další úpravy nabídky po předání prvních vyrobených kusů Tesla Model 3. U Tesly to totiž není nic neobvyklého.

64 Comments on “Tesla znovu upravuje nabídku Modelu S a X, vyřadila nejlevnější Sko”

  1. Je jasné, že se Musk přizpůsobí praktikám výrobců aut.
    Je jasné, že se Musk přizpůsobí praktikám výrobců aut. TM3 v základu bude mít volant, LCD, jeden motor a kola a v plné výbavě se přiblíží ceně Tesla S v nejořezanější verzi. Stejně jako u Mercedesu řady E lze koupit auto bez DPH za 1 mil. a nebo za 1.8 mil., což se přibližuje ceně řadě S a některé modely E AMG to dokonce lehce přesáhnou.

    1. Ten dojezd je realny a ne normovany. navic se domnivam, ze
      Ten dojezd je realny a ne normovany. navic se domnivam, ze zkusebni jizdy nejsou na realizaci dlouheho dojezdu, ale na vykon. Takze v realu pri setrne jizde to bude 300 km. Muj Leaf 24kWh ma dojezd 150-160 km. Takze zde se bude jednat o 50kWh verzi.

    2. Ad 1.fotka:
      Možná špatně vidím, ale na displeji čtu

      Ad 1.fotka:
      Možná špatně vidím, ale na displeji čtu údaje 39%, 265km a 5133km. To první zprava je zřejmě celkový nájezd. Ovšem není mi jasné, co znamenají ty dva zbývající údaje. A grafický ukazatel baterky ukazuje baterku jakoby téměř nabitou.

      Ad 2.fotka:
      Víčko AC konektoru podle velikosti IMHO skrývá konektor Typ 2. Nakonec i v článku je to zmíněno. To by eventuálně mohlo znamenat i 3fázové AC nabíjení.

      1. Neni to 39% ale 99%. 265 km je vypocitany dojezd dle predchozi
        Neni to 39% ale 99%. 265 km je vypocitany dojezd dle predchozi spotreby a stylu jizdy. Rozhodne to neni udaj podle nejake pofiderni normy. Hosi od testovaciho teamu s autem jezdi spise rychleji a nejezdi stylem hypermilling.
        Typ 2 to bude. Ale o poctu fazi si nedelam iluze. V USA 3-f sit snad ani neexistuje a tak to nebude mit ani EU verze.

        1. Máte pravdu, spodní část první číslice odpovídá
          Máte pravdu, spodní část první číslice odpovídá spíš 9-ce než ostatním 3-kám na displeji. No a k tomu 3f. nabíjení – je to spíš zbožné přání. 🙂
          Ale dost už tady o Leafovi, už koukám i na článek na Hybrid.cz, takže další diskuze bude lepší tam.

      1. Cenový rozdíl mezi nejlevnější Teslou S a Mercedesem C 43
        Cenový rozdíl mezi nejlevnější Teslou S a Mercedesem C 43 AMG ve variantě kombi s paketem servis je zhruba 400 tisíc korun ve prospěch Mercedesu, Mercedes je pohodlnější, interiér je luxusnější, po dobu 5 let nebo nájezdu 100 tisíc kilometrů je servis zdarma a při potřebě servisu je zapůjčen na danou dobu náhradní vůz. Jak mě může Tesla dostat levněji z bodu A do bodu B ?

        Tesla je prozatím pouze póza. Póza ukazující že majitel smýšlí jinak a chce změnu. Tahle změna se bude dát na odiv časem i u jiných značek, poté rozhodne kvalita a další služby.

          1. V garáži mám jak Mercedes AMG tak i Teslu S a další 3
            V garáži mám jak Mercedes AMG tak i Teslu S a další 3 auta. Nic to ale nemění na faktu, že Tesla není levná a pro její elektrický pohon bych ji snad odpustil nekvalitu zpracování.
            Co má co společného ojeté auto s tím co jsem napsal předtím? Ten kdo uvažuje o autech za necelé dva milióny určitě nebude uvažovat o ojetém autě za deset tisíc.

          1. Akceleraci má ten Mercedes stejnou, verze 63 ji má o něco
            Akceleraci má ten Mercedes stejnou, verze 63 ji má o něco lepší. OD zhruba 100 kilometrů v hodině již Tesla pružností nestíhá ani té slabší verzi 43. A Autopilot je sada stejných asistentů které má i ten Mercedes, z místa A na místo B vás opravdu nedoveze. Na evropských dálnicích je funkcionalita tech dvou souborů asistentů velice podobná u obou těch vozů. Doporučuji vám si autopilot otestovat a porovnat, pak teprve psát, nahledě na to, že Autopilot od Tesly není Tesly, ale od jiných firem které ho Tesle dodávají, jak hardware, tak software.

            1. Má zhruba 3,9s Najlacnejšia Tesla 75D má zrýchlenie za
              Má zhruba 3,9s Najlacnejšia Tesla 75D má zrýchlenie za 4,4s.
              Ibaže tento Mercedes stojí 3,5 mil. Kč.
              Ale aby som ukončil z mojej strany túto debatu o ničom, tak keby stál ten Mercedes v plnej výbave s lepším interiérom a lepším zrýchlením ako má Tesla iba polovicu ceny Tesly, tak sa tak isto rozhodnem pre Teslu.
              Mňa už žiadny sračkomet neoslovuje…

              1. Jaké modely to porovnáváte? nejlevnější Teslou S je v
                Jaké modely to porovnáváte? nejlevnější Teslou S je v Evropě stále verze 75 bez D za cenu přibližně 1,85 milionu a má mít 4,6s, verze D pak stojí přibližně 2,2 milionu a má mít 4,4s.
                Mercedes C 43 AMG s paketem servis začíná na akční ceně 1,42 milionu a má mít 4,7s, verze 63 pak začíná na ceně 2 milionu a má mít 4,1s.

                To pro co se rozhodnete je vaše rozhodnutí, a nikdo vám ho tu nezpochybňuje. Já se rozhodl kdysi pro Mercedes-AMG E 63 a vloni si pořídil Teslu S P90D.

                1. Super, je fajn, když člověk může srovnávat srovnatelné.
                  Super, je fajn, když člověk může srovnávat srovnatelné. Jaké jsou pro představu náklady na palivo případně servis u AMG?

                2. Servis mám nulový, paket servis je v podstatě zajištění
                  Servis mám nulový, paket servis je v podstatě zajištění servisu. U GL kde tento paket nemáme se každoroční garanční prohlídka a v ní předepsaný servis pohybuje na úrovni dvanácti až patnácti tisíc korun. Žádný servis nad rámec jsem prozatím nepotřeboval ani u jednoho z Mercedesů, ale levné to jistě nebude, hodinové sazby jsou v řádu jednotek tisíc a u AMG ještě vyšší.

                  Náklady na palivo jsou dle jízdního stylu. Průměrnou spotřebu mám lehce pod 10 litry naturalu 98, při razantní jízdě není problém se přehoupnout přes 20 litrů průměru.

                3. AudiQ7, servis 60 tkm = 60tis Kč.
                  Moje KIA dnes servis 45 tkm

                  AudiQ7, servis 60 tkm = 60tis Kč.
                  Moje KIA dnes servis 45 tkm = 381 Kč

                4. Akorát bych s Teslou S podle vnitřního prostoru
                  Akorát bych s Teslou S podle vnitřního prostoru neporovnával Mercedes C, ale E klasse.

                5. Vnitřní prostor je u Tesly sice krásný, ale reálně ho
                  Vnitřní prostor je u Tesly sice krásný, ale reálně ho lépe nevyužijete. Dá se napsat že vzdušnost interiéru je v místech kam náklad nedáte nebo nemáte potřebu dávat. Pokud bych chtěl prostor na náklad, pořídím si dodávku.

                  Porovnávám s Mercedesem C z prostého důvodu, je to první model Mercedesu který může konkurovat parametry pohodlí, podvozku a výkonu. Kvalitou interiéru je Tesla americké auto někde na úrovni kompaktních aut kategorie C, v České Republice tedy řekněme kvalita Oktávie. Tesla sází na techniku pod podlahou a za display, nikoliv na kvalitu interiéru. Pokud by se Tesla měla kvalitou a precizností interiéru rovnat Mercedesu, byla by o další půl milion dražší. Ostatně na takových částkách se pohybují interiéry na zakázku které si může majitel dopřát u některé z firem které takto Tesly upravují.

              1. Má smysl jezdit na dětinskou zábavu a poměřování
                Má smysl jezdit na dětinskou zábavu a poměřování pindíků, a mám dojet s Teslou, nebo s Mercedesem? Stačí si shlédnou na internetu videa kde se AMG E63 dá nalézt třeba při porovnání s Teslou P85 a P85D. Na startu vede Tesla která následně začne ztrácet ve vyšších rychlostech. To co já psal bylo o pružném zrychlení, tedy kupříkladu při předjíždění, a tam i podle mnoha testů Tesla ztrácí na výkonné sedany konkurence hodně, protože ty mají prostě automatickou převodovku která umožní dodat více výkonu i ve vyšších rychlostech.

                1. Mluvim o P100D. A neni to o pomerovani pindiku, ale o tom, ze
                  Mluvim o P100D. A neni to o pomerovani pindiku, ale o tom, ze by to mohla byt docela dobra zabava.

                1. Takhle jsem presne uvazoval, nez jsem zacal jezdit Teslou. Ano
                  Takhle jsem presne uvazoval, nez jsem zacal jezdit Teslou. Ano u spalovaku casta akcelerace rovna se vysoka spotreba. U Tesly po kazde akceleraci nasleduje zase rekuperace, protoze silnice jsou plne aut a vy zase brzy musite za nekym zpomalit. A ackoli to samozrejme neni perpetuum mobile tak se skutecne spotreba pri takove jizde zvysi jen mirne. Mnohem horsi je jet stabilne dvoustovkou, ale to se vam opravdu nikde na dlouho nepostesti.
                  A ano velmi casto si tu akceleraci uzivam. Temer pri kazdem predjizdeni, ktere se tak stava mnohem bezpecnejsim.

                2. rozdíl pár desetin vteřiny nehraje podstatnou roli, trocha
                  rozdíl pár desetin vteřiny nehraje podstatnou roli, trocha změny prostředí, jiné pneumatiky a z rozdílu není nic

                3. Opet spalovaci uvazovani. Rozdil nejmene jedne az dvou vterin
                  Opet spalovaci uvazovani. Rozdil nejmene jedne az dvou vterin vznikne uz jen ve chvili, kdy u spalovaku splanete na plyn a on zacne podrazovat a vytacet motor aby mel vykon. U manualniho razeni jeste hure. Zatimco Tesla vystreli okamzite. Samozrejme muzete mit nastaveny rezim sport (i tak to, ale vetsinou jeste alespon o jeden stupen podradi) a nebo u manualu to brousit preventivne v otackach. Jenze cekat takhle neustale s buracejicim motorem az se naskytne vhodna prilezitost k predjizdeni cloveka dlouho nebavi, nemouve o tom co to zase dela se spotrebou.
                  Pak staci predjizdet trochu dele, treba kamion s dalsim autem, ktere se pred nim schovavalo a ono vam to zacne v prubehu predjizdeni radit zase nahoru a ztracite proti Tesle dalsi desetinky.
                  Pneumatiky? No nevim, ja tam budu mit vzdy to co mi obuji v Tesle. A zmena prostredi? Jo to jo, trochu ridsi vzduch nekde v horach nebo teplejsi vzduch, ktery tim padem intercooler nestihne dost vychladit a uz nebude spalovak pomalejsi o desetinky, ale o vterinky.

                  Ach jo, to se pak nemuzu divit, ze se najde na silnici tolik moulu co si furt chtej pomerovat sily, kdyz tady ctu, ze fakt jsou naivky, ktere veri, ze je to jen o desetinkach, ktere se treba nejakym zahadnym vlivem prostredi setrou.
                  Zapomente na vsechny zkusenosti ze spalovaku.
                  To neni stejne hriste, to neni ani stejna liga, to je uplne jinej sport!

                4. Videa kde s mou Teslou jedeme proti AMG a S osmdesátkou a
                  Videa kde s mou Teslou jedeme proti AMG a S osmdesátkou a začneme akcelerovat, na internetu jsou. První metry mám náskok pár metrů a poté začínám ztrácet, u rychlosti okolo 200 km za hodinu jsou to již desítky metrů pro AMG. Při razantní jízdě mám s Teslou dojezd okolo 250 km. Rekuperace má své limity, a na rekuperuje stejně ať předtím zrychluji hodně nebo málo, cest kde by hned po akceleraci následovala rekuperace mám velice málo, spíše delší kde profil jízdy nemá smysl trápit blázněním pedálu.

                  Dalo by se napsat že v České Republice mě přijde, že spousta majitelů Tesel má právě elektrické uvažování. Podobné chování jaké mívají petrolheadi na srazech, jen opačným směrem.

                5. Jo jestli máte 85D tak to asi ještě taková hitparáda
                  Jo jestli máte 85D tak to asi ještě taková hitparáda není.

                  Co se týká rekuperace, tak samozřejmě to rekuperuje stále maximálně těmi cca 60kW, ale rozdíl je v tom jak dlouho rekuperujete. Když předjíždím jako se spalovákem tak z 80km/h během toho manévru zrychlím na cca 120km/h a pak to zrekuperuju na mou oblíbenou 100-110 za x vteřin. Pokud, ale předjíždím jako s Teslou tak mám po předjetí 150km/h a na těch 110 to rekuperuji mnohem déle.
                  Na dálnici je to podobné, za někým se šnečíte na záda vám funí nějakej vytuněnej bourák. Když pak ten před váma konečně uhne tak to přišlápnete, bourák zmizí v dáli, ale za chvíli už zase zpomalujete k dalšímu šnekovi co si plní bobříka předjíždění. A jelikož daleko za vámi nikdo není, můžete si dovolit ten plyn pustit s předstihem a pěkně to zase vrátit do baterky.

                  Nojo, jak to jednou někde napsal jeden redaktor „na srazech předvádí lidem úžasné zrychlení a pak se na dálnici zařadí mezi kamiony aby vůbec někam dojeli“. Já ještě na žádném srazu nebyl. Moje osvěta probíhá na silnici v každodenním provozu. To byla podmínka jakou jsem si dal, když jsem to objednával a proto jsem také šel do nejsilnější baterky, že se nebudu nijak omezovat, tedy že budu jezdit stejně jako dříve se spalovákem, i kdybych si pak měl kvůli tomu o něco déle počkat na nabíječce. A zatím mi to vychází tak, že nejzdím jako dříve, ale rychleji.

                6. P90D
                  Fyzikálně je rekuperace jednoduchá, a žádné lepší

                  P90D

                  Fyzikálně je rekuperace jednoduchá, a žádné lepší či horší stavy nejdou zapsat. na Stejném profilu trati je tedy jedno jak rychle se rozjedete a následně rekuperujete. Na jedné straně se spotřebuje energie bud více či méně, a na druhé pak více či méně zpět rekuperujete. To že se člověku zdá, že je to rozdílné je pouze pocit. Mám firmu na dopravní simulace pro silniční a železniční dopravu, toto je můj denní chleba ač s rekuperací samozřejmě nic nepočítáme. Profesí jsem ale programátor který s fyzikou pracuje.

                7. No právě. Ve výsledku záleží jen na tom jaký je profil
                  No právě. Ve výsledku záleží jen na tom jaký je profil tratě a za jakou dobu tu vzdálenost urazíte.
                  A na samém začátku tu zaznělo, že častá akcelerace zvyšuje značně spotřebu. Což díky rekuperaci není pravda. To platí jen pro spalováky.

                8. Záleží také kde akcelerujete a kde rekuperujete, zda do
                  Záleží také kde akcelerujete a kde rekuperujete, zda do kopce, na rovině, či z kopce. Rekuperace je hodně závislá právě na terénu a rozpětí jejího využití se může lišit velice hodně, nehledě na situace kdy dopravní situace rekuperaci nedovolí, doprava není vždy ideální, často je spíše tragická. U spalovacího pohonu je ale vesměs jedno že vám akcelerace vezme více paliva, je to jen starost ohledně peněženky. U elektromobilu mě ale následně trápí kde nabiji a jak dlouho budu nabíjet. Teslu využívám vesměs na příměstský provoz kde vím že na nabití dojedu zase domů, nebo na cesty kde vím že budu moci nabíjet když auto stojí zaparkované a já mám kupříkladu jednání s klienty. Což je v Čechách bohužel prozatím dost tristní.

                9. V tom mate pravdu. Ja holt uz pri nabijeni kalkuluji se
                  V tom mate pravdu. Ja holt uz pri nabijeni kalkuluji se sviznou jizdou a zatim jsem se nedostal do situace, ze bych mel problem dojet a to navzdory nahlym vzplanutim kdy me dojelo nejake Porsche a zazavodil jsem si jeste o neco vice. Pak holt jsem dojel treba jen se 2%, ale omezovat jsem se nemusel.
                  S nabijenim u nas to zatim neni idealni, ale lepsi se to a da se to naplanovat rekl bych uz ted bez velkych kompromisu.

                10. Sport, jo? Jeste jsem nevidel v praxi Teslu vystrelovat. Jedny
                  Sport, jo? Jeste jsem nevidel v praxi Teslu vystrelovat. Jedny jsem dokonce ujel v zatackach za Stirinem s SUV atmosferickou 1,6i. Vetsinou jsou to defenzivni jezdci vystresovani ze jim nekde dojde stava. Tudle zase Leaf za sebou vlacel kolonu skrz Bechovice skoro 30km rychlosti.
                  Me se elektroauta libi, ale ekonomicky je to nesmysl. Nez bych projel v benzinu rozdil v porizovaci cene, uplynulo by 20 let i kdyby elektrina a baterky byly gratis. Rad si vyslechnu protiargumenty.

                11. No nějak jste zapomněl na to, že k závodění potřebujete
                  No nějak jste zapomněl na to, že k závodění potřebujete dva, kteří závodit chtějí.
                  To já takhle ujížděl každou chvíli i supersportum s pracovním Roomsterem. 🙂

                  Co se ekonomiky týká už jsem to tu rozváděl mnohokrát. Když najedete do 20tis. ročně pak se vám to opravdu nevyplatí. A jestli ještě méně možná zjistíte, že při využití všech možných slev budete jezdit výhodněji vlakem.

                12. Nezavodim. Jedu normalne zatacky hluboko pod rychlostni limit
                  Nezavodim. Jedu normalne zatacky hluboko pod rychlostni limit s atmo 1,6i. Proti tomu je vetsina Roomsteru zavodak. O to je to tristnejsi.

                  Porovnavat auto s vlakem je demagogie. Porovnavam auto s autem. Demagogickych nazoru je tu spousta, proto radsi v polemice pokracovat nebudu.

                13. Jestli jezdíte 1.6 atmosférickým autem, které bude mít
                  Jestli jezdíte 1.6 atmosférickým autem, které bude mít patrně rok výroby daleko v minulosti pak je jakékoli srovnávání s Teslou také těžká demagogie. Právě to jsem tím vlakem chtěl naznačit.

                  Mimochodem ten Roomster je atmosférická 1.2.

                14. Jezdim s atmo 1,6i rv 2015 a dela se dodneska. Mimoto jezdim
                  Jezdim s atmo 1,6i rv 2015 a dela se dodneska. Mimoto jezdim se sestivalcovym roadsterem 2,5i 150kW 2009. Zadny babky to nejsou, ten druhy jeste nema 60 tis, ten prvni ma 20.

                  Uvazoval jsem o Outlanderu, ale prave cenovy rozdil 700 vs 1300K mi odrazuje. Teslaverk bych nechtel ani kdyby byl levnejsi nez Outlander.

                15. Aha tak to je jiná.
                  No nezlobte se, ale tady už diskuzi na

                  Aha tak to je jiná.

                  No nezlobte se, ale tady už diskuzi na toto téma rozvádět nebudu. Někde osobně možná, ale tohle dopisování vede jen ke špatnému pochopení a nedorozuměním.

                  Mě to zkrátka vychází i ekonomicky a pokud mám náladu jsem na silnici nejrychlejší.

                16. Mám pocit, že se tu zbytečně hádáte. Někomu Tesla smysl
                  Mám pocit, že se tu zbytečně hádáte. Někomu Tesla smysl dává, zvláště pokud najede hodně km a stejně by si kupoval auto, které je srovnatelně drahé. Lidem, kteří jezdí auty do milionu a relativně málo kilometrů Tesla smysl dávat nemůže. Pro ně taky není určená, respektive pro ně bude Model 3 a další elektromobily. Mě třeba dávalo smysl koupit si BMW i3. Srovnatelné s tím bylo třeba BMW 130i, Ford Focus ST a další ostré verze hatchbacků. Cenově je to všechno plus mínus šul nul. A jelikož nejezdím daleko a na občasné dálkové cesty stejně máme druhé auto (potřebujeme ho tak jako tak), tak nebylo o čem.

                17. Vymena nazoru nic vic. Nedavno jsem se svezl elektrickym
                  Vymena nazoru nic vic. Nedavno jsem se svezl elektrickym Mercedes B. Impozantni jizda, byl jsem nadsenej. Nicmene pres milion porizovaci cena a na 12km zkusebni jizdy to spotrebovalo 30% kapacity baterie. Tzn. jizdou s vyuzitim siloveho potencialu bych na baterii ujel sotva 50 km. Tady se nekde proste hodne lze. Clovek nesmi poslouchat plky a musi si zachovat chladnou hlavu.

                18. Jo copak elektricky Mercedes B. To je krasna ukazka jak se to
                  Jo copak elektricky Mercedes B. To je krasna ukazka jak se to nema delat.

                19. Auto zabitý šileně pomalou nabíječkou a šíleně vysokou
                  Auto zabitý šileně pomalou nabíječkou a šíleně vysokou spotřebou a přitom to má Tesla baterku i motor.

                20. Je to holt veliký a těžký auto…
                  Je to holt veliký a těžký auto…

                21. Naopak. Ukazka toho ze rozdil mezi deklaraci a realitou muze
                  Naopak. Ukazka toho ze rozdil mezi deklaraci a realitou muze byt az 4nasobek. Predpokladam ze ostatni jsou na tom podobne. Tedy aspon podle toho co je realne videt na silnici. Defenzivni plouzeni EV.

                  A jsme zase na zacatku. Zeptam se, jak je na tom Tesla a ostatni, kolik spotrebuje energie, resp. jaky ma dojezd pri vyuziti vykonoveho potencialu, se kterym se argumentuje?

                22. Pred dvema tydny jsem jel za kolegou z prace, kteremu
                  Pred dvema tydny jsem jel za kolegou z prace, kteremu prezdivame zavodnik necelych 300km. Sve prezdivce dostal. Auto ma nacipovane, jede mu to fakt pekne. Na prvotridce to kalil i 160 az me stval. Rikal jsem mu pred cestou „jed prede mnou a zadny zavodeni jinak me tu sezere druhej kolega, kterymu jsem dal slib, ze pojedeme normalne“.
                  Vyjel jsem s 98% dojel jsem s 5%.

                23. Az 160 neni na prvotridku zavratna rychlost, ale budiz. Pred
                  Az 160 neni na prvotridku zavratna rychlost, ale budiz. Pred par mesici jsem prodal Mitsubishi Evolution X. To auto melo 300 koni pri provozne realnych otackach (na rozdil od atmo motoru). Uz bych takovy auto ani nechtel. Furt nekdo provokoval a ja musel jezdit jako magor. Magor to je na doraz. Az 160 je rekreacka. Spis by byl zajimavy udaj o prumerne rychlosti a taky co deklaruje vyrobce. Nevim co mate za teslu.

                  MMCH novy majitel ji nechal upravit a ted ma kolem 400 koni.

                24. Ja 200 jezdit nepotrebuju abych mel dobry prumer, protoze se
                  Ja 200 jezdit nepotrebuju abych mel dobry prumer, protoze se za nikym nezdrzuji, ale hned predjizdim.

                  A uprimne 160 na prvotridce je dost velka prasarna. Riskovat zivot svuj i ostatnich proto abych si neco dokazal, nebo byl nekde o 15min. drive z toho jsem uz vyrostl.

                  Mam Xko P100D. Uvadeji u nej dojezd 542km NEDC, coz je stejna hovadina jako, kdyz u spalovaku uvedou kombinovanou spotrebu 4,6 a jezdi to v realu nejlepe za 6,5.
                  Tech 300km, ale vzdy ujedu. Kdybych to prohanel po Nemeckych dalnicich nekdy v noci kdy neni provoz co to da, tak slezu podle mych vypoctu nekam ke 200km. Tak ridky provoz abych to dokazal jsem ovsem jeste nezazil. A na druhou stranu v Nemecku je SC kazdych 70-80km, a na nich se to do baterky jen sype, takze pohoda.

                25. Ja uz jsem taky z lecceho vyrostl. Evo jsem mel protoze jsem
                  Ja uz jsem taky z lecceho vyrostl. Evo jsem mel protoze jsem vozil cenne veci. Musel jsem mit auto, kterymu drtiva vetsina aut nestaci a tohle bylo cenove nejzajimavejsi. Dokonala 4kolka za mega se zrychlenim pod 6s.

                  Udavana spotreba a udavany dojezd jsou dve hodne ruzne veliciny. Benzin si dokoupim v kazde druhe vesnici. S elektrinou je to u nas tezsi. Za hranice nejezdim. Me staci Lidl a jednou mesicne vybrat najmy.

                  V kazdym pripade diky za info.

                26. No vidíte to, a elektřina je nejen v každé vesnici, na
                  No vidíte to, a elektřina je nejen v každé vesnici, na rozdíl od benzínky, ale i na samotě. Zda si do ní píchnete přenosnou rychlonabíječku s 11kW nebo 22 kW výkonu nebo zda Váš elektromobil se slušnou palubní nabíječkou umí takhle vycucnout všude běžný červený pětikolík, to už záleží na výběru každého soudruha :-). Ostatně ve zmíněném Lidlu by šlo cucat 22 kW s přehledem, ani by to při tom počtu chlaďáků, mražáků, klimatizaci celé té krabice a provozu světel a PC pokladen nepoznali.

                  P.S. A ještě si tu elektřinu dokážu doma sám vyrábět a akumulovat. Protože nebydlím na jižní Moravě, tak vrt ani rafinerku na zahradě nemám. Ale ani moje rodina tam bydlící ne, ani na zahradě ani na vinici. Nějak se potvory vyskytují méně hustě, než bezínky a elektrické zásuvky.

                27. mohu se zeptat, čtu si diskusi a ptám se, ty jsi
                  mohu se zeptat, čtu si diskusi a ptám se, ty jsi postižený? Jistě se na stejnou otázku zde ptají mnozí, ale nikdo se nezeptá přímo, mávne rukou nad hloupostí, které je všude plno

                28. Tak to zkus precist jeste jednou. Na zacatku jsem psal ze jsem
                  Tak to zkus precist jeste jednou. Na zacatku jsem psal ze jsem nevidel elektroauto vystrelovat. Vetsinou se defenzivne plouzi po silnici. To myslim pochopi i chudsi duchem. Zrejme muze, ale nedela to. Zrovna u Tesly s temi parametry je to nepochopitelne.

                  To ostatni je jen zbytecne plkani, od toho tyhle fora jsou. Mohl bych ti vysvetlit proc je to pro stranku uzitecne z hlediska SEO, ale to by na tebe bylo moc slozite.

                29. Já s BMW moc defenzívně nejezdím. Respektive dodržuji
                  Já s BMW moc defenzívně nejezdím. Respektive dodržuji limity + 10 km/h a po dálnicích nejezdím, nemám kam. Nejčastější trasa je HK–Jičín. Tam se výkon pro předjíždění hodí.

                30. Jezis ty si na facku. Prestan mlit o tom svojem atmosferickym
                  Jezis ty si na facku. Prestan mlit o tom svojem atmosferickym shitu. S teslou P100D se nemuzes merit ani kdyby sis tam lil kerosin.

    1. Mne je úplne jasné prečo som si kúpil Teslu, napriek tomu,
      Mne je úplne jasné prečo som si kúpil Teslu, napriek tomu, že by som si za tú sumu kúpil 3 leafy.
      Spojenie dvoch faktorov : Dojazd + supernabíjačky je neskutočná výhoda. Je to niečo, čo sa ostatným zatiaľ iba sníva.
      Viď VW a jeho trápne vyhlásenia…

Napsat komentář