Tesla zlepšuje Autopilota, do konce roku chce robotickým autem přejet USA

Jan Horčík - 10 Srpen 2017

Už od října 2016 vyrábí Tesla všechna svá auta tak, aby mohla jezdit plně roboticky. Teď ale hardware ještě o něco vylepšila.auto Tesla Autopilot jízda bez rukou elektromobily

Tesla neustále zlepšuje svou (prozatím jen) asistenční technologii Autopilot. Brzy se z ní má stát plnohodnotný systém plně robotického řízení. Čeká se jen až inženýři dotáhnout software k dokonalosti a státy uvolní regulace pro plně robotické řízení aut.
foto: Tesla

Pozorní špioni si už při krátce po předání prvních elektromobilů Tesla Model 3 všimli, že auto je nově vybaveno také kamerkou směřující na řidiče. S tím souvisí také "lehké" vylepšení hardwaru Autopilota.

Elektromobily Tesla jsou vlastně superpočítače na kolech. Tesla využívá platformu NVIDIA Drive PX2.

Už s tímto hardwarem by měly všechny elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X měly být schopné plně autonomního řízení (level 5). Co chybí jsou podle Tesly už jen softwarové updaty.

Přesto aktuálně magazínu Electrek.co potvrdil zástupce společnosti Tesla, že proběhla menší revize Autopilotího hardwaru na "verzi 2.1", ačkoliv interně se jí prý přezdívá "verze 2.5". Tato verze má prý lepší výpočetní a fyzické zajištění (redundanci).

Tímto novým hardwarem jsou vybaveny všechny nově vyráběné elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X a Tesla Model 3. Elon Musk nicméně věří, že plné autonomie dosáhnou i auta s hardwarem verze 2.0.

A kdyby náhodou přeci jen ne, superpočítač lze v autě snadno zpětně vylepšit. Stále navíc platí, že do konce letošního roku chce Tesla se svým plně robotickým autem přejet z parkoviště v centru Los Angeles do centra New Yorku.

Jak upozorňuje magazín Electrek.co, nejnovější update je další zajímavou ukázkou toho jak moc odlišně funguje Tesla ve srovnání s běžnými automobilkami. Ty si obvykle jakákoliv vylepšení svých aut "schovávají" pro pravidelné facelifty jednou za pár let.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kamera snímajúca vodiča je z jediného dôvodu a to súdne spory po tragických nehodách. Bude nutné preukazovať, že vodič nedohliadol na čiastočnú autonómiu.

žiaden dôkaz - viď https://sport.aktuality.sk/c/270462/unikatne-zabery-weiss-na-mieste-vodica-sedel/

http://www.tvnoviny.sk/domace/1865263_vladko-weiss-ml-auto-zrejme-nesoferoval-podla-pravnika-sa-vsak-mohol-dopustit-priestupku

sedel a nešoféroval.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Exkluzivní: Tesla, která vyvíjí vlastní techniku ​​jízdy pro návěsy, chce testovat v Nevadě

reuters.com/article/us-tesla-truck-autonomous-idUSKBN1AP2GD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, Tesla funguje odlišne, updaty robí postupne. Všetko je fajn, až na to, že to robí príliš často!!! Trebárs zmeny v cenníkoch sú vhodné akurát na nasratie používateľa. Napr. pred nedávnom model S75 (D) nemal vôbec možnosť vzduchového podvozku, teraz ho už má integrovaný a navyše ešte verzia 75D zlacnela. No ak by som bol zákazník, čo pár dní predtým objedná vozidlo kašlem im na to!!! Teraz tak isto autopilot. Zrazu ponúkajú verziu 2.5 viac výkonu za rovnaké peniaze, pričom tí čo si auto objednali nedávno určite dostanú pôvodný HW. Proste smola. U Tesly človek nikdy nevie, čím ho naserie. Som zvedavý, či aspoň poskytnú bezplatnú výmenu za nový HW starším majiteľom s HW 2.0

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne sa to stalo tiež a určite bie som jediný
Treba si uvedomiť, že všetci pred vami boli na tom horšie a všetci po vás budú na tom lepšie.
Tomu sa hovorí vývoj a v Tesle to ide sakra rýchlo, na rozdiel od starých zabrzdených automobiliek :-)
Tesle zdar...

Obrázek uživatele Martin67

Ano, je to tak. Nejdřív mě tento přístup Tesly také zaskočil. Koupil jsem si Model S v plný palbě a za pár měsíců byla na světě 4kolka a rok na to Ludicrous... A s Modelem X to bylo v bledě modrém. Týden po dodání TMX P90D v plné palbě oznámili P100D a další týden na to ještě nový hardware autopilota v2.0. Pochopitelně upgrade autopilota z v.1.0 možný není za žádných okolností. Jedině ta baterie, ale to se za ty peníze zase nevyplatí...
Jenže pak mi došlo, že Tesla je skutečně jiná automobilka. Časté updaty rychle posouvají původní schopnosti i funkce vozu tak razantně kupředu, že i ty nejmodernější BMW a Mercedesy jsou proti Teslám během pár měsíců zastaralí dědové s bílými vousy až na zem. Za tuhle "újmu" ty hardwarové i softwarové updaty prostě stojí. Nemusí se to líbit všem, ale tesla to vážně dělá správně.
Jsou i opačné zkušenosti. Jeden příklad za všechny. Moje TMX má větrané sedačky. Z počátku vlastně téměř vůbec nevětraly. Došlo to tak daleko, že je Tesla přestala do nových vozů dodávat. A pak z ničeho nic po novém updatu, ejhle a sedačky už docela slušně větrají. A žádný zásah servisu nebyl k tomu potřeba...
No a jak k tomu dnes příjdou noví zákazníci, kteří větrané sedačky si objednat nemohou? Těžko říct.

Obrázek uživatele Michelin

Ja to tak mel s verzi 100D. Kdyz jsem na podzim objednaval P100D jeste tvrdil Elon, ze neperformance verzi hned tak neudelaji, protoze musi nejdrive zaplatit naklady na vyvoj 100kWh baterky. A hle, v lednu byla o 800tis. levnejsi 100D verze s vetsim dojezdem na svete.

Co se tyka tech sedacek tak se obavam, ze to neni softem, ale tim, ze v lete bezi klima na vetsi vykon a tim i lepe chladi sedacky. Kdyz si zvysite teplotu pro kabinu tak zjistite, ze uz to zas sedacky skoro nechladi...

---

To Tesla dává křídla. 24tis.km

Obrázek uživatele Martin67

A ještě mam dotaz: Když jste objednal P100D na podzim, kdy jste ji pak dostal?

Obrázek uživatele Michelin

Zalohy na S pro kolegu a X pro me meli na ucte 25 listopadu. Sko jsme meli na zacatku Brezna a Xko na zacatku Dubna.

---

To Tesla dává křídla. 24tis.km

Obrázek uživatele Martin67

To už jsou dnes skvělé dodací lhůty. Já si Model X objednal 31.8.2013 a dodali mi ho začítkem září 2016. Přesně za tři roky...
Jsem rád, že se povedlo Tesle rozhýbat výrobu jak Modelu S, tak i Modelu X. Proto si jsem jistý, že s Modelem 3 to také dokážou. Držím jim všechny palce.

Obrázek uživatele Michelin

Jj, ja take.

---

To Tesla dává křídla. 24tis.km

Obrázek uživatele Josef

Tož až budete Teslu za 3 roky prodávat, tak se ozvěte :)

Obrázek uživatele Michelin

Aby mi to davalo proti spalovakum ekonomicky smysl, tak jsem si predsevzal, ze si ji necham nejmene 6let... :-)

---

To Tesla dává křídla. 24tis.km

Obrázek uživatele Josef

Ok, tož zkusím vydržet déle :D Ne, tou dobou si asi nějaký ten ojetý sedmimístný Model S asi už vyhlédnu jinde :-)

Obrázek uživatele Martin67

Ona ta sedmimístná verze není až taková výhra. Po zkušenosti bych dal dneska přednost verzi pětimístné hlavně kvůli nemožnosti sklopit opěradla druhé řady sedadel. I když nedávno Tesla ukázala i sedmimístnou verzi u které jdou opěradla druhé řady sedadel sklopit do roviny s kufrem. Tato verze je vlastně jedinou skutečně smyslupnou sedmimístnou verzí, takže pokud potřebujete sedm míst, sáhněte až po této nejnovější verzi!

Obrázek uživatele Michelin

Souhlas. Marne si lamu hlavu jak budu vozit lyze. Na tom taznem mi to prijde jako obludnost a udela to z uz tak dlouheho auta kamion... radost pak parkovat.

---

To Tesla dává křídla. 24tis.km

Obrázek uživatele Martin67

Copak to, ale nasazovat tam tu kouli, a nebo pak ji zase sundavat, no to bylo teda dílo, než se mi to povedlo. Ale povedlo. Dělat to ale často určitě nechci. Za ty prachy koule měla být motoricky výsuvná. Tak snad příští generace bude lepší. Jinak ty lyže do Xka dostanete. Když jsem vezl něco dlouhého, sklopil jsem opěradlo předního spolujezdce a vezl jsem to v podstatě na předním sedadle.

Obrázek uživatele Michelin

To jsem nevedel, ze operadlo spolujezdce jde tolik sklopit. Vyzkousim.
Jinak tazne jsem nasazoval pred hodinou a slo to krasne. Za chvili ho budu sundavat tak snad to pujde taky hladce. Jinak souhlas, ze mohlo byt sofistikovanejsi.

---

To Tesla dává křídla. 24tis.km

Obrázek uživatele Martin67

Opěradlo lze položit dostatečně, až k zadnímu sedáku, což je víc, než je potřeba.

Obrázek uživatele Josef

Ok, díky za info.

Obrázek uživatele Michelin

Tou dobou uz si treba koupite nejake nove jeste lepsi ev za cenu dnesnich spalovaku.

---

To Tesla dává křídla. 24tis.km

Obrázek uživatele Josef

Myslím, že ne. Tajně doufám ve VW BUZZ, ale podle mě to bude drahé jako prase.

Obrázek uživatele Radovan

Zlaté prase nebo spíše zlaté tele. Protože to ještě nikdo neviděl :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 51 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 14 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Michelin

Ja jsem optimista. Jestli se Tesle podari dostat produkci trojky na mnozstvi, ktere planuji, pak uz prestanou ostatni breptat a zacnou opravdu take vyrabet. Nic jineho jim pak uz totiz nezbude.

---

To Tesla dává křídla. 24tis.km

Obrázek uživatele Josef

No, v Evropě mají bohužel docela dost času. Model 3 se tu plánuje začít prodávat na začátku 2019 a to ještě jen již provedeným předobjednávkám. Reálná dostupnost v EU bude spíše ke konci roku 2019. A to se ostatní automobilky vytasí se svými slavnými modely 2–3. generace, které pro ně ale budou v podstatě modely první generace opravdových EV, takže to bude plné much, chyb apod. Reálně něco půjde koupit tak v roce 2022–2024. A tak dlouho čekat nebudu. Za tři roky koupím ojetou sedmimístnou Teslu a bude.

Obrázek uživatele Martin67

Tak to je pro mě novinka! Musím to pořádně prozkoumat! Díky.

Poprve nakupujes PC,Notebooky,Smartphony? Ano ted se to zacne tykat i aut(aspon tesel) Tomu se rika pokrok. Sprav si prvni mozek, pak pochopis ze nadavas na to, ze v budoucnu proste dany vyrobek bude pochopitelne lepsi a ne horsi....dalsi co objevuje ameriku. Nebo co bys chtel? Aby vzdycky pockali rok (ikdyz uz maji novy HW a SW hotov) aby si mohl dostatecne dlouho machrovat pred sousedem, ze mas nejlepsi auto na svete? Nasrat, dikybohu ze tesla takto rychle inovuje a neceka a neposloucha lidi jako si ty

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

presne. Jeste chvilku a nebude rozdil mezi autem a smartphonem, notebookem, ... Bohuzel u tech aut to je vic videt a vic to boli penezenku. ;o) Pokud bych vasi logikou pristupoval k nakupu notebooku, tak nemam zadny. ;o) porad bych cekal na lepsi a vedel bych zakonite ze za 1/4 roku bude lepsi za stejne penize. Kupujte repasovana auta (stejne jako notebooky, pc, ...) a vite co kupujete, ze novinky jsou o svetelny rok dal, ale vy to jiz vite, nebude vas to s.at a zaplatite polovic. Kupte si ojetou teslu primo od tesly, mate ji se zarukou, prekontrolovanou, za min penez a vite, o jak kus dal jsou ty co ted vyjizdi z linky.

Bohuzel - spis bohu dik - tesla je leadrem, nikdo se s ni ted merit nemuze a ma takovy tym lidi, ze se tyden co tyden posouvaji o peknych par kroku kupredu a vy mate tu moznost byt u toho formou updatu. Ktera jina automobilka vam toto umozni? Update nedostanete ani pri navsteve servisu natoz na dalku.

PS: pokud tedy nejde o update TDI na snizeni emisi - vykonu - ... ;o) Svolavaci akce neberu jako update, ale prostou vymenu vadneho dilu.

Obrázek uživatele Martin67

+1

Obrázek uživatele Radovan

Je to třeba brát sportovně mobiltelefonně. Vyvíjí se to, alespoň u Tesly, stejně rychle. Co dneska objednáte, je už zítra šrot.
Mnohokráte se psalo, že majitelé Tesly jsou de facto beta testeři. Akorát že ta beta znamená iksnásobek alfa, vzhledem k ostatním nabídce na trhu. A jejich testerem by rád byl skoro každý.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 51 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 14 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Martin67

+1

Obrázek uživatele Michelin

No to mají teda co dělat. Navzdory Elonovo slibům o updatech, které v průběhu července sametově vyhladí kontrolní algotitmy, je to stále jen dost tupý asistent pro jízdu v pruzích. Neporadí si to na dálnici ani se svedením do protisměru a zpět v opravovaných úsecích. A v tunelech, které se zatáčí (tuším doleva) to stále občas reaguje na kdoví co, a náhle to občas nesmyslně přibrzdí. Což se ostatně čas od času stane i jinde než v tunelu.

---

To Tesla dává křídla. 24tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Amber Heard potvrdila separaci Elon Musk

spiegel.de/panorama/leute/amber-heard-bestaetigt-trennung-von-elon-musk-a-1162177.html

Obrázek uživatele Martin67

Elon je hodnej kluk. Proto je fajn, že pustil Amber k vodě. Ten si zaslouží mnohem lepší ženskou. Amber byla možná pěkná, z očí ji to koukalo určitě všechno správně, ale to není pro život všechno. Hodně štěsí Elone!

Na Amber a jí podobné přesně pasuje následující video.
Zlatokopky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kamera bude sledovat chovani cestujicich v tesle, zda se chovaji dle kodexu tesla - jizda v tesle. ;o) Pak to pujde rychle:
1) vystraha
2) dutka s vystrahou
3) otevreni dveri a vyhozeni mimo vuz a jdete pesky

;o)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmm to bych spíš čekal u sračkometu. Tesla je elektrický auto a má elektrický sedačky ... ;))

Obrázek uživatele Radovan

Takže seškvaření zlobivce, eliminace smradu hepa filtrem a jede se dál :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 51 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 14 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Blbost daj novou AI inteligenci a prodaj ho jako bota nějaký milfce či vdofci :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co sem říkal!? ;)

Milá Angelo. Jak německé automobilky úspěšně lobbovaly za mírnější normy

auto.idnes.cz/lobbing-automobilky-afera-diesel-emise-nemecko-fl1-/automoto.aspx?c=A170808_110942_automoto_fdv

Dieselgate zasáhla německé volby, politik si od VW nechal schválit projev

zpravy.idnes.cz/nemecko-volby-stephan-weil-volkswagen-dolni-sasko-cdu-spd-p3k-/zahranicni.aspx?c=A170807_095041_zahranicni_aha

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

že by v otázce kvality ovzduší a dieselů měly být v co nejširší míře zohledněny návrhy průmyslu.... :)))
Zdroj: auto.idnes.cz/lobbing-automobilky-afera-diesel-emise-nemecko-fl1-/automoto.aspx?c=A170808_110942_automoto_fdv

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...hlavního lobbisty Daimleru Eckarta von Klaedena, který byl dříve vysoce postaveným činitelem kancléřství... usiloval o to, aby se Berlín postavil návrhu Evropské komise na testování emisí aut ve skutečném provozu.
Zdroj: auto.idnes.cz/lobbing-automobilky-afera-diesel-emise-nemecko-fl1-/automoto.aspx?c=A170808_110942_automoto_fdv

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

„Důsledek: Během 48 hodin změnila vláda svůj postoj,“ konstatuje Spiegel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už se nemůžu dočkat. Tesla dá všem na frak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A k čemu je tam teda ta kamera směřující na řidiče? Kvůli detekci únavy nebo mikrospánku? A jak to souvisí s Autopilotem?

Ta kamera tam je z jediného důvodu a to je sledování řidiče jestli se věnuje dopravní situaci. Pokročilé funkce autonomního řízení se bez takové kamery neobejdou. To proto že auto již bude samostatně řídit v čím dál více případech, ale řidič stále musí být přítomen, vnímat provoz a v případě potřeby zasáhnout. Pokud se řidič nebude věnovat provozu (bude spát, číst si, nebo dělat kdo ví co), tak jej vozidlo upozorní a případně zastaví. Kamera pak snad zmizí u aut s plnohodnotným autonomním řízením a také pokud to zákony dovolí. V tom bodě už bude člověk jen pasažér.

Obrázek uživatele Radovan

Aby si to nepůjčovali maníci, co pak na dálnici ve 150 demonstrativně od volantu přelezou na zadní sedadla a celé si to ještě točí na FB, YB a další onlajnovky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 51 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 14 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

A ty pak na to čučíš u guláše :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hlavně kvůli tomu nesmyslu, co se neujme, půjčování aut bez řidiče cizím lidem
kdo by taky dával cizím lidem auto za milión a půl ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milión a půl? To nie je ani 60 tisíc Euro ;-)

Len chcem poukázať na rozdielne uhly pohľadu. A ako sa nastavuje masám ľudu zmysel pre horné či dolné limity. Že čo už je pre jedného už veľa a čo ešte nie?

Raz pri stole sa kolegovia pýtali, čo je nové? Ja že nedávno som zobral hypotéku na byt 60 tisíc Euro a budem to splácať 30 rokov. Kolega z Luxemburska na to reagoval: "To je zvláštne. Ja som tiež nedávno zobral hypotéku na byt 600 tisíc Euro a tiež to budem splácať 30 rokov!"

Nečudujte sa, keď mi už príde divné poukazovať na Milión a půl korún ako na veľa. Asi v to bude ten skutočný zmysel Einsteinovej teórie relativity. Všetko je relatívne.

Pre mňa je to signál, či dotyčný myslí - vníma svet - viac lokálne alebo globálne.

Obrázek uživatele ozana

:)))

---

Jezdím na proud, najeto prvních 56 tisíc km. G-E STROMOS

Obrázek uživatele Radovan

Aneb víte, kde tráví dovolenou kanadský dřevorubec a slovenský dřevorubec? Oba dva tamtéž. Ve Vysokých Tatrách....

Ale to není celý vtip. Černý humor pokračuje. Ten slovenský dřevorubec je ze Slovenského rudohoří a v rámci své řádné dovolené jede likvidovat polomy do Vysokých Tater :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 51 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 14 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nebo jak Němci raděj Řekům aby proboha začali víc makat, utahovat si opasky, ŕádně platit daně, přestat okrádat stát, atd. atd. A Řekové se ptaj, ale proč to všechno? No proto aby jste mohli zachránit hospodářství a pak jet v klidu na dovolenou, sednout si na pláži a užívat si pohled na moře.
Řekové odpoví: Ale my už se na to moře koukáme...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pokroková technologije Tesly TM3 bude s řidičem komunikovat audiovizuálně. Pošítadlo NVIDIA z výrazu tváře pozná jestli má tam šópnout režim sport nebo blinkr doprava, nebo když si chce pilot schrupnout tak automaticky zaparkovat někde na restu ;)) A když řekneš čůrat automaticky změní trasu na první sůprčerdžr, prostě cestování 3tího tisíciletí konečně, ne jako z minulýho století v sračkometu ;))

:)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Třeba aby sledovala chování cestujících až pojedou v autonomní Tesle která bude patřit nějaké carsharingové společnosti. Jesipak tam třeba nezvracejí na podlahu a tak.h

Obrázek uživatele Radovan

Třeba při souložení bez ochrany na zadních sedadlech chytrý systém automaticky vyhledá nejbližší otevřenou lékárnu za účelem nákupu tabletky po pro slečnu a Teslu před ní zaparkuje a otevře dveře (až po, samozřejmě, není blbej). Když ale půjde o dva chlapce/dvě dívky, pak se pokročilá inteligence zdržovat tímto nebude a pojede plynule do navoleného cíle cesty. :-)))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 51 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 14 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

+1 :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:))))) 1*

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online