Tesla Battery Day je na spadnutí, uskuteční se už 22. září. Na povrch proto vyplouvají první spekulace.
Magazínu Electrek.co se podařilo získat fotky něčeho, co je velmi pravděpodobně nový Tesla bateriový článek, výsledek projektu Roadrunner. Ze všeho nejvíc připomíná starý „buřt“, jen několikanásobně větší.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla se připravuje na vlastní výrobu bateriových článků
Podle všeho mají nové bateriové články Tesla dvojnásobný průměr proti stávajícím článkům 2170 používaným v bateriích pro Tesla Model Y a Tesla Model 3.
To při uvažovaných rozměrech 54×98 mm znamená i téměř čtyřikrát větší objem. Při vylepšené chemii baterií to bude pro celé baterie znamenat výrazné zvýšení objemové energetické hustoty a zásadní snížení ceny díky zjednodušení výroby.
Elon Musk navíc už dříve naznačil, že to zdaleka nebudou jediná vylepšení článku. Už dříve si Tesla petentovala s vylepšenými/zjednodušenými elektrodami.
Vypadá to totiž, že nové články budou „bezkontaktní“ (tabless), tedy nebudou mít jednotlivé kontakty pro anodu a katodu. Naopak celý článek bude fungovat jako kontakt. Podle Muska je to relativně jednoduchá změna, která má ale dalekosáhlé důsledky.
Battery day bude masakr
https://youtu.be/yknI50R4U_s
Battery day bude masakr
https://youtu.be/yknI50R4U_s
Kdo bude zmasakrovan?
Kdo bude zmasakrovan?
Veškerá konkurence.
Veškerá konkurence.
Tak se těším. Doufejme že masakr nebude stoprocentní.
Tak se těším. Doufejme že masakr nebude stoprocentní. Monopoly dobře nejsou.
Proto skoro monopolistům olizuješ zadek.
Proto skoro monopolistům olizuješ zadek.
Jak jezdi novy lidr elektromobility na 1000km trase?
Velmi
Jak jezdi novy lidr elektromobility na 1000km trase?
Velmi dobre. https://www.youtube.com/watch?v=9QehZkFBYkM
Jen o 45 minut pomalejsi nez TM3.
No problem je ze je pomalejsi i nez TM3 SR. Takze ten tvuj
No problem je ze je pomalejsi i nez TM3 SR. Takze ten tvuj “lidr” ma drazsi a pomalejsi auto nez 3 roky stara Tesla:D Tomu rikam lidr jak prase. 😀
Lidi co kupují EV auta se evidentně rozhodují podle jiných
Lidi co kupují EV auta se evidentně rozhodují podle jiných věcí..
Kdo by taky nebral Zoe na operační leasing za 80eur/měsíčně …
https://cleantechnica.com/2020/07/22/8-6-plugin-vehicle-market-share-in-germany/
Na druhou stranu osobně počítám každé prodané EV auto jako jednoznačnou zásluhu Tesly..
Navždy už zůstane průkopníkem…
Lídrem ale nebude věčně… Smečka vlků je stále větší a větší…
Souhlasim, i s tim ze lidrem nebude vecne. Nicmene mam asi
Souhlasim, i s tim ze lidrem nebude vecne. Nicmene mam asi jine casove meritko, toho ze Tesla nebude lidrem se urcite nedozijem, mozna nase vnoucata.
Jinak Operační leasing me pobavil 😀
V čem pobavil..
Ať se taky můžu pobavit :-)….
Už
V čem pobavil..
Ať se taky můžu pobavit :-)….
Už vím… To dělá ta masáž covidem, všude samý doktor…
🙂
🙂
Za mě je jeden z nejdůležitější parametrů Cyklická
Za mě je jeden z nejdůležitější parametrů Cyklická životnost.
Bylo by super kdyby se podařilo ještě více zpomalit chemickou degradaci .
Akumulátory by Auto přežily a potom ještě „dlouho“ posloužily v energetice .
Snížilo by se celkové zatížení životního prostředí. Uhlíková stopa.
1984 Dobový test elektromobilu Který poháněl 24v elektromotor (ekonomika provozu)
Max Dojezd 63km Akumulátory vážily 282 kg. Životnost Jen okolo 250 cyklů.
Přes dostupmou cenu olověných alumulátoru.
Nízký počet nabíjecích cyklů provoz značně prodražoval.
http://www.trabant.cz/clanky/testy/trabant-elektric-test-sm-c-50-1984
S eTrabantem meli pokracovat dal. Dnes by firma Trabant mela
S eTrabantem meli pokracovat dal. Dnes by firma Trabant mela stejnou, nebo dokonce vetsi trzni kapitalizaci jako Tesla.
Ty předpoklady jsou hodně přehnané. Zvláště pak ta cena
Ty předpoklady jsou hodně přehnané. Zvláště pak ta cena vůbec nedává smysl. Ta určitě neklesne o 80%. Možná tak NA 80%, protože značná část z té sumy je cena materiálu.
Podle me u Battery Day je vetsinou prani otcem myslenky.
Podle me u Battery Day je vetsinou prani otcem myslenky. Obavam se aby se po Muskove prezentaci nezvysil pocet sebevrazd zklamanych fanatickych Tesla-fanu.
Většina těch spekulací se zakládá na zveřejněných
Většina těch spekulací se zakládá na zveřejněných patentech.
Tesla dává patenty volně k dispozici a proto pro ni nemá smysl si patentovat něco, co neplánuje v blízké době uvést na trh. A to čistě z důvodu aby si to nepatentoval někdo jiný.
U spekulací které se na patentech nezakládají, je zapotřebí být opatrný a zrvna v uvedeném videu jich bylo několik a mnohé jsou opravdové výstřely na slepo nebo dokonce vůbec nedávají smysl. Jako například právě ta cena. Nebo i ta potenciální maximální kapacita.
Proto je důležité si hlídat zdroje. Co se týče Battery Day, tak nejlépe s kvalitou je na tom asi ten Limiting Factor. Přestože to není profesionál v oboru, tak jeho spekulace jsou opravdu značně podložené a jde s podklady opravdu do hloubky.
Je to fakticky takový Everyday Astronaut světa baterií 🙂
PODÍVEJTE SE: V Horní Suché otevřeli zbrusu novou továrnu
PODÍVEJTE SE: V Horní Suché otevřeli zbrusu novou továrnu na baterie HE3DA
https://moravskoslezsky.denik.cz/podnikani/horni-sucha-magna-energy-stora-tovarna-na-vysokokapacitni-baterie-he3da-20200917.html
Úspěch české společnosti HE3DA v NASA iTech 2019
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=15715
Maj dost zpoždění
4/3/2019
Továrnu na unikátní české
Maj dost zpoždění
4/3/2019
Továrnu na unikátní české baterie rozjedeme koncem roku, říká Radomír Prus
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tovarnu-na-unikatni-ceske-baterie-rozjedeme-koncem-roku-rika-radomir-prus-67241
To bylo řečí, že továrna nikdy stát nebude a že je to
To bylo řečí, že továrna nikdy stát nebude a že je to všechno kolosální podvod. No, pokud by to byl podvod, tak už jsou všichni na Bahamách, ne?
Ten samy podvod jako Lucid.
Ten samy podvod jako Lucid.
Já to vidím na 50% tunel, ale budu rád, když se spletu, a
Já to vidím na 50% tunel, ale budu rád, když se spletu, a ty baterie budou opravdu špičkové.
Puvodne tvrdili ze to budou revolucni baterky pro auta. Ted
Puvodne tvrdili ze to budou revolucni baterky pro auta. Ted zase pro stabilizaci site a vse takove houbove neurcite. Vse super lepsi nez ostatni. Pritom nikdo nedostal vzorky. Udajni partneri se bud distancuji, nebo uvadi kontakty na pravou miru. Typicke naznaky tunelu.
Jo souhlas, je to dost neprůhledný, stacionárních baterií
Jo souhlas, je to dost neprůhledný, stacionárních baterií bude potřeba také hodně, uvidíme.
Spuštění výroby stále jen
Spuštění výroby stále jen odkládají
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/he3da-spustila-tovarnu-ostry-start-vyroby-ale-odlozila-na-zacatek-pristiho-roku-1373354
Začali používat Muskovu konstantu, a u nových věcí se to
Začali používat Muskovu konstantu, a u nových věcí se to dá tolerovat.
Lithiove baterky uz davno nejsou nova vec. Muskova konstanta
Lithiove baterky uz davno nejsou nova vec. Muskova konstanta se vztahuje na veci, ktere dosud jeste v tom rozsahu nikdo nerealizoval. Vzdy to jsou zlomove momenty v posunu moznosti techniky za hranici, ktera byla povazovana za neprekrocitelnou.
Domníváte se, že vývoj lithiových baterií byl
Domníváte se, že vývoj lithiových baterií byl ukončen?Podle mě tak můžou být další průlomové objevy.Ta Muskova kostanta byla míněna všeobeně, jako nelpnění slibů či termínů, a nebylo to osobní.
„Neplnění slibů a termínů“. Rozhodně to není nic
„Neplnění slibů a termínů“. Rozhodně to není nic všeobecného. Je to jenom odhad u věcí, které ostatní považovali za nemožné.
A proto jsem tam napsal:::a u nových věcí se to dá
A proto jsem tam napsal:::a u nových věcí se to dá tolerovat.To není nic proti Muskovi, ale ten termín se mě líbí, a možná se z toho časem stane běžně používaný slogan.Na kosmonautixu se také dost používá, a tam Muskovi 99% lidí fandí.
Chapu vasi snahu, ale nelze souhlasit. Pouzivejte radeji ID3
Chapu vasi snahu, ale nelze souhlasit. Pouzivejte radeji ID3 konstantu. VW se pokusil o kopii neceho co uz existuje a pohorel. To same he3da. I kdyz id3 existuje a baterka he3da je v nedohlednu. Podle Pruse je uz za rohem. Asi jako kdyz Spanele reknou manana por la manana.
Viz. níže. a o ID3 skoro nikdo neví.
Viz. níže. a o ID3 skoro nikdo neví.
Jako redaktor na Autoforum (Autohnuj.cz )
Elektrické vize
Jako redaktor na Autoforum (Autohnuj.cz )
Elektrické vize šéfa Tesly začínají připomínat pohádku
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektricke-vize-sefa-tesly-zacinaji-pripominat-pohadku/
Ten clanek je z 2011. Doufam ze panu redaktorovi narostl nos
Ten clanek je z 2011. Doufam ze panu redaktorovi narostl nos az do peproveho pole.
Dokážete pobavit To se musí uznat.
Dokážete pobavit To se musí uznat.
Pěkné si to takhle připomenout.
Pěkné si to takhle připomenout.
Ten článek jsem neznal. Číst to takhle po letech, to je
Ten článek jsem neznal. Číst to takhle po letech, to je dost velká síla. Jak hluboce se lze mýlit.
Jojo. Sype si pan Prokopec popel na hlavu? Nevypadá na to.
Jojo. Sype si pan Prokopec popel na hlavu? Nevypadá na to.
To by musel nejdříve prozřít.
To by musel nejdříve prozřít.
Žeby se stal zázrak? Ale myslím že jednou bude v Ev
Žeby se stal zázrak? Ale myslím že jednou bude v Ev jezdit. Nic jinýho mu asi nezbude.
On toho, v tomhle stylu, vyplodil mnohem víc.
On toho, v tomhle stylu, vyplodil mnohem víc.
To máš blbě to je Nikola konstanta, jen sliby, nic nemají
To máš blbě to je Nikola konstanta, jen sliby, nic nemají , nic nedodají. To u Muska neplatí.
No víte, já být v situaci pana Procházky, tak mám dva
No víte, já být v situaci pana Procházky, tak mám dva tři dost podstatné důvody držet věci co nejdýl pod pokličkou.
1) Jakmile se začnou baterie vyrábět, dříve nebo později to někdo obšlehne a ztratí se konkurenční výhody. Číňani se pokusili to know-how už jednou ukrást.
2) V našich podmínkách něco vyvinout a dotáhnout do konce znamená, udělat to, jak se praví, na koleně a za pár šušňů.
3) Nejspíš to nebude úplně dotažené a bude se to dodělávat, až bude čas a peníze. Je to skoro vždycky risk, u nás o to větší. Musíte dopředu pořád něco slibovat, i když nevíte, jak to vlastně dopadne.
4) Ta nedůvěra – je to podvod, nic z toho nebude…, může být do jisté míry výhodou. Spoustu vetřelců to odradí. Kde nic není…
Samozřejmě, nemusí to vyjít, ale na úmyslný podvod a shrábnutí peněz to už dlouho nevypadá.
Jsem mírně optimistický a spoléhal a spoléhám na to, že by to mohlo vyjít. Přece jem Procházka má určitou reputaci. Pan Prus je kontroverzní osoba, ale nejspíš je hodně ambiciózní a ne všechno mu vyšlo. Uvidíme, až začne firma vyrábět, jak to půjde.
Urcite budou vyrabet vylucne z ceskeho lithia ktere se jeste
Urcite budou vyrabet vylucne z ceskeho lithia ktere se jeste dlouho nebude tezit. A kobalt bude pochazet ze zdroju, kde zadne deti nemusi chodit za skolu. Nebo ze by v tom jejich zazracnem nanoprasku zadny kobalt nebyl? Ze jim ho Cinane chteli ukrast vime akorat od Pruse a to jako odplata za stazeni penez od Cinanu. Chudak Prochazka, vsichni ho chteji okrast. Tak snad si ten zazrak nenecha pro sebe.
„A kobalt bude pochazet ze zdroju, kde zadne deti nemusi
„A kobalt bude pochazet ze zdroju, kde zadne deti nemusi chodit za skolu.“ Tohle nechápu, on něco takového říkal? Jasně, že bude ze zemí, kde je dětská práce. A co jako?
Ale, to máte jako u pohovoru na práci. Jedna rekrutérka se
Ale, to máte jako u pohovoru na práci. Jedna rekrutérka se mně vyptávala na věci, které jsem evidentně nemohl splnit.
Odevzdáváte práci vždycky včas? – Neodevzdávám.
Děláte chyby? – Dělám.
Udělal jste v minulé práci velký průšvih? – Nejméně jednou.
Jste týmový hráč? – Nejsem týmový hráč.
Je váš kód vždy přehledný a srozumitelný? – Není.
Dokážete se snadno přizpůsobit? – Nedokážu.
Umíte aktivně používat design patterns? – Neumím.
Umíte mluvit fluent English? – Neumím.
Bylo slyšet, jak má pořád větší depku. A pak už nezavolala. Respektive zavolala, abych se nehlásil na tu její pozici a už ani na žádné jiné.
🙂
Za každým větším projektem stojí spousta nesplněných slibů. Říkat pravdu si dovolím říkat asi jenom já, ale má to svoje konsekvence.
Rikejte, ze pracujete na 125%. V pondeli 25%, ut 25,…, patek
Rikejte, ze pracujete na 125%. V pondeli 25%, ut 25,…, patek 25%. Treba vas vezmou.
No vidíte, to mě nenapadlo. Ale upřímně. Znáte někoho,
No vidíte, to mě nenapadlo. Ale upřímně. Znáte někoho, kdo nedělá chyby? Tedy kromě Boha? Jestli jo, a jste to vy, tak mi vysvětlete, proč je jakýkoli SW plný chyb. A když už se je podaří vychytat, což trvá dost značně dlouho (x let), tak se zase začíná z nuly. 🙂
Mám dojem, že už od začátku tvrdili, že pro auta to
Mám dojem, že už od začátku tvrdili, že pro auta to nebude úplně určeno. Teď nevím, jestli kvůli hmotnosti, nebo objemu.
Má to velmi malou hustotu energie. Do aut se to nehodí, neb
Má to velmi malou hustotu energie. Do aut se to nehodí, neb tunu baterek nikdo vézt v autě nechce.
NASA iTech: Meet the
NASA iTech: Meet the Innovators
https://www.nasa.gov/directorates/spacetech/itech/2019_meet_the_innovators_HE3DA/
NASA iTech Finalists Announced, 10 Companies Invited to Present in New Mexico
https://www.nasaitech.org/blog/ten-finalist-companies-to-present-in-new-mexico
Podle 2 nezávislých důvěryhodných zdrojů na té akci
Podle 2 nezávislých důvěryhodných zdrojů na té akci investorům nic neukázali, na nic si nemohli sáhnout, bylo tam jen spousta projevů a pro spuštění „výroby“ chtějí po investorech ještě „malinko“ navýšit vklad. Minimum už nejsou 3M, ale jen 0,5M Kč.
Vybrali snad něco kolem miliardy, postavili průmyslovou halu za pár milionů a dál budou tahat peníze… chudáci ti, co tam zainvestovali, a teď aby svou investici „zachránili“ nalijou tam další peníze.
Nevěřím, že z té budovy někdy nějaké baterky ve větším objemu vylezou.
Kdo chce vyrábět baterie potřebuje suroviny pro
Kdo chce vyrábět baterie potřebuje suroviny pro výrobu
Velcí výrobci mají nasmlouváno.
Zbývá ale na trhu komodit ještě nějaká surovina pro ty „malé“ výrobce ?
V minulosti zaznělo že He3da počítá s těžbou na Cínovci
zatím musí nakupovat jinde .
Kdy Začne těžba ?
Dodatkem smlouvy získává ČEZ podíl 51 procent ve společnosti Geomet, která má přednostní práva na průzkum a využití ložiska na Cínovci.
Majorita v těžařské společnosti vyjde stát na 29,1 milionů eur (800 milionů kč) .
https://ekonomickydenik.cz/stat-se-hrne-tezby-lithia-cinovci-cez-ziska-majoritu-ve-firme-australskeho-tezare/
Přes všechny průtahy Věřím že se to nakonec rozjede.
He3da se sama neradi mezi male vyrobce. Chvastaji se, ze budou
He3da se sama neradi mezi male vyrobce. Chvastaji se, ze budou nejvetsi a ze zuzitkuji vsechno ceske lithium. Takove keci muze vykrikovat jen podvodnik. Ovencuji se slavnymi partnery jako NASA a pritom jim dodali nejakou baterku na osvetleni kadibudky v pousti.
Ps: Protířečíte si
Ps: Protířečíte si
Pak jste mozna nepochopil smysl komentu. Ta prvni veta je
Pak jste mozna nepochopil smysl komentu. Ta prvni veta je ironicka a chtel jsem tim zvyraznit jak se he3da chvasta. Ten zbytek pak je uz bez ironie a konstatuji holou realitu. Pokud bych to napsal nesikovne, tak se omlouvam a upravuji timto dodatecne na pravou miru.
Jen doufám, že se to „bezkontaktní“ pro tabless neujme. 🙂
Jen doufám, že se to „bezkontaktní“ pro tabless neujme. 🙂 Ale chápu, že to asi není jednoduché přeložit jednoslovně.
A nejsem si jistý, že by tabless baterie označoval za jednoduchou technologii. Spíše zmínil, že je to důležitější než se může zdát.
A taky že no. Díky tomu celá strana baterie funguje jako vodič z celého objemu baterie, což nejenomže chrání baterii proti poškození při vysokých proudech (elektrony nemusí cestovat do jednoho místa z celého povrchu elektrody), ale taky se tím chladí. Tedy není nutné chladit po stranách, což bylo dost neefektivní.
Diky, zni to zajimavje. Nechapu vsak, kudy je vyveden druhy
Diky, zni to zajimavje. Nechapu vsak, kudy je vyveden druhy pol. Ze by jako gdysi u burtu prostredkem? Anebo futral ma dve poloviny +(○)- a tedy stojici clanek ma elektrody vlevo/vpravo namisto nahore/dole?
Žádný prostředek. Katoda na jednu stranu, anoda na druhou
Žádný prostředek. Katoda na jednu stranu, anoda na druhou stranu. Teoreticky může být jedna elektroda vyvedena na samotný obal
Je to valec, takze axialni vyvody? To ma ale kazdy valcovy
Je to valec, takze axialni vyvody? To ma ale kazdy valcovy clanek.
No jo, ale ty vývody jsou napojeny na elektrodu pouze v
No jo, ale ty vývody jsou napojeny na elektrodu pouze v jednom bodu. Fakticky kdybys to rozvinul, tak máš jeden dlouhý pruh, ke kterému máš běžně přivařený úzký sběrač (tab) pro katodu a jeden pro anodu. Takže elektron z konce toho pruhu musí probublat skrz celou délku než se dostane ke sběrači. což snižuje životnost a zahřívá baterii.
U tabless baterie je vlastně celá ta horní strana toho pruhu sběrač pro katodu a celá spodní strana pro anodu. Takže elektron se musí probublat maximálně pár centimetrů místo několika metrů. Navíc nevzniká úzké hrdlo právě u toho sběrače, protože celá délka je sběrač.
Pokud jsem to nevysvětlil dobře, tak jsem na to viděl skvělé video, tak si kdyžtak řekni.
Jak jsem psal, zni to zajimave, jen je to obtiznejsi si to
Jak jsem psal, zni to zajimave, jen je to obtiznejsi si to predstavit.. je-li to svinuty, tak vyvod jedne elektrody jde hore a te druhe zas dolu. Pak budou vyvody axialni.
A tak mozna zmineny li k napovi vic… dik.
Ano, vyvody budou axiální, ale nebudou v jednom bodě jak je
Ano, vyvody budou axiální, ale nebudou v jednom bodě jak je běžné ale po celé délce svitku, to znamená, že vlastně celá horní/spodní strana baterie bude konektor.
Zde video
https://www.youtube.com/watch?v=Rcw3vA0gAMs&ab_channel=TheLimitingFactor
https://youtu.be/O1bURbBJNuw?t=1410
https://youtu.be/O1bURbBJNu
https://youtu.be/O1bURbBJNuw?t=1410
https://youtu.be/O1bURbBJNuw?t=2283
Off. Opet zpravy o he3da. Dnes slavnostne spustili vyrobu. Uz
Off. Opet zpravy o he3da. Dnes slavnostne spustili vyrobu. Uz se to jmenuje MES. Zde dalsi pochybnosti.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tovarna-na-unikatni-ceske-baterie-startuje-o-reseni-ma-zajem-veolia-120244
Maj dost zpoždění
4/3/2019
Továrnu na unikátní české
Maj dost zpoždění
4/3/2019
Továrnu na unikátní české baterie rozjedeme koncem roku, říká Radomír Prus
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tovarnu-na-unikatni-ceske-baterie-rozjedeme-koncem-roku-rika-radomir-prus-67241