Tesla by mohla začít dodávat Model 3 prvním zákazníkům už příští týden

Jan Horčík - 07 Prosinec 2017

Na vybrané kalifornské zájemce o elektromobil Tesla Model 3 čekají vskutku šťastné a veselé vánoce. Vypadá to totiž, že by se konečně mohli dočkat svého auta.auto elektromobil Tesla Model 3

Očekávaný elektromobil Tesla Model 3 se zatím dostal pouze ke zhruba 500 zákazníků, a to jen z okruhu zaměstnanců SpaceX/Tesla. Změní se to v následujících týdnech?
foto: Tesla

Už koncem listopadu pozvala Tesla ke konfiguraci Modelu 3 i "běžné zájemce" mimo okruh zaměstnanců a rodinných příslušníků Tesla/SpaceX. A vypadá to, že by jim první auta mohla dodat už příští týden.

Výroba elektromobilu Tesla Model 3 začala na začátku letošního července. Od té doby se Tesla potýká s "výrobním peklem", za které střídavě mohou dodavatelé a/nebo neschopní zaměstnanci.

Elon Musk, šéf Tesly, je nicméně podle všeho odhodlán začít dodávky běžným zákazníkům do konce letošního roku. Má co dělat, protože už na konci příštího čtvrtletí chce vyrábět 5000 kusů auta týdně!

Teď je to maximálně několik nižších stovek měsíčně. V nedávném konferenčním hovoru přitom Musk řekl, že očekává, že do konce roku se dostane výroba alespoň na několik tisíc kusů týdně. Držíme palce, moc času nezbývá.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pět set kilometrů dojezd

No podle tohoto testíku Auto Bild by TM3 s LR baterií těch 500km opravdu mohl udělat i ve velmi nepříznivém případě. Ostatně další zajímavý výstup z testu je, že tepelné čerpadlo hraje v zimních měsících mnohem větší roli než dobrá aerodynamika.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co jako ?!

Už jim pršej žádosti o konfigurace jedna za druhou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Josef.

..

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef.

,.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

vyjimecne souhlasim s nadpisem clanku. mohla by ;) ... jinak nerikal tady nekdo tak rok dva dozadu, ze to bude plne roboticke vozidlo?

Všichni už víme jaký je Musk snílek. A s tím co už dokázal jsme (většina z nás) s to mu ta zpoždění odpustit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže jako robotická by se měla sama vyrobit a doručit zákazníkovi :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak snad se jim už konečně podaří výrobu nahodit, nicméně se začínají objevovat náznaky, že díky problémům výroby v gigatovárně dochází ke světovému nedostatku baterií, těch kulatých. Dovolím si tedy trochu spekulovat:

Veškeré problémy s výrobou TM3 jsou dány jen a pouze faktem že se nedaří uspokojivě oživit výrobní zařízení v sekci odpovídající za produkci baterií. Navíc došlo k několika událostem, které stáhly dost značné objemy baterií, vzhledem k tomu že TM3 je nejnovější model a jeho výroba ještě není pořádně zahájena, byly chybějící baterie brány právě na jeho úkor.

Vzhledem k tomu že už bylo neúnosné, přistoupili k pořízení baterií ze světového trhu což vede na problémy, jejich nedostatek a růst cen. Takže produkční kapacita TM3 bude stále poměrně nízká, protože se budou muset ve větší míře spoléhat na baterie dodávané z celého světa, kterých je limitovaný počet. Tato situace bude trvat do doby než se podaří vyřešit problémy Gigatovárny.

Také tímto budou do budoucna limitovány všechny projekty Tesly.

Hádám tedy že budou rádi pokud se rozjede výroba alespoň tak, aby bylo možné vyrábět do 1k TM3 měsíčně.

Ja pise Pepa podemnou. Problem neni v clancich, tech Gigafactory chrli vic nez dost, bottleneck je v kompletovani tech clanku do packu, ktere jsou nasledne do auta. Tam Panasic zaspal a delel to rucne, coz je nerealne a tak Musk okamzite alokoval sve inzenyry na automatizaci onoho procesu, coz se jim ocividine dari..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hold je Tesla nenažraná, postavili jednu 100 MW baterii v Austrálii, staví se ještě jedna podobná v Koreji, a hned jsou baterky globálně vyžrané.
A jestli na to budou ve velké energetice ještě nějaké větší "zelené" dotace, tak nakonec nemusí zbýt dost pro masouvou výrobu elektroaut, kde naopak dotace budou postupně končit.

Obrázek uživatele Josef

Podle toho, co jsem četl na electreku se ve volných prostorách gigatovárny hromadí hromady palet článků, které panasonic vyrobil a Tesla nezvládá zpracovat do skateboardů. Já bych tomuhle nevěřil. Kulaté baterky do modelu 3 už nemají formát 18650, ale 2170(0), a ty nikdo jiný než Tesla a Panasonic zatím nedělá, takže to podle mě vůbec nesouvisí.

články 21700 jsou již více než rok v sériové produkci všech velkých výrobců baterií, tedy jmenovitě Sanyo/Panasonic, LG Chem, Samsung SDI a Sony/BMZ. Přitom všichni výrobci mají články na vesměs stejné úrovni jako Tesla/Panasonic.

Třeba takový Fisker prohlásil, že pro tu svoji superkárů má už "skoro hotové" zázračné solid-state baterie, nicméně než se "podaří vyladit poslední detaily" tak hodlají "dočasně" používat 21700 NMC články od LG Chem.

Pro většinu zkušených čtenářů hybridu netřeba prohlášení překládat, pro nově příchozí to znamená že mají úplné ho.. a nikdo neví jestli vůbec se tento princip v dohledné době podaří dostat do sériové výroby, i kdyby to mělo mít horší parametry než současné technologie.

Obrázek uživatele ozana

Tvrdili, že problém je v kompletaci bateriových modulů (skládání článků k sobě), nikoli ve výrobě jednotlivých článků.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to může být také pravda, ale toto vyšlo dneska:
extremetech.com/extreme/260046-teslas-gigafactory-problems-drive-massive-battery-shortage

engadget.com/2017/12/06/tesla-s-gigafactory-might-be-behind-a-global-battery-shortage/

Podle toho to vypadá že ani produkce samotných článků nenajíždí tak jak by měla. Může to být i tím jiným formátem, ale kdoví, a pokud e pamatuji, tak dokonce jsem někde četl, cca měsíc až dva dozadu, že zaměstnanci na produkci baterií jsou poněkud nekompetentní a to vede k poškozování vybavení a tedy problémům s produkcí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě se tu válej čtyři nevyužitý 18650, nemám je Elonovi nabídnout, esi se mu nehoděj?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jestli chcete dělat dobročinnost...
Neříkám tak ani tak.

Obrázek uživatele ozana

Olomouc prý už běží!

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Už to konečně jede, prozatím je to free.

http://img24.cz/images/12648696839947786254.jpg
A Tesla SC

http://img24.cz/images/46215445323974186319.jpg

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super! Hned to je prubnout :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak prave v Holomóco o ćezo nabijim.Vsade namraza a stojane ani čip nechcou :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SC v Olomouci je už funkčný?

Ano od včerejška(7.12)se tam dá nabíjet na 2 nabíječkách Čezu, zatím bez čipu a zdarma, nevím jak dlouho to ale vydrží.
Včera jsem tam nabíjel a i další EV.
Nabíjela tam včera i Tesla S na superchargeres, tak snad fungují i ty?

Obrázek uživatele ozana

Bez čipu jen asi 7 - 10dní.
SC by měly být také funkční.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ďakujem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už to mají i ofiko u sebe na webu, viz:

elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/6218.html

Prý tam zapomněli dát rádio a počítadlo ujeté vzdálenosti. Píšou to tudle: http://www.seznam.cz/r/http%253A%252F%252Fwww.autoforum.cz%252Fzajimavosti%252Fjen-ve-svete-tesly-firma-do-modelu-3-zapomnela-dat-radio-a-pocitadlo-kilometru%252F/cSjD3zLHjEMWQG4L-dDXWg?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu. To abych snad tu rezervaci zrušil.

Ten clanek si objednala Skodovka, nebo Volkswagen?

Jo, zrus ji prosimtebe.

To byla ironie.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Však to tam všechno už začátkem prosince přidali - pomocí softwarového updatu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Tak to je vtip. Stačí na to SW, HW žádný netřeba, respektive, ten už tam je. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele Josef

Hádám, že jdou cestou nejmenšího odporu a rádio používá datové připojení přes SIM.

Obrázek uživatele Josef.

Tak to američanům nezávidím, mezi městy ve velkkých státech je na tom GSM občas dost špatně. Teda i u nás třeba Vodafone je pořád docela zoufalost.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

Nejsem si jist, jestli to americké Tesly nemají jinak a nepoužívají náhodou satelitní přijímač.

Obrázek uživatele Michelin

Nevim jak za velkou louzi, ale ja jsem jeste klasicke radio skoro nepouzil.

---

To Tesla dává křídla. 49tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Já mám klasické radio i v telefonu, v autě poslouchám buď klasické nebo digitální. Jsou lidi, co poslouchají jenom muziku z telefonu, to je jasné.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Michelin

To není můj případ. Telefon mám na telefonování. V autě poslouchám ticho a nebo Spotify.

---

To Tesla dává křídla. 49tis.km

Obrázek uživatele M.Krupka

Hmm stále se něco učím..... Spotify jsem neznal +1 hmm dobrý. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo jo, ticho je v našich elektrouších k nezaplacení ! :) Už pár let mi v autech hraje ticho, nákupem elektromobilu, tam mám i klid ! :)

Obrázek uživatele Josef.

Já měl v autě na dálnici stejné ticho jako v EV, spíše větší, protože Mercedes to odhlučnění má fakt dobrý.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Michelin

:-)
Zvlastni, ze me teda ve spalovaku v zivote nenapadlo jet bez radia nebo hudby. Pripadalo mi to divny. Ted jezdim vetsi cast cest potichu a nic divneho mi na tom neprijde. Naopak, kdyz jeste ztichne i klimatizace tak si ten klid fakt uzivam. Teda krome v noci. Nikdy jsem tak neusinal za volantem jako v “tramvaji” jak ji rikaji moji pratele. Jak nemusi clovek ani tou nohou preslapovat na brzdu tak to je fakt ukolebavka. Casto to pak musi zachranovat autopilot, na coz nejsem moc hrdej.

---

To Tesla dává křídla. 49tis.km

Jak to tak popisujete, tak už aby byla auta plně autonomní. Tohle není bezpečný způsob přepravy, pokud může nastat situace, že musíte rychle reagovat. Dělejte raději častější přestávky. Dobré je taky cvičit, ale je potřeba vědět co, protože někdy cvičení na chvíli probudí a pak tvrdě usnete. Dobrá jsou také dechová cvičení.

---

hariprasad

Uf uf

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Michelin

Neni to tak, ze bych cestu prochrapal. Jedna se spise o serii mikrospanku. Nastesti musi clovek cas od casu lehce pohnout volantem aby mela tramvaj pocit, ze ho drzim. No a kdyz se mikrospanek nahodou zmeni v makrospanek tak se kvuli tomu tramvaj ozve a vzbudi me.

Treba to jednou budou moct vzit nase auta fakt uplne za nas:

http://archiv.ihned.cz/c1-65984700-bmw-postavi-v-cesku-polygon-za-ctyri-miliardy-po-kilometrech-silnic-se-budou-prohanet-samoriditelne-vozy

---

To Tesla dává křídla. 49tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Alespoň, že seriózní automobilky myslí i na tuto stránku bezpečnosti provozu a díky bateriím s rozumnou kapacitou dávají řidiči čas odpočinout si při pravidelném nabíjení ;-)

Obrázek uživatele Michelin

:-)
Jj, mohla Tesla na tech baterkach trochu ubrat a ty SC zpomalit. Takhle si clovek stihne kolikrat stezi dojit na zachod.

---

To Tesla dává křídla. 49tis.km

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobily
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter


185.66.36.26