Tesla Model S 100D - elektromobil s nejvyšším dojezdem na světě 536 km

Jan Horčík - 20 Leden 2017

Že Tesla uvede také verzi Tesla Model S 100D (tedy bez přídomku "Performance") se čekalo. I to, že nabídne zajímavý dojezd. Teď je to oficiální a nová verze elektromobilu ujede dle americké normy EPA až 536 km (335 mil).elektromobil Tesla model S Dual Motor (D) ve sněhu

Nová verze Tesla Model S 100D nabízí dojezd až 536 km podle střízlivé normy EPA a 632 km dle velmi benevolentního a zastaralého evropského NEDC.
foto: Tesla

Tesla Motors zavedla novou verzi elektromobilu Tesla Model S do svého online obchodu zcela v tichosti. Překvapivý je u nové verze elektromobilu nejen dojezd, ale také cena.

auto elektromobil Tesla Model S 100D

foto: Tesla

Ta totiž začíná na $98 300 (v Evropě €97 300), zatímco Tesla Model S P100D začíná až na $137 800 (€130 900)! Přitom Tesla ponechává, pravděpodobně pouze dočasně, i možnost nákupu verze 90D, jejíž cena je o $3000/€5900 nižší než u verze 100D. Dojezd je v takovém případě ale "pouze" 470 km.

Pro americké zákazníky je tak dnes v nabídce plných sedm různých verzí elektromobilů Tesla Model S (60, 60D, 75, 75D, 90D, 100D, P100D). Nová verze 100D je k dispozici také pro Tesla Model X, jehož dojezd zvyšuje na 472 km, opět za velmi zajímavou cenu začínající asi o $30 000/€30 000 níž než kolik stojí Performance verze.

Tesla
 
Obrázek uživatele Josef

Jo a moc se těším na BMW i5. Pokud to půjde ve stylu i3 a i8, bude to rozhodně pecka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pecka to možná bude, ale ty peníze za to jsou obrovské. I Tesla kdyby nevymýšlela nesmysly s autopilotem by byla o 600 tis. levnější!!!! Když budu chtět aby za mě někdo řídil, tak pojedu autobusem, vlakem nebo taxikem a ještě si z někým pokecám. Elektroauta mají byt dostupné a ne předražené s technologiemi, které nikdo nepotřebuje!!!!!!!!!!!

Obrázek uživatele Josef

Tady je sranda diskuze. Dneska jsme se byli podívat v Praze na dnech elektromobility, na které tu byl článek před pár dny. Měli tam i Model X a já musím říct, že super. Kdyby teda nestál 3,4 mega s DPH. Ale dovedu si ho představit jako jediné auto do rodiny. Ideální 6 místný model, ty sedadla jsou všechna superpohodlná a přijde mi, že Tesla udělala u Xka obrovský skok kupředu v interiéru a celkově obecně ve zpracování. Mít ty peníze, tak o tom snad i chvíli uvažuju. Protože jsem nadšenec. Ne proto, že se mi to někdy snad vrátí a podobné kecy. Nevrátí. Stejně jako se mi nevrátí i3. Ale mě je to jedno. Dneska při vyhlášené smogové situaci v Praze jsem měl mnohem lepší pocit, když jsem si to drandil cestami po Praze autem, které k tomu lehkému smrdutému oparu kolem nepřispívalo. Výzvu, aby lidé nejezdili zhusta naprosto ignorovali. A opakuji zde asi po sté. Pokud elektromobil nechcete, tak si ho nekupujte. Nikdo vám ho nenutí. A pokud chcete všechno přepočítávat na peníze, je to také vaše volba. Existují věci, které jsou penězi nevyčíslitelné. Třeba ušetřený čas při ježdění na údržbu do servisu, pro mě velká položka, fakt mě to otravovalo. A ano, kromě Tesly mají teď všechny menší elektromobily ještě trochu problém s dojezdem a kapacitou baterie a to za cenu, která může lidem připadat nehorázná. Ale vidím to tak, že letošní rok to zlomí. BMW se vytasí s 45 kWh, Opel přijde s 60 kWh, Leaf bude muset chtě nechtě taky přijít se 45 kWh baterií a Hyundai se podle mě na konci roku taky vytasí s větší baterií a to možná i u Kii Soul. Uvidíme. Za mě nás čeká skvělý elektrorok! A připravte se na hromady ojetin za hubičku! :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No dat za auto 3,4 milionu a ono nemá ani přednárazový bezpečnostní systém tak to je mazec!!!!!!

To já už se těším ;-)

Zrovna na ty levne ojetiny bych moc nesazel - myslim, ze nez to prodat s obrovskou ztratou, tak to majitel radsi dojezdi nebo venuje nekomu v pribuzenstvu. Mozna "odpad" z ukoncenych leasingu...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Obrázek uživatele Josef

Já si myslím, že to hodně lidí bralo na operáky. V Americe je to naprosto běžná forma financování... Zvláště v roce 2014 si to myslím docela dost lidí vzalo na dvouletý a víceletý operák, byla na to docela dobrá akce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

LIKE !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"... jsem měl mnohem lepší pocit, když jsem si to drandil cestami po Praze autem, které k tomu lehkému smrdutému oparu kolem nepřispívalo.."

Si ten opar pro změnu vyrobíš jinde, než v Praze.
Když jej nevidíš, tak pro tebe neexistuje.

A všechen ten popílek popadá na tvojí zahrádku :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Obrázek uživatele Josef

Proč bych si ho měl vyrábět jinde? Tohle je solidní demagogie. Jak víte, že nejezdím na elektřinu pouze z jádra? Český energetický mix je ještě poměrně dost čistý ve srovnání třeba s Německem... A moderní uhelné elektrárny vypouští mnohem čistší emise, než auta, průmysl a hlavně lokální topeniště. Ale to je jak mlátit prázdnou slámu. Jsem rád, že jste vypíchl to nejméně podstatné, z celého mého článku...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože tu energii někdo musel do Prahy poslat po drátech odjinud. Nejspíš z elektrárny, kde musel ohřát vodu.

Obrázek uživatele Josef

Mohu se zeptat, na co teď odpovídáte? Na kterou konkrétní větu z mého příspěvku? Asi nemám kapacitu najít tu jedinou konkrétní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tohle:
"Proč bych si ho měl vyrábět jinde?".
Takže ten opar vyfuněl někde jinde, nejspíš v elektrárně, kde se ohřívá voda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta ropa se dá využít smysluplněji, než ji spálit, třeba na léky .

Anonyme.... víš co? Jdi ** *****. :D Možná tohle tvoje inteligence pochopí.
Pro inteligentní jedince. Na toto nemá cenu reagovat. :) Nenechte se rozhodit. Lidi co milují ropu budou tvrdit to samé i za tisíc let. :)
A nemá cenu psát argument. Na to je totiž jedno krásné přísloví.

U ICE musís pálit ropu
U EV můžeš pálit ropu nebo uhlí nebo solár nebo jádro .. atd

EV je superiror. Konec diskuze

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, pálit uhlovodík, taky asi jádro.
Solár minimum, v zimě kór.

"Superiror" je nevím co.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tomto významu ,,nadřazený".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, to by bylo "superior".

Obrázek uživatele honza.t

V souvislosti s tímto vrcholným modelem přichází otázka co premioví výrobci, kteří mají v plánu také začnout prodávat čisté elektromobily . Úspěch Tesla motors už nemůžou přece ignorovat. Každým dnem přicházejí o zisk a peníze na rozvoj / investice . Tesla dokazuje přes tvrzení mnohých "automobilových odborníků že neuspějí" i když je to drahé, tak to lidé koupí, když to má co nabídnout.
http://www.hybrid.cz/tesla-za-minuly-rok-dodala-76-230-aut-mirne-pod-ocekavanim

O kolik svých zákazníků už asi ti premioví výrobci přisli ? Jestli nepřijdou alespon s plug in hybridy . Bude se ztráta prohlubovat. Nemít alternatývu, bude to pro některé likvidační . Trh není nafukovaci . Je to jako když ve městě postaví nový obchodní dům. Počet nakupujících je pořád stejný, takže Někdo příjde o zákazníky. Pro nekteré, kteři už měli potíže To znamená konec . Třeba koncern Fiat je dle mého názoru žhavý kandidát . Pořád hledají důvody proč to nejde.

https://porsche.cz/microsite/e-mobility/

http://www.jaguar.cz/electrification/index.html

http://www.audi.cz/vyhledavani?query=elektromobil&root-cz_search-view-searchForm=submit&root-cz_search-view-searchForm=submit&root-cz_search-view-searchForm-post=post

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle, ale přece nejde generalizovat - přeci jen Tesla je svým pojetím pořád Start-Up - už začínají první logické problémy přerodu na automobilku (ten už Tesla absolvovat musí) a tím je zpoplatnění dobíjení a zároveň zdražení vozidel - a jakmile Tesla projde uvedenou transformací, potom je otázka co bude dál - samotný transformační procest není jednoduchý a levný a navíc je třeba si uvědomit sekundární věc a tou je, že Tesla má core trhy podmíněné dotacemi a ty taky nebudou ve chvíli, kdy vznikne přirozená konkurence a tedy trh začne regulovat ona příslovečná neviditelná ruka...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla je StartUp, to nikdo nevyvrací, vyvíjejí něco o čem ostatní tvrdí že to nemůže fungovat, a ono to zatím funguje. A nezapomínejte na to co Musk dokázal se SpaceX a tam mu také všichni říkali že to tak nejde a jeho náklady na start rakety jsou proti konkurenci na 1/10 a budou ještě nižší až začne používat opakovaně první stupně.
On nevyrábí jen nová auta na elektřinu, ale hlavně zavádí nové technologie, a taky postavil novou továrnu na baterie, a už nyní od něho velká část výrobců elektromobilů ty bateriové sady odebírá a také všem poskytuje vlastní patenty zdarma, zatímco ostatní mu házejí klacky pod nohy.

Obrázek uživatele honza.t

Start-Up byl Tesla Roadster. Ten skončil výrobou Tesla S.
Dotace mají velký vliv na prodeje elektromobilů. Bez nich by byly mnohem nižší .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Objektivně vzato Tesla se chová stále jako start up, třeba na model tři dostala zálohou bezúročnou půjčku od zákazníků cca 3 mld usd na dovyvinutí modelu a jeho zavedení do výroby - je to standardní postup zavedené firmy, nebo start upu?

Obrázek uživatele honza.t

Záloha je vratná . Jsou spolecnosti které požadují zálohu a v případě storna vrací jen čast nebo nic. Tvrdí, že jim vznikly náklady které tím pokrijí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale to je přece jedno, že je vratná (pokud si jí někdo vyžádá) tak jako tak 300 000 rezervací jsou 3 mld usd, které přistály Tesle na účtech - pokud to bude chtít vrátit 50 000 lidí zbydou 2,5mld USD, které má Tesla prakticky jako bezúročnou půjčku, bude vracet tisícovku třeba za dva roky, takže mínus inflace (nečekám, že přijde deflace), to jsou neuvěřitelně levný prachy na činnost Tesly..to je naprosto transparetní chování start up, že to někdo nevrací je jiná věc - ostatně myslím, že u modelu S to také tak bylo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale to je přece jedno, že je vratná (pokud si jí někdo vyžádá) tak jako tak 300 000 rezervací jsou 3 mld usd, které přistály Tesle na účtech - pokud to bude chtít vrátit 50 000 lidí zbydou 2,5mld USD, které má Tesla prakticky jako bezúročnou půjčku, bude vracet tisícovku třeba za dva roky, takže mínus inflace (nečekám, že přijde deflace), to jsou neuvěřitelně levný prachy na činnost Tesly..to je naprosto transparetní chování start up, že to někdo nevrací je jiná věc - ostatně myslím, že u modelu S to také tak bylo...

Obrázek uživatele Josef

Je pravda, že bez dotací by si třeba v US elektromobil nekoupila asi polovina z lidí, kteří to doposud udělali... Anketa z BMW i3 fóra.

Teslu by si bez dotací nekoupilo asi tak 1 %, ale ostatní elektrokáry 50 % :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá

tady se krasne ukazuje soucasny stav elektromobility. dva a pul mega za dojezd 500km. pritom auto jinak parametru vozu s tretinovou cenou. kolik bych toho asi musel najezdit abych spalil jeden a pul mega? a pri nizsich tridach bude tento pomer jeste nepriznivejsi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla modlel S je auto vyšší třídy a ty se pohybují ve velmi podobné cenové relaci, až se bude vyrábět střední třída Model3, tak je cena stanovena 35.000,-USD.

co je zase "velmi podobná cenová relace" stredni tride. ze ano. ;)

Prosím, jmenujte TO srovnatelné vozidlo s třetinovou cenou? Btw, jedná se o auto ve všech rozměrech větší než Audi A8 a s dynamikou Audi RS7. A to se rozhodně nebavíme o cenové kategorii do 2 Mil...
Předpokládám, že Vaše omezené uvažování nezohledňuje jiný náklad na provoz než pohonné hmoty? Nejste Vy jeden z těch, co mění olej po 50tis km a DPF filtr radši vůbec?

---

Opel Ampera - >70 tis km, spotřeba 0,7l/100km
Tesla Model S (P85+, 85D) - >20 tis km, Nissan Leaf - >5 tis km, BMW i3 - >5 tis km
+ pár km v Model X, Kia Soul EV, BYD e6, VW, iOn...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omlouvam se, ale tady s Vami musim hrube nesouhlasit! Model S konkurenci A8 skutecne neni, at uz zpracovanim, tak velikosti, tak svym chovanim na silnici (ma zkusenost je jednodenni s P90D), je sice strasidelne rychla v nizkych rychlostech, ale jinak bych ji za tak vyjimecnou jako jeji skalni fandove nepovazoval, a take jeji cenu povazuji vzhledem ke zpracovani za totalne prestrelenou... Auto za 2.5 milionu, ktere mechanicky boucha dvermi a ruzne povrzava za jizdy a ma vzadu nepohodlnou lavici, nehlede na sestaveni dilu k sobe...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím vy si vůbec neuvědomujete že je to auto hlavně pro americký trh, tam jsou trochu jiné standarty. když si dovezete jinou ameriku, tak budete nadávat úplně stejně na špatné jízdní vlastnosti a zpracování.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravda, i kdyz z Mustangu jsem az tak strasne otocen nebyl... Mne jen stve jeji aura dokonalosti, kdyz je tam jeste dost co delat a fakt se tesim, az s elektrickymi vozy prijdou Audi a Mercedes do dvou let, tam to bude asi jina parada :)

Btw LEAF mne naopak zase ke sve cene docela prekvapil a verim spis v elektromobilitu typu malych dodavek, mensich vozu do mesta a TAXI vozu, nez toho, co zatim dela Tesla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla Model S je vlastně první auto, které Tesla vyrábí. Roadster je Lotus Elise s elektrickým pohonem, takže Tesla dostávala upravenou kostru vozu od Lotusu a zabudovala do něj elektrický pohon.
U Modelu S si prvně procházela všemi problémy sériové výroby automobilů, jako úplný začátečník. U těch vozů jde hlavně o princip elektroauta a technologický posun, Model X je úplně jiné kafe, tam už se to dá srovnávat s ostatním výrobci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravim, predpokladam ale, ze ta A8 nema funkciu autopilot na takej urovni ako model S, ktory zvladne odsoferovat vozidlo automaticky z bodu A do bodu B. Vyhrievane kozene fotele a palubka z mahagonu totiz nie je vrchol technologie :) Vzdy ide iba o to co od vozidla ocakavate a podla toho si vozidlo kupite (a u nas menej majetnych samozrejme zalezi aj od rozpoctu).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Audi pomerne uspesne a uz par let autonomni rizeni testuje a slibuje, ze dalsi generace A8 jej mit bude - tzn 2017. Nutno take dodat, ze adaptivni tempomat a rizeni v jizdnich pruzich ma soucasna generace tez a uprimne pri me zkusenosti si Tesla rekla o ruce na volant a predani rizeni, takze zatim bych to Autopilotem uplne nenazyval, i kdyz jsou asi s technologii nejdal, jak se zda.

A kozene sedacky za vrchol technologie nepovazuji :D Spis Matrix LEDova svetla, ta jsou zatarcene super a za mne i solidni prinos k bezpecnosti. Ovladani gesty a nastavitelny digitalni pristrojovy stit s headupem za mne taky paradni vec, pripadne adaptivni vzduchove podvozky (ano, Tesla je take na vzduchu, vim), i kdyz tam je na tom lepe Mercedes.

A ano, rozpocet je ta nejdulezitejsi vec, a za ty penize bych cekal luxus na urovni, ale snad casem. I kdyz ja Teslacky zakaznik spise nebudu :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co taky čekat jinýho?
Je to ušitý horkou jehlou, odfláknutá pohonná soustava nese jasné znaky uchvátaného řešení (diferenciál)...

A přesto je pořád vyprodaný :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To prave vubec nechapu, to auto mi prijde fakt odflaknute s mnoha chybejicimi vecmi ve sve tride beznymi a dost drahe na svou velikost, ale zadny z konkurentu vam svou koupi neda image vizionare, ktery je o krok pred ostatnimi... :(

Obrázek uživatele ePavel

Možná nedá image vizionáře, ale co jistě nedá je elektromobil s takovým dojezdem. Asi o tom to je. Kdyby mě někdo řekl před čtyřmi roky, že si koupím americký auto, tak se mu vytlemím hrozným způsobem. Je to jako by mi všichni nabízeli valchu, perfektní povrchovka, slícování dílů, keramické vroubkování a vedle toho někdo vyráběl automatku která občas zavrže a má plechy dál od sebe. Mimochodem mě v autě nic nevrže.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 145.000 el. km. 20 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ja mel novinarsky/predvadeci kus, ale stejne mne to dost zamrzelo...

Ja treba verim take v budoucnost elektroaut, ale Tesla proste ma zatracene daleko k dokonalemu vozu, jak jej kdejaky majitel prezentuje, coz ji podle mne hrozne srazi... Nejde o automatickou pracku a valchu, mame rozdil v pohonu, dobre, tam ma tesla navrch, i kdyz zabava s ni pri jizde prilis neni a dokonale vychytane to nema, ale celkove interier a detaily, tam je tesla pod urovni soucasneho Superba, a to je dost smutne, ma-li to byt auto za 2-3 miliony Kc.

Obrázek uživatele ePavel

Ano presne je to o pohonu jako u te valchy.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 145.000 el. km. 20 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobre, u valchy, ktera vam pradlo spolehlive vypere versus prvni generace automatek, kde byl vysledek kdovijaky (znam jen z doslechu, nezazil jsem dobu bez pracek, ba ani pocitacu) :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, ano, velký dojezd.
Odfláknutá kraksna s velkým displejem a těžkou bedničkou akumulátorů, aby vůbec dojela alespoň polovinu vzdálenosti, kterou má stejně velké auto s o něco nižší hmotností, zato propracované a od firmy, která si potrpí na dokonalou ergonomii.
Ale někdo raději senzační hračku...

Obrázek uživatele ePavel

Přesně tak. Zatím co evropané stojí na teslu fronty tak evropské automobilky platí miliardy za falešné emise. Tím že něco nazvu odfláknutou kraksnou nic nezměním na tom, že to lidi moc chtějí. Ale někdo má potom aspoň pocit, že jeho auto je méně trapné.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 145.000 el. km. 20 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo chtejiiii???. Tak se koukni na autobazar v nemecku a je jich tam doblba. Když je tak dobrááá, proč se jich lidí zbajují??? Frontooo

Obrázek uživatele ePavel

To je fakt argument. A kolik je tam běžných aut? Když něčeho jezdí po světě přes sto tisíc, tak světe div se je zde i trh ojetin. V norsku se zbavuji zadokolek, aby si poridily ctyrkolky atd... To že toto auto už leze koupit i v bazaru neznamena ze se na nove nestoji fronty, resp ceka se na ne mesice. Tak třeba na mobile.de je tesel 161. Mercedes S clase je tam přes 5.000. Takze podle této logiky je to vyrazne horsi auto.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 145.000 el. km. 20 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S-Klasse je nejprodavanejsi vuz luxusniho segmentu, ktereho se prodalo 2.8 milionu ve vsech generacich, psoledni W222 od roku 2014 se blizi 200 000 kusu je tak pro doplneni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ePavel:
Evropané stojí, stojí fronty, zmanipulováni velkohubým marketingem a reklamou.
Je to odfláknutá kraksna ušitá horkou jehlou (např. pohonná soustava - diferenciál...), zato s veeelikým displejem.

Obrázek uživatele ePavel

Chechta brepta:
A protože už lidi mají dost fosilních kraksen s máááálým displeyem a grafikou jako nintendo, tak teď kupujuo tyto kraksny elektrický

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 145.000 el. km. 20 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Veeelky bozi displej :)

Ja vam nevim, ale vy na tom displeji neco za jizdy nahmatate, aniz byste musel sklopit zrak z cesty? Nehlede na to, ze tam vyapda jak prilepeny iPad do ty sileny imitace dreva...

Nebo ma Tesla Head-Up a ovladani gesty uz jako BMW? Adaptivni LEDova svetla po vzoru Matrixu od Audi nebo mnichovskych? To treba ocenuji daleko vic jak veeeelky displej ;)

Obrázek uživatele ePavel

Ano, když budete vibírat mezi fosilama, tak se budou predhanet v tom, kdo ma adaptivnejsi světlomety, protože vic nabidnout nemůžou. A ze pouzivaji zastaryly pohon je nestve

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 145.000 el. km. 20 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ePavel:
Ne, na tyhle tesla-nedodělky s diferenciálem čekají ti, co chtěj mít za každou cenu něco reklamou vyřvanýho, bez ohledu na kvalitu a užitnou hodnotu.

Obrázek uživatele ePavel

Pro hlupáka každý hloupý.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 145.000 el. km. 20 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ePavel:
Tak fajn, chytráku.
A ten diferenciál?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím diferenciálem tu otravuješ už dost dlouho, aniž bys napsal co je na něm vlastně spatně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nazdar, jsem chechta a jsem postižený. Naboural mě kdysi důchodce na elektrokole a od té doby si myslím, že mám technické vzdělání a sežral jsem všechnu moudrost na světě. Ale nebojte, brzo mě pošlou do Bohnic.

Obrázek uživatele Radovan

V tichosti, nenápadně, elektromobilem :-)

P.S. Občas to v diskusi pobaví, ale nesmí se to přehánět, navzájem se jen hanět.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014 najeto 44 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu najeto 11 tis. km

To už je úplně jiná cena.

---

Elektromotorista cekatel.

Ještě v listopadu tvrdil Elon, že se tahle verze hned tak nechystá.
Mohli jsme ušetřit skoro 2M, ale zase bychom přišli o nabíjení zdarma. Tak čert to vem.

---

Elektromotorista cekatel.

To je neskutecna sranda, jak majitele drahych e-aut chteji mit nabijeni zadarmo (viz sranda porovnani - stalo me to o 2M draz, ale aspon nabijim zadarmo -> ptam se: kolik ujetych kilometru je za 2M nabijeni???). Uz to je opakovany priklad zde na Hybridu. Opravdu se nedivim tem, kteri nejsou elektroautoblazni a prectou si prispevky, ze si reknou - ti elektromobiliste jsou asi neco vic, nejaka kasta, kterou opravnuje vlastnictvi elektroauta k nabijeni zadarmo. Ach jo ... pokora, panove, pokora chybi. Vsimnete si, ze skromni lide typu pana Kubise a eHonzy se prestali na Hybridu ukazovat. Skoda, jejich prispevky mely hlavu a patu a netocily se kolem nabijeni zadarmo (a netocily se kolem stiznosti na malou nabijeci infrastrukturu a maly dojezd).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jolinar je Kubiš mladší, takže ten sem chodit nepřestal :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hm, zkuste vyhledat Frantisek Kubis ml. a uvidite ... je vsak mozne, ze jeden clovek ma dva nicky. Ovsem vyjadrovani od "Jolinar" a od "Frantisek Kubis ml." je dost odlisne ... Takze za me to jsou dva ruzni borci.

No jasný, "nechci slevu zadarmo, zahlásil Zelí a vytáhl stokorunu".
:-)
Možná trocha nadhledu by neškodila.

Mimochodem, představte si, že to pro mě je hodně peněz. Představte si, že bych bral raději než zrychlení ten delší dojezd. A představte si, že mě to teda štve.
Jenže jedno auto už je vyrobené, druhé má přidelený VIN a už nejde měnit konfiguraci, takže nezbývá než si ulevit, alespoň tím "čert to vem, aspoň mám nabíjení zadarmo".
Jenže to bych nesměl zapomínat na to kam to píšu, a že tady se určitě najde nějakej moralista, kterej mi to ochotně vysvětlí.
Jen jestli sem ten Kubiš nepřestal chodit kvuli takovejm jako jste vy...

---

Elektromotorista cekatel.

Obrázek uživatele honza.t

Názor
Tipuji si tvrdit, že u nejvíce vybavených modelu Tesla zůstane nabíjení bez poplatků i nadále .

Me teda v listopadu tvrdili, ze musim poslat zalohu do 25.11., aby mi zarucili nabijeni zdarma, i kdyz se auto nestihne predat (tehdy) do 31.3. A to jsem objednaval 1xS a 1xX oboje P100D, a z priplatkove vybavy jsem vynechal jen u Xka ten audiosystem.

---

Elektromotorista cekatel.

Obrázek uživatele ePavel

Pokud vám ty peníze nebudou chybět, tak není čeho litovat. Zas máte supersport. Já odhadoval, že po dvou letech udělám výměnu auta kvůli většímu dojezdu. Bohužel do té doby se Tesle povedlo udělat dvě věci kvůli kterým tuto akci odkládám. Jednak udělala downgrade palubní nabíječky z 22 na 16,5kW (u 100kW baterie prodloužení nabíjení cca o 1:45) a také placený SC snížil hodnotu jejich produktu. Počkám tedy jak se to bude vyvíjet, třeba za dva roky bude situace zase jiná a pořídím 120D :-)

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 145.000 el. km. 20 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

supersport :D no kdyby byl supersport jen o zrychleni v primce tak asi ano, jenze supersport je spise o jizdnich vlastnostech a gripu, a tam dostane naprdel jakakoliv Tesla S/X i od aut treba se ctvrtivovym vykonem

takze draxtry jsou vlastne podle ePavla ultra-supersporty neb maj extra zrychleni

nepsal nahodou Musk ze nad 100kWh s baterkama nepujdou? ohldne te 120D

podle mne jediný problém Tesly 120D je, že na ni dnes prostě nejsou články. Kdyby ty články byly tak je Tesla hned použije, tak jak to bylo s 90kWh baterií. Mimochodem FF91 má sice 130kWh, ale také v úměrně větší krabici, takže energetická hustota jeho baterie je zhruba na úrovni 100D, možní i lehce nižší.

Tzn. jestli bude 120D v dohledné době vám dokáži zodpovědět okamžitě po tom co se dozvíme skutečnou kapacitu nových článků 2170. V rychlosti se dá říct že do 5200mAh včetně v 2170 se pouze vyrovná současné 100D na stávajících 18650kách. Pro 120D je tak potřeba těch "vysněných" 5750mA.

Tesla slibuje zvyšováni kapacity baterek o 5 % ročně, ale takovej Mercedes se vytahuje až s 15 %, tak nevim nevim esli to daj ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Zvyšovanie kapacity každý rok o 5-15% je hlúposť.
Batérie 18650 v kapacite 3400-3500mAh sú tu už pár rokov myslím že tak od roku 2013, takže už sme mali mať kapacitu cez 4200 mAh ale nie je. Táto technologia je na hraniciach možností a musí prísť dáky prelomový objav aby sme sa vo formáte 18650 dostali cez 4200mAh a vo formáte 2170 cez 6000mAh.
Aj gigatováreň Tesly bude vyrábať batérie +/- rovnakeho zloženia ako 18650,ja myslím že ešte pár rokov budeme stáť na kapacite pod 6000 pri 2170, mňa by prekvapilo už 5500mAh.
Jediná cesta pre batérie je zraziť cenu a ešte raz zraziť cenu.
Je otázka aká je skladba ceny elektromobilu keď vraj už sú batérie v cene +/- 150usd/kWh. To vychádza u batérie 30 kWh na 4500usd za batériu. Takže čo naháňa cenu elektroáut nad 30000 eur? Všetky tie autá 28-33kWh sa pohybujú okolo 30000.

Obrázek uživatele Josef

Hádám, že drahé na výrobě auta nebude ani tak výrobní materiál, ale samotný vývoj, marketing, práce lidí apod. Ostatně, materiálové náklady na vozidla obvykle činí jenom asi 30 % z koncové ceny vozu. Proto, pokud chcete auto s 60 kWh baterií a třeba s karbonovým monokokem jako má i3 (kvůli hmotnosti a trvanlivosti), tak ta cena se nemůže spalováku tak úplně přiblížit, protože pokud si vezmeme auto střední třídy za cca 500 000 Kč, tak materiálové náklady na něj jsou zhruba 160 000 Kč. Něco ušetříte vyhozením motoru a převodovky, ale baterie vás bude výrobně stát při ceně 120 dolarů za kWh asi 190 000 Kč. Celkem materiálové náklady tedy zhruba 300 000 Kč. A vzhledem k malým sériím bude ta třetina prostě sedět a takové auto musí stát minimálně 900 000,- a to je bez zisku a naprosto odrbané. Podle mého názoru bude Bolt muset stát minimálně 1,1 mega (myšleno s daní).

Môj odhad je pre Bolt aj Teslu tak 45000 a to je stále veľa.. Stále veľa aby to znížilo cenu 28-33kWh áut ku 20000.

Elon Musk: "On average, we expect to increase pack capacity by roughly 5% per year."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Obrázek uživatele ePavel

Jestli máš potřebu kohokoliv nachytávat na jakémkoliv detailu tak si prosím vyber někoho jiného. Předpokládám, že když ti někdo řekne dobrý den a je pod mrakem, že ho hned seřveš.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 145.000 el. km. 20 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

Samana nereste. Dela nas neustalou kritikou lepsimi.
Ne on to vazne tak nemysli. Ja uz tu jeho filozofii zacinam chapat, i kdyz to byla drina. Mysli to v podstate dobre. A je fakt, ze lidi co se o tohle tema nikdy nezajimali mohou ruzne vyroky zmast. Bohuzel obcas i ty jeho, ale je hrichem hresit v dobre vire?

Jinak jako v supersportu jsem si pripadal i v 70D. V tom s Samanem nesouhlasim. V beznem provozu (a kde jinde i ty supersporty nejcasteji jezdi) natrhnes s Teslou zadek i autum, ktere maji zrychleni dokonce o neco vetsi nez Tesla. Jednoduse proto, ze kdyz nekoho dojedes a cekas az se udela v protismeru skulina na predjizdeni, tak s Teslou vzdy vyrazis rychleji vpred nez s jakymkoli spalovakem, ktery aby to stejne predvedl musel by jsi ho tyrat celou dobu v otackach, a to malokdo vydrzi, takze spis preradi a pak musi zase podrazovat, kdyz se ta skulina konecne udela, jenze tim pekelne ztraci.

Tedy prirovnani k supersportu u Tesly, ktera zrychli z nuly na sto za 2,6s neni vubec mimo misu.

No a k te puvodni reakci. Uprimne ze zavodeni jsem uz vyrostl, takze bych bral spis tech par kilometru delsiho dojezdu a skoro ctvrtinovou usporu.

Jinak nabijeni zdarma bude urcite casem zvedat cenu ojetych Tesel, tedy si ji spis hyckejte. A ze rikal Elon o tom, ze vetsi baterky uz nebudou, tak tomu teda fakt neverim. Asi jako, ze 100D hned tak nebude. Trvalo to 2 mesice. Kdyby slo v Tesle vsechno tak rychle...

---

Elektromotorista cekatel.

a vite co panove, ja vas tu necham rozjimat nad tim jak uzasny ty Tesly jsou a jake jsou to supersporty, ja si Teslu budu dal podporovat po svem tim ze jim posilam finance formou odkupu akcii, a asi se tu s vama na hybridu rozloucim, nejak nemam potrebu aby me par jedincu schazovalo kecama ktere spise lidi odrazuji od EV

tak si to na hybridu uzivejte a doufam ze neodradite od zdejsiho fora dalsi lidi

--

takze preju hybridu aby se mu darilo a vytrval v jeho snahach o zviditelneji zajimavych technologii, mejte se tu pekne :)

Pán se nám urazil.

Tak rád kritizuje, ale kritiku svých názorů a postojů neunese.
Tak to většinou bývá.

---

Elektromotorista cekatel.

Smutne je, ze ma pravdu. Nazor (alespon nejak podlozeny, byt s nim treba nemusim souhlasit), ze Tesla neni nejboooozejsi nebo ze neni dokonalym resenim pro kazdeho, se tu proste netoleruje. Na rozdil od jenja-onych nebo Cipisek D-ovych OT onanii (viz treba vlakno o vodiku). Protoze oni jsou Tesla ultras a tudiz "ti dobri"...

Uprimne, pokud bych se jako nezavisly clovek podival na pulku zdejsich diskuzi, tak musim nutne dospet k nazoru, ze elektromobiliste jsou banda psychopatu, co patri do blazince a ne na silnici....

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Nevím, já se zrovna za Tesla fanatika nepovažuju. Myslím, že je to momentálně jedna z nejlepších voleb. Až to budu chtít vyměnit tak si určitě zase projdu co je na trhu nejzajímavější a koupím cokoli co mi nabídne rozumný dojezd a možnost neřešit napříč Evropou kde budu nabíjet.

Že mají Samanovo názory, alespoň hlavu a patu a jsou originální jsem mu i nedávno napsal, ale na druhou stranu je pravda, že prudil všechny kvuli všemu. Člověl si musel dávat pozor na každé slovo co napíše (nedej bože uvést nějaká čísla), protože chytal každýho za každý slůvko co šlo zpochybnit. Často tím pak odvedl řeč úplně jinam než byla původní myšlenka toho tématu.

Tedy se tady namísto příjemné diskuze k tématu rozvíjeli nesmyslné hádky.

---

Elektromotorista cekatel.

Já si osobně rád příspěvky od Samana přečtu. Dost často mě to také donutí přemýšlet. Na druhou stranu souhlasím s poznámkou Michelina o tom občasném chytání za slovo. Já bych použil frázi "Sice máte pravdu, ale nemůžete to takhle říct..." :) Taky se mi to stává.

Zvlašní sorta tydle lidi, kteří mají potřebu pořád hlasitě někoho označovat Tesla fanatikama.
Nakonec si sami tu Tezlu poříděj dřív než ty, který sami očerňujou :))
Odpíraného chleba největší krajíc a láska a nenávist jsou jen jiné strany téže mince ;D
Komouši taky strašně rádi očerňovali bohatší "nepřátele" společnosti a pak když je pověsili už jen hrabali pod sebe a hrabou do teď. Bacha na tydlety vykuky!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Obrázek uživatele ePavel

Jojo, nebudu resit, je to zbytecne. Ja jsem ze zdech pritomnych asi ten co ma k superspotrum v pravem vyznamu hodne daleko. V podstate se o ne nezajimam. Tudiz se velmi lehce stane, ze tak oznacim kvůli zrychleni Péčkovou Teslu. A ze to nepřesné a ostatníma parametrama to neodpovídá, je mi totálně šumák. S tou baterkou to vidím podobně, pokud bude dostupná větší kapacita za rozumnou cenu, tak není důvod ji do S a X nedát. Až bude dělat Tesla ty užitkáče, bude to naopak nutnost. Anebo prostě časem jen udělám upgrade současná baterky.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 145.000 el. km. 20 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

To by me zajimalo. Da se nechat v budoucnu vymenit baterka? I kdyby jen za tu stejnou, kdyz uz ta stara ztrati hodne kapacity? Pripadne netusite jaka muze byt cena takove vymeny?

Jinak ty supersporty vs Tesla. To je stejne takove srovnavani jablek s hruskami. Kdysi jsem dostal k narozeninam zazitkovou jizdu s Ferrari, uz ani nevim jaky to byl typ. Prohanel jsem to nekde po letisti a nerikam, ze to nebyl pekny zazitek, ale rozhodne jsem nemel na tvari po vystoupeni z auta takovej smile jako po prvnim svezeni s Teslou.
A taky me rozhodne nenapadlo si to Ferrari koupit. Zatimco o Tesle jsem mel hned jasno, a to hlavne proto, ze to Ferrari je jen hracka na vikendy, a na to uz mam v garazi masinu. Zatimco Tesla mi plne nahradi stavajici auto, jelikoz do ni nalozim v pohode celou rodinu.

---

Elektromotorista cekatel.

Obrázek uživatele ePavel

Technicky vymenit lze, myslim ze jsem cetl nejaky mail od tesly, kde to popisovali, aby lidi pockaly, ze kapacita bude narůstat. Doufam ze i obchodne to bude průchozí.
Ta osobní zkušenost s elektrickým autem je hrozne dulezita, proto se rad ucastnim takovýchto akci, kde vozime verejnost.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 145.000 el. km. 20 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

Vím, jsem Vaší obětí.

---

Elektromotorista cekatel.

Obrázek uživatele ePavel

Nikdy nezapomenu na ten výraz kolegy, byl takový hodně zamyšlený...

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 145.000 el. km. 20 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

Tesla se v ohledu bateriové krabice zdá být "rozumná" a drží se standardu. Přitom třeba Xko mohlo mít krabici vyšší bez nějakého znatelného zhoršení vnitřního komfortu.

Možná je přesnější tvrzení, že původní koncept krabice se Tesle mimořádně povedl a tak dokázala udržet kompatibilitu i pro zřejmě totálně překopaný vnitřek 100kWh baterie. Od pozdní revize 90kWh baterie mají krabice již také servisní dvířka pro přístup ke stykačům a pojistce bez nutnosti rozpárat celé horní víko jako dříve. Tudíž případnému upgrade 85kWh - 100kWh podle mne technicky nic nebrání a je to čistě marketingový problém.

Ostatně informace o možnosti výměny baterie už byla potvrzena Teslou (pro 90kWh verzi, pro 100kWh nevím), jediný problém byla cena. Někde byl článek o upgrade v roce 2014 z 60kWh na 85kWh za 45tis USD. Pro Roadster to mělo být 29tis USD.

Jo a ještě jsem si vzpomněl, někdy v počátcích prodejů se dala k původní 85kWh verzi předplatit výměna baterie po 8letech (nevím jestli byl limit na km) za 12tis USD.

Taky zajímavá informace. Zeptám se jestli je něco takového možné i teď.

---

Elektromotorista cekatel.

Obrázek uživatele Jolinar

tehdy nutne potrebovali vybrat novy kapital a tohle byla pohodlna moznost jak to udelat. Ted uz tato moznost neni :(

Škoda, no snad to půjde alespoň, když si to člověk zaplatí.

---

Elektromotorista cekatel.

Zajímavé, díky.

---

Elektromotorista cekatel.

ne, jen proste ukazuju nesmyslnost nekterych fandu EV a hlavne Tesel kteri z tech aut delaj neco cim nejsou a nasledne laicka verejnost pak radsi inklinuje k opaku toho fanatickeho spektra

predstav si ze si nekdo kdo tomu nerozumi precte diskuzi a tam se dozvi ze Tesla je supersport ;)

ale jako jestli mas potrebu vytvaret "internetove pravdy" tak je vytvarej, ale pak se nediv ze tim zaroven vytvaris tu protivahu ktera zase o EV pise v diskuzich presnej opak fanaztizmu ;) takze ve finale tim elektromobilite jen uskodis a rozhodne ji nepomuzes

i spousta lidi v mem okoli si o EV mysli ze to nikam nedojede a ze to spotrebovava elektrinu jen z uhelnych elektraren, a to jen proto, ze si nekde otevrou diskuzi a tam pisi oba extremni tabory, jedni nesmysly o supersportovnich Teslach a druzi otom ze pri takove jizde to auto sotva ujede 100km na nabiti, oba ty tabory maj vpodstate pravdu, ale ten laik si z toho vezme ze to nikam nedojede a tak kdys nahodou vybyra auto, tak radsi sahne po dieselu protoze ten dojede na nadrz daleko ;) takze dal pomahej a dal pis jak pises

Máte nějaké objektivní důkazy, ideálně linky na testy, pro tvrzení, že aktuální P100D nedokáže držet krok se supersporty, byť papírově to samozřejmě supersport není? V opačném případě sám šíříte přesně ty samé nesmysly, proti kterým se vymezujete.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pri sportovni jizde aktualni P100D neni schopne drzet krok nejen se supersporty, ale i nesrovnatelne slabsimi sportovnimi auty

Obrázek uživatele Jolinar

nejaky link na video s P100D by nebyl? Zatim zname jen P90D, ktere ma jeste starsi generaci baterie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jaky update v te baterce podle tebe je? Kdyz se P90D zacne prehrivat po 2 minutach, tak P100D pokolika? jestli hodne baterku zlepsili tak po 3 minutach? A nejde jen o prehrivani pohonu, ale treba to, ze podvozek absolutne neni staveny na sportovni jizdu (auto je tezke a "nezataci").
Srovnavat Model S se supersporty je totalni hovadina, jde o naprosto odlisne typy aut a v ruznych ohledech se jeden na druhy "vubec nechytaji" - tak jako na okruhu si s teslou proti supersportu proste nezazavodite (diky lepsimu zrychleni ale s trochou stesti budete par minut drzet tempo), tak se supersportem nikam pohodlne nedojete (i kdyz teoreticky to mozne je).
Model S je v mnoha ohledech neprekonatelny velky vykonny sedan, ale opravu to neni supersport ani se s nimi v disciplni sportovni jizdy opravdu nemuze merit...

Obrázek uživatele Jolinar

tak zde je hezky videt duvod prehrivani...

link

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No co tam pisou jineho, nez ze se sportovnim nasazenim ma i tesla P100D problem a snazi se pro to najit nejake reseni aby to bylo pro tyto ucely pouzitelne?

Obrázek uživatele Jolinar

tak heat pipy v nove baterii se nekonaji:
https://electrek.co/2017/01/24/tesla-teardown-100-kwh-battery-pack/

Laickym pohledem, nebyly by stejne zbytecne? Prijde mi, ze clanky v baterce prirozene tvori "vostinu" kterou muze protekat chladici medium.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Obrázek uživatele Jolinar

laickym ci amaterskym pohledem mozna... profesionalnim pohledem ne :-)
Jde o to usetrit misto mezi clanky a soucasne s tim zajistit adekvatni termalni management. Ten Teslacky patent byl opravdu zajimavy... Pokud ho jeste najdu tak vam ho tu prihodim, anebo si ho skuste vygooglit.

Predpokladam, ze je to tohle: US8231996

Prekvapuje me, ze odvod tepla pres malou plosku (podstavu) clanku je dostatecny, ale treba jo. Pokud to neni patent "pro jistotu".

Necetl jsem to cele, ale vypada to, ze hlavni problem, ktery se tim snazi resit, je unik chladiciho media a z toho plynouci riziko zkratu: As an example, conventional circulating-liquid manifolds typically have many inlet and outlet connections and thus are susceptible to liquid leakage which may short electrical connections and/or damage system components.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Obrázek uživatele Jolinar

rekl bych ze tohle je nejaka starsi verze toho co jsem videl, tohle ma filling date 2009. Meli by tam mit i neco novejsiho, odhadem tak 2013+.

Tak jsem jeste nasel toto: WO2015130746 A1

ale tady uplne chybi jakekoli obrazky a to co ja si pamatuju nejake obrazky melo, tak jsem z toho ted nejaky zmateny :-D

Obrázek uživatele Jolinar

zrejme jsi v mem prispevku cetl neco o supersportech, nevim kde, tak mi to prosim ukaz:

"nejaky link na video s P100D by nebyl? Zatim zname jen P90D, ktere ma jeste starsi generaci baterie."

Co se tyce prehrivani, nevim, mozna na tom bude lip, mozna jeste hur, netusim... Proto bych chtel videt nejake video s P100D z okruhu.

EDIT: Co se tyce upgradu, nejlepsi teorii jsem cetl o implementaci Tesla patentu s heat pipe-mi na misto klasickeho prutokoveho chlazeni.

EDIT2: myslim, ze si taky pletes prehrivani baterie s prehrivanim motoru, ale opet, rad bych to mel podlozene nejakym videem misto domnenek

a co ti brani se podivat na rekordy na okruzich kde namerili i Teslu? ty americke jsou pokryte celkem slusne a vetsina z nich cas pro Teslu S ma, a to ze nemaji P100D neznamena ze tam zrovna tento model bude nejak vyrazne lepsi ci horsi nez treba P85, neb tam kde jedna je rychlejsi na sprintu, tak druha je zase pomalejsi celkove diky vetsi vaze treba v zatackach

na vetsine okruzich se Tesla meri casy s auty jako Audi S6, M3 a podobne GTcka, treba na Lagune ma Tesla S nejlepsi dosazeny cas 1:54:4, Tesla Roadster ma nejlepsi 1:49:0 a supersporty jako Porsche 918, Mcl P1, Audi R8 tam maj casy od 1:29:9 do 1:30

co ti brani si ty dukazy sam procist treba na ofiko strankach danych okruhu?

Skvělé, takže sám uznáváte, že i starší a slabší P85 (zadokolka, menší kapacita a horší chemie článků = větší C a zahřívání) je i v tom nejméně vhodném testu pro rodinný sedan na úrovni GTček a pouze mírně zaostává za supersporty, které ovšem na hlavu poráží zase v akceleraci a krouťáku.

no jestli ti tech 24 vterin prijde jako mirne zaostavani, tak to pak ano, ale radsi si jeste projekt dalsi casy dalsich aut, abys nezjistil ze za Teslou S o dalsich 10 sekund zaostavaj treba i male mestske voziky typu Spark

mimochdem rekord EV na Mazda Raceway ktery jsem napsal drzi P100D a je stary necele 2 tydny ;)

Obrázek uživatele Jolinar

no to bych rad videl kde se jiz prohanel nejaky P100D na okruhu, link by nebyl?

Jak napsal Michelin, Samana neres, on to tak nemysli. On jen by chtel teslu ale nema na ni, tak prská na vsechny okolo :D

budes se divit, ale na teslu mam, vybral jsem na ni dostatek financi, ale misto abych doplatil asi 10 tisic eur na Sko, tak jsem za to nakoupil akcie Tesly, cims jsem Teslu podporil vic ne koupi auta co by vetsinou stalo, zaroven jsem doporucil dva nakyupy Tesel S ktere se poridili do firmy

takze ano me neres, budu ti neskoanle vdecny pokud me resit nebudes a uplne na me zapomenes a nebudes me ani zminovat v postech :)

Pokud jsi nekoupil akcie v IPO, jak jsi podpořil Teslu, když sis od někoho nakoupil akcie Tesly? Nepodpořil bys právě Teslu tím, že bys ty peníze utratil za jejich auta, než je "dal" někomu jinému?

Obrázek uživatele Jolinar

On to asi myslel tak, ze kdyz koupil akcie tak jim diky tomu stoupla cena a tudiz az tesla priste bude potrebovat vybrat novy kapital na neco tak bude mit vetsi cenu jako spolecnost a nebude muset vydat tolik novych akcii aby dostala stejne mnozstvi prostredku.

Pochopitelne, kdyby se kazdy rozhodl misto auta koupit akcie tak by Tesla zkrachovala protoze by nic neprodala. A zas na druhou stranu, kdyby kazdy kdo investoval do akcii misto toho chtel koupit auto nebo PowerWall, tak by to Tesla neumela dodat, protoze by nemela kapital na vybudovani tovaren a investice do vyzkumu.

Oboji je tedy treba... Ja to bral tak, ze na auto nemam, tak si aspon koupim akcie :-) A zatim dost dobre, dycky kdyz to bylo nizko tak jsem koupil a kdyz to bylo vysoko tak jsem prodal. Aktualne taky uvazuju, ze prodam :-)

Já vím, jak to myslel. Nicméně v této fázi pomůže Muskovi spíše tím, že si koupí jeho produkt a ne akcie od nějakého jiného držitele. To Musk opravdu nepozná. :-)

Obrázek uživatele Jolinar

jj, souhlasim, aktualne je uz spis ve stavu ze potrebuje vic kupce produktu nez kupce papirku :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci ti kazit radost z brzke navstevy FU, ale je ti jasne,ze pokud nedrzis akcie dyl jak 3 roky pred prodejem tak musis zaplatit nemalou dan z prodeje cenych papiru? Tedy jestli si to tam nesudlis do 100k za rok. To jen pro zichr.

Obrázek uživatele Jolinar

je mi to zcela jasne :-)
EDIT: nemalou dan? V porovnani s ostatnimi danemi v CR mi prijde praveze docela mala...

Ja vedel ze kdyz te popichnu , tak si zacnes tahat triko, typicky saman :)

a v cem jako deham triko? v tom ze ty jsi vymasteny fanaticky jedinec ?

proste nekteri z nas maj rozum a nekupuji si auto co by nemeli zaprve kde nabijet a zadruhe je pro ne nevhodne karosarsky, ja si proste pockam na EV ktere me bude vyhovovat a poskytne me vlastnosti ktere me vyhovuji

Obrázek uživatele Jolinar

jezis klid, zachovej chladnou hlavu, dyt o nic nejde...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak začínam byť fanúšik elektro a vodikovych pohonov. Dúfam že to bude buducnost ale napisat ze cena cca 97000€+- je priaznivá tak to neviem neviem aspoň nie pre každého

to bylo spis mysleno v porovnani s P100D

To je cena bez dane. Takze pro nefiremniho zakaznika skoro €120k.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Ty blaho, kolik ma NDEC ? 1000 km ?:D

Podle konfiguratoru 632km NEDC. Z nejakeho zahadneho duvodu maji v EU verzi stranek 100D schovanou pod 90D.

EDIT: tak uz ne, asi zrovna probihal update ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

To je skvelá správa rozhodne to bude mať obrovský úspech pretože cena je o dosť príjemnejšia. A dojazd úplne super.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupPůjčte si elektromobil TeslaPůjčte si elektromobil Tesla Model X!