Že Tesla uvede také verzi Tesla Model S 100D (tedy bez přídomku „Performance“) se čekalo. I to, že nabídne zajímavý dojezd. Teď je to oficiální a nová verze elektromobilu ujede dle americké normy EPA až 536 km (335 mil).
foto: Tesla
Tesla Motors zavedla novou verzi elektromobilu Tesla Model S do svého online obchodu zcela v tichosti. Překvapivý je u nové verze elektromobilu nejen dojezd, ale také cena.
Ta totiž začíná na $98 300 (v Evropě €97 300), zatímco Tesla Model S P100D začíná až na $137 800 (€130 900)! Přitom Tesla ponechává, pravděpodobně pouze dočasně, i možnost nákupu verze 90D, jejíž cena je o $3000/€5900 nižší než u verze 100D. Dojezd je v takovém případě ale „pouze“ 470 km.
Pro americké zákazníky je tak dnes v nabídce plných sedm různých verzí elektromobilů Tesla Model S (60, 60D, 75, 75D, 90D, 100D, P100D). Nová verze 100D je k dispozici také pro Tesla Model X, jehož dojezd zvyšuje na 472 km, opět za velmi zajímavou cenu začínající asi o $30 000/€30 000 níž než kolik stojí Performance verze.
Zdravím všechny a mám několik poznámek k vaší diskusi.
Zdravím všechny a mám několik poznámek k vaší diskusi. Snad to bude jiý pohled na věc. Mám Tesla S 90D s autopilotem 1. verze. Nějak jsem to „musel koupit“. K diskusi ohledně cenového srovnání, uvažoval jsem třeba o A7 a ve srovnání s tím je Tesla S 90D výkonnější skoro než všechny motorizace A7, má podobný dojezd (i když nabíjení je zdlouhavé) a je prakticky stejně drahé. Ohledně kvality – já jsem zrovna neměl štěstí „na kus“ a museli mi některé věci i opravovat, ale pokud se týká kvality, nemyslím si, že by dnes Tesla byla horší než jiná auta. (Měl jsem Subaru Legacy GT 2.5 2010, Audi Q7, jen pro příklad.) Pokud se týká jízdních vlastností, například se Subaru Legacy (podotýkám, že jsem měl sportovní verzi se 195kW motorem a sportovním podvozkem) se to dá srovnat zcela směle. Pro mě, amatérského řidiče, je Tesla ve všech ohledech lepší, i když si dovedu představit nějaký „drsný“ průjezd kamenitou lesní cestou, kde by Subaru vyhrálo. Jo, ohledně vrzání – malinko mi vržou levé přední dveře a doufám, že mi to spraví při příštím servisu. Nabíjení a provozní náklady? Myslím, že na palivu a údržbě šetřím cca 3Kč na kilometr proti třeba tomu Subaru. 500 000 km s tm asi neujedu, ale pokud ano, měl jsem tu Teslu za cenu nižší střední třídy. Pokud ujedu 250 000 km, tak jsem vlastně stejně ušetřil. Nabíjení na Superchargerech zadarmo je „super“, ale ekonomicky je to asi bezvýznamné – většinou stejně nakonec nabíjím doma.
Mnoho zdaru při vašich úvahách.
Jo a moc se těším na BMW
Jo a moc se těším na BMW i5. Pokud to půjde ve stylu i3 a i8, bude to rozhodně pecka.
No pecka to možná bude, ale ty peníze za to jsou obrovské.
No pecka to možná bude, ale ty peníze za to jsou obrovské. I Tesla kdyby nevymýšlela nesmysly s autopilotem by byla o 600 tis. levnější!!!! Když budu chtět aby za mě někdo řídil, tak pojedu autobusem, vlakem nebo taxikem a ještě si z někým pokecám. Elektroauta mají byt dostupné a ne předražené s technologiemi, které nikdo nepotřebuje!!!!!!!!!!!
Tady je sranda diskuze.
Tady je sranda diskuze. Dneska jsme se byli podívat v Praze na dnech elektromobility, na které tu byl článek před pár dny. Měli tam i Model X a já musím říct, že super. Kdyby teda nestál 3,4 mega s DPH. Ale dovedu si ho představit jako jediné auto do rodiny. Ideální 6 místný model, ty sedadla jsou všechna superpohodlná a přijde mi, že Tesla udělala u Xka obrovský skok kupředu v interiéru a celkově obecně ve zpracování. Mít ty peníze, tak o tom snad i chvíli uvažuju. Protože jsem nadšenec. Ne proto, že se mi to někdy snad vrátí a podobné kecy. Nevrátí. Stejně jako se mi nevrátí i3. Ale mě je to jedno. Dneska při vyhlášené smogové situaci v Praze jsem měl mnohem lepší pocit, když jsem si to drandil cestami po Praze autem, které k tomu lehkému smrdutému oparu kolem nepřispívalo. Výzvu, aby lidé nejezdili zhusta naprosto ignorovali. A opakuji zde asi po sté. Pokud elektromobil nechcete, tak si ho nekupujte. Nikdo vám ho nenutí. A pokud chcete všechno přepočítávat na peníze, je to také vaše volba. Existují věci, které jsou penězi nevyčíslitelné. Třeba ušetřený čas při ježdění na údržbu do servisu, pro mě velká položka, fakt mě to otravovalo. A ano, kromě Tesly mají teď všechny menší elektromobily ještě trochu problém s dojezdem a kapacitou baterie a to za cenu, která může lidem připadat nehorázná. Ale vidím to tak, že letošní rok to zlomí. BMW se vytasí s 45 kWh, Opel přijde s 60 kWh, Leaf bude muset chtě nechtě taky přijít se 45 kWh baterií a Hyundai se podle mě na konci roku taky vytasí s větší baterií a to možná i u Kii Soul. Uvidíme. Za mě nás čeká skvělý elektrorok! A připravte se na hromady ojetin za hubičku! 🙂
„… jsem měl mnohem
„… jsem měl mnohem lepší pocit, když jsem si to drandil cestami po Praze autem, které k tomu lehkému smrdutému oparu kolem nepřispívalo..“
Si ten opar pro změnu vyrobíš jinde, než v Praze.
Když jej nevidíš, tak pro tebe neexistuje.
Proč bych si ho měl
Proč bych si ho měl vyrábět jinde? Tohle je solidní demagogie. Jak víte, že nejezdím na elektřinu pouze z jádra? Český energetický mix je ještě poměrně dost čistý ve srovnání třeba s Německem… A moderní uhelné elektrárny vypouští mnohem čistší emise, než auta, průmysl a hlavně lokální topeniště. Ale to je jak mlátit prázdnou slámu. Jsem rád, že jste vypíchl to nejméně podstatné, z celého mého článku…
Protože tu energii někdo
Protože tu energii někdo musel do Prahy poslat po drátech odjinud. Nejspíš z elektrárny, kde musel ohřát vodu.
Mohu se zeptat, na co teď
Mohu se zeptat, na co teď odpovídáte? Na kterou konkrétní větu z mého příspěvku? Asi nemám kapacitu najít tu jedinou konkrétní.
Na tohle:
„Proč bych si ho
Na tohle:
„Proč bych si ho měl vyrábět jinde?“.
Takže ten opar vyfuněl někde jinde, nejspíš v elektrárně, kde se ohřívá voda.
U ICE musís pálit ropu
U
U ICE musís pálit ropu
U EV můžeš pálit ropu nebo uhlí nebo solár nebo jádro .. atd
EV je superiror. Konec diskuze
Ano, pálit uhlovodík, taky
Ano, pálit uhlovodík, taky asi jádro.
Solár minimum, v zimě kór.
„Superiror“ je nevím co.
V tomto významu
V tomto významu ,,nadřazený“.
Ne, to by bylo „superior“.
Ne, to by bylo „superior“.
Anonyme…. víš co? Jdi **
Anonyme…. víš co? Jdi ** *****. 😀 Možná tohle tvoje inteligence pochopí.
Pro inteligentní jedince. Na toto nemá cenu reagovat. 🙂 Nenechte se rozhodit. Lidi co milují ropu budou tvrdit to samé i za tisíc let. 🙂
A nemá cenu psát argument. Na to je totiž jedno krásné přísloví.
Ta ropa se dá využít smysluplněji, než ji spálit, třeba
Ta ropa se dá využít smysluplněji, než ji spálit, třeba na léky .
A všechen ten popílek
A všechen ten popílek popadá na tvojí zahrádku 🙂
LIKE !!!
LIKE !!!
Zrovna na ty levne ojetiny
Zrovna na ty levne ojetiny bych moc nesazel – myslim, ze nez to prodat s obrovskou ztratou, tak to majitel radsi dojezdi nebo venuje nekomu v pribuzenstvu. Mozna „odpad“ z ukoncenych leasingu…
Já si myslím, že to
Já si myslím, že to hodně lidí bralo na operáky. V Americe je to naprosto běžná forma financování… Zvláště v roce 2014 si to myslím docela dost lidí vzalo na dvouletý a víceletý operák, byla na to docela dobrá akce.
To já už se těším 😉
To já už se těším 😉
No dat za auto 3,4 milionu a ono nemá ani přednárazový
No dat za auto 3,4 milionu a ono nemá ani přednárazový bezpečnostní systém tak to je mazec!!!!!!
V souvislosti s tímto
V souvislosti s tímto vrcholným modelem přichází otázka co premioví výrobci, kteří mají v plánu také začnout prodávat čisté elektromobily . Úspěch Tesla motors už nemůžou přece ignorovat. Každým dnem přicházejí o zisk a peníze na rozvoj / investice . Tesla dokazuje přes tvrzení mnohých „automobilových odborníků že neuspějí“ i když je to drahé, tak to lidé koupí, když to má co nabídnout.
http://www.hybrid.cz/tesla-za-minuly-rok-dodala-76-230-aut-mirne-pod-ocekavanim
O kolik svých zákazníků už asi ti premioví výrobci přisli ? Jestli nepřijdou alespon s plug in hybridy . Bude se ztráta prohlubovat. Nemít alternatývu, bude to pro některé likvidační . Trh není nafukovaci . Je to jako když ve městě postaví nový obchodní dům. Počet nakupujících je pořád stejný, takže Někdo příjde o zákazníky. Pro nekteré, kteři už měli potíže To znamená konec . Třeba koncern Fiat je dle mého názoru žhavý kandidát . Pořád hledají důvody proč to nejde.
https://porsche.cz/microsite/e-mobility/
http://www.jaguar.cz/electrification/index.html
http://www.audi.cz/vyhledavani?query=elektromobil&root-cz_search-view-searchForm=submit&root-cz_search-view-searchForm=submit&root-cz_search-view-searchForm-post=post
Tohle, ale přece nejde
Tohle, ale přece nejde generalizovat – přeci jen Tesla je svým pojetím pořád Start-Up – už začínají první logické problémy přerodu na automobilku (ten už Tesla absolvovat musí) a tím je zpoplatnění dobíjení a zároveň zdražení vozidel – a jakmile Tesla projde uvedenou transformací, potom je otázka co bude dál – samotný transformační procest není jednoduchý a levný a navíc je třeba si uvědomit sekundární věc a tou je, že Tesla má core trhy podmíněné dotacemi a ty taky nebudou ve chvíli, kdy vznikne přirozená konkurence a tedy trh začne regulovat ona příslovečná neviditelná ruka…
Je pravda, že bez dotací
Je pravda, že bez dotací by si třeba v US elektromobil nekoupila asi polovina z lidí, kteří to doposud udělali… Anketa z BMW i3 fóra.
Teslu by si bez dotací
Teslu by si bez dotací nekoupilo asi tak 1 %, ale ostatní elektrokáry 50 % 😀
Start-Up byl Tesla Roadster.
Start-Up byl Tesla Roadster. Ten skončil výrobou Tesla S.
Dotace mají velký vliv na prodeje elektromobilů. Bez nich by byly mnohem nižší .
Objektivně vzato Tesla se
Objektivně vzato Tesla se chová stále jako start up, třeba na model tři dostala zálohou bezúročnou půjčku od zákazníků cca 3 mld usd na dovyvinutí modelu a jeho zavedení do výroby – je to standardní postup zavedené firmy, nebo start upu?
Záloha je vratná . Jsou
Záloha je vratná . Jsou spolecnosti které požadují zálohu a v případě storna vrací jen čast nebo nic. Tvrdí, že jim vznikly náklady které tím pokrijí.
ale to je přece jedno, že
ale to je přece jedno, že je vratná (pokud si jí někdo vyžádá) tak jako tak 300 000 rezervací jsou 3 mld usd, které přistály Tesle na účtech – pokud to bude chtít vrátit 50 000 lidí zbydou 2,5mld USD, které má Tesla prakticky jako bezúročnou půjčku, bude vracet tisícovku třeba za dva roky, takže mínus inflace (nečekám, že přijde deflace), to jsou neuvěřitelně levný prachy na činnost Tesly..to je naprosto transparetní chování start up, že to někdo nevrací je jiná věc – ostatně myslím, že u modelu S to také tak bylo…
ale to je přece jedno, že
ale to je přece jedno, že je vratná (pokud si jí někdo vyžádá) tak jako tak 300 000 rezervací jsou 3 mld usd, které přistály Tesle na účtech – pokud to bude chtít vrátit 50 000 lidí zbydou 2,5mld USD, které má Tesla prakticky jako bezúročnou půjčku, bude vracet tisícovku třeba za dva roky, takže mínus inflace (nečekám, že přijde deflace), to jsou neuvěřitelně levný prachy na činnost Tesly..to je naprosto transparetní chování start up, že to někdo nevrací je jiná věc – ostatně myslím, že u modelu S to také tak bylo…
Tesla je StartUp, to nikdo nevyvrací, vyvíjejí něco o čem
Tesla je StartUp, to nikdo nevyvrací, vyvíjejí něco o čem ostatní tvrdí že to nemůže fungovat, a ono to zatím funguje. A nezapomínejte na to co Musk dokázal se SpaceX a tam mu také všichni říkali že to tak nejde a jeho náklady na start rakety jsou proti konkurenci na 1/10 a budou ještě nižší až začne používat opakovaně první stupně.
On nevyrábí jen nová auta na elektřinu, ale hlavně zavádí nové technologie, a taky postavil novou továrnu na baterie, a už nyní od něho velká část výrobců elektromobilů ty bateriové sady odebírá a také všem poskytuje vlastní patenty zdarma, zatímco ostatní mu házejí klacky pod nohy.
tady se krasne ukazuje
tady se krasne ukazuje soucasny stav elektromobility. dva a pul mega za dojezd 500km. pritom auto jinak parametru vozu s tretinovou cenou. kolik bych toho asi musel najezdit abych spalil jeden a pul mega? a pri nizsich tridach bude tento pomer jeste nepriznivejsi.
Prosím, jmenujte TO
Prosím, jmenujte TO srovnatelné vozidlo s třetinovou cenou? Btw, jedná se o auto ve všech rozměrech větší než Audi A8 a s dynamikou Audi RS7. A to se rozhodně nebavíme o cenové kategorii do 2 Mil…
Předpokládám, že Vaše omezené uvažování nezohledňuje jiný náklad na provoz než pohonné hmoty? Nejste Vy jeden z těch, co mění olej po 50tis km a DPF filtr radši vůbec?
Omlouvam se, ale tady s Vami
Omlouvam se, ale tady s Vami musim hrube nesouhlasit! Model S konkurenci A8 skutecne neni, at uz zpracovanim, tak velikosti, tak svym chovanim na silnici (ma zkusenost je jednodenni s P90D), je sice strasidelne rychla v nizkych rychlostech, ale jinak bych ji za tak vyjimecnou jako jeji skalni fandove nepovazoval, a take jeji cenu povazuji vzhledem ke zpracovani za totalne prestrelenou… Auto za 2.5 milionu, ktere mechanicky boucha dvermi a ruzne povrzava za jizdy a ma vzadu nepohodlnou lavici, nehlede na sestaveni dilu k sobe…
A co taky čekat jinýho?
Je
A co taky čekat jinýho?
Je to ušitý horkou jehlou, odfláknutá pohonná soustava nese jasné znaky uchvátaného řešení (diferenciál)…
A přesto je pořád
A přesto je pořád vyprodaný :))))
To prave vubec nechapu, to
To prave vubec nechapu, to auto mi prijde fakt odflaknute s mnoha chybejicimi vecmi ve sve tride beznymi a dost drahe na svou velikost, ale zadny z konkurentu vam svou koupi neda image vizionare, ktery je o krok pred ostatnimi… 🙁
Možná nedá image
Možná nedá image vizionáře, ale co jistě nedá je elektromobil s takovým dojezdem. Asi o tom to je. Kdyby mě někdo řekl před čtyřmi roky, že si koupím americký auto, tak se mu vytlemím hrozným způsobem. Je to jako by mi všichni nabízeli valchu, perfektní povrchovka, slícování dílů, keramické vroubkování a vedle toho někdo vyráběl automatku která občas zavrže a má plechy dál od sebe. Mimochodem mě v autě nic nevrže.
Ano, ano, velký
Ano, ano, velký dojezd.
Odfláknutá kraksna s velkým displejem a těžkou bedničkou akumulátorů, aby vůbec dojela alespoň polovinu vzdálenosti, kterou má stejně velké auto s o něco nižší hmotností, zato propracované a od firmy, která si potrpí na dokonalou ergonomii.
Ale někdo raději senzační hračku…
Přesně tak. Zatím co
Přesně tak. Zatím co evropané stojí na teslu fronty tak evropské automobilky platí miliardy za falešné emise. Tím že něco nazvu odfláknutou kraksnou nic nezměním na tom, že to lidi moc chtějí. Ale někdo má potom aspoň pocit, že jeho auto je méně trapné.
ePavel:
Evropané stojí,
ePavel:
Evropané stojí, stojí fronty, zmanipulováni velkohubým marketingem a reklamou.
Je to odfláknutá kraksna ušitá horkou jehlou (např. pohonná soustava – diferenciál…), zato s veeelikým displejem.
Chechta brepta:
A protože
Chechta brepta:
A protože už lidi mají dost fosilních kraksen s máááálým displeyem a grafikou jako nintendo, tak teď kupujuo tyto kraksny elektrický
ePavel:
Ne, na tyhle
ePavel:
Ne, na tyhle tesla-nedodělky s diferenciálem čekají ti, co chtěj mít za každou cenu něco reklamou vyřvanýho, bez ohledu na kvalitu a užitnou hodnotu.
Pro hlupáka každý hloupý.
Pro hlupáka každý hloupý.
ePavel:
Tak fajn,
ePavel:
Tak fajn, chytráku.
A ten diferenciál?
Nazdar, jsem chechta a jsem
Nazdar, jsem chechta a jsem postižený. Naboural mě kdysi důchodce na elektrokole a od té doby si myslím, že mám technické vzdělání a sežral jsem všechnu moudrost na světě. Ale nebojte, brzo mě pošlou do Bohnic.
V tichosti, nenápadně,
V tichosti, nenápadně, elektromobilem 🙂
P.S. Občas to v diskusi pobaví, ale nesmí se to přehánět, navzájem se jen hanět.
S tím diferenciálem tu
S tím diferenciálem tu otravuješ už dost dlouho, aniž bys napsal co je na něm vlastně spatně.
Veeelky bozi displej 🙂
Ja
Veeelky bozi displej 🙂
Ja vam nevim, ale vy na tom displeji neco za jizdy nahmatate, aniz byste musel sklopit zrak z cesty? Nehlede na to, ze tam vyapda jak prilepeny iPad do ty sileny imitace dreva…
Nebo ma Tesla Head-Up a ovladani gesty uz jako BMW? Adaptivni LEDova svetla po vzoru Matrixu od Audi nebo mnichovskych? To treba ocenuji daleko vic jak veeeelky displej 😉
Ano, když budete vibírat
Ano, když budete vibírat mezi fosilama, tak se budou predhanet v tom, kdo ma adaptivnejsi světlomety, protože vic nabidnout nemůžou. A ze pouzivaji zastaryly pohon je nestve
Jo chtejiiii???. Tak se
Jo chtejiiii???. Tak se koukni na autobazar v nemecku a je jich tam doblba. Když je tak dobrááá, proč se jich lidí zbajují??? Frontooo
To je fakt argument. A kolik
To je fakt argument. A kolik je tam běžných aut? Když něčeho jezdí po světě přes sto tisíc, tak světe div se je zde i trh ojetin. V norsku se zbavuji zadokolek, aby si poridily ctyrkolky atd… To že toto auto už leze koupit i v bazaru neznamena ze se na nove nestoji fronty, resp ceka se na ne mesice. Tak třeba na mobile.de je tesel 161. Mercedes S clase je tam přes 5.000. Takze podle této logiky je to vyrazne horsi auto.
S-Klasse je nejprodavanejsi vuz luxusniho segmentu, ktereho se
S-Klasse je nejprodavanejsi vuz luxusniho segmentu, ktereho se prodalo 2.8 milionu ve vsech generacich, psoledni W222 od roku 2014 se blizi 200 000 kusu je tak pro doplneni.
Tak ja mel
Tak ja mel novinarsky/predvadeci kus, ale stejne mne to dost zamrzelo…
Ja treba verim take v budoucnost elektroaut, ale Tesla proste ma zatracene daleko k dokonalemu vozu, jak jej kdejaky majitel prezentuje, coz ji podle mne hrozne srazi… Nejde o automatickou pracku a valchu, mame rozdil v pohonu, dobre, tam ma tesla navrch, i kdyz zabava s ni pri jizde prilis neni a dokonale vychytane to nema, ale celkove interier a detaily, tam je tesla pod urovni soucasneho Superba, a to je dost smutne, ma-li to byt auto za 2-3 miliony Kc.
Ano presne je to o pohonu
Ano presne je to o pohonu jako u te valchy.
Dobre, u valchy, ktera vam pradlo spolehlive vypere versus
Dobre, u valchy, ktera vam pradlo spolehlive vypere versus prvni generace automatek, kde byl vysledek kdovijaky (znam jen z doslechu, nezazil jsem dobu bez pracek, ba ani pocitacu) 😀
Zdravim, predpokladam ale,
Zdravim, predpokladam ale, ze ta A8 nema funkciu autopilot na takej urovni ako model S, ktory zvladne odsoferovat vozidlo automaticky z bodu A do bodu B. Vyhrievane kozene fotele a palubka z mahagonu totiz nie je vrchol technologie 🙂 Vzdy ide iba o to co od vozidla ocakavate a podla toho si vozidlo kupite (a u nas menej majetnych samozrejme zalezi aj od rozpoctu).
Audi pomerne uspesne a uz par let autonomni rizeni testuje a
Audi pomerne uspesne a uz par let autonomni rizeni testuje a slibuje, ze dalsi generace A8 jej mit bude – tzn 2017. Nutno take dodat, ze adaptivni tempomat a rizeni v jizdnich pruzich ma soucasna generace tez a uprimne pri me zkusenosti si Tesla rekla o ruce na volant a predani rizeni, takze zatim bych to Autopilotem uplne nenazyval, i kdyz jsou asi s technologii nejdal, jak se zda.
A kozene sedacky za vrchol technologie nepovazuji 😀 Spis Matrix LEDova svetla, ta jsou zatarcene super a za mne i solidni prinos k bezpecnosti. Ovladani gesty a nastavitelny digitalni pristrojovy stit s headupem za mne taky paradni vec, pripadne adaptivni vzduchove podvozky (ano, Tesla je take na vzduchu, vim), i kdyz tam je na tom lepe Mercedes.
A ano, rozpocet je ta nejdulezitejsi vec, a za ty penize bych cekal luxus na urovni, ale snad casem. I kdyz ja Teslacky zakaznik spise nebudu 😀
Zdravím vy si vůbec neuvědomujete že je to auto hlavně
Zdravím vy si vůbec neuvědomujete že je to auto hlavně pro americký trh, tam jsou trochu jiné standarty. když si dovezete jinou ameriku, tak budete nadávat úplně stejně na špatné jízdní vlastnosti a zpracování.
Pravda, i kdyz z Mustangu jsem az tak strasne otocen nebyl…
Pravda, i kdyz z Mustangu jsem az tak strasne otocen nebyl… Mne jen stve jeji aura dokonalosti, kdyz je tam jeste dost co delat a fakt se tesim, az s elektrickymi vozy prijdou Audi a Mercedes do dvou let, tam to bude asi jina parada 🙂
Btw LEAF mne naopak zase ke sve cene docela prekvapil a verim spis v elektromobilitu typu malych dodavek, mensich vozu do mesta a TAXI vozu, nez toho, co zatim dela Tesla.
Tesla Model S je vlastně první auto, které Tesla vyrábí.
Tesla Model S je vlastně první auto, které Tesla vyrábí. Roadster je Lotus Elise s elektrickým pohonem, takže Tesla dostávala upravenou kostru vozu od Lotusu a zabudovala do něj elektrický pohon.
U Modelu S si prvně procházela všemi problémy sériové výroby automobilů, jako úplný začátečník. U těch vozů jde hlavně o princip elektroauta a technologický posun, Model X je úplně jiné kafe, tam už se to dá srovnávat s ostatním výrobci.
Tesla modlel S je auto
Tesla modlel S je auto vyšší třídy a ty se pohybují ve velmi podobné cenové relaci, až se bude vyrábět střední třída Model3, tak je cena stanovena 35.000,-USD.
co je zase „velmi podobná
co je zase „velmi podobná cenová relace“ stredni tride. ze ano. 😉
To už je úplně jiná cena.
To už je úplně jiná cena.
Ještě v listopadu tvrdil
Ještě v listopadu tvrdil Elon, že se tahle verze hned tak nechystá.
Mohli jsme ušetřit skoro 2M, ale zase bychom přišli o nabíjení zdarma. Tak čert to vem.
Pokud vám ty peníze
Pokud vám ty peníze nebudou chybět, tak není čeho litovat. Zas máte supersport. Já odhadoval, že po dvou letech udělám výměnu auta kvůli většímu dojezdu. Bohužel do té doby se Tesle povedlo udělat dvě věci kvůli kterým tuto akci odkládám. Jednak udělala downgrade palubní nabíječky z 22 na 16,5kW (u 100kW baterie prodloužení nabíjení cca o 1:45) a také placený SC snížil hodnotu jejich produktu. Počkám tedy jak se to bude vyvíjet, třeba za dva roky bude situace zase jiná a pořídím 120D 🙂
supersport 😀 no kdyby byl
supersport 😀 no kdyby byl supersport jen o zrychleni v primce tak asi ano, jenze supersport je spise o jizdnich vlastnostech a gripu, a tam dostane naprdel jakakoliv Tesla S/X i od aut treba se ctvrtivovym vykonem
takze draxtry jsou vlastne podle ePavla ultra-supersporty neb maj extra zrychleni
nepsal nahodou Musk ze nad 100kWh s baterkama nepujdou? ohldne te 120D
Jestli máš potřebu
Jestli máš potřebu kohokoliv nachytávat na jakémkoliv detailu tak si prosím vyber někoho jiného. Předpokládám, že když ti někdo řekne dobrý den a je pod mrakem, že ho hned seřveš.
ne, jen proste ukazuju
ne, jen proste ukazuju nesmyslnost nekterych fandu EV a hlavne Tesel kteri z tech aut delaj neco cim nejsou a nasledne laicka verejnost pak radsi inklinuje k opaku toho fanatickeho spektra
predstav si ze si nekdo kdo tomu nerozumi precte diskuzi a tam se dozvi ze Tesla je supersport 😉
ale jako jestli mas potrebu vytvaret „internetove pravdy“ tak je vytvarej, ale pak se nediv ze tim zaroven vytvaris tu protivahu ktera zase o EV pise v diskuzich presnej opak fanaztizmu 😉 takze ve finale tim elektromobilite jen uskodis a rozhodne ji nepomuzes
i spousta lidi v mem okoli si o EV mysli ze to nikam nedojede a ze to spotrebovava elektrinu jen z uhelnych elektraren, a to jen proto, ze si nekde otevrou diskuzi a tam pisi oba extremni tabory, jedni nesmysly o supersportovnich Teslach a druzi otom ze pri takove jizde to auto sotva ujede 100km na nabiti, oba ty tabory maj vpodstate pravdu, ale ten laik si z toho vezme ze to nikam nedojede a tak kdys nahodou vybyra auto, tak radsi sahne po dieselu protoze ten dojede na nadrz daleko 😉 takze dal pomahej a dal pis jak pises
Máte nějaké objektivní
Máte nějaké objektivní důkazy, ideálně linky na testy, pro tvrzení, že aktuální P100D nedokáže držet krok se supersporty, byť papírově to samozřejmě supersport není? V opačném případě sám šíříte přesně ty samé nesmysly, proti kterým se vymezujete.
Jak napsal Michelin, Samana
Jak napsal Michelin, Samana neres, on to tak nemysli. On jen by chtel teslu ale nema na ni, tak prská na vsechny okolo 😀
budes se divit, ale na teslu
budes se divit, ale na teslu mam, vybral jsem na ni dostatek financi, ale misto abych doplatil asi 10 tisic eur na Sko, tak jsem za to nakoupil akcie Tesly, cims jsem Teslu podporil vic ne koupi auta co by vetsinou stalo, zaroven jsem doporucil dva nakyupy Tesel S ktere se poridili do firmy
takze ano me neres, budu ti neskoanle vdecny pokud me resit nebudes a uplne na me zapomenes a nebudes me ani zminovat v postech 🙂
Ja vedel ze kdyz te popichnu
Ja vedel ze kdyz te popichnu , tak si zacnes tahat triko, typicky saman 🙂
a v cem jako deham triko? v
a v cem jako deham triko? v tom ze ty jsi vymasteny fanaticky jedinec ?
proste nekteri z nas maj rozum a nekupuji si auto co by nemeli zaprve kde nabijet a zadruhe je pro ne nevhodne karosarsky, ja si proste pockam na EV ktere me bude vyhovovat a poskytne me vlastnosti ktere me vyhovuji
jezis klid, zachovej
jezis klid, zachovej chladnou hlavu, dyt o nic nejde…
Pokud jsi nekoupil akcie v
Pokud jsi nekoupil akcie v IPO, jak jsi podpořil Teslu, když sis od někoho nakoupil akcie Tesly? Nepodpořil bys právě Teslu tím, že bys ty peníze utratil za jejich auta, než je „dal“ někomu jinému?
On to asi myslel tak, ze
On to asi myslel tak, ze kdyz koupil akcie tak jim diky tomu stoupla cena a tudiz az tesla priste bude potrebovat vybrat novy kapital na neco tak bude mit vetsi cenu jako spolecnost a nebude muset vydat tolik novych akcii aby dostala stejne mnozstvi prostredku.
Pochopitelne, kdyby se kazdy rozhodl misto auta koupit akcie tak by Tesla zkrachovala protoze by nic neprodala. A zas na druhou stranu, kdyby kazdy kdo investoval do akcii misto toho chtel koupit auto nebo PowerWall, tak by to Tesla neumela dodat, protoze by nemela kapital na vybudovani tovaren a investice do vyzkumu.
Oboji je tedy treba… Ja to bral tak, ze na auto nemam, tak si aspon koupim akcie 🙂 A zatim dost dobre, dycky kdyz to bylo nizko tak jsem koupil a kdyz to bylo vysoko tak jsem prodal. Aktualne taky uvazuju, ze prodam 🙂
Nechci ti kazit radost z
Nechci ti kazit radost z brzke navstevy FU, ale je ti jasne,ze pokud nedrzis akcie dyl jak 3 roky pred prodejem tak musis zaplatit nemalou dan z prodeje cenych papiru? Tedy jestli si to tam nesudlis do 100k za rok. To jen pro zichr.
je mi to zcela jasne
je mi to zcela jasne 🙂
EDIT: nemalou dan? V porovnani s ostatnimi danemi v CR mi prijde praveze docela mala…
Já vím, jak to myslel.
Já vím, jak to myslel. Nicméně v této fázi pomůže Muskovi spíše tím, že si koupí jeho produkt a ne akcie od nějakého jiného držitele. To Musk opravdu nepozná. 🙂
jj, souhlasim, aktualne je
jj, souhlasim, aktualne je uz spis ve stavu ze potrebuje vic kupce produktu nez kupce papirku 🙂
a co ti brani se podivat na
a co ti brani se podivat na rekordy na okruzich kde namerili i Teslu? ty americke jsou pokryte celkem slusne a vetsina z nich cas pro Teslu S ma, a to ze nemaji P100D neznamena ze tam zrovna tento model bude nejak vyrazne lepsi ci horsi nez treba P85, neb tam kde jedna je rychlejsi na sprintu, tak druha je zase pomalejsi celkove diky vetsi vaze treba v zatackach
na vetsine okruzich se Tesla meri casy s auty jako Audi S6, M3 a podobne GTcka, treba na Lagune ma Tesla S nejlepsi dosazeny cas 1:54:4, Tesla Roadster ma nejlepsi 1:49:0 a supersporty jako Porsche 918, Mcl P1, Audi R8 tam maj casy od 1:29:9 do 1:30
co ti brani si ty dukazy sam procist treba na ofiko strankach danych okruhu?
Skvělé, takže sám
Skvělé, takže sám uznáváte, že i starší a slabší P85 (zadokolka, menší kapacita a horší chemie článků = větší C a zahřívání) je i v tom nejméně vhodném testu pro rodinný sedan na úrovni GTček a pouze mírně zaostává za supersporty, které ovšem na hlavu poráží zase v akceleraci a krouťáku.
no jestli ti tech 24 vterin
no jestli ti tech 24 vterin prijde jako mirne zaostavani, tak to pak ano, ale radsi si jeste projekt dalsi casy dalsich aut, abys nezjistil ze za Teslou S o dalsich 10 sekund zaostavaj treba i male mestske voziky typu Spark
mimochdem rekord EV na Mazda Raceway ktery jsem napsal drzi P100D a je stary necele 2 tydny 😉
no to bych rad videl kde se
no to bych rad videl kde se jiz prohanel nejaky P100D na okruhu, link by nebyl?
No pri sportovni jizde
No pri sportovni jizde aktualni P100D neni schopne drzet krok nejen se supersporty, ale i nesrovnatelne slabsimi sportovnimi auty
nejaky link na video s P100D
nejaky link na video s P100D by nebyl? Zatim zname jen P90D, ktere ma jeste starsi generaci baterie.
A jaky update v te baterce
A jaky update v te baterce podle tebe je? Kdyz se P90D zacne prehrivat po 2 minutach, tak P100D pokolika? jestli hodne baterku zlepsili tak po 3 minutach? A nejde jen o prehrivani pohonu, ale treba to, ze podvozek absolutne neni staveny na sportovni jizdu (auto je tezke a „nezataci“).
Srovnavat Model S se supersporty je totalni hovadina, jde o naprosto odlisne typy aut a v ruznych ohledech se jeden na druhy „vubec nechytaji“ – tak jako na okruhu si s teslou proti supersportu proste nezazavodite (diky lepsimu zrychleni ale s trochou stesti budete par minut drzet tempo), tak se supersportem nikam pohodlne nedojete (i kdyz teoreticky to mozne je).
Model S je v mnoha ohledech neprekonatelny velky vykonny sedan, ale opravu to neni supersport ani se s nimi v disciplni sportovni jizdy opravdu nemuze merit…
zrejme jsi v mem prispevku
zrejme jsi v mem prispevku cetl neco o supersportech, nevim kde, tak mi to prosim ukaz:
„nejaky link na video s P100D by nebyl? Zatim zname jen P90D, ktere ma jeste starsi generaci baterie.“
Co se tyce prehrivani, nevim, mozna na tom bude lip, mozna jeste hur, netusim… Proto bych chtel videt nejake video s P100D z okruhu.
EDIT: Co se tyce upgradu, nejlepsi teorii jsem cetl o implementaci Tesla patentu s heat pipe-mi na misto klasickeho prutokoveho chlazeni.
EDIT2: myslim, ze si taky pletes prehrivani baterie s prehrivanim motoru, ale opet, rad bych to mel podlozene nejakym videem misto domnenek
tak heat pipy v nove baterii
tak heat pipy v nove baterii se nekonaji:
https://electrek.co/2017/01/24/tesla-teardown-100-kwh-battery-pack/
Laickym pohledem, nebyly by
Laickym pohledem, nebyly by stejne zbytecne? Prijde mi, ze clanky v baterce prirozene tvori „vostinu“ kterou muze protekat chladici medium.
laickym ci amaterskym
laickym ci amaterskym pohledem mozna… profesionalnim pohledem ne 🙂
Jde o to usetrit misto mezi clanky a soucasne s tim zajistit adekvatni termalni management. Ten Teslacky patent byl opravdu zajimavy… Pokud ho jeste najdu tak vam ho tu prihodim, anebo si ho skuste vygooglit.
Predpokladam, ze je to
Predpokladam, ze je to tohle: US8231996
Prekvapuje me, ze odvod tepla pres malou plosku (podstavu) clanku je dostatecny, ale treba jo. Pokud to neni patent „pro jistotu“.
Necetl jsem to cele, ale vypada to, ze hlavni problem, ktery se tim snazi resit, je unik chladiciho media a z toho plynouci riziko zkratu: As an example, conventional circulating-liquid manifolds typically have many inlet and outlet connections and thus are susceptible to liquid leakage which may short electrical connections and/or damage system components.
rekl bych ze tohle je nejaka
rekl bych ze tohle je nejaka starsi verze toho co jsem videl, tohle ma filling date 2009. Meli by tam mit i neco novejsiho, odhadem tak 2013+.
Tak jsem jeste nasel toto: WO2015130746 A1
ale tady uplne chybi jakekoli obrazky a to co ja si pamatuju nejake obrazky melo, tak jsem z toho ted nejaky zmateny 😀
tak zde je hezky videt duvod
tak zde je hezky videt duvod prehrivani…
link
No co tam pisou jineho, nez
No co tam pisou jineho, nez ze se sportovnim nasazenim ma i tesla P100D problem a snazi se pro to najit nejake reseni aby to bylo pro tyto ucely pouzitelne?
Samana nereste. Dela nas
Samana nereste. Dela nas neustalou kritikou lepsimi.
Ne on to vazne tak nemysli. Ja uz tu jeho filozofii zacinam chapat, i kdyz to byla drina. Mysli to v podstate dobre. A je fakt, ze lidi co se o tohle tema nikdy nezajimali mohou ruzne vyroky zmast. Bohuzel obcas i ty jeho, ale je hrichem hresit v dobre vire?
Jinak jako v supersportu jsem si pripadal i v 70D. V tom s Samanem nesouhlasim. V beznem provozu (a kde jinde i ty supersporty nejcasteji jezdi) natrhnes s Teslou zadek i autum, ktere maji zrychleni dokonce o neco vetsi nez Tesla. Jednoduse proto, ze kdyz nekoho dojedes a cekas az se udela v protismeru skulina na predjizdeni, tak s Teslou vzdy vyrazis rychleji vpred nez s jakymkoli spalovakem, ktery aby to stejne predvedl musel by jsi ho tyrat celou dobu v otackach, a to malokdo vydrzi, takze spis preradi a pak musi zase podrazovat, kdyz se ta skulina konecne udela, jenze tim pekelne ztraci.
Tedy prirovnani k supersportu u Tesly, ktera zrychli z nuly na sto za 2,6s neni vubec mimo misu.
No a k te puvodni reakci. Uprimne ze zavodeni jsem uz vyrostl, takze bych bral spis tech par kilometru delsiho dojezdu a skoro ctvrtinovou usporu.
Jinak nabijeni zdarma bude urcite casem zvedat cenu ojetych Tesel, tedy si ji spis hyckejte. A ze rikal Elon o tom, ze vetsi baterky uz nebudou, tak tomu teda fakt neverim. Asi jako, ze 100D hned tak nebude. Trvalo to 2 mesice. Kdyby slo v Tesle vsechno tak rychle…
Jojo, nebudu resit, je to
Jojo, nebudu resit, je to zbytecne. Ja jsem ze zdech pritomnych asi ten co ma k superspotrum v pravem vyznamu hodne daleko. V podstate se o ne nezajimam. Tudiz se velmi lehce stane, ze tak oznacim kvůli zrychleni Péčkovou Teslu. A ze to nepřesné a ostatníma parametrama to neodpovídá, je mi totálně šumák. S tou baterkou to vidím podobně, pokud bude dostupná větší kapacita za rozumnou cenu, tak není důvod ji do S a X nedát. Až bude dělat Tesla ty užitkáče, bude to naopak nutnost. Anebo prostě časem jen udělám upgrade současná baterky.
To by me zajimalo. Da se
To by me zajimalo. Da se nechat v budoucnu vymenit baterka? I kdyby jen za tu stejnou, kdyz uz ta stara ztrati hodne kapacity? Pripadne netusite jaka muze byt cena takove vymeny?
Jinak ty supersporty vs Tesla. To je stejne takove srovnavani jablek s hruskami. Kdysi jsem dostal k narozeninam zazitkovou jizdu s Ferrari, uz ani nevim jaky to byl typ. Prohanel jsem to nekde po letisti a nerikam, ze to nebyl pekny zazitek, ale rozhodne jsem nemel na tvari po vystoupeni z auta takovej smile jako po prvnim svezeni s Teslou.
A taky me rozhodne nenapadlo si to Ferrari koupit. Zatimco o Tesle jsem mel hned jasno, a to hlavne proto, ze to Ferrari je jen hracka na vikendy, a na to uz mam v garazi masinu. Zatimco Tesla mi plne nahradi stavajici auto, jelikoz do ni nalozim v pohode celou rodinu.
Tesla se v ohledu bateriové
Tesla se v ohledu bateriové krabice zdá být „rozumná“ a drží se standardu. Přitom třeba Xko mohlo mít krabici vyšší bez nějakého znatelného zhoršení vnitřního komfortu.
Možná je přesnější tvrzení, že původní koncept krabice se Tesle mimořádně povedl a tak dokázala udržet kompatibilitu i pro zřejmě totálně překopaný vnitřek 100kWh baterie. Od pozdní revize 90kWh baterie mají krabice již také servisní dvířka pro přístup ke stykačům a pojistce bez nutnosti rozpárat celé horní víko jako dříve. Tudíž případnému upgrade 85kWh – 100kWh podle mne technicky nic nebrání a je to čistě marketingový problém.
Ostatně informace o možnosti výměny baterie už byla potvrzena Teslou (pro 90kWh verzi, pro 100kWh nevím), jediný problém byla cena. Někde byl článek o upgrade v roce 2014 z 60kWh na 85kWh za 45tis USD. Pro Roadster to mělo být 29tis USD.
Zajímavé, díky.
Zajímavé, díky.
Jo a ještě jsem si
Jo a ještě jsem si vzpomněl, někdy v počátcích prodejů se dala k původní 85kWh verzi předplatit výměna baterie po 8letech (nevím jestli byl limit na km) za 12tis USD.
Taky zajímavá informace.
Taky zajímavá informace. Zeptám se jestli je něco takového možné i teď.
tehdy nutne potrebovali
tehdy nutne potrebovali vybrat novy kapital a tohle byla pohodlna moznost jak to udelat. Ted uz tato moznost neni 🙁
Škoda, no snad to půjde
Škoda, no snad to půjde alespoň, když si to člověk zaplatí.
Technicky vymenit lze,
Technicky vymenit lze, myslim ze jsem cetl nejaky mail od tesly, kde to popisovali, aby lidi pockaly, ze kapacita bude narůstat. Doufam ze i obchodne to bude průchozí.
Ta osobní zkušenost s elektrickým autem je hrozne dulezita, proto se rad ucastnim takovýchto akci, kde vozime verejnost.
Vím, jsem Vaší obětí.
Vím, jsem Vaší obětí.
Nikdy nezapomenu na ten
Nikdy nezapomenu na ten výraz kolegy, byl takový hodně zamyšlený…
a vite co panove, ja vas tu
a vite co panove, ja vas tu necham rozjimat nad tim jak uzasny ty Tesly jsou a jake jsou to supersporty, ja si Teslu budu dal podporovat po svem tim ze jim posilam finance formou odkupu akcii, a asi se tu s vama na hybridu rozloucim, nejak nemam potrebu aby me par jedincu schazovalo kecama ktere spise lidi odrazuji od EV
tak si to na hybridu uzivejte a doufam ze neodradite od zdejsiho fora dalsi lidi
—
takze preju hybridu aby se mu darilo a vytrval v jeho snahach o zviditelneji zajimavych technologii, mejte se tu pekne 🙂
Pán se nám urazil.
Tak
Pán se nám urazil.
Tak rád kritizuje, ale kritiku svých názorů a postojů neunese.
Tak to většinou bývá.
Smutne je, ze ma pravdu.
Smutne je, ze ma pravdu. Nazor (alespon nejak podlozeny, byt s nim treba nemusim souhlasit), ze Tesla neni nejboooozejsi nebo ze neni dokonalym resenim pro kazdeho, se tu proste netoleruje. Na rozdil od jenja-onych nebo Cipisek D-ovych OT onanii (viz treba vlakno o vodiku). Protoze oni jsou Tesla ultras a tudiz „ti dobri“…
Uprimne, pokud bych se jako nezavisly clovek podival na pulku zdejsich diskuzi, tak musim nutne dospet k nazoru, ze elektromobiliste jsou banda psychopatu, co patri do blazince a ne na silnici….
Nevím, já se zrovna za
Nevím, já se zrovna za Tesla fanatika nepovažuju. Myslím, že je to momentálně jedna z nejlepších voleb. Až to budu chtít vyměnit tak si určitě zase projdu co je na trhu nejzajímavější a koupím cokoli co mi nabídne rozumný dojezd a možnost neřešit napříč Evropou kde budu nabíjet.
Že mají Samanovo názory, alespoň hlavu a patu a jsou originální jsem mu i nedávno napsal, ale na druhou stranu je pravda, že prudil všechny kvuli všemu. Člověl si musel dávat pozor na každé slovo co napíše (nedej bože uvést nějaká čísla), protože chytal každýho za každý slůvko co šlo zpochybnit. Často tím pak odvedl řeč úplně jinam než byla původní myšlenka toho tématu.
Tedy se tady namísto příjemné diskuze k tématu rozvíjeli nesmyslné hádky.
Já si osobně rád
Já si osobně rád příspěvky od Samana přečtu. Dost často mě to také donutí přemýšlet. Na druhou stranu souhlasím s poznámkou Michelina o tom občasném chytání za slovo. Já bych použil frázi „Sice máte pravdu, ale nemůžete to takhle říct…“ 🙂 Taky se mi to stává.
Zvlašní sorta tydle lidi,
Zvlašní sorta tydle lidi, kteří mají potřebu pořád hlasitě někoho označovat Tesla fanatikama.
Nakonec si sami tu Tezlu poříděj dřív než ty, který sami očerňujou :))
Odpíraného chleba největší krajíc a láska a nenávist jsou jen jiné strany téže mince ;D
Komouši taky strašně rádi očerňovali bohatší „nepřátele“ společnosti a pak když je pověsili už jen hrabali pod sebe a hrabou do teď. Bacha na tydlety vykuky!
podle mne jediný problém
podle mne jediný problém Tesly 120D je, že na ni dnes prostě nejsou články. Kdyby ty články byly tak je Tesla hned použije, tak jak to bylo s 90kWh baterií. Mimochodem FF91 má sice 130kWh, ale také v úměrně větší krabici, takže energetická hustota jeho baterie je zhruba na úrovni 100D, možní i lehce nižší.
Tzn. jestli bude 120D v dohledné době vám dokáži zodpovědět okamžitě po tom co se dozvíme skutečnou kapacitu nových článků 2170. V rychlosti se dá říct že do 5200mAh včetně v 2170 se pouze vyrovná současné 100D na stávajících 18650kách. Pro 120D je tak potřeba těch „vysněných“ 5750mA.
Tesla slibuje zvyšováni
Tesla slibuje zvyšováni kapacity baterek o 5 % ročně, ale takovej Mercedes se vytahuje až s 15 %, tak nevim nevim esli to daj ;D
Zvyšovanie kapacity každý
Zvyšovanie kapacity každý rok o 5-15% je hlúposť.
Batérie 18650 v kapacite 3400-3500mAh sú tu už pár rokov myslím že tak od roku 2013, takže už sme mali mať kapacitu cez 4200 mAh ale nie je. Táto technologia je na hraniciach možností a musí prísť dáky prelomový objav aby sme sa vo formáte 18650 dostali cez 4200mAh a vo formáte 2170 cez 6000mAh.
Aj gigatováreň Tesly bude vyrábať batérie +/- rovnakeho zloženia ako 18650,ja myslím že ešte pár rokov budeme stáť na kapacite pod 6000 pri 2170, mňa by prekvapilo už 5500mAh.
Jediná cesta pre batérie je zraziť cenu a ešte raz zraziť cenu.
Je otázka aká je skladba ceny elektromobilu keď vraj už sú batérie v cene +/- 150usd/kWh. To vychádza u batérie 30 kWh na 4500usd za batériu. Takže čo naháňa cenu elektroáut nad 30000 eur? Všetky tie autá 28-33kWh sa pohybujú okolo 30000.
Hádám, že drahé na
Hádám, že drahé na výrobě auta nebude ani tak výrobní materiál, ale samotný vývoj, marketing, práce lidí apod. Ostatně, materiálové náklady na vozidla obvykle činí jenom asi 30 % z koncové ceny vozu. Proto, pokud chcete auto s 60 kWh baterií a třeba s karbonovým monokokem jako má i3 (kvůli hmotnosti a trvanlivosti), tak ta cena se nemůže spalováku tak úplně přiblížit, protože pokud si vezmeme auto střední třídy za cca 500 000 Kč, tak materiálové náklady na něj jsou zhruba 160 000 Kč. Něco ušetříte vyhozením motoru a převodovky, ale baterie vás bude výrobně stát při ceně 120 dolarů za kWh asi 190 000 Kč. Celkem materiálové náklady tedy zhruba 300 000 Kč. A vzhledem k malým sériím bude ta třetina prostě sedět a takové auto musí stát minimálně 900 000,- a to je bez zisku a naprosto odrbané. Podle mého názoru bude Bolt muset stát minimálně 1,1 mega (myšleno s daní).
Môj odhad je pre Bolt aj
Môj odhad je pre Bolt aj Teslu tak 45000 a to je stále veľa.. Stále veľa aby to znížilo cenu 28-33kWh áut ku 20000.
Elon Musk: „On average, we
Elon Musk: „On average, we expect to increase pack capacity by roughly 5% per year.“
Názor
Tipuji si tvrdit, že
Názor
Tipuji si tvrdit, že u nejvíce vybavených modelu Tesla zůstane nabíjení bez poplatků i nadále .
Me teda v listopadu tvrdili,
Me teda v listopadu tvrdili, ze musim poslat zalohu do 25.11., aby mi zarucili nabijeni zdarma, i kdyz se auto nestihne predat (tehdy) do 31.3. A to jsem objednaval 1xS a 1xX oboje P100D, a z priplatkove vybavy jsem vynechal jen u Xka ten audiosystem.
To je neskutecna sranda, jak
To je neskutecna sranda, jak majitele drahych e-aut chteji mit nabijeni zadarmo (viz sranda porovnani – stalo me to o 2M draz, ale aspon nabijim zadarmo -> ptam se: kolik ujetych kilometru je za 2M nabijeni???). Uz to je opakovany priklad zde na Hybridu. Opravdu se nedivim tem, kteri nejsou elektroautoblazni a prectou si prispevky, ze si reknou – ti elektromobiliste jsou asi neco vic, nejaka kasta, kterou opravnuje vlastnictvi elektroauta k nabijeni zadarmo. Ach jo … pokora, panove, pokora chybi. Vsimnete si, ze skromni lide typu pana Kubise a eHonzy se prestali na Hybridu ukazovat. Skoda, jejich prispevky mely hlavu a patu a netocily se kolem nabijeni zadarmo (a netocily se kolem stiznosti na malou nabijeci infrastrukturu a maly dojezd).
No jasný, „nechci slevu
No jasný, „nechci slevu zadarmo, zahlásil Zelí a vytáhl stokorunu“.
🙂
Možná trocha nadhledu by neškodila.
Mimochodem, představte si, že to pro mě je hodně peněz. Představte si, že bych bral raději než zrychlení ten delší dojezd. A představte si, že mě to teda štve.
Jenže jedno auto už je vyrobené, druhé má přidelený VIN a už nejde měnit konfiguraci, takže nezbývá než si ulevit, alespoň tím „čert to vem, aspoň mám nabíjení zadarmo“.
Jenže to bych nesměl zapomínat na to kam to píšu, a že tady se určitě najde nějakej moralista, kterej mi to ochotně vysvětlí.
Jen jestli sem ten Kubiš nepřestal chodit kvuli takovejm jako jste vy…
Jolinar je Kubiš mladší,
Jolinar je Kubiš mladší, takže ten sem chodit nepřestal 🙂
Hm, zkuste vyhledat
Hm, zkuste vyhledat Frantisek Kubis ml. a uvidite … je vsak mozne, ze jeden clovek ma dva nicky. Ovsem vyjadrovani od „Jolinar“ a od „Frantisek Kubis ml.“ je dost odlisne … Takze za me to jsou dva ruzni borci.
Tak začínam byť fanúšik
Tak začínam byť fanúšik elektro a vodikovych pohonov. Dúfam že to bude buducnost ale napisat ze cena cca 97000€+- je priaznivá tak to neviem neviem aspoň nie pre každého
To je cena bez dane. Takze
To je cena bez dane. Takze pro nefiremniho zakaznika skoro €120k.
to bylo spis mysleno v
to bylo spis mysleno v porovnani s P100D
Ty blaho, kolik ma NDEC ?
Ty blaho, kolik ma NDEC ? 1000 km ?:D
Podle konfiguratoru 632km
Podle konfiguratoru 632km NEDC. Z nejakeho zahadneho duvodu maji v EU verzi stranek 100D schovanou pod 90D.
EDIT: tak uz ne, asi zrovna probihal update 😉
To je skvelá správa
To je skvelá správa rozhodne to bude mať obrovský úspech pretože cena je o dosť príjemnejšia. A dojazd úplne super.