Tesla Model 3 se v Evropě poprvé oficiálně představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu

Jan Horčík - 09 Červenec 2018

Rok poté, co Tesla začala dodávat elektromobil Tesla Model 3 prvním americkým zákazníkům představí auto oficiálně také v Evropě. Premiéru zažije na slavném britském Goodwood Festival of Speed (12. až 15. července).elektromobil Tesla Model 3 bude v Evropě oficiálně představen na britském Goodwoodském festivalu rychlosti 2018.

Elektromobil Tesla Model 3 bude v Evropě oficiálně představen na britském Goodwoodském festivalu rychlosti 2018.
foto: Tesla

Elektromobily Tesla Model 3 už se v Evropě objevují, ale jde buďto o neoficiální prezentace, nebo dovozy z USA. Pětadvacátý ročník slavného festivalu ale Tesle přišel vhod jako místo k oficiálnímu představení auta v Evropě.

Tesla nedávno potvrdila, že vyrábí přes 5000 kusů Modelu 3 týdně, takže už tohle léto by se elektromobilu měli dočkat oficiálně i první evropští zákazníci.

Goodwoodský festival rychlosti se v posledních letech stal přehlídkou zejména elektrických aut. Minulé ročníky představily mimo jiné elektromobily Zoe e-Sport Concept, závodní Nissan BladeGlider nebo prototyp nového plug-in hybridního londýnského taxíku.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář

Pro mne osobně je nejdůležitější informace, kterou doufám sdělí již toho 12.7. jestli opravdu bude mít evropská verze kombinovanou SuC/CCS zásuvku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Společnost Tesla údajně plánuje v Číně továrnu s výrobní kapacitou 500 000 automobilů ročně

fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/210422-spolecnost-tesla-udajne-planuje-v-cine-tovarnu-s-vyrobni-kapacitou-500-000-automobilu-rocne

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čína proti americkým clům zvýšila cla na americké automobily z předešlých 25 % na 40 % ;)

off

iPhone appka pro Tesly

Stats: For Tesla Model S/X/3
https://itunes.apple.com/cz/app/stats-for-tesla-model-s-x-3/id1191100729?l=cs&mt=8

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Auto prima. Kde jej ale servisovat? A za kolik? Za kolik jsou brzdy, destičky ... má někdo info. Co hodina servisu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

než ti za 10 let vodejdou destičky budeš měnit áftrmárket brembo sám doma v garáži za pár minut ;)

youtube.com/watch?v=YMl41JzQLWE

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tlumiče jsou Made in Mexico žádnej Sachs nebo Bištejn :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a takhle se budou na TESLA MODEL 3 snadno měnit přední tlumiče doma před barákem na betóně soudruzi ;))

youtube.com/watch?v=JTw4QqhvXCk

PS: automechanici nemaj čas už dávno votročí v Šádebilce :)))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zadní brnkačka nestojí ani za řeč :)

youtube.com/watch?v=CD59DVMUWDo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lháři a ubohý trole, servis Tesla nepotřebuje, je nepovinný, v případě poruchy máš zdarma opravu třeba ve Vídni, což bohatým lidem nevadí, to řeší jen socky

destičky se u elektroaut vůbec neopotřebovávají... když nevíš, tak se neztrapňuj, trole :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přestaň bejt arogantí hňup, o nic přece nejde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Momentálne su vo Viedni 3 mesiace čakacie doby. Takže také jednoduché to zas nie je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano, to je pravda, ale určitě se to zlepší, každopádně to nemění nic na faktu, že jeho otázky jsou naprosto mimo :)
kdo má Teslu, určitě 3 měsíce nejsou problém, prostě v případě nejhoršího (což se sotva stane), použije druhé auto :)

Obrázek uživatele Michelin

Vy s tim hodlate najet v kratke dobe pul milionu kilometru, ze vas zajimaji brzdove desticky?
Jinak Viden nebo Norimberk. Predpokladam, ze kontroly po 20k budou nepovinne jako u S a X (takze nekdo jezdi po 40k), a asi nebudou stat vice nez tech 365e jako u zminenych starsich sourozencu.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechapu proc musis odpovidat otazkou, jeste takovou arogantní! Každej si to hned nemusí uvědomit, že brzdy vydrží řádově dýl. Liidi elektromobily v čr tepr oběvují a bude jich přibývat - teda nevím jestli je tento případ - každopádně trocchu empatie by neškodilo.

Obrázek uživatele Michelin

Že by se nám ozval zase šaman? Kalsická tykačka a hledání arogance tam kde vůbec není?

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

a Berlín.

Obrázek uživatele Michelin

Pravda, pro někoho ze severu to může být také dobrá volba.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Děkuji vám, že jste se "podepsal", aspoň na vás mohu reagovat. Nejde mi samozřejmě jen o brzdy.

Obrázek uživatele Michelin

Nechapu to s tim podpisem, ale v pohode.

Jinak nejvetsi naklady co jsem zatim mel byli zimni kola. Nechtel jsem kupovat na takove auto nejake nonameky. A letni kola jsem rozdrbal za letni sezonu. Sama akcelerace atd. Ale nuntno rict, te mi vzdy na kazdem aute vydrzeli letni jedno leto. Nakonec cca 35 az 40tis. co jsem s nimi najel neni tak spatne. A pak uz jen tech 365e kazdych 20tis.km.
Nevim odkud jste, ale doporucuji ten Norimberk. Je dobre dostupny a nikdy me tam neobjednali dele nez za dva tydny. Nevim samozrejme jestli se to nejak nezhorsilo uz jsem tam asi pul roku nebyl. A pri posledni navsteve meli narvane parkoviste novymi auty a jen se tam stridali rodinky prebirajici sve nove milacky...

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Letní na jedno léto... , to já dojíždím na Focusu z 12/2006 ještě původní. Najeto celkem přes 220-tisíc km, ale na střídačku se zimníma, ty už mám třetí. Takže na letních Mišelínkách bude kolem stovky. Koupil jsem nová a mám je už rok na půdě a asi je už nenasadím co jezdím s EV...

Obrázek uživatele Michelin

Nojo, kdybych s tím jezdil do stovky s akcelerací jak na kole tak by mi taky vydrželi. :-)
Jak jsem napsal na žádném předchozím autě jsem neměl letní kola déle než jednu sezonu. Pravda, ale je, že jsem na gumy a brzdy pedant. Jinej by na nich možná ještě jednu sezonu dal já už je měním neboť při přívaláku nestojím o jízdu na lodi.
Ovšem ty na Tesle už byli fakt rozdrbaný. To je holt daň za neustálé předvádění startů z nuly...

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Chápu Vás, já se vyřádil už v mládí :-) To jsem sjel na Š1000MB pneu i za týden, když jsme se snažili závodit...

Obrázek uživatele Michelin

Tohle já už mám také za sebou, i když brzdou provozu určitě nejsem, spíše naopak.
Ale hlavně když mám někoho svézt, tak chce každý vidět tu akceleraci...

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo akcelerace je tak všechno co se mi na TMX líbí.

Jsem rád, že jsem to také zažil... ;-)

Obrázek uživatele Josef

Zdravím, já bych asi šetřil. Servis mi teď doporučil gumy značky landsail, že s nimi mají vynikající zkušenosti. Na S-maxe v rozměru R18 235/45 stály i s montáží 6500,- ;) Což je proti Michelinům zhruba třetina. A zatím jsou perfektní.

Obrázek uživatele Michelin

Na Ioniqu jsem si ověřil, že ty molitany co si nechává Tesla vlepovat do pneu kvuli snížení hlučnosti opravdu fungují.
Zimní jsem pak kupoval i s ráfky a nechtělo se mi riskovat, že koupím nějaké co budou mít větší odpor vzduchu a uberou mi tak zbytečně z dojezdu.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Věřím že originál ráfky s pneu stály 3 průměrně platy, prostě eko úspora jako noha :)

Obrázek uživatele Michelin

To jsou zase uvahy.
Nestali vic nez na stejne velke (drahe) SUV.
A kdyz uz jsme u toho, kdybych bral prumer platu nasich zamestnancu tak to trojnasobek nebyl. :-)
A nejde o usporu penez (to bude nula prd), ale o zachovani dojezdu.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele spetak

Odpor vzduchu ??? No no ....

Obrázek uživatele Michelin

Aby mě tu někdo nechytil za slovo.
Omlouvám se, aerodynamický odpor.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele spetak

Staral bych se tedy spíš o valivý odpor, když se tady bavíme o pneumatikách.

http://www.mpneu.cz/tridausporypaliva/

A v tomto případě palivo = elektřina.
A nemyslel jsem to zle, měl jsem tam dát smajlíka.

Obrázek uživatele Michelin

Já, ale nepsal jen o pneumatikách, ale i o ráfcích pro zimní kola, jejichž design má také nemalý vliv na spotřebu.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele spetak

Tak to jo, výše byla diskuze o pneu, spojil jsem to dohromady. A jasně že čím je kolo větší, má i větší šířku která skutečně zvyšuje i odpor vzduchu. Je to prostě věda. A valivý odpor se taktéž zvyšuje a to dost podstatně s větším, byť o palec průměrem.

Ten podpis jsem myslel jako registrovaný uživatel na hybrid.cz.

Já jsem ve fázi, že uvažuji o tom jestli auto objednat. Kámoš s ním teď jezdí v USA, protože do něj vyvíjí jednotku a říká, že je super. Mě jde o to koupit si skutečný elektromobil s dojezdem takovým, že i 50% degradace baterie mi bude stačit na cestu do práce a zpět. A zatím i když s reálnou nedostupností je to jen toto auto.

Obrázek uživatele Michelin

Jsem si jistý, že neprohloupíte a té degenerace baterky bych se vůbec tak nebál. Už jsem tu psal několikrát, že po roce mi ubylo 1,8% a to je degenerace za první rok vždy rychlejší než později.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Asi opravdu není třeba bát se úpadku baterie. Ale pořád je to dlouhá návratnost. Chtělo by to vydělat jednorázově balík. Škoda, že jsem kupoval akcie Tesla později než jsem chtěl.

Obrázek uživatele Michelin

Návratnost je o najetých kilometrech. To si musí každý spočítat sám.
Jak vydělat jednorázově balík vám neporadím. :-)

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Radovan

Vydělat jednorázově balík není žádný problém. Dojdete do banky, máte v ruce správné přesvědčovací argumenty a rychle odcházíte s balíkem. Problém je si těch peněz užít, orgány činné v trestním řízení tomu s oblibou brání :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jestli to máte do práce 30km+- tak stačí auto které má při 100% dojezd 120km... ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Bohužel, tak blízko to nemám. Navíc v práci nenabiju. A potřebuji fóra protože občas člověk musí cestou někam zajet. Takže musím začít tak na 400km dle WLTP nebo jak se to jmenuje.

Obrázek uživatele ozana

50% degradace se možná ani nedožijete.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Tak to je opravdu dost možné. Moc si už nedávám.

Obrázek uživatele ozana

viz Peugeot Elektric na VŠB z roku 2001(?) a 20% pokles NiMH aku.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

To je jiná technologie a i jen jeden vzorek.

Obrázek uživatele ozana

Ano, tahle prastará technologie drží, proč by neměla držet i ta nová (není-li přetěžována tepelně a také podpětím a přepětím).
Moje auto je další vzorek, na konci srpna bude mít (včetně aku - LiFeYPo) 8 let.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Pokud to tak bude, proč bych se zlobil.

Obrázek uživatele Josef

Podle mého názoru tu ve chvíli, kdy počet registrací Tesel překročí nějakou úroveň, někdo zřídí v Praze servis Tesly. Osobně si nemyslím, že s tím bude problém, Model 3 do střední Evropy pro běžné zákazníky ještě rok stejně nedorazí.

Také s tím počítám. Někdo se toho určitě chytne.

Obrázek uživatele Radovan

Mohu Vás uklidnit stran servisu elektromobilů. Po 62 tis. km s Ionem jsem servis potřeboval jen kvůli povinné garančky (5letá záruka na všechno by jinak padla) a jednou kvůli vlastní blbosti (omylem jsem si vypnul od řidiče ovládání oken a jel do servisu s tím, že nelze vytáhnout zpět okýnko spolujezdce. Technik našel zamáčknutý blokovací knoflík, vymáčkl ho a bylo vše OK). Destičky brzdové podle poslední garančky jsou na +-80% nových.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jaké pneu obouvá Tesla 3? Tušíte? Jako to auto je pekelně drahý, ale pokud mi za 10 let klesne kapacita baterky na 50% tak s tímhle problém mít nebudu. A když vezmu co mě stojí servis spalováku: 30000 za rok (v sumě je vše: pneu, oleje, opravy, technická ...). Navíc úspora za palivo. Možná to není ekonomický nesmysl.

Obrázek uživatele Josef

18, 19 nebo 20 palců, šíře kolem 235 výška profilu 40–50.

Výchozí 18 jezdí na pneu: 235/45/18 Michelin MXM4

Díky moc. Mrknu na ceny! Chci mít odhad reálných nákladů za 10 let ježdění s Tesla 3 v porovnání se současnou situací. Tak za 2 roky budu muset pořídit nový (raději jetý) vůz a chci ideálně EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jj, na servisu možná ušetříš, ale ty gumy, pokud si budeš užívat akcelerace, můžeš měnit docela často :-)

Obrázek uživatele Radovan

To netuším, ale dá se asi dohledat, byť tady to přímo není https://www.tesla.com/en_EU/model3.
Pekelně drahý, jak se to vezme. Když někdo kupuje auta v relaci kolem milionu Kč, tak skoro 5 metrový Model 3 asi nebude pro něj drahý. Kupil by si spalovák za stejné peníze.
Servis spalováku opravdu obvykle sežere hodně, hlavně u nafty. Jsou to prostě samé jasné úspory. A pak už je to jen o ročním nájezdu. Čím vyšší, tím lepší.
S tím palivem je to jednoduché. Já i manželka jsme převážně po městě jezdili se spotřebou 8 L benzínu na 100 km průměr (Citroen Berlingo a Seat Ibiza). Takže 240,- Kč při 30,- Kč za litr Naturalu 95. Nyní já jezdím zcela zdarma, nabíjím mimo dům (práce, obchody, veřejné nabíječky). Manželka nabíjí jen doma, noční osmihodinovou nízkou sazbou 2,50 Kč/1 kWh (díky vlastnictví elektromobilu, sazba D27d). Při spotřebě +-12 kWh/100 km tedy teoreticky za 30,- Kč na 100 km, osmkrát méně. Jenže ta sazba je pro celý rodinný domek a ten jede 1/3 dne za nízkou sazbu. V konečném důsledku platíme za elektřinu měsíčně stejně nebo méně, než když jsme elektromobil neměli. Takže jezdí taky zadarmo. K dnešnímu dni moje úspora jen za palivo 148.800,- Kč(62 tis. km) a její 50.400,- Kč(21 tis. km), celkem rodina 199.200,- Kč. Můj nový Ion stál před 4 lety 439, manželčin ojetý před 2 lety 280 tisíc Kč s DPH.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele M.Krupka

Původní tarif jste měl D02d? Jakou máte velikost jističe?

Obrázek uživatele Radovan

Ano. 3x25A.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Díky i vám za informace. Já bych si auto za 1,2mil normálně nekupoval. A zatím ani nekupuji. Ale jde mi o návratnost investice. Může být dlouhá, ale bude. Když koupím jiný spalovák, tam nic takového nehrozí.

off

Solární necky.
https://www.greenboats.sk

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

První poskok norského elektrického hydroplanu obojživelného :)
https://youtu.be/82J7gJ_7c4w

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Hurá! Akorát Angláni budou fňukat, že ho sice mi jako první, ale dostanu ho jako poslední v Evropě. Ale to nevadí oni se vůči Evropě stejně stejně vždycky vymezovali. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele ozana

co je to "mi jako první"?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

... že ho sice uvidí jako první, ...

omlouvám se za paskvil :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Když Brexit, tak ať si to vyžerou až do dna.

Si myslím, že většina britů co si M3 objednala volila proti Brexitu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Vypadá to dobře.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak snad tam dají aspoň dualmotor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, já mám zatím spalovače a mám tam jen jeden motor, tak tady by mně stačil taky jen jeden.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter