Nissan představil na Olympiádě v Rio de Janeiru funkční prototyp svého futuristického vozu BladeGlider. Auto kombinuje nulové emise s vysokým výkonem a revolučním designem sportovního vozu.
Vozy, které byly vyvinuty z konceptu Nissan BladeGlider poprvé představeného na autosalonu v Tokiu v roce 2013, v Brazílii představují budoucí technologie, které kombinují vizi Inteligentní mobility šetrné k životnímu prostředí, a jízdní vlastnosti sportovních vozů.
Carlos Ghosn, prezident a generální ředitel společnosti Nissan, řekl: „Tyto prototypy jsou ztělesněním úsilí Nissanu rozšířit vizi Inteligentní mobility, kdy požitek z jízdy půjde ruku v ruce s odpovědností k životnímu prostředí. Nissan věří, že automobiloví nadšenci se mohou těšit na bezemisní budoucnost a BladeGlider je toho dokonalým příkladem. Je to elektromobil pro milovníky vůně benzínu.“
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan ProPILOT: robotické řízení auta jako má Tesla
Premiéra prototypů BladeGlider je součástí trvalé snahy Nissanu o vývoj vozidel s nulovými emisemi a nových automobilových technologií, včetně systémů autonomního řízení a konektivity.
Nissan BladeGlider – specifikace
Nejvyšší rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: <5 sekund
Výkon: 200 kW (268 k)
Točivý moment: 707 Nm
Hmotnost: 1 300 kg
Délka: 4 300 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 300 mm
Rozvor: 2 800 mm
Nissan již nabízí nejprodávanější vůz s nulovými emisemi na světě, elektromobil Nissan Leaf, a je průkopníkem systémů Inteligentní mobility, které budou implementovány v řadě vozidel v průběhu příštích let.
Vizí Nissanu byl hbitý, efektivní elektromobil, který by dal nový rozměr potěšení a vzrušení z jízdy. Vůz který by se pohyboval jako kluzák, díky téměř neslyšnému chodu svého elektrického hnacího ústrojí a aerodynamickému tvaru letadla se šípovitým křídlem.
Nyní, po dvou letech prací na designu, konstrukci a vývoji, se Nissan BladeGlider dostal do podoby reálné studie s potenciálem vyspělého výkonného elektromobilu.
BladeGlider je ztělesněním vize Inteligentní mobility, koncepce usilující o mnohem zajímavější automobily, díky předefinování jejich způsobu řízení, pohonu a začlenění do společnosti.
Předváděcí model se vyznačuje vyspělou konfigurací podvozku s úzkým rozchodem předních kol a širším rozchodem zadních kol pro dosažení optimální aerodynamické účinnosti a jízdní stability.
Vysoké dozadu otevírané zvedající se dveře skýtají dramatický vstup a výstup z kabiny. Otevřená střecha modelu BladeGlider je zesílena integrovanou ochrannou konstrukcí proti převrácení, spojující vzrušení jízdy závodním vozem bez střechy s bezpečností kupé.
Ovládací prvky na volantu pro řízení systémů modelu BladeGlider jsou propojeny s vyspělou obrazovkou zobrazující rychlost, stav nabití baterie, regenerační režim a průběh točivého momentu.
Středovou obrazovku po stranách doplňují dva displeje zobrazující pohled dozadu otočených kamer umístěných těsně za předními koly, které zobrazují situaci po stranách vozu a za ním.
Toto řešení, nahrazující boční zpětná zrcátka duálními obrazovkami, zvýšilo aerodynamickou účinnost modelu BladeGlider. Řidič sedí v šípovitém uspořádání mírně před dvěma cestujícími, kteří mají více místa pro nohy. Všichni cestující mají panoramatický výhled, díky jednolitému čelnímu sklu kabiny.
Vůz má plně elektrický pohon s mimořádným výkonem, který zajištují technologie baterie a motoru vyvinuté technickým partnerem Nissanu pro projekt BladeGlider – společností Williams Advanced Engineering.
Maximální rychlost přesahuje 190 km/h a model zrychlí z 0–100 km/h za méně než 5 sekund. Pohon zadních kol zajišťují dva elektromotory o výkonu 130 kW – jeden v každém kole.
Pohon disponuje systémem vektorování točivého momentu, který řídí přenos točivého momentu na hnaná kola a ještě více tím zlepšuje jízdní vlastnosti. Díky vektorování točivého momentu se v případě zjištěné nedotáčivosti automaticky na vnějším kole zvyšuje točivý moment, který nedotáčivost kompenzuje.
Systém je navržen tak, aby jízdu obohacoval a ne ji jen vedl. Nabízí tři úrovně nastavení: vypnuto, hbitá jízda a driftování.
Energii dodává vysoce výkonná pětimodulová lithium-iontová baterie o výkonu 220 kW. Pro baterii i motory byly na míru vyvinuty systémy chlazení.
Interiér modelu BladeGlider odráží sportovní ambice vozu – na každém sedadle najdeme čtyřbodové bezpečnostní pásy. Sedadla poskytují mimořádně dobré boční vedení a oporu nohou pro řidiče i cestující.
Sedadla jsou čalouněna ergonomicky důmyslnou kombinací tkaniny a povlaku z epoxidové pryskyřice, jež dohromady vytváří odolný a neklouzavý materiál schopný pohodlně a bezpečně držet cestující na místě.
Čalounění je dostupné ve dvou barvách – zelená Cyber a oranžová Stealth. Tyto barvy jsou použity v horní části opěradla sedadla a jsou lemovány stříbřitým reflexním materiálem dodávajícím atraktivní sportovní vzhled.
Základnu sedadel tvoří černý strukturovaný materiál s pásky zeleného a oranžového čalounění rámujícími sedák.
V srpnu budou v Rio de Janeiru představeny dva vozy BladeGlider. Jeden bude staticky vystaven v Olympijském parku a druhý bude nabízet dynamické projížďky zástupcům médií a významným osobnostem.
Mezi spoustou PR kecu stoji
Mezi spoustou PR kecu stoji nekolik technickych udaju. Ale i ty jsou zrejme spatne. Baterie s vykonem 220kW pohani 2 motory s vykonem je 130kW. Tak chudinka beterie to nezvlada a motory budou trpet hlady. Nebo o cem je rec u vykonu baterky a motoru?
Priznam se, ze jsem pres ty uhozene PR kecy preskakal, ale nenasel jsem udaj o kapacite baterky. Sice ma 5 modulu, ale to je vcelku zbytecny udaj.
jste mi to vzal z pusy
jste mi to vzal z pusy takže jen – “ asi tak nějak…“
Zkopírovaná tisková zpráva.
Ridit to bude pecovatelka a
Ridit to bude pecovatelka a vzadu se povezou dva jenonohy.
Jedna pravá a jedna levá 😀
Jedna pravá a jedna levá 😀
aktualita čerstvě
aktualita čerstvě !!http://www.newsroom.nissan-europe.com/cz/cs-cz/Media/Media.aspx?mediaid=148671&utm_campaign=NewsAlert_148700&utm_medium=Email&utm_source=newsroom.nissan-europe.com/cz/cs-cz&fullsite=true
Teď nám zbývá ještě
Teď nám zbývá ještě umět reformovat CO2 a H2O na ethanol. Zajímavá by byla účinnost tohoto článku, ale jakákoliv nad 30% + baterie bude asi lepší než spalovací vynálezy, články mají myslím normálně kolem 50-70%
Bude to doplněk ,nebo konkurence pro EV?
Ale aby to pak na bezinkách nevypadalo takto:
youtube.com/watch?v=JsFzeX-k1_E
tesla roadster stala 100.000
tesla roadster stala 100.000 eur. teda pre 99% obyvatelstva akoby ani nikdy neexistovala
No já nevím, já aut v
No já nevím, já aut v takové ceně potkávám na silnicích denně hromadu.
Jasne, jezdi v nem kazda
Jasne, jezdi v nem kazda prodavacka z lidlu… Auto za 3 mega bude docela draha sranda i pro cloveka ktery USETRI (ne vydela) 100 tisic mesicne…
A už zase fňukáš.
A už zase fňukáš.
Umis odpovidat i jinak, nez
Umis odpovidat i jinak, nez do nekoho kopnout? Asi ne, co…
Ty tu porád kopeš kolem
Ty tu porád kopeš kolem sebe se svejma ukřivděnejma nářkama a ještě vyžaduješ vlídný zacházení. Lol.
Všimnul sis, že bych já nebo někdo jinej tu furt dokola fňukal nad tím jak je Tesla drahá a kde na ní má normální člověk vzít?!? Taky nikomu porád nepředhazju jak jsem chudej a že na elektroauto nedosáhnu 😀
Jestli tě to tak strašně žere tak se svejma ukřivděnejma výkřikama aspoň nevotravuj ostatní. 😉
Menší, pomalejší, s
Menší, pomalejší, s nižším dojezdem než dávno reálná Tesla. To je vtip, nebo výplod chorých mozků, jestli to myslí vážně 🙂
Té jenom 3D píár
Té jenom 3D píár