Tesla Model 3 se chystá do světa, v Evropě bude na přelomu února a března 2019

Jan Horčík - 13 Listopad 2018

Před pár dny se elektromobil Tesla Model 3 poprvé oficiálně představil v Japonsku. Dodávky tam mají začít v druhé polovině 2019. To už by nějakou dobu mělo být auto v Evropě.auto elektromobil Tesla Model 3

Na elektromobil Tesla Model 3 čekají v Evropě odhadem desítky tisíc zákazníků.
foto: Tesla

Všichni, kdo mají elektromobil Tesla Model 3 v Evropě rezervovaný si ho budou moct prohlédnout naživo například 14. listopadu v Tesla Stores v Mnichově a Düsseldorfu, případně 19. listopadu ve Vídni. Další pozvánky pak chodí lidem pro Francii, Belgii, Švédsko, Norsko, Itálii a další.

V Evropě se elektromobil Tesla Model 3 oficiálně představil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Dodávky auta zákazníkům v Evropě by měly začít v první polovině příštího roku. Poté nebo souběžně s tím půjde auto také do Číny, kde bude podle dostupných informací dříve než v Japonsku.

Tím bude mít Tesla pokryty čtyři největší globální automobilové trhy. Elon Musk k tomu řekl, že velkovýroba pro Evropu by měla začít v lednu 2019. První dodávky tak lze čekat koncem února nebo začátkem března.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Potvrzeno, bude tam CCS Combo 2, viz Electrek

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen doplnim, ze zaroven tesla na vsechny evropske stanice dodela jeste CCS kabel (coz teoreticky muze, ale nemusi znamenat otevreni site SC i pro jine automobilky).
A ze by mel byt pro model S a X k dispozici adapter CCS-SC

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"coz teoreticky muze, ale nemusi znamenat otevreni site SC i pro jine automobilky"

Zajímavé... to by byl Elonův příspěvek k čisté mobilitě, jak prohlašuje, že mu o ni jde především. Otázka je, jak by se to líbilo akcionářům, protože by tím Tesla ztratila jednu velkou výhodu oproti ostatním EV - síť nabáječek. Ale zase, když "dobře" nastaví cenu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak je to o spravnem nacasovani podle me - jeste nejakou dobu to drzet jako "Tesla exkluzivni" pro podporu prodeje aut, ale brzo uz snad bude i cizich nabijecek dost a uz to zas takova vyhoda nebude (v tu chvili by bylo idealne je otevrit, ze kldine premiovou cenu)...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a kdy přijde roadster do evropy.

A kdy Y a kdy BFR a kdy...? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

na túto tému bol mnohonásobný vtip za socíka - vbrzku bude všeho / všechno nač si vzponeneš / ...

Jde to dobře. Možná, že ještě dožiju tišších a čistších měst a snad i emisní stopa bude v celkové bilanci podstatně menší. :-)

---

hariprasad

pro tišší města by to chtělo ještě něco udělat s tramvajema :) (já chápu proč začínají jezdit ve čtyři ráno, ale proč jsou při tom tak hluční)

Tohle by nestacilo

tak na linku 6 a 8 to v tom případě ještě nenasadili :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od zítra je ve Stockholmu (Mall of Scandinavia) vystaven model 3 k osahání. Dnes dorazil invitation mail, reservation holders priority access. To samé v Oslu. Další země budou následovat o pár dní pozdějí. Vím, kam jdu zítra po práci :). YAY!!!

Hurá.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máš objednáno? A kdy ti tak odhadem dorazí?

Jinak je pro mě zajímavé a docela zvláštní, že tolik lidí je ochotno koupit auto za milion+ bez toho, aby ho vyzkoušeli, projeli nebo si do něj alespoň sedli. Asi už jsem stará škola, aut jsem kupoval několik a vždy jsem dal alespoň krátkou zkušební jízdu. Ale tento nový způsob je patrně budoucnost, no... i když já radši zůstanu u mého konzervativního způsobu nákupu auta :-)

To je dano predevsim tim ze neexistuje alternativa. TM3 je jedine auto na trhu za ty prachy a s vsim okolo. Zasadni info si kazdy zjisti z internetu a s detaily, ktere by sis vyzkousel behem jizdy se holt musis smirit az auto dostanes. Vetsina lidi vi ze ikdyz nebudou spokojeni s nejakymi vecmi tak stejne by kvuli tomu z koupe neseslo, a jinou alternativu nemaji, zadne jine takove auto neexistuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak Tesla S byla v Alze, i na svesení, pokoukání, vyzkoušení. Předpokládám, že bude i model 3. Ale jo, chápu, pro nedočkavé je to už pozdě :-) No nic, zůstanu u starého dobrého způsobu nákupu auta a až tento bude dostupný i u nějakého použitelného EV, tak jej uplatním taky.

Tak ať se co nejdříve dočkáte...

Já si koupim leda tak vojetýho hybrida.

To že si 400 tisíc lidí objednalo auto v kterým nesedělo asi nejvíc vytáčí dinosaury. Ty maj často problém aby dostali klienta na projížďku. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

prečo polcestu?
aj tunajší diskutéri nevydržali a kúpili leaf-ov, ioniq-ov, a budú predávať s nájazdom do 50kkm.
ps - už tak urobili, predávali BEV v záruke.

Nejezdím krátký štreky a potřebuju do toho narvat spousty sportovního vercajku a občas v tom i přespat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to už budeš na půl cestě k ekologické individuální mobilitě, když už tedy nemáš na pořádné EV :-)

No nevím... spalovacích aut se vyrábí a prodává z roka na rok víc a víc. Někdo si polepší, někdo klesně, o zákazníka se bojuje jako o život, ale že by klasický autoprůmysl (spalovací) nějak skomíral, se říct nedá.

To je sice fajn, že maj teď dobrý prodeje, ale budou je mít i za 5, 10 let? A o to jde.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to samozřejmě nevím a ty asi taky ne. Takže se bavme o současné situaci a ta je taková, že prodej spalovacích aut z roka na rok stoupá. Spekulace nechme věštkyním nebo politikům :-)

Tak to já si klidně nějakou tu předpověď dám pokud mám vstupní data. Toho se nebojím. Konec konců pokud chceš investovat na burze tak se nusíš dívat dopředu jinak bys moh bejt hodně nepříjemně překvapenej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak dej předpověď toho, jak se budou prodávat spalovací auta v následujících 5-10 letech, pokud to umíš. Já to neumím, proto ani na burze neinvestuji, bojím se, že bych prodělal kalhoty :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Víš kdy se nejlépe prodávaly kotle 3. třídy? Poslední měsíc před zákazem jejich prodeje. A kdo dnes na ně vzpomene?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na spalováky se chystá zákaz prodeje? Hm...
A od kdy teda bude zakázáno prodávat spalováky? Ale nějaký reálný termín potvrzený zákonem a ne prohlášení politiků - ti toho nakecají, známe to :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

_ttps://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_banning_fossil_fuel_vehicles

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, to jsou ty různá prohlášení a nevím, jestli to vůbec někde mají definované v zákoně a pevně. Nejvíc bych tomu byl ochoten věřit akorát v Norsku. A i kdyby... roky jako 2030 a 2040 jsou hooodně daleko, aby se už teď projevil zvýšený dopyt po spalovacích autech z důvodu, že "zanedlouho" se nebudou prodávat. Ten argument byl zkrátka nesmyslný.

Spalovací auta se zkrátka prodávají z roka na rok víc a víc, protože je lidé chtějí a ne proto, že "za chvíli nebudou" :-)

Znas tu reklamu (?Kofola?) "kdyz ji milujes, neni co resit"?

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik jich za rok 2019 dorazí do Evropy? Odpovím si, 30 tis., tedy do každého státu stovky kusů max do jednoho tisice asi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych si tipnul, že to bude víc než 10% jejich produkce. Předpokládám, že příští rok by mohli zvládnout vyrobit 300-500tis TM3. Na evropu bych viděl tak 20%... tj. 60-100tis. aut jen do EU. Samozřejmě jen můj osobní odhad.

Já bych tipnul klidně dost přes 30 %. Priorita Tesly ještě chvíli bude prodej nejdražších modelů s největší marží a trh USA už bude příští rok dost nasycený pro nějaké větší prodeje AWD a Performance verzí. Skoro 40 % S+X jde do Evropy, nevím, proč by to mělo být s 3 jinak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně jak píšete, USA čeká na TM3 a S a X už v USA v prodejích klesají a Musk TM3 bude tlačit především k nim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jasně :)
Příští rok budou móóóc rádi, když dají aspoň 250tis TM3.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by znamenalo, ze by za cely rok a půl nedokázali zvýšit výrobu ani o kus. 250tis odpovídá průměrně 4800ks /týden. Takže ti se mi moc nezdá. Podle mě se jim v pohodě podaří za tok zvednout výrobu na nim 6-7tis/týdne i když plán je 10.000ks/týden.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na insideev je za letošní rok necelých 100 tis. TM3. Takže ten průměr 5 tis týdně je zatím teorie, nevím jak počítaná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kde jste byl posledních 11 měsíců?! Se podívejte kolik vyrobila Tesla modelů 3 za poslední 3 měsíce. Na začátku roku byla výroba někde na 1000/2000 za týden, takže logicky tento rok už 250 tis nedají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už v dubnu jsem říkal že letos nedají ani 150 tis. teslafun se mi smáli, že to dají jen od července do konce roku. Myslím že příští rok nedají ani těch 250 tis., natož 300-500 tis.

Jenom 4x produkce za 3Q dává 213 tisíc, takže je hodně nepravděpodobné, že by nedali příští rok 300 tisíc a to se vsadím klidně o co chcete (klidně bych dal sázku i na 350).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem pro sázku. Pojďme se sejít příští týden u notáře, každý složíme 100 tisíc, vítěz si odnese v únoru 2020 celkem 200 tis. ok?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jdu do toho taky. Doufám, že se bavíme v eurech.

Ja chci taky penize. Kde se s tebou muzu vsadit? Klidne bych dal mega do tohodle. Tesla vyrobi vic jak 250k kusu TM3 v 2019.

Není v mým možnostech, ale napište na jiri(.)svarc(zav)gmail.com a něco vymyslíme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK, vzhledem k tomu, že to jsou už velké částky, navrhuji směnku s jištěním na dům, nebo bankovní záruku. Tedy Vodrák vsází 1 mil Kč, Chocholoušek 100 tis. EUR a Jiří Švarc 100 tisí. Kč. Sázka je na to, že Tesla vyrobí více jak 350 tis. modelů Tesla 3, souhlasí?
Navrhuji notářku JUDr. Sylva Kotrbová - Adresa: Politických vězňů 1511/5.

Dej vedet, kolik se vas sejde.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

"Myslím že příští rok nedají ani těch 250 tis., natož 300-500 tis" - Z toho je snad jasne ze si stojis za 250k kusy. Ja si stojim za tim ze tech 250k kusus 2019 daji, na to s s tebou ten mega vsadim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych do takové sázky nešel. Ačkoli se jeví jakkoli pravděpodobné, že toho mohou dosáhnout, tak je ve hře velké množství faktorů, které to ovlivnují a to nejen přírodní, ale i ekonomické, sociální apod. Za poslední kvartál vyrobili 56 tis. aut, tj. 4666 kusú týdně. Potřebují dosáhnout tedy 5200 kusů týdně, což se zdá velmi pravděpodobně dosažitelné, ale přihodit se může cokoli a kromě Muska nikdo neví, jaké má omezení současná výrobní továrna.

Co se týká dodávek do Evropy, Musk musí ty dodávky rozdělit mezi Americký kontinent, Čínu a Evropu, tedy např. 50% + 25% + 25%, tedy na Evropu může připadnout nějakých 50 tis. aut při výrobě 250 tis. TM3 ročně, záleží na preferencích Muska, může dát větší přednost Číně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejvetsi prekvapenim bude, jak se vyporadali s tim rychlym nabijenim pro Evropu, protoze o CCS combo konektoru zatim nikde ani zminka, tak uvidime... Snad tam nedaji opet nutnost pouzivat "Chademo! s redukci jako u X a S modelu. Cetl jsem, jak jsou licencni poplatky vysoke za pouzivani techto konektoru. Vzhledem k tomu, ze je TESLA v alianci na CCS combo standard, tak by snad davalo smysl to pouzit konecne. Jedu v utery do Vidne, tak to zkusim zjisti presne.

Obrázek uživatele kayaker

bude to mít ccs combo, už potvrzeno viz:
https://electrek.co/2018/11/14/tesla-model-3-ccs-2-plug-europe-adapter-model-s-model-x/

Len skoda, ze neprisposobili type2 cast CCS v TM3 pre nabijanie na SC. Potom by ani nemuseli pridavat CCS kable na stojany SC.
Ale to by som uz asi chcel prilis vela. S CCS je TM3 v poriadku a pojde v EU ako teple rozky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NO PECKA!!!
Lepsi to byt nemuze, jeste aby to z Mennekesu nabijelo vice nez 11 kW/h.
Dekuji moc za zpravu

Meet Model 3 in Vienna
Tesla Wien
Wallnerstrasse 3
Wien, Austria
1010
Get directions
November 19
Mo - Fr 10:00 - 19:00 | Sat 10:00 - 18:00

Starting November 19th, Model 3 will be on display at Tesla Vienna.

Visit us to be among the first to sit inside Model 3 and experience the expansive glass roof, premium interior and 15-inch touchscreen display.

Reservation holders will get priority access.

Please note that test drives with Model 3 will not be available.

To už bude evropskej model?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Podle popisu akce bych cekal americky model prevazeny na plataku.

EDIT: uz to ju dole napsal, ze nejspis jo.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

nikde som nemasiel info, ci tie vystavovane budu EU modely.
To sa dozvieme, ked sa objavi prva jasna fotka ich nabijacieho konektora - vsetci na to cakame.

Ok. Díky za info. Doufám, že z nich zkusíte vypáčit i evropské ceny i termíny kdy nás a vás hodlají poctít lokálníma servisama, prodejnama či dalšíma novinkama, jako je více SC, plánované počty dodávek, variant apod.? ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Z viacerých showroomov v Európe dostávame rovnaké správy – všade je vystavený americký Model 3.

Aha, tak v tom už jsem seděl.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky, přidali jsme do článku!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol