Tesla Model 3: inženýři německých automobilek jsou z auta nadšeni

Na konci ledna si nejmenovaná evropská automobilka přivezla do Evropy první kusy elektromobilu Tesla Model 3. Süddeutsche Zeitung hlásí, že její inženýři jsou z auta nadšeni.

Minimalistický interiér je podle řady spekulací přípravou na plně robotické řízení a systém sdílení Tesla Network.
foto: Tesla

Poté, co byl elektromobil Tesla Model 3 dopraven do Německa, probíhaly nejprve jízdní zkoušky. Pak nastoupili inženýři, kteří měli za úkol rozebrat vůz do posledního šroubku.

Podle článku Süddeutsche Zeitung byli inženýři nadšeni, zejména výkonovou elektronikou. Ta je podle nich u kompaktní, rozšiřitelná, plně integrovaná, snadno přístupná, ale zároveň dobře chráněná. A nestojí majlant.

Experti si pochvalovali také design elektromobilu. Někteří údajně šli až tak daleko, že o interiéru Modelu 3 prohlásili, že Tesla „dotáhla minimalistický design interiéru k dokonalosti“. Minimalismus se ale táhne jako červená nit celým Modelem 3.

65 Comments on “Tesla Model 3: inženýři německých automobilek jsou z auta nadšeni”

    1. Vidíte a minimálně půl milionu lidí si nemyslí, že je
      Vidíte a minimálně půl milionu lidí si nemyslí, že je TM3 drahá. Podle mě, kdyby Musk tušil, že bude tolik objednávek, tak dá základní cenu klidně 50 tisíc dolarů.
      A problém s výrobou? Už teď je nejprodávanějším elektromobilem v USA a každým dnem se výrobní kapacity zvyšují. Dobře, má půl roku zpoždění kvůli složitým strojům na automatizaci výroby, ale ostatní mají zpoždění 5 let a více.

      1. Je to lidumil ten Elon, jinak by na tom fakt mohl vytřískat
        Je to lidumil ten Elon, jinak by na tom fakt mohl vytřískat majlant a klidně prvních pár tisíc aut dražit. Vyvolávačka stávající cena nejdražší verze, limitovaná edice a už by to jelo.
        problém s výrobou musí mít. Pořád to jsou začátečníci a díky poptávce dávají mezi lidi auta, která by u dinosaurů maximálně tak stála v autosalonu. Nebo se použila pro vnitřní potřebu. Prostě první várka.

  1. presne takhle pisou o tesle nekriticti nadsenci. staci se
    presne takhle pisou o tesle nekriticti nadsenci. staci se podivat na clanky kerehokoliv jineho media, ktere nema za cil sirit elektromobilitu ohnem i mecem a zjistime, ze je tesla kvalitou zpracovani nekde na urovni kie z 90tych let, ze display, ktery vypada cool je naprosta hovadina na mile vzdalena dobre ergonomii. bohuzel to zacnou budou vsichni nasledovat, protoze krome toho, ze je to cool to asi dost zlevnuje vyrobni naklady. o dodacich lhutach „inzenyri nemeckych automobilek“ taky taktne mlci. taktne mlci i o tom, ze to presahuje ramec „muskova snilkovstvi, pripadne chronickeho nedodrzovani terminu“. jedna se o vyslovene lzi, pripadne naproste manipulativni pr techniky. a ze je auto pripraveno na plnou autonomii, jak se snazi nenapadne podsunout nazev obrazku v clanku o tom si muzeme nechat jenom zdat. kdejaka paprdovska audina a mercedes v tyhle cenove relaci je na tom se samorizenim lepe nez tesla. dokonce je podle porovnani firem venujicim se vyvoji samorizeni na tom nejhure ze vsech. takze jedine, co tesla umi opravdu dokonale je PR. nejnovejsi vystreleni vozu do vesmiru tomu nasadilo korunu. asi tolik k tomu nadseni inzenyru nemeckych automobilek

          1. to je klidne mozne. je to dokonce pravdepodobne, protoze bude
            to je klidne mozne. je to dokonce pravdepodobne, protoze bude potreba vsechny presvedcit, ze vyroba zacala. v tom pripade ale jednak nebude mozne plnit jine objednavky. takze jenom presune nesplnene sliby jinam. a jednak ani tuhle vec nebude mozne plnit poradne. nesplnene sliby rozhodne nejsou dobra vizitka.

            1. Nevím, jestli jsme to už tady neprobírali, že oblíbená
              Nevím, jestli jsme to už tady neprobírali, že oblíbená je přes 200 km vzdálená lyžovačka jedním směrem. Kde jsme po cestě ukazovali rychlonabíjení atp.. Ovšem samozřejmě to chce něco typu Ioniq nebo eGolf či Leaf se silnějšími baterkami. Když na Tesličku holt nejsou momentálně kulaťáky.

              1. Toz tak ale porad jsou to auta za mega, co maji kopec omezeni
                Toz tak ale porad jsou to auta za mega, co maji kopec omezeni oproti moji stavajici C4, co stala nova 300 … a na dovcu s nimi stejne nezajedu, takze bych si minimalne 2x do roka musel shanet spalovak na pujceni, cesto na slovensko by byly hodne prodlouzene a prodrazene ……. no pro bezneho uzivatele je za me na EV jeste par let cas – nabijeci infrastruktura mezinarodne nepouzitelna, pomer cena/vykon zatim zalostny, Tesla (ktera, jak jsem si v praxi overoval pri posledni dovolene by sla pouzit, bez dramatickych prutahu po ceste) zatim jen v kategorii, kde si auta kupuje „hornich 10 tisic“

                1. Ve Vašem případě si holt budete muset počkat. Nové
                  Ve Vašem případě si holt budete muset počkat. Nové zboží vždycky musí zaplatit nadšenci, pak se dostane na všechny. Musel by jste sáhnout pro půl milionu a výš, předváděčky se silnějšími bateriemi nebo třeba propíraný Hyundai Ionoq. Viz https://www.youtube.com/channel/UCh0c6Si46UTohu7JXIkdh4A nebo http://ev-sales.blogspot.cz/2017/07/road-trip-kiev-odessa-zatoka-in-ukraine.html nebo http://ev-sales.blogspot.cz/2017/07/road-trip-kiev-odessa-zatoka-in-ukraine_6.html a další na webech.
                  Pokud by jste si platil čip ČEZu tak ty cesty nejsou vůbec předražené, právě naopak. Nejsou předražené ani pokud jedete po soukromých rychlonabíječkách. Pořád Vás to auto ročně vyjde na řádově méně, než spalovák. Prostě 20 tis. km se spotřebou po městě kolem 7 je při benzínu/naftě za 30 pořád 42.000,- Kč a už jste nucen měnit i olej a filtry, u nového auta ve značkovém servisu a +- za 7 tisíc. Když vezmu dražší povinné ručení, tak Vás stála C4 50 za rok, elektrika by stále kolem 10 i s tím čipem. Bez čipu pár tisíc. Domácí nabíjení nepočítám, díky noční sazbě pro celý domek platíme stejně nebo méně, než když jsme elektrické auto neměli.
                  Ale je to vkusu každého soudruha, pro co se rozhodne.

                2. Ja vim, ze pro me je EV zatim nepouzitelne a pocitam s koupi
                  Ja vim, ze pro me je EV zatim nepouzitelne a pocitam s koupi nejdriv tak 2020, 2021, kdy verim ze pujde koupit pro me pouzitelne EV za pro me pouzitelne penize, ale prispevek, na ktery jsem puvodne reagoval se snazil tvrdit, ze nema nic jineho nez EV dneska smysl kupovat, s cimz teda rozhodne nesouhlasim…

                3. A proč na dovolenou půjčovat spalovak? Po kolika km
                  A proč na dovolenou půjčovat spalovak? Po kolika km zastavujete na pulhodinovou pauzu? Já tak po dvou hodinách jízdy a s manželkou a dítětem tak po hodině a půl. Tzn dojezd 150km stačí bohatě. A vyšší pořizovací cena? Když si to spočítate tak to zas tak hrozné není. Ev jezdí za 0,5 Kč na km a spalovak jezdí nejméně za 1,5 Kč tak když si řeknu že s jedním autem na jedu 300tis. Musím to od vstupní ceny odečíst a hle. Místo soctavky za 500 můžu mít leafa za 800.

    1. Vzit podvozek Passata a strcit do nej dve pohonne jednotky z
      Vzit podvozek Passata a strcit do nej dve pohonne jednotky z eGolfa by asi takovy technicky problem nebyl. Ale kdo by to koupil (zaplatil za to realnou cenu), kdyz je to od fuuj znacky.

      EDIT: VW uz si v luxusnim segmentu hubu nabil (Faethon), takze se neni cemu divit, ze se do toho mgmt moc nezene.

      1. Ty se svejma mindrákama určitě ne. 🙂
        VW vůbec nemá

        Ty se svejma mindrákama určitě ne. 🙂
        VW vůbec nemá problém vyrábět vysoce dotovaná extraluxusní auta Bugatti stejně jako nemělo problém vyrobit malosérii extrémně nepraktických úsporných motokár XL 1 po kterej se jen zaprášilo i když stali astronomických 110 000 € :)))

    2. Přesně tak, inženýr musí bejt za každej vymyšlenej
      Přesně tak, inženýr musí bejt za každej vymyšlenej zlepšovát exemplárně potrestán, to už vědeli i komouši. To by tak hrálo dát lidem hned to nejlepší. Pokrok ve stylu dva kroky vpřed jeden vzad je základní mantrou úspěšného pomalého rozvoje :))))

  2. Inženýři jsou hlavně nadšený z minimalistických
    Inženýři jsou hlavně nadšený z minimalistických konstrukčních řešení

    „But they see the minimalist spreading to the powertrain:
    This minimalism runs through the entire vehicle. There is initially only one engine, only one forward and reverse gear, only one driven pair of wheels, only one cooling circuit for the entire system.”

      1. Tomu moc nevěřím, možná jen výmluva. Kolik skutečně
        Tomu moc nevěřím, možná jen výmluva. Kolik skutečně ušetří, 100 dolarů? Ani tomu nevěřím, sklo musí být mnohem dražší, ale je i lehčí.
        1) každopádně s obyč střechou by se tam normální člověk nevešel
        2) „minimalistický design“ je jen pro hloupé opičky, co rádi adrenalinovou jízdu s ovládáním patlala LCD za jízdy, kde se člověk musí řádně soustředit na displej, aby něco udělal, naprostá kokotina, něco jako hloupý iPhone, který je pro opičky také vhodný, i když Tesla má alespň kvalitní součástky
        3) je vidět, že Tesla moc nerozumí zákazníkům (úložné prostory v autě, HW tlačítka, pohodlí apod.), zatím jen těží z toho, že skutečná EV konkurence doslova neexistuje, tak se můžou soustředit jen na baterii a el. motor. Existují jen parodie bez „benzínek“ a se směšným dojezdem, to nejsou auta, ale vozítka pro bohaté fanoušky EV, co rádi vyhazují peníze oknem, nic reálného.

          1. A nebylo by lepsi napred mit ten novy zpusob ovladani odladeny
            A nebylo by lepsi napred mit ten novy zpusob ovladani odladeny a spolehlivy a pak teprve zacit odebirat ovladaci prvky pro ten stavajici (alespon u veci, ktere je treba ovladat za jizdy – sterace, tempomat,…)? Ale to by asi nebylo dost vizionarske.

                1. Muzes se do meho tymu pridat. Mam tu ruzne osobnosti, ale
                  Muzes se do meho tymu pridat. Mam tu ruzne osobnosti, ale takovyhle uzlicek nervu, frustrace a nenavisti ne… Ale to bys musel umet neco vic nez anonymne slintat na diskuznich forech.

                2. Hezky ses popsal. Podle sebe soudím tebe.
                  Hlavně nekandiduj

                  Hezky ses popsal. Podle sebe soudím tebe.
                  Hlavně nekandiduj na prezidenta jeden Trump a jedna vožralá jitrnice stačej až až 😀

                3. Lepší nic neumět než za sebou vláčet tatrovku mindráků.
                  Lepší nic neumět než za sebou vláčet tatrovku mindráků.

          2. Tak jen doufám, že hlasové ovládání bude podporovat i
            Tak jen doufám, že hlasové ovládání bude podporovat i češtinu, až se k nám Tesla oficiálně dostane.

            Mám takový pocit, že už u Modelu S/X dávno funguje hlasové ovládání, může mi, prosím, někdo říct, co všechno se dá pomocí toho ovládat? Jak to zvládá cizí názvy (např. najít a spustit nějakou českou písničku?

            P.S. byl už tedy konečně updatovaný prohlížeč v Teslách?

          3. další naprostá hloupost…
            1) kam jsme vůbec došli v

            další naprostá hloupost…

            1) kam jsme vůbec došli v hlasovém ovládání? Ani v ENG nic řádně nefgunuje, natož v jiných jazycích! Navíc to skoro nikdo nepoužívá.

            2) LIDI NECHTĚJÍ NIC OVLÁDAT HLASEM, LIDI CHTĚJÍ TLAČÍTKA! Kolik lidí na veřejnosti či v autě chce ovládat auto hlasem?? Já tedy nechci říkat každou chvíli „zvyš teplotu o půl stupně“. Nedej bože, aby nějaký ten pasažér v autě chtěl vůbec spát 😉

            Jestli je to pravda, Tesla opravdu zákazníkům nerozumí. Opět důkaz, že Tesla je jen začínající firma.

            1. nebudem sa hádať či Tesla zákazníkom rozumie, alebo nie,
              nebudem sa hádať či Tesla zákazníkom rozumie, alebo nie, ale…
              si is istý, že ĽUDIA nechcú nič ovládať hlasom, a chcú tlačítka?
              vychádzaš z nejakého reálneho prieskumu trhu?
              alebo to berieš len podľa toho, ako to vnímaš ty a pár ľudí v tvojom okolí?

              to nie je konfrontačná otázka, fakt ma to zaujíma.

              tiež netuším, či si podobný prieskum robila Tesla, ale dá sa predpokladať, že podľa volačoho tie autá dizajnujú.
              jednak vychádzajú z nejakej svojej vízie, a jednak isto aj z nazhromaždenej user experience.
              predsa len ich aut už jazdí 300.000, tak nejaké feedbacky už asi dostali

          4. Mozna jsem stary paprda, ale popravde me celkem desi, ze bych
            Mozna jsem stary paprda, ale popravde me celkem desi, ze bych nekam prijel a pujcovna mela k dispozici jen auto s hlasovym ovladanim v jazyce, ktery neovladam (ze clovek dostane jine auto nez cekal je relativne caste).

            Protoze naucit se tabulku s vyrazy jako (i kdyz se budeme drzet Evropy, zadna exotika) „encender los limpiaparabrisas“ (spanelstina) nebo „allume les essuie-glaces“ nebude uplne trivka.

            Pro radu (hlavne starsich) lidi bude ostatne nestravitelna i anglictina nebo nemcina (a na to, ze vsechny automobilky implementuji vsechny jazyky vsech pidistatu myslim muzeme zapomenout).

          5. To doufam, ze ne hlavne jako primarne.
            Co kdyz budu

            To doufam, ze ne hlavne jako primarne.
            Co kdyz budu telefonovat a potrebuju setrit sklo, zapnout tempomat pred obci, pustit ofuk skla ponevac se zacalo mlzit sklo, ztlumit dalkova svetla.
            Dnes toto vsechno udelam v aute do jedne sekundy i pritom telefonovani.

        1. Nevim kolik jste najel s nejakou Teslou kilometru, ale me teda
          Nevim kolik jste najel s nejakou Teslou kilometru, ale me teda tukani do tabletu za jizdy bez velkeho soustredeni nedela problem. Vse je o zvyku. Na tri packy vlevo (blinkry se steraci, tempomat s autopilotem a stelovani polohy volantu) jsem si musel take zvykat, a protoze treba autopilota/tempomat moc casto nepouzivam tak jsem treba v sobotu pri snaze nastavit v tunelu tempomat na 80km/h take dost zmatkoval. Namisto pohybu dolu jsem pritahl k sobe takze se mi nastavilo jeste pred tunelem 130km/h a zacalo to zrychlovat, nasledny pohyb dolu uz jen snizil o kilometr, nez jsem si uvedomil, ze ho musim uplne vypnout, zpomalit zpet na 80km/h a znovu spravne zapnout, take mi to stalo dost pozornosti…
          Jak rikam vse je zvyku. To, ze jsme si zvykli na packy a cudliky nemusi nutne znamenat, ze neexistuje lepsi zpusob ovladani hodny 21 stoleti. Kdo nic noveho nezkousi nic nezkazi. Kdyby takhle premysleli v Tesle nejspis by vyrabeli maximalne hybridy…

          1. Přesně tak, je to všechno o zvyku.
            Vezměte vašim dětem

            Přesně tak, je to všechno o zvyku.
            Vezměte vašim dětem tablety a telefony a zkuste si zahrát jejich hry. Já sám za sebe můžu říct, že to nedám – protože na to nemám – ani chuť, ani čas, ani energii, prostě se mi nechce. A taky abych se případně neztrapnil. 😉 Ale je vidět, že to jde a kdo chce, ten to zvládne. To jen my dříve narození páprdové můžeme a budeme nadávat… ale pokrok stejně nezastavíme. Fandím Tesle a jednomu z těch šílenců, který se snaží posunout svět vpřed. I kdyby to mělo být za tu cenu, že se coby starý pes budu muset naučit nějakým těm novým kouskům. 🙂

            1. Tím jsem, ale nechtěl říct, že zrovna tenhle způsob je
              Tím jsem, ale nechtěl říct, že zrovna tenhle způsob je lepší než páčky a tlačítka.
              Jen jsem se snažil říct, že mě osobně to problém nedělá. Věci co používám často jako nastavení výšky podvozku, výkonu, nebo otevírání garáže nahmátnu již téměř po slepu aniž by to odvádělo mou pozornost od řízení.
              A pak také, že považuji za správné alespoň se o něco nového snažit a ne jen tupě kopírovat to co všichni ostatní, protože jinak mi hrozí, že si můj produkt nikdo nekoupí neb jsou lidé jak známo líní.

        2. Bez toho hloupeho iPhonu bys jeste ted mackal cudlinky na sve
          Bez toho hloupeho iPhonu bys jeste ted mackal cudlinky na sve nokii 3310. Zrovna tak to bude s tablety v autech, vsichni pujdou cestou jakou jde Tesla. Nove Volva uz maji taky jen tablet a tlacika defakto zadne. Jak se autonomni funkce aut zlepsuji tak neni problem chvili presunout pozornost jinam. Doby kdy si jednou rukou ridil, druhou kvrdlal 5ti pákou, nohama behal po 10ti pedálech a pusou otacel volume u rádia, protoze sis nemohl dovolit ani na 0.1s spustit zrak z vozovky jinak by to ta tvoje dummy popelnice okamzite naprala do nejblizsiho stromu, jsou pryc. Smir se stim troubo.

    1. Presklená strecha urcite nie je dôvod prečo neurobili
      Presklená strecha urcite nie je dôvod prečo neurobili liftback. V S-ke je tiež a dokonca je to lacnejšie ako so strešným oknom.
      Kombi v emerike nikto nechce.
      Mozeme byt radi za to, že vôbec niekto vyrába použitelné elektroautá a rozumnej časti národa ukázal, že dôvod prečo sa nevyrábajú nie je preto, že by to nešlo (ako doteraz svorne dokazovali všetky staré automobilky) ale preto, že to niekto jednoducho nechce robiť a na tých, čo by si to kúpili jednoducho z vysoka se…

Napsat komentář