Tesla Model 3: další nové podrobnosti

Uběhly tři dny od představení elektromobilu Model 3. Dnes už můžeme s jistotou tvrdit, že jde o jeden z největších úspěchů automobilového průmyslu za hodně dlouhou dobu.

Matná černá barva elektromobilu Tesla Model 3 se měla na premiéře velký úspěch a díky tomu se podle Elon Muska, šéfa Tesla Motors, dostane nejspíš i do výroby.
foto: Tesla

Elon Musk potvrdil na svém Twitteru před 14 hodinami celkem 276 000 rezervací na Model 3. A kromě toho upřesnil/přidal spoustu zajímavých informací, které ovšem přicházejí i z dalších zdrojů.

  • Aerodynamický koeficient má být 0,21.
  • Základní verze bude s pohonem zadních kol, za příplatek nižší než $5000 bude s pohonem všech čtyř kol. Produkční verze AWD bude mnohem rychlejší než ukázkové prototypy představené nedávno v Los Angeles.
  • Příplatková výbava: umělá kůže, tažné zařízení, matná černá barva.
  • Tři varianty střechy – sklo, výsuvné sklo, plech.
  • Dodávky elektromobilu Tesla Model 3 začnou na západní pobřeží v Kalifornii, co nejblíže továrně Tesla ve Fremontu. To proto, aby bylo možné co nejrychleji řešit případné problémy které se u prvních vozů objeví. Prioritu tedy zjevně dostanou zejména objednávky samotných zaměstnanců Tesla Motors.
  • Hardware pro Tesla Autopilot jako standardní vybavení, ale samořídící funkce Autopilot teprve za příplatek.
  • Minimalistický interiér a absence přístrojového panelu podle Muska „bude dávat smysl později“ – takže je jasné, že 2. představení Modelu 3 přinese nějaký typ HUD nebo něco podobného. Elon Musk také dodal, že ve finále se v Tesla Model 3 „budete cítit jako v hvězdné lodi“. Mimo jiné i díky volantu – ten který byl v testovacích prototypech v Los Angeles rozhodně nebyl finální verze.
  • I přes malý otvor pro zadní kufr Musk tvrdí, že tam nacpete i jízdní kolo. Také díky tomu, že zadní sedadla půjdou sklopit zcela naplocho, takže se v Modelu 3 celkem snadno i vyspíte.
  • Řidič bude vždy informován zda je na cílové nabíjecí stanici Supercharger volné místo.
  • Na zadní sedadlo se vejdou až tři dětské sedačky.
  • Musk také potvrdil, že především přední rošt auta ještě projde mnoha změnami.
  • Elon Musk potvrdil, že udělají vše pro dostatečné navýšení výroby elektromobilu Tesla Model 3 tak, aby na federální dotaci $7500 dosáhlo co možná nejvíce amerických zákazníků. Federální dotace je totiž omezena na 200 000 kusů každého typu elektromobilu dané automobilky.
  • Elon Musk znovu potvrdil, že Tesla bude muset v Evropě postavit plnohodnotnou továrnu – nejspíš po uvedení Modelu 3, ale dřív, než Fremont dosáhné plné výrobní kapacity 500 000 aut za rok.
electrek.co

58 Comments on “Tesla Model 3: další nové podrobnosti”

  1. ◾Příplatková výbava:
    ◾Příplatková výbava: tažné zařízení…

    To konečně možná přesvědčí mého kámoše, pro kterého auto bez koule „nemá koule“. 🙂

    ◾Řidič bude vždy informován zda je na cílové nabíjecí stanici Supercharger volné místo.

    To bude super. Kolikrát jedu k nějaké nabíječce a je to jako sázka do loterie – bude volno, nebude… Když nebude, kolik tam bude EV, jak dlouho tam budou…

    ◾Elon Musk znovu potvrdil, že Tesla bude muset v Evropě postavit plnohodnotnou továrnu.

    Už aby to bylo!!!
    A klidně ať si ji Tesla postaví třeba na Slovensku, jak tu někdo v diskuzi zmiňoval.
    Je mi smutno, když vidím, jak náš premiér je zrovna na výletě v Los Angeles a místo aby navštívil Teslu, tak leze s prosíkem za filmaři z „holýho údu“, že prý je u nás levná pracovní síla, aby k nám přijeli natáčet. Tragédie. 🙁

  2. Mě asi nejvíc udivuje ten
    Mě asi nejvíc udivuje ten aerodynamický koeficient Cd=0,21 – i přesto je to hezké auto (srovnejte s EV-1). Model S má 0,24. Co dělají ostatní automobilky jinak? Mě přijde, že Tesla klade mnohem větší důraz na aerodynamiku. Pro srovnání Nissan Leaf má prý Cd=0,28 (i když nezávisle naměřeno bylo 0,32). Chevy Bolt také nebude nijak excelovat..

    1. trosku sa bojim ze tesla 3
      trosku sa bojim ze tesla 3 bude mat mensiu kapacitu baterky ako Bolt. Odhadom 50kWh. Vdaka odporu 0.21 to sice bude stacit na dojazd 344km ale bude to citlivejsie na externe vstupy. Napr. na vykurenie spotrebujes rovnako kWh a tak pri mensej baterke tibto viac ubere z dojazdu ako pri vacsej atd.
      Som velky fanusik resly 3, aj som si jednu rezervovsl, len si tak nahlas premyslam o moznych rizikach nizkeho odporu vzduchu.

      1. nevim jak merici cyklus EPA,
        nevim jak merici cyklus EPA, ale NEDC probiha pri male rychlosti, takze tam se odpor vzduchu zas tolik neuplatni. Pokud to EPA testuje podobne, tak bych to videl prave naopak, tedy v realu to jeste pomuze (napr. proti celnimu vetru).

        Ale jinak souhlas, nedivil bych se kdyby Model 3 mel 55kWh zaklad. 50 uz je malo a ideal bych videl tak 60.

      2. ok – celkem souhlasím.
        ok – celkem souhlasím. N9zkého aerodynamického odporu ani vytápění a zvýšené spotřeby bych se nebál. Největší vliv snížení zimního dojezdu nemá spotřeba samotného topení (příkon přímotopu cca 1-2kW, tepelné čerpadlo cca 0,5kW), ale prochladnutí nebo hůř promrznutí bateriových článků. Třeba to bude mít i nějaký bateriový teplotní management – tak uvidíme.

      3. je zajimave ze lide motajici
        je zajimave ze lide motajici se okolo EV naproto ignoruji kuprikladu vyhrivani auta pomoci Webasto, auto za rekneme 800+ tisic a temer nikdo z nich na zimni mesice neuvazuje o smesne investici 25-30 tisic a spotrebe pul litru benzinu nebo E85 na 1 hodinu provozu

        moje prvni EV poputuje okamzite do servisu Webasto na montaz prave nezavisleho topeni, radsi budu mit v zime krasne vyhrate auto jeste predtim nez do nej nasednu a za zimu spotrebuju treba 3-5 litru benzinu, nez abych „mrznul“ a musel sledovat nejaky klesajici km kvuli topeni

        mel jsem nezavisle topeni doted a budu ho mit i v EV 🙂

        1. No protoze kdy mate tesla
          No protoze kdy mate tesla treba tesla model S tak to topeni nic moc nezere v konecnem dusledku, vemte si jake teplo vam udela doma 1kW fukar – v malem prostoru jako je auto vice nez dostatecne… A kdyz ma Tesla 90kWh baterku tak na dlouho kizdu po dalnici, je to stejne nanejvys na 3 hodiny probozu (a to vam topeni sezere 3kWh, tzn nejake 3,3% – tedy zanedbatelne). Proci si kvuli tomu „prznit“ EV benzinovym topenim?

          1. treba proto ze nemusim
            treba proto ze nemusim skrabat auto, ze v aute mam teplo jeste nez do nej nastoupim? proste si na telefonu zapnu topeni 5-10 minut pred tim nez nekam jedu a prijdu do vyhrateho auta pripraveneho na pohodlne cestovani

            a ted si predstavte ze skejsnete na 5-6 hodin v zacpe na dalnici a venku je -15 (a ze jsme to letos zazili va jihu Nemecka)

            primer k fukaru doma je krapet mimo, zaprve je domacnost/dum mnohem lepe izolovana nez jakekoliv auto a teplo se tam udrzi mnohem dele a zadalsi 1kW fukar? koukam na fukar ktery jsem si kdysi porizoval do jednoho pronajateho mezonetu, a ma na sobe napsano 2200W, pritom mistnost 3×5 metru mu trvala vyhrat cca 2 hodky z nejakych 15 na 22 stupnu v dobe kdy v ulici opravovali neco na plynu a tedy nam nefungovalo topeni nekolik dni

            pokud mate moznost tak si nekdy ten 1kW fukar vyzkousejte v tom aute, az bude zima, tak si natahnete prodluzku a s tim 1kW fukarem si ohrejte auto a pak zkousejte jak bude treba ho zase zapinat, a to budete stat, tedy zadne ztraty diky proudeni vzduchu jedouciho auta

            mel jsem Webasto u benzinaku V6 a rozhodne to nebylo o tom ze by to auto nemelo samo osobe dostatecne topeni, nezavisle topeni je vyhodne prave v tom ze je nezavisle 🙂

            1. No tak jsem koukal na to
              No tak jsem koukal na to webasto a to ma vykon 4/2 kW (volitelne) – prepodkladam, ze temi 4kW to vyhreje to auto v mrazu za 10 minut jak se propaguje, tim padem nevidim duvod aby to pak pri 1kW nebylo schopne udrzet pouztelnou teplotu uvnitr auta.
              Jasne je to nejaky komfortni prvek navic, ale ne kazdy musi mit vsehcno. Navic – uviznuti na nemecke dalnici ve vanici? Kolik ceskych majitelu tesly 3 v CR bude jezdit v zime po nemeckych dalnicich? (to by byl mnohem vetsi masochismus ta dalkova cesta teslou 3 a cimkoli slabsim, nez pripadny hypoteticky pripad kosy v aute (jinak 6 hodin stani v zacpe, je spotreba pri topeni na 2kW, coz to vyhreje urcite, porad 12kWh z 90kWh baterky…

              1. o vanici jsem nic nepsal,
                o vanici jsem nic nepsal, proste jen mrazy a hromadna nehoda a k nejblizsimu sjezdu 2km plne aut co nikam nemuzou

                ono se neda uviznout na dalnici v CR, hmmm, safris a ze se to na D1 deje celkem pravidelne kazdou zimu, proc maji nekteri potrebu hned vse vztahovat na CR? ale jasny protiargumenty je treba hledat vsude

                model 3 bude mit 90kWh baterku? ja ze tohle vlakno je o modelu 3, ne o modelu S, necht si kazdy majitel auta zvazi co je pro nej dulezite

        2. Ve dvou předchozích autech
          Ve dvou předchozích autech jsem měl webasto. Do spalováku dobrá věc, občas to při náběhu ráno budilo sousedy, ale vždy jsem si to pochvaloval. Ani s několika promile v krvi by mě však nenapadlo dát do čistě elektrického auta nádrž s hořlavinou a něco z čeho se bude čmoudit. Vím že každý nemá garáž, ale předtopit si auto můžu v době, kdy je na kabelu, tedy spotřeba z baterie=0. Navíc v garáži bufík ani pustit nemůžu. I auto stojící venku lze předtopit, pokud člověk obětuje nějakou tu kWh. Navíc to elektrické topení stačí zapnout na 5 minut a námraza je dole. Kdežto 6kW webasto za 45.000 mi auto roztápělo 30 minut. Spíše by mi dávalo smysl za tyto peníze mít o pár kW větší baterku.

          1. on kazdy majitel Ev ma garaz
            on kazdy majitel Ev ma garaz nebo parkuje u kabelu? no tak to jsem asi vyjimka, k nejblizsi nabijecce to mam asi 500 metru a rozhodne na ni nebudu auto nechavat neustale a blokovat ji ostatnim

            pokud je me znamo Webasto pro EV opravdu nestoji 45 tisic a urcite nema 6kW, co jsem tak koukal cena je 22 tisic a ma od 0.5 do 4kW

            jo vetsi baterka by byla super, ale kolik Ev tuhle moznost ma ze si u vyrobce reknete ze byste chteli o 5-10kWh vetsi baterku? nezavisle topeni je lehke a relativne levne nato co dokaze ohledne komfortu cestovani, ale jako pokud ma nekdo potrebu v zime jezdit v kulichu (timto zdravim pana ve stribrne Tesle S ktereho jsme predjizdeli asi pred 2 mesici na D1 a jel odhadem rychlosti tak 100km/h v kulichu a nunde s koziskem)

            1. Ja jen napsal svůj
              Ja jen napsal svůj názor.
              Já taky rok parkoval EV venku a přes to jsem predtapel. 6kW webasto jsem tam měl proto, že původní 4kW než se roztopilo tak to trvalo 45 minut (měl jsem 2,2l motor). Při ne moc dlouhe ceste do práce se mi nestacila dobit baterka a kazdou chvili jsem ji musel nabijet (sranda u spalovaku, co?) V te souvislosti me napada, vite, ze pokud vam nezavisle topeni vybije 12V baterku, tak auto ani neaktivujete. Tj. nespusti se ani DC-DC menic a musite ji nabit externi nabijeckou.. Stalo se mi to, kdyz jsem si na podvalu vezl první EV a nechal jsem pustene parkovacky, protože mi na privesu nesvitila jedna koncovka. V nissanu mi povidali, ze s bufikem experimentovali, ale nepovedlo se jim to zaclenit do okruhu, zpusobem aby se za to nemuseli stydet. Ono totiž nestaci tam jen bouchnout nekam vyvod pod nohy. Každý kdo jezdi delší dobu s EV mi potvrdi, ze není problém s tim zahrat člověka, s vytapenou sedačkou a volantem mu nic nechybi, ale topeni je potřeba poustet hlavne aby se odmlzilo sklo a bylo videt ven

        3. To je mi zajímavá
          To je mi zajímavá diskuze…
          Místo toho topení si tam dejte raději elektrocentrálu a dojedete dál a budete mít unikátní hybrid!!!

          Myslím, že mohu za všechny nás majitele EV sdělit to, že v EV toto není třeba řešit. Jezdím Leafem parkujícím jen venku a kožich ani kulicha mi netřeba; rozdíl zimní a nezimní období je minimální a čím delší jízda, rozdíl je menší. Proč? Protože i EV produkuje teplo, má chladič jako spalováci a to teplo se pro cestující hodí, prostě „rekuperace“.

          Elektronům Zdar!

        4. To je vyloženě
          To je vyloženě individuální.
          Mám známého, který tvrdí, že když už dá za EV plusmínus milion, tak v něm nebude mrznout. Proto si koupil BMW i3 s REXem. Další známý si do Leafa nechal namontovat Webasto a je spokojený. Já jsem před 3 týdny absolvoval cestu Leafem do Pardubic, na Vysočině bylo kolem -4st.C, kvůli dojezdu jsem si auto před vyjetím předehřál ze zásuvky, během cesty jsem občas vytápěl jen volant, sedadlo řidiče, studený ofuk čelního skla a asi 3x teplo na čelní sklo… prostě cesta jak pro Eskymáka. Ovšem za 2 roky jsem takovou cestu jel jen jednu. Kvůli tomu mi Webasto nestojí za to. Osobně to považuji za prznění EV, ale jak je komu libo.
          Prostě jak se říká „proti gustu žádný dišputát“.

    2. Tak u spalovaku jde o
      Tak u spalovaku jde o konstrukcni nutnost (sani a chlazeni – jen zakrytovanim spalovaku o kus zlepsite odpor… jinak i golf v eco verzi ma cd 0,27 coz neni tak daleko od modelu S treba, prius prime ma 0,24.
      Zkratka udelat EV s dobrou aerodznamikou jde lepe nez spalovak, navic u EV je vetsi nutnost kvuli dojezdu, tak se tesla snazi..

        1. Rakev je vhodna jen na
          Rakev je vhodna jen na naklad urciteho tvaru (typu lyze, golfove hole, batohy…), treba kolo (ani rozlozene) do ni nenacpes. Teda pokud nebudeme uvazovat rakev „pres celou strechu“ a i tam to nebude zadne terno. Navic rakvi jde do kelu odpor/dojezd, tam, kde ho nejvic potrebujes – „cesta z mesta“.

          1. myslim ze SC mali byt v cene
            myslim ze SC mali byt v cene ale zarazil ich velky pocet rezervacii a tak bude nutne navysit planovane navysenie poctu SC. Na tom sa teda budu podielat aj majitelia Tesly 3 no podla mna bude stacit 500 USD max 1000 a aj to iba docasne.
            Pri tak velkom pocte aut by to malo stacit.

Napsat komentář