Tesla i Rivian pohořeli, předběhl je Nissan: v Číně představil elektrický pick-up

Jan Horčík - 18 Červenec 2019

Zatímco v zákazníci netrpělivě čekají na elektrické pick-up trucky značek Tesla, Rivian a dalších, v Číně mezitím všechny předběhl Nissan.auto elektromobil Dongfeng Rich 6 EV

Elektrický pick-up truck Dongfeng Rich 6 EV - vyráběný exkluzivně pouze pro Čínu.
foto: Dongfeng/Nissan

Nissan má na západních trzích dlouhodobě pouze dva elektromobily. Jeden z nejprodávanějších modelů vůbec, Nissan Leaf 40kWh, a také elektrickou dodávku Nissan e-NV200.

V Číně je to ale úplně jiná pohádka. Ve společném podniku s tamní automobilkou Dongfeng představil aktuálně Nissan elektrický pick-up truck Dongfeng Rich 6 EV.

V podstatě jde o elektrickou přestavbu pick-upového podvozku od Nissanu. S rozměry 5290/1850/1790 mm a rozvorem 3050 nejde o nijak zvlášť velký pick-up (dle amerických měřítek). Ložná plocha má rozměry 1510/1562/475 mm.

I díky tomu zvládá uvézt při hmotnosti 1983 kg až 490 kg nákladu, pět lidí a ujet 403 km NEDC (reálně tedy spíš kolem 300 km). Auto je vybaveno 68kWh baterií a 120kW/420Nm elektromotorem.

Maximální rychlost je omezena na 110 km/h. K dispozici je samozřejmě rychlonabíjení v čínském standardu, z 0 na 80 % dobije vůz za 45 minut. Cena elektromobilu po všech čínských dotacích je víc než příjemná: v přepočtu kolem 430 000 Kč.

Zpět na HybridPřidat komentář

Pokud je dotace 200 tis Kč, tak (430+200)*1,21 = 762 tis.Kč. Čína chce podpořit místní výrobce, tak dává dotace.

No to je toho, Škoda bude mít za 420 CitiGo iV, takže je stále nejlevnější. :-D
Omlouvám se, nevím jak se dělá emotikon pro ironii.

Skoda, ze i u nas nemuzou byt takove ceny. Verim, z epak uz by malokdo rekl, ze si za setjnou cenu poridi spalovak, protoze neujede v jednom kuse 600 km :-)

Je to cena po započtení všech dotací a nejspíš bez daně. Takže reálně milion. To auto má 120kW výkon a 68kWh baterii, takže něco jako Leaf2 s trochu větší baterkou. Rychlost nabíjení ukazuje spíš někam lehce nad 50kWh. O výbavě a kvalitě zpracování nevíme nic.

Konstatujete realitu, ale mě by spíš zajímalo, čím to je, že u nás nemohou být takové ceny? Co to zapříčinilo?
Už jsem se takhle podivoval když číňani vyjeli s tím ORA R1.
Vlastně se nad tím podivuji do teď.

Beru, že to musí přeplout polovinu planety, ale to přece nemůže cenu ztrojnásobit. Určitě mi někdo napíše protože - dovozní CLA. Ale Clo si přece stanovujeme my (Evropa), naši volení europoslanci.

Obrázek uživatele Joe

Cena za dovoz lodního kontejneru zboží z Číny do Evropy je cca 1000 USD. Je jasný, že auta se tak nepřepravují, ale tipoval bych že víc, jak 10.000 korun za auto by lodní přeprava i přes půlku planety stát neměla. Takže jádro pudla bude jinde. (cla, DPH, nenažranost státu ...)

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Paradox převozu je znám. Příklad:

Porsche Cayenne se vyrábí v Bratislavě v závodě v Devínské nové Vsi.

O zhruba 30 kilometrů dále v prodejně "Porsche Inter Auto" model "Porsche Cayenne S" začíná od 94 827 € včetně DPH.
Viac na https://porsche.sk/nove-modely/cayenne/cayenne-s

O zhruba 9900 kilometrů dále v prodejně Porsche Downtown LA model "Porsche Cayenne S" začíná od $92,480 = 82 409 € (manufacturer's suggested retail price = maloobchodní cena doporučená výrobcem).
Viac na https://www.porschedowntownla.com/new-vehicles/cayenne/#action=im_ajax_call&perform=get_results&trim%5B%5D=S&page=1&order=ASC&orderby=price

A teď bábo raď, proč je tentýž model auta dovezen skoro o 10000 kilometrů dál levnější o 12 418 €? Jeví se, že převozem každých 1000 kilometrů auto zlevní o více než 1000 €.

Auta dovezené z Činy by tedy měly být u nás ještě levnější než v Číně! :-) Vzdálenost Bratislava - Peking je zhruba 7420 kilometrů.

Nebude v tom to DPH? Mockrta jsme tu psal,z e v USA se ceny uvadi bez VAT a ta je i vyrazne nizsi.

Obrázek uživatele Joe

NJN, ale DPH v USA neexistuje...(DPH v Evropě je daň státní v USA by musela být tzv. federální a to není) Mají tzv. Sales Tax, která je určena každým státem Unie jinak. Skládá se z state tax a local tax - cca půl na půl. Pultové ceny jsou uvedeny vždycky bez daně.

V Delaware, Montana, Oregon, New Hampshire je například tato daň 0% . Průměr kolem 5-6% Nejvyšší daně maj nejchudší státy úplně v prdeli dole na jihu (Deep South) : Alabama, Tennessee, Louisiana - skoro 10%.

(Montanu jsem projel víc krát skrz na skrz a potzvrzuji, že je tam levně, prázdno a krásně..:-)))

Přehled tady:
https://eu.usatoday.com/story/money/taxes/2018/03/27/states-highest-and-lowest-sales-taxes/452512002/

P.S: Kalifornie: Sales Tax: 8,5% Evropa DPH průměr cca 19-20%

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

a jsou státy s 25% a Maďarsko s 27% DPH

to je klasika to co stojí v US $1000 tak v EU €1000 + local DPH a v ČR dalších 10-15% navrch...
typický příklad hadry, na cedulce je DE €99 a hned vedle CZ Kč2999 (euro za 30 )

Ja si zase rikam,z e pokud je to velikosti trhu, tak prece EU nemuze byt radove mensi, ne?
No a pokud jde o cenu pracovni sily, tak nekde jsme cetl, ze uz v urcitych prumyslovych mistech Ciny je plat zamestnance vyssi jak u nas.
Takze plne souhlasim: Proc, Irenko proc je to tam tak lacine a tady tak drahe? Kvalita? Bezpecnost? Byrokracie? Dotace?

Integrovali tam taky rapidgate? :)

Obrázek uživatele Tomáš

Tak to je megabomba. Elon musk nema asi klidne spani. Otazka je specifikace a cena Tesliho pikapu. Kazda konkurence se pocita a kazdej nahrazenej spalovak tez.

---

Prius PHV (2012)

Megabomba. Tak každý má nějaké měřítko. Chudák Elon, napsal jste mu kondolenci na Twitter?

"Tesla i Rivian pohořeli, předběhl je Nissan" :-)))))
Tak som sa už dlho nezasmial, ďakujem :D

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník.

Taky jsem si nejdřív myslel, že jde o konkurenci, ale po přečtení mi to došlo.

Ten nadpis je myšlený ironicky :-)))

tohle auto je jen pro čínu, baterie, dojezd, nabíjení je tak 10 let za opicema, velikost už vůbec není to co kupují američani.
Takže o žádnou konkurenci nejde.

Ale jak tu píšou ostatní, každý elektromobil se počítá :-)

Souhlas. Celá konkurence si z toho sedla na prdel a top manažeři dávají hromadně výpovědi, protože si neví rady co s tím.

Obrázek uživatele Tomáš

Kdo se smeje naposled...

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Tomáš

Kdo se smeje naposled...

---

Prius PHV (2012)

Mne je úplne jasné, kto sa bude smiať naposledy a Nissan to určite nebude.
Ale súhlasím, že každý nahradený spalovák sa počíta, ibaže niektoré náhrady od určitých automobiliek robia skôr medvediu službu.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník.

Aby vás ten smích nepřešel.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?