Tesla Gigafactory 3 se v Šanghaji staví ve dne v noci, letos má být hotova

Jan Horčík - 29 Březen 2019

Elon Musk vytyčil nedávno pro Teslu další ambiciózní cíl: mít hotovou Gigatovárnu 3/Gigafactory 3 v Šanghaji už letos! A jak se zdá, udělá pro to všechno.auto Gigatovárna 3 Čína Šanghaj továrna gigafactory stavba

Očekávané náklady na vybudování čínské továrny jsou podle spekulací magazínu Bloomberg odkazujícího se na anonymní zdroj asi $5 mld.
foto: 烏瓦

Tesla začala stavět Gigatovárnu číslo 3 v čínské Šanghaji už koncem října 2018. Oficiálně ji ale Elon Musk zahájil počátkem ledna letošního roku. Zároveň upřesnil, že se v ní budou vyrábět levnější verze elektromobilů Tesla Model 3 a .

Tesla Gigatovárna 3/Gigafactory 3 v Šanghaji by měla být dokončena ještě letos v létě a výrobu zahájit do konce roku! Vyrábět se tam má až 500 000 aut ročně.

Podle nejnovějších videí z 25. března 2019 od čínských nadšenců to vypadá, že stavaři pracují na místě 24/7. Ačkoliv pro euro-americké oko je to něco nevídaného, v Číně je takové pracovní nasazení u velkých projektů běžné.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jan Veselý

Off Topic: Očekává se, že produkční kapacita Li-ion baterií, jen podle ohlášených a budovaných továren překročí 1 TWh/rok v roce 2023 (zdroj).

Obrázek uživatele Josef

To zní dobře, teď jsme zhruba na 300 GWh. Příští rok budeme někde na 450 GWh. Tedy 450 000 000 kWh. Půlka dejme tomu půjde jinam než do aut. Když tedy vezmeme průměrnou baterii 50 kWh, je to asi na 4,5 milionů aut. To je už velmi solidní číslo, i když z 90 milionů prodaných aut ročně je to stále jen 5 %.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Doufám, že o dost víc. Letos by měly být prodeje přes 3,5 milionu, příští rok přes 5,5 milionu elektromobilů (cca 80 % BEV a 20 % PHEV). Dost si ale z koláče ukousne Čína, jen letos se očekává okolo 2 milionů a pro zbytek světa tedy 1,5 milionu.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Josef

Ty počty samozřejmě nemusí souhlasit, ale EV pak musí mít v průměru menší baterky.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Do elektrických vozidel už jde nyní většina celosvětových kapacit a nůžky se budou nadále rozevírat, takže bych spíš bych to viděl na úpravu předpokladu "polovina půjde do aut" na 60+ % a už to vyjde :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tak. Ty továrny se otevírají hlavně kvůli autům a ne mobilům a elektrickým zubním kartáčkům.

450GWh je 450 000 kWh.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kolik je 450GWh v Megawatt hodinách

Jo jo, 450 000 MWh.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele Kuk

Nebo je to 0,45 TWh

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Vážně? No to bych se na to podíval. Na tuhle perlu jsem musel rychle reagovat, aby ji nebylo možné upravit ;)

:)
Tak ono je rozdíl se splést, než vědomě vykládat nepravdy.
Ale ta škodolibost ti sedí.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele Jan Veselý

Ono tohle nepředpokládá žádný růst produktivity v továrnách samotných (nepravděpodobné) a v grafech jde vidět, že ty odhady každý měsíc posunují nahoru. Takže tohle je fakticky hodně konzervativní spodní odhad.

Obrázek uživatele Josef

Budiž. Odchylka ale bude tak do 10 %, ne? Nicméně posun vpřed je vidět hezky. do 4 let dosáhnout ztrojnásobení, to by znamenalo, že podíl EV bude v roce 2023 celosvětově zhruba 12 %, to je moc pěkné číslo.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

12 % ale trochu nerovnoměrně. Tipuji Čína více než 20 %, Evropa zhruba 8 %, Norsko 100 % :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

Holandsko 80 %?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak borci a borky, nevím jak Vás, ale mně začíná celá elektromobilita pěkně štvát !!! Dřív spolu elektromobilisti docela drželi, byli mezi námi vychcánkové hamižní co olupovali zásuvky a nabíječky zadarmo, ale zasmáli jsme se jim a jelo se dál, ale dnes ti nový elektromobilisté, to je šílený- to chování a arogance a neochota ztotožnit se se zaběhlým řádem, prostě hnus velebnosti. Nevím jak Vám komu, ale začínáte mi hodně vadit vy žebráci co dáte přes míč za auto nebo i víc za Teslu, ale už Vám nezbude na čip, vadíte mi vychcánkové kterých je každý den celej hrozen na nabíječkách Lidlu, protože jsou zadarmo.
Ten polák včera s červeným I3 dal všemu korunu a docela mi zhnusil náhled na elektromobilitu. Nestačí že nám ti zmetci z polska posílají zkažený maso se salmonelou a podobný chuťovky, kripl polskej přijede na Lidl, nekoupí si ani tatranku a chce nabíjet zadarmo, mne v 81% odpojil a hádá se že to je celoevropský pravidlo, že se nabíjí do 80%, že mu blokuju nabíječku. Holky a hošani, čekaj nás pěkný věci.......

Obrázek uživatele Kuk

Vyříkej si to rovnou na místě s těma který ti na tý nabíječce vaděj, protože tímhle generalizujícím výlevem naštveš akorát ty slušný a nezúčastněný, který za tvoje problémy nemohou. Polákům si nadávaj na polských diskuzích.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj sem říkal že je lepčí u obchodáků 10ks x 60.000 CZK MENNEKES 22kW než 1ks x 600.000 ABB TERRA 50kW ;) tam je velká fluktuace obyvatelstva a ftomdle případě i cizáků :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zatímco ty jsi u toho Lidlu zadarmo nenabíjel :-). A protože tak jistě víš, že je tam denně hrozen vychcánků, tak nejspíš ty sám jsi ten vychcánek, co za každou cenu potřebuje nabíjet zadarmo, soudě podle toho, jak Tě to vytočilo. Opravdový elektromobilista co s ostatními drží pohromadě, by kvůli odpojení nad 80% na free nabíječe rozhodně takhle histericky nevyváděl.
Já nakupuju v Lidlu celkem pravidelně a přestože čip mám :-), rád nabíjení zadarmo, jako bonus od Lidlu, využívám. Když je nabíječka náhodou obsazená, nechám jednoduše otevřená dvířka nabíjecího portu - zkušený elektromobilista to pochopí a když odjíždí, kabel mi tam přepojí a spustí nabíjení. Když je tam auto co má nad 80%, tak ho sice neodpojím, ale kdyby někdo takto odpojil mne, naprosto bych to pochopil. Abych neblokoval nabíječku, kdybych se náhodou zdržel v obchodě déle, vyrobil jsem si za přední sklo cedulku se vzkazem pro ostatní elektromobilisty, kde píšu ať mne nad 80% neváhají odpojit.
Tím má ten, kdo přijede po mně jistotu, že nenarazil na někoho jako jsi ty, kdo ho za to seřve. Zkus to udělat stejně a možná místo vztekání zažiješ, stejně jako já, u nabíječek spoustu milých setkání se zajímavými lidmi.

Naprosto se vším souhlasím, jen bych ty zdarma nabíječky zpoplatnil a byl by klid od všech vychcánků.

---

Nissan Leaf, Fiat 500e, elektrokolo 500W, FVE 15kWp + 5kWp

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vlez velbloudovi do zadele a nehrej si na samaritána ty duševní mrzáku. U Lidlu múže nabíjet každý jejich zákazník !! Nějakej polák nám tu nebude zavadét pořádky. Vubec sem do česka nějakej pšonek nemá co lozit, jen tady kradou auta a dělaj samý lumpárny. Já nabíjim do 85% ale i kdybych nabíjel do 100%, kdyby mi néjakej lolek nebo bolek odpojil v 80% nabiječku tak ať se to Burkovicovi libi nebo ne, tak mu zlamu ruky.

Obrázek uživatele Radovan

Burkovicovi se borci, co lámou ruce na potkání líbí. My v Ostravě to považujeme za volné pokračování dosavadního dialogu :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Velkej klávesnicovej borec. Podobný lidi v EV komunitě miluju :D

Obrázek uživatele Radovan

My elektromobilisté spolu pane kolego držíme. Proto po dosažení 80%, když je vedle kolega čekající na rychlonabíječku, mu to dáme a přepneme na Mennekes kabel.
Dokonce u toho Lidlu děláme to, že si navzájem zapojíme auta. Protože kabel nezamyká. Prostě dojedu, kolegovi ještě pár procent chybí, tak nechám otevřený nabíjecí port, popadnu vozík a jdu si nakoupit. On mi nabíjení spustí a v klidu odjede. Je to o lidech.
Druhá věc jsou ti, co si elektromobil půjčili a s těmi je to třeba v klidu probrat. Taky jsem na Lidlu vypojil i3, co už atakovalo 90% a líně se vleklo. A dal ho na Mennekes. Po návratu koukám, že borec s kočkou sedí v autě a stále rychlonabíjí. Tak jsme to probrali. Netušil, že není nutno jet do 100%, netušil, že se to pak vleče (šli si dokonce z donucení udělat procházku) a už vůbec netušil, že do Valašského Meziříčí, kam z Ostravy jel, by dojel i s 50% baterky a že na místě jsou 3 rychlonabíječky. Dostal letáček ASEPu a rozloučili jsme se s úsměvem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když byl můj leaf a potažmo jeho baterka v dobré kondici, nabíjel ještě při 90% rychlostí 30kwh. Chápu že když to poleze 7kwh, tak se na menekes přepojím, ale v opačném případě to bude záležet na domluvě a ochotě nabíjejícího.

To jste mel nekde kratas nebo kam vam ten proud sel? Zadny Leaf nenabiji v 90% 30kW. Uz jen to, ze uvadite nabijeci vykon v kWh jste ukazal, ze zadne EV ani nemate.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a ty leafa mas? A kolik jsi s nim najel? Ja za dva roky 95000 km. A kdyby jste mi mily pane za neco stal, poslal bych vam z tohoto nabijeni i scan obrazovky z leaf spy. Muzu vas pozadat o napravu meho chybneho rceni wykonu k rychlosti nabijeni? dekuji

Leafa mam, jinak bych nerikal nepodlozene veci. Moje zkusenosti jsou diametralne jine nez co tvrdite. Pokud vas Leaf spy uvadi jednotku kWh, tak to urcite neni vykon, ktery ma jednotku kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ok. tak si to shrnme. Ja jsem chybne uvedl jednotku nabijeni a zase vas leaf se neumi nabijet rychlosti 30kw pri kapacite baterie 90% Ma vyhoda je vsak ta, ze si ze zameny jednotek nic nedelam a nevadi mi to ani u jinych a memu leafovi se toto nabijeni podarilo dokonce nekolikrat :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a jo uz to vidim, rychlost nabijeni jsem napsal kwh.. hm tak podle kw a kwh se pozna elektromobilista?

Zjistoval jsem v siti nabijeci vykon Leafa pri 90%. Leaf s baterkou 24kwh od SoC 90% vykon 3,5kw.
Leaf s baterkou 30kwh od 80% maximalne 24kw. Od 90% jsem uz nehledal. Co mate za Leafa? ZE0 nebo ZE1. Jakou baterku 24, 30 nebo 40 kWh?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

30kwh Mam nekolik zaznamu pri 89% do toho teklo 29.5kw To bylo tak před 50tis km, ted už je to tak 1kolem 20kw a to jak kdy, musí být dobře připravená baterka.. cca hodina jízdy a před tím 1 rychlé nabíjení

To musite byt velky klikar mit takovou baterku. Prave i ty 30kwh baterky uz trpely rapidgate. Pri teple baterce se nabijeni hrozne vleklo. Doufam ze se ozvou majitele Leafa s 30kwh baterkou a rozseknou nasi diskuzi. Mam jen 24kwh Leafa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no, po dvou letech bych radeji baterku 30kwh s kvalitou tech 24kwh. :) SOH mám 85% :(

Napada me moznost, ze ma BMS nejakou zavadu a necha baterku tak rychle nabijet. Normalni to podle meho neni. Pak se baterka mnohem vic huntuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Závada?! To by bylo fajn...:) Ještě ji prokázat a možná by se to dalo uhrát na záruku a výměnu baterie :)

Kolika dilkum z 12 na palubni desce odpovida SOH 85%. 11 nebo 10? Muj ma pri 48.000 km porad jeste 12. Leaf spy jsem uz hodne dlouho nekoukal. Mozna zkusim zitra.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

11 dílků..... a to mne na tom strašně štvě, že záruka je na 4 chybějící dílky, což by mělo korespondovat s ůbytkem kapacity těsně pod 20% a já už mám 15% dole a dílek ubyl jen jeden! Hádám, že až zmizne ten čtvrtý tak bude dojezd 50% :( (prostě Nissan tu garnci má pěkně ošetřenou ! :(

Mrknete zde, SOH 85% je 11 dilku a 6,25% mene kapacity.
https://flipthefleet.org/resources/benchmark-your-leaf-before-buying/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je sice pěkné, ale já mám reálný dojezd o 15-20% menší s SOH 85%. A jestli není kapacita baterie provázána s dojezdem, tak nevím jak to má Nissan v leafech záměrně nastavené.

Pry existuje update BMS. Byla tam nejaka chyba. Po update se u nekoho zvysil SOH o 10% a mel zase plnych 12 dilku. Zeptejte se v Nissanu. Nasel jsem zde.
https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=77&t=31231&start=20

Můžu potvrdit,sám jsem tento update absolvoval a SOH u 30kWh Leafa stouplo o asi 5% a tam se už rok drží.Viz odkaz elektroforum http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=4&p=2652#p2652

Zkuste vyjet baterku do prazdna a nabijte pomalu doma pres elektromer na 100%. 30kWh baterka ma nejakych dostupnych 28kWh. Nabijeci ztraty jsou ca. 300W. Pak uvidite kolik kWh do ni dostanete. Nebo neuvadi Leaf spy celkovou nabitou energii pri nabijecim cyklu? Uz si nepamatuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

leaf spy říká, že při nabití mám v baterii po ukončení nabíjení cca 24.5kwh max . Jenže on má Nissan ošetřené stárnutí a nájezd baterie jako ochranu tak, že se s postupem času část kapacity začne schovávat do rezervy.Respektive, že kwh v rezervě budou stejné jako u nové baterie.

Obrázek uživatele Michelin

Trochu chapu Polaka, ze to ma domu nejspis daleko, ale uplne pausalizovat se to neda.
Tesla treba nabiji i nad 80% plnym vykonem “nasich” DCecek, a kdyz se vracim v zime do tech nasich nabijeckami zapomenutych koncin tak obcas take potrebuji nabit vice.
Kdyby me v takove situaci nekdo odpojil asi by me to take rozlitilo.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Josef

Tak ono záleží na tom, jaké i3 to bylo. Jestli 22 kWh, tak OK. Jestli 33 kWh, tak to bylo na hraně, to nabíjí velmi rychle až do 94 % a to samé 44 kWh.

Obrázek uživatele Radovan

Podle rychlosti nabíjení to vypadalo spíše na 22 kWh. On pán samozřejmě nevěděl, co má v podlaze :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nauč se číst ty blbe !!!

Obrázek uživatele Radovan

My blbci na tom poctivě pracujeme od 6 let, ale je to dřina. Jste taky z Ostravy? Ty 3 vykřičníky na konci mne matou :-)
OSTRAVA!!!

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

No tak to je pak těžký ;) Ono upřímně, nabíjet nad 90 % obecně není potřeba, aspoň ne na rychlonabíječce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty se taky nauč číst a jesťé lépe mlčet a nevyjadřovat se, nerozumiš ničemu ale prndáš do všeho. Už tě odsud hnali vicekrát nemílim li se.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

čoveče co to tady meleš, klííd a nečil se ;)

Obrázek uživatele Josef

A ty psát česky, pokud možno :D

Obrázek uživatele spetak

Je to vůl. hoďte na něj sítě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pod to co píšete se podepisuji. Viz. můj příspěvek, který jsem tam tomu člověku napsal.

Obrázek uživatele ozana

A tobě 80% na cestu domů nestačí?

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a viš že né ?? Jsem z jižní moravy, území kde eon i čez na nás zvysoka kašlou a abych spolehlivě dojel domú s malou rezervou potrebuji 88 % a kolegialitu vidim na 85 % ne méně !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a viš že né ?? Jsem z jižní moravy, území kde eon i čez na nás zvysoka kašlou a abych spolehlivě dojel domú s malou rezervou potrebuji 88 % a kolegialitu vidim na 85 % ne méně !

Obrázek uživatele Josef

Tak on je to tak trochu celoevropský standard, že v 80 % se vypínají rychlonabíječky :-) Ty u nás to nedělají, ale jinde jo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to teda né kolego ! Většina nabíječek v evropě jede do 100% bez přerušení ! Ale nelze nás srovnavat s evropou, všude mimo čr je síť mnohem hustější a nabíječky maji 2 nebo 3 vedle sebe !!!!

A kolik měl on procent?

Obrázek uživatele Joe

OFF. Ridičák na elektromobily. Nějaká hlava pomazaná vymyslela, že na elektromobily bude potřeba v ČR speciální řidičák. Stávající majitelé EV by si museli doplatit a dodělat zkoušky....

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ridicak-ridicske-opravneni-elektromobil.A190225_222914_automoto_fdv

PS A teďka nevím, jestli je to jenom apríl ....????

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no vono daleko vod věci to v takovým LEAFu není, kde je ruční brzda nožní a kvalty se tam hází pinďourem a když si nepodržíš nožní brzdu kára ti samovolně popojede do pangejtu protože je vod výroby tak nastavená ;))

Obrázek uživatele spetak

Tak ruční brzdu nožní, jak píšeš, má spousta aut. Jen jsi asi v takových nejezdil.
Můj Mercedes to měl už před patnácti lety. Nový potom ani to - brzdí se elektronicky tlačítkem. A to samý s automatem - pokud nevyřadíš a vystupuješ, prostě ti ujede. A řadí se třeba páčkou pod volantem. Možná se ti to zdá divný, ale je to tak. No a Leaf to má holt stejně. Takže klídek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

noooo "spouta" aut znamena asi tak 3% ok tak to je spoooosta aut ano při světový roční produkci 100 mega :))

Obrázek uživatele spetak

Tak promiň, netušil jsem, že je to tak hrozný.
Halt dělej něco pro to, ať jezdíš Koudelko těma třema procentama,
jako já. Když patnáct let nemáš klacek na ručku, ale pedál, přijde ti to najednou takňák noumáuní, úďo :)

Obrázek uživatele ozana

Apríl !!!

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: Tesla prodala v Norsku za březen 5305 ks Modelu 3. To je dost slušný na zemi, ve které jsou průměrné prodeje všech aut okolo 13 tisíc za měsíc.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

off

Apple nabral šéfa pohonů/podvozků z Tesly. Že by fakt vyrobili nějaký to auto?
Apple hires Tesla’s head of electric powertrains in effort to bring electric car to market
https://electrek.co/2019/03/30/apple-car-tesla-electric-powertrain/

Jen tak pro ilustraci

Tržní kapitalizace Applu je 1 bilion $.
Apple má po ruce hotovost 245 miliard $.
A zde jsou tržní kapitalizace prvních deseti automobilek v miliardách

1. Toyota $214
2. VW $101.7
3. Daimler $84.3
4. BMW $71.1
5. Honda $61.5
6. GM $52.9
7. Tesla $48.1
8. Ford $44.1
9. Nissan $41.4
10. Fiat Chrysler $36.6

Apple by si teoreticky moh koupit celou dolní půlku žebřícku a ještě by mu pár dolarů zbylo... :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Co automobilky, ale až vykoupí celou volnou celosvětovou kapacitu baterií, tak budou teprve všichni koukat.
Asi je jasné, jak se rozhodne LG Chem, když bude mít na výběr fňuknu Volkswagen, co raději nebude vyrábět, než aby dal $120/kWh místo $110 a pak přijde Apple s nabídkou $150/kWh a dejte nám všechno co vyrobíte. A že s tím mají velké zkušenosti, už se jim to povedlo s DRAM, NAND flash, OLED, Qualcomm čipy...

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

Přesně, Apple je známej že vykoupí celou produkci u jedinýho výrobce dané technologii na několik měsíců a objednávky korunkurence tak musej počkat třeba půl roku než se ke stejný technologii taky dostanou.

Tesla u LG vykoupila pro tu australskou baterku asi 2 měsíce produkce a výrobci aut a jiní holt museli 2 měsíce počkat :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Ojetiny z Norska
https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.8078

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ceny hezké, ale co z toho,když na cenu musíš přihodit clo a DPH.Pak už to tak hezké není.

Ja myslel, ze Norsko je v EVSO, takze clo a DPH se neplati, ne? Nebo se tu najde nekdo se zkusenostma? Opravdu jsou tampekne ceny a stalo by za to neco dovezt.

Auta z Norska podlehaji platbe Dph a podle puvodu vozidla i clu 10%. Tesla neni z EU, tudiz i clo. EGolf je vyroben v EU a tudiz bez cla.

Obrázek uživatele Josef

Auta jsou z Norska ve speciálním režimu. Nicméně DPH a clo se při dopravě zboží z Norska normálně platí, pokud ovšem člověk není plátce DPH, to mu ho pak vrátí.

Obrázek uživatele Kuk

Někdo na FB zmínil, že tahá i ze Švédska.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tam jsou taky priznive ceny jak v Norsku?

Obrázek uživatele Kuk

Vůbec netuším, jen je to stát o kterém jsem ještě neuvažoval.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Příznivé ceny jsou hlavně v NL.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jojo všude se toho snaží zbavit ještě za rozumné ceny.

Obrázek uživatele Josef

Tak ceny Tesel S85 s nájezdem kolem 200 tisíc km vychází zhruba na 25 tisíc Euro. To je cca 670 tisíc Kč.

Obrázek uživatele Kuk

Link na nějakou takovou Teslu? Na Mobile ani ťuk. Není to ta taxikářská?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Teď tam zrovna nejsou, ale jinak tady: https://www.marktplaats.nl/z/auto-s/tesla/tesla-model-s.html?query=tesla%20model%20s&categoryId=2830&sortBy=price&sortOrder=increasing

Obrázek uživatele Kuk

off

Peugeot e208 zblízka
https://www.youtube.com/watch?v=rILaB_JTmRw

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Tesla má novej patent na obcházení rozvodné sítě
https://www.forbes.com/sites/sebastianblanco/2019/03/29/tesla-patent-application-electricity-generation-bypass-grid/#2c21c54c4ca5

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pořád je to málo. Tesla by potřebovala jako minimum 3 závody na to aby vyráběla 1 milion vozidel ročně. Takhle je podíl elektrovozidel tesly zanedbatelny. Navíc čínské automobilky chystají obrovské kapacity aby mohli zásobovat celý svět a dlouhodobého hlediska s nima tesla soutěžit nedokáže.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se tvrdilo o Tesla už odzačátku. Tesla zkrachuje v roce 2014 když velké automobilky se zkušenostmi a penězi začnou brát elektromobilitu vážně. A skutek utek. Tesla už vyrobila čtvrt miliónu aut ročně, a letos plánuje půl miliónu. A ty velké mocné automobilky ohlašují propady zisků a ztráty prodejů.

Vždyť v Tesla v USA naprosto uchvátila trh prémiových aut s největší provizí pro automobilky a podle toho jak jdou prodeje v Evropě, tak tady lze očekávat něco podobného.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jooo je jenom 12ct milijard fmínusu pohoda džez :))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

10 miliard a teď splatili 920 mega. To takový Ford má 150 miliard dolarů dluh a VW 200.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

možná ale když už porovnáváš čísílka dluhu přidej i srovnání čísílek obratu a zisku ;) at nemateš veřejnost ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já to udělám schálně za tebe. Hezky si porovnáme výši dluhu vůči majetku společnosti (Debt to Equity ratio)

BTW: Dluh Tesly je už po odečtení aktuální splátky 920M

Tesla: 1.63
GM: 1.71
Ford: 2.8

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a zkerýho prstu sis to vycucal zruky nebo nohy ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stačí zadat do googlu "ford debt to equity ratio"

To je pro Ford. Jak se dostat k dalším značkám, na to už příjdeš sám ;-)

Taky jsou zajímavé debt to revenue ratio a debt to assets ratio.

Zjistíš, že to s tou Teslou zdaleka není tak špatné jak se snažíš sám sebe přesvědčit :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na hybridu se to servíruje na zlatým podnosu to je tak těžký hodit vodkaz? :)

google.cz/search?q=ford+debt+to+equity+ratio&rls=com.microsoft:cs&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zase nemůžeš čekat, že budu dělat všechno za tebe. Nejsem socialistický podnik :D

Tak co? Pohledal? Překvapen? Možná i zklamán, že se bankrot odkládá na neurčito?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no právě že ne. ja když něco flušu do diskuze tak komplet málem s polopatickým návodem a ty mě frkne at si vygůglím klíčový slovo, pochop že ne všichni jsou takový inteligenti jako ty a už vůbec že maj 24hdenně to čemu alkoholici říkaj světlá chvilka ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak schválně. Přirovnej to k tržbám. Jenom ať pak nejsi překvapený :D

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Přesně tak, dluh někde na úrovni čtvrtletního obratu u firmy s mírným ziskem je naprostá pohoda. Dokonce bych řekl, že je to dost výjimečná situace s přihlédnutím ke každoročnímu ~70% růstu.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj to bylo možná za dozvuků obamovic kvantitativ uvolňování ale ted nastupujou výsledky trumpetovic stavění zdí a tj utahování vopasků a budování vesmírný armády ;) tyjo civilisti by si chtěli jezdit felektromobilech a neplatit výpalným, to by tak hrálo ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele jsou do toho teslího majetku započítaný i fšechny fjůčsŕs fjůčrsů a 76%centní nevyrobený Ypsilonko nebo to je vážně jen hodnota ručitelnýho majetku? jako já chápu že fkrizi by je leckdo krom araba zfleku založil ale ruku na srdce soudluzi bude to proti ropákům stačit ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ony ty výkazy mají nějaká pravidla, takže je tam pouze ručitelný majetek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj jenže přesvěč lidi aby uvěřili a podporovali teslu když i vy v diskuzi jen písmenka vydfusáváte, pak se div že šrotujou ropáka :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je potřeba to porovnávat oproti ročnímu zisku.

Obrázek uživatele Kuk

Ale o to Tesle šlo, aby se změnil celej autoprůmysl a ne aby oni toho vyrobili nejvíc.To jen dinosauři stále žvaněj o tom, že jsou lídří :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Do dinosaurů už se trefují i místní média. Jak se jim todle ve Vlkohradu asi čte? :)))

Skončí VW jako další Nokia?
Wäre Volkswagen das nächste Nokia?
https://www.wiwo.de/unternehmen/auto/balzli-direkt-waere-volkswagen-das-naechste-nokia/24153170.html

Volkswagen ID.3 (ID Neo) bude prý téměř o 40 % efektivnější ve výrobě
ID.3 že by narážka na TM3? :D
VW ID.3 fast 40 Prozent effizienter in der Produktion
https://www.wiwo.de/unternehmen/auto/e-auto-von-volkswagen-vw-id-3-fast-40-prozent-effizienter-in-der-produktion/24156910.html

- Nová výrobní linka bude efektivnější a také se bude montovat méně dílů. Normální Golf se vyrábí 26 hodin, což je prý velmi špatná hodnota, ale konkurence to stíhá za 20 hodin. ID.3 to má stihnout už za 16 hodin.
- Místo dosavadních 100 ECU bude mít mít nové elektroauto jen 3 až 5 ECU. To by mě zajímalo kolik ECU má e-Golf nebo etron?
- celková efektivita výroby se prý zlepší o 30 %, což povede k úbytku 30 % míst což je 200 000 zaměstnanců. No tak to by mohli vzít košťata, vysavače a rejžáky a pořádně tu planetu vydrhnout vod těch dízlsraćek co tu po nich zůstaly.

Německej autoprůmysl dostává elektrošoky :)))
(a ještě má koule ve svěráku, jednu v Číně druhou v Koreji)
Der Elektroschock
https://www.wiwo.de/my/unternehmen/auto/volkswagen-der-elektroschock/24153094.html
Todle už neodevru.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je to jasný konzerva je před krachem plácá už jen píár na víc nemá poslední křeče připravme se :)) a

Oceány se oteplují, jako by v nich každou vteřinu bouchla atomovka

novinky.cz/veda-skoly/500975-oceany-se-otepluji-jako-by-v-nich-kazdou-sekundu-vybuchla-atomova-bomba.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano ale nejen vw ale taky mercedes, BMW,PSA, renault, fiat. Daňové a byrokratické zatížení je v evropě natolik vysoké ze už není možné v evropě podnikat. Od 1.1.2021.musejí automobilky prodávat min 5% EV a oni teď 2 roky před termínem prodávají méně než 1%.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to je ještě sranda. V Číně jsou ty pravidla mnohem horší.
Už pro letošek potřebujou 10% kreditů, jinak platí obrovské pokuty. Kredity se získávají podle typu auta a dalších pravidel, ale v praxi to znamená, že musí prodat cca 5 procent elektromobilů. Letos. Jinak musí kredity nakupovat u automobilek, co v Číně vyrábí elektromobily, což jsou fakticky zatím jenom Čínské automobilky. Takhle si Čína pěkně napumpuje miliardy dolarů do svých automobilek.

Nemusím říkat, že Evropské a Americké automobilky (vyjma Tesly) jsou z toho na prášky :)

Jo a každý rok se to bude zvedat. Příští rok už to musí být 6 procent, další rok 7 procent.

A pak ze EU je strasne direktivni a je same omezujici narizeni. Na toto koule ale pro tento a pristi rok nema...

V CR se vse haze na narizeni EU. Pravda je vetsinou jina. Treba platnost ceskych ridicaku 10 let. Pry kvuli EU. Ale v Nemecku plati 15 let. take dle EU. Cesko papezstejsi nez papez. Urednici chteji byt nepostradatelni. Rakousko Uhersko preziva dal v Cesku.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Za loňský rok:
VW Group 0,76 %
Renault 2,94 %
BMW Group 4,95 %
P.S.A. 0,2 %
Fiat ~0 %
Mercedes ~0 %

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no ale je to autodebilek chyba! tak dlouho chodíly s kanystem pro ropu až se ucho žuch bumbác ;)) sami si za to můžou, dávno měli začít vyrábět elektromobily a ne ropácky korupčit. Ještě přitačíme, ješte je potřeba je víc přidusit a pokud to nezvládnou tak normálka krachnou, zadržet pověsit a přijdou na jejich místa jiní schopnější nezkorumpovaný manažeři a pojede se dál a co? :))

Obrázek uživatele Kuk

off

Dneska jsem cestou na chajdu viděl jet šedivýho etrona (možná to byla metalíza) a je to teda velká kára. Pusobí mohutněji než Xko. Ta maska chladiče je teda fakt divná, vypadá jak když je špatně vyrobená nebo jako když má rozbitý žaluzie.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Za dva týdny ho budou mít v Pardubicích, tak se pojedu projet.

Obrázek uživatele Kuk

off

V Norsku už je prodáno/zaregistrováno 6000 Tesel M3 :D
Vétšina černá a jenom jedna jediná stříbrná.

A Bjorn si taky jednu koupil a hned tam našel nedostatky. Mrkněte na to ať víte co váš čeká :D
Ten už je těma Tezlama úplně vobloženej. Teď má 3 a ješte navrch vyrál 2 Roadstery :)))
Dostal jí za 10 dní od objednání.
https://youtu.be/vA1IKCOppzg

Teď už je jasný co bude mít český servis centrum hlavně na práci. Dodělávat M3 :)

Ale řeknu vám to auto je úplně na nic, do kapsy u dveří se nevejde ani tesla deštník. Ještě, že jsem si ho neobjednal :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nic moc. Čekal jsem to horší. I Bjorn tvrdil, že to není nic z čeho by nemohl spát.

Pak si stěžoval, že trojka není tak odhlučněná jako S a X. To je něco co se dá u výrazně levnějšího auta očekávat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mezi námi ani odhlučnění Tesly X není žádný zázrak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

doháje to sou mi zas anonymní keci, to si nemůžeš když už tak na mobil nahrát aplikaci a ten kravál změřit a datlovat sem fakta?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

žužunivole :)

youtu.be/3aTvJefCxFI?t=53

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No já ti nevím. Lidé co přecházejí z ICE si většinou pochvalují jak je Trojka tichá. Samozřejmě že pokud někdo přejde z X na 3, tak je to horší, ale to se dá čekat.

Obrázek uživatele Kuk

On to právě srovnával se svým Xkem.

Koupil si hlukoměr a dělá celkem solidní testy hlučnosti ekektroaut a má to pěkně srovnaný v tabulce. Spousta hluku je od typu použitých pneumatik.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a kde je ksakru ta tabulka, co je todle sakra za flákání!? jinak to nevěříme ikdyž máš lepší náladu páč $254 na 280 :)

Obrázek uživatele Kuk

Pečený holuby do huby sami nelítaj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to jako že máš ale nedáš? nebo někdes viděl ale práce dohledat?? ;)

Obrázek uživatele Kuk

Si blbej nebo navedenej? Pusť si jeho videa asi ne. Času máš v důchodu dost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

viděli ste toho vodíkovýho naondulovanýho slačkopsa na ČT24 ??

ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/219411000100330/video/685046

Obrázek uživatele Kuk

Nesměj se lidem, za jejich přirozenej vzhled. Buhví jak vypadáš ty.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

do toho ti nic není šupáku základní pravidlo zní co ti není rovno do toho ti je houno a sračkopes sčuchnutý s vodíkovou fenečkou fak ;))

Obrázek uživatele Kuk

Takže vypadáš úplně děsně.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Vzhled v tomto nehraje roli. Roli hraje vyhazování peněz daňových poplatníků v přímém přenosu, aniž to jakkoliv pomůže ovzduší ve městě, spíše právě naopak.
Takže tady máme v Ostravě už pár let 105 CNG busů místo části původních starých nafťáků, které donedávna jezdily 20+20 km přes celé město, aby si na jediné plničce plynu v Ostravě-Martinově daly to CNG. Město nebylo schopno či ochotno udělat druhou na zmíněném Hranečníku.
Už tam je, nyní budeme dělat stejnou kravinu s Hbusy, kterých bude jen 30, což je v rámci DP Ostrava jak plivnutí do moře. A ten vodík budeme vyrábět fosilně jako doposud z ropy v místní chemičce (odkud se taky vozí fosilně až do Neratovic, prostě ekologie jak prase) a budeme ho vozit fosilně na druhý konec Ostravy z Mariánských Hor na Hranečník.
V tomto městě se málo střílí.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo todle je něco neuvěřitelnýho, prostě čezko, proč to dělat jednoduše když to jde podojit... navíc 30 pojízdných vodíkových bomb po městě na to nezapomínejme ;(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jozef Kabaň končí jako šéf designu BMW a bude "uklizen" do Rolls-Royce :)))

automix.denik.cz/magazin/jozef-kaban-konci-jako-sef-designu-bmw-bude-uklizen-do-rolls-royce-20190329.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

GF3 Šenghaj?? noo to doufejme že rejžáci budou mít vážně chuťě na ty nedodělky 3/Y víc než na tu do země doveženou Teslí technolodži ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Off.
Baterie VW obsahují 4x více kobaltu než baterie v modelu 3.
Kdepak udělali chybu?

www wiwo de/unternehmen/auto/volkswagen-elektroautos-vws-batterien-enthalten-viermal-so-viel-kobalt-wie-tesla-batterien/24156880.html

Obrázek uživatele Josef

Nikde. Používají starší generaci. Navíc je ani nevyrábí oni, ale LG Chem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Off.
Baterie VW obsahují 4x více kobaltu než baterie v modelu 3.
Kdepak udělali chybu?

www wiwo de/unternehmen/auto/volkswagen-elektroautos-vws-batterien-enthalten-viermal-so-viel-kobalt-wie-tesla-batterien/24156880.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To není chyba, ušetřili na Lithiu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ušetřili kulové, protože Kobalt je dražší než lithium a navíc slouží pouze jako stabilizační prvek a nemá podíl na uchování energie, takže čím více kobaltu, tím méně energie dokáže udržet.

Obrázek uživatele jurazhor

na konec se dává smajlík,aby všeci věděli,že je to ironie
jinak by si někdo mohl myslet,že nevíš nic o cenách lithia a kobaltu

---

jurazhor

Obrázek uživatele Kuk

off

Tak, jedna sada rakví s rakovinetama už zaklapla a už se bude chystá druhá. Od apríla maj utrum.

Je to oficiální! Dieselová auta s normou Euro 4 už do Stuttgartu nesmí
https://www.autorevue.cz/je-to-oficialni-dieselova-auta-s-normou-euro-4-uz-do-stuttgartu-nesmi

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

umwelt-plakette.de/cz/informace-o-nemecka-ekologicka-plaketa/ekologicke-zony-v-nemecku/nemecke-ekologicke-zony/stuttgart-modra.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tam bych nechtel makat.

Obrázek uživatele Kuk

To si piš že ne. :)
https://www.youtube.com/watch?v=792OMY-zNuk

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Další elektrické Porše už se testuje
http://flatinback.cz/elektricke-porsche-taycan-combi-uz-drti-nurburgring-a-je-zatracene-rychle/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Kterej exot to zase psal?

“Na rozdíl od Tesly bude Porsche prodávat skutečná auta, ne jen příslib”

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Kuk

Nějaký jelito, který se snažilo o kritiku a vůbec mu to nevyšlo. :)))
Copak sis jeśtě nevsimnul, že jezdíš v příslibu a ne ve sktečným autě? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Ale ta haluska je fakt husta. Budu se muset zeptat zeny co mi to dava do jidla.

Jako on ten Taycan asi nebude spatny auto. Kolega co jezdi Skem o nem mluvil, ze by to mozna vymenil. Jenze to bude muset jeste Ionity hodne zabrat. Jak si clovek jednou zvykl na tu svobodu tak by to byl dost masochismus pak nekde zevlovat pri nabijeni vykonem 45kW.

Ja se treba dneska vracim z Podhajske celkem 644km, ktere podle Google map mam zajet za 6 a ctvrt hodiny. Pocitam, ze minimalne crvrt hodiny stahnu sviznejsi jizdou a maximalne hodinu (15+15+30) naberu nabijenim, takze to zvladneme pod 7 hodin. Ukazte mi jine bev na trhu se, kterym se to da takhle zajet...

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všechno má svůj čas a za 10 let se budeme těmhle příspěvkům smát, začátky jsou vždycky těžký. Telefon stál 60-80 tisíc a vážil 4-5 kg a vydržel telefonovat 2 hodiny za 20 Kč za minutu. Nokia byla králem, kde je teď že?


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil