Indická automobilka Tata měla původně se svým miniaturním automobilem Tata Nano velké plány. V Evropě měla být uvedena speciální verze Tata Nano Europa. Podle informací magazínu Autocar.co.uk ale místo něj Tata uvede na evropský trh model Pixel představený aktuálně na autosalonu v Ženevě.
Tata Pixel není původnímu Tata Nano zas až tak vzdálená. Je to velmi malé auto, dokonce ještě o 250 mm kratší než původní 3,25 metru dlouhá Nano.
Podle automobilky Tata je Pixel „prostorově nejefektivnější čtyřmístné auto na světě“. I přesto, že je pouze dvoudveřové. Zda je třeba jogínská průprava abyste se do auta vůbec naskládali, to už automobilka nezmiňuje.
Autosalon Ženeva: Tata Pixel – auto, které se dokáže otočit na místě
O pohon auta se má starat maličký 1,2l benzinový tříválec z dílny Tata Motors s výkonem asi 60 koní. Ten bude umístěn pod zadními sedačkami a pohánět zadní nápravu přes pětistupňovou převodovku.
Samozřejmě, že výrobní verze Tata Pixel se nebude chlubit krásnými futuristickými dveřmi otevírajícími se vzhůru, ani designovým interiérem.
Celková hmotnost auta má být 750 kg. Emise oxidu uhličitého se budou pohybovat hluboko pod 100 g/km. Automobilka podle všeho časem uvede také čtyřdveřovou verzi Pixelu.
Co přinutilo Tata Motors vyměnit Nano Europa za Pixel? Nano je podle zástupce Tata Motors odlišný automobil určený pro jiné trhy.
„Má nahradit motocykly v Indii. Proto potřebuje odlišný marketing, zejména ve vesnických oblastech, kde jsou auta pro zákazníky novinkou,“ řekl doslova a přiznal, že Tata udělala v oblasti marketingu některé chyby.
Prodej Tata Nano v Indii se v současné době pohybuje na počtu 9000 kusů za měsíc. Tata chce dosáhnout mety 200 000 kusů ročně.
nechápu proč se vždy
nechápu proč se vždy uváděná auta prezentují podobou, na kterou nakonec sériová výrobní technologie výrobce není schopna dosáhnout … viz třeba i DACIA DUSTER který měl vypadat opravdu skvěle a dostali za to i designerskou cenu, výsledek co se dostal na trh je ve srovnání s tím spíš k pláči.
Obrázky vypadají
Obrázky vypadají perfektně – teď ještě nasadit cenu tak kolem 100 000 a jdu si jednu koupit (a nepotřebuji ani blbosti typu obrázky na sedačkách a palubní počítač)… ;o) Otázkou samozřejmě zůstává, nakolik „zprasená“ bude oproti konceptu sériová verze. U většiny aut má bohužel člověk z toho rozdílu ve výsledku pocit, že se snad jedná o úplně jiný model – až si někdy kladu otázku, proč raději nedělají designéři koncepty střízlivější, ale 100% (nebo alespoň 90%) realizovatelné…