TÉMA:

materiály


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

BASF vyvíjí nové bateriové materiály pro elektromobily, dojezd 600 km už v roce 2025!

Inovace firmy BASF pomáhají zvýšit dojezdovou vzdálenost a výrazně zkracují dobu nabíjení středně velkých elektromobilů.   Díky katodovým materiálům BASF jsou baterie výkonnější, spolehlivější 
a cenově dostupné.

Siemens vyvíjí plasty s novými vlastnostmi

Vývoj a výroba nových polymerních materiálů patří k nejdynamičtěji se rozvíjejícím oborům. Plasty s novými vlastnostmi dokážou například výrazně šetřit energii.   Elektronický průmysl vyžaduje plasty s přesně definovanými vlastnostmi.

Vědci z Pardubic pracují na nanomateriálu budoucnosti pro katalyzátory

Jako první na světě bude moci pardubická společnost Pardam s.r.o. vyrábět supermoderní materiál revoluční technologií, kterou se jejím odborníkům podařilo vyvinout ve spolupráci s výzkumníky z chemicko-technologické fakulty Univerzity Pardubice.   Materiál bude možné použít jako nosič pro katalytické nanočástice, což umožní konstrukci unikátních katalytických filtrů pro spalovací motory.

Ford chce vyrábět komponenty do aut z agáve

Společnosti Ford a Jose Cuervo zkoumají možnosti využití rostliny agáve k vývoji udržitelného bioplastu, který by šlo upotřebit ve výrobě automobilů.   auto Ford polotovar agáve pro výrobu bioplastů

Nižší spotřeba díky japonské superoceli

Japonská firma Nippon Steel & Sumitomo Metal vyvinula novou pokročilou konstrukční ocel pro automobilový průmysl. Nový materiál je údajně o 20 až 30 % lehčí a o čtvrtinu pevnější, než běžně používaná ocel.   Výroba auta

V Ostravě zkoumají výrobu materiálu budoucnosti

Zpěněné kovy jsou nový typ materiálu s nízkou hustotou a zajímavými fyzikálními a mechanickými vlastnostmi. Vyhovují náročným požadavkům na ochranu životního prostředí, především ve smyslu snižování hmotnosti a surovinové náročnosti.   auto Ostrava vysoká škola Báňská vývoj nových materiálů

Materiály budoucnosti v automobilovém průmyslu: bavlna, konopí, dřevo

Němečtí výzkumníci z Fraunhoferova institutu experimentují s kompozitními materiály využívajícími rostlinná vlákna jako je konopí nebo bavlna. Cílem je konstrukce levných a velmi lehkých dílů použitelných v automobilovém průmyslu.   Materiály budoucnosti v automobilovém průmyslu: bavlna, konopí, dřevo

BMW chce snížit cenu výroby uhlíkových vláken o 90 %

Podle magazínu Bloomberg je BMW blízko tomu, aby výrobu uhlíkových vláken () až o 90 %. Díky tomu by se tento pokročilý materiál mohl stát konkurenceschopný klasické oceli.   auto BMW uhlíková vlákna CFRP

Ocel bez síry, s minimem hořčíku

Přestože podle učebnic dějepisu skončila doba železná již před zhruba dvěma tisíci lety, metalurgie je dnes na vzestupu jako nikdy dříve. Jen v rozmezí let 2001 až 2011 stoupla světová produkce oceli z 850 milionů tun na téměř 1,5 miliardy tun.   auto ocel bez síry


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter