Studenti přestavěli Audi TT na solární pohon

Jan Horčík - 14 Duben 2011

Tým studentů z univerzity v Georgii přestavěl z roku 2001 na pohon na slunce. Pes je zakopán v tom, že energie ze slunce pohání pouze okna, rádio, brzdy, posilovač řízení a světla. Pro pohon kol využívá energii z běžně dobíjených baterií.   
elektromobily Audi TT přestavba solární auto

Přestavba Audi TT na je vybavena dvěma bateriemi. Do jedné se ukládá energie vyrobena , kterými je pokryto. Druhá baterie se dobíjí z klasické domácí zásuvky a slouží elektromotoru.

Výjimečné je také na přestavěném elektrickém Audi TT, že využívá pohon všech čtyř kol. "U existujících je to skutečná rarita," řekl Corbin Klett, jeden z členů týmu Solar Jackets, který přestavbu realizoval.

Dojezd elektromobilu na jedno nabití je 112 km. Cílem je ale dostat se až na 140 km. Na přestavbě pracuje tým už od roku 2008.

V budoucích měsících by tým rád vyvinul nové , které už bude poháněno čistě na solární energii, kterou si samo vyrobí. S ním se chce zúčastnit závodů World Solar Car Championship v USA a World Solar Car Derby v Austrálii.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápu proč nepoužili jediný akumulátor, který by byl dobíjen ze solárních panelů a bezprostředně před jízdou ze zásuvky. Takhle jim hrozí, že jim přestane fungovat část elektroniky dříve, než vybijou hlavní zdroj pro pohon. Náhon na všechny kola to má asi proto, že v autě zůstala nejspíše implementována původní hnací zástavba. Nejspíše jen vyměnili motor. Takovým školním aktivitám fandím, ale pro reálné využití v provozu je určitě lepší zbavit se všech nepotřebných mechanických rozvodovek a použít 4 elektromotory nejlépe BLDC zabudované v kolech. S rozumným řízením jsou pak schopni zajistit 4x4 i s uzávěrkami, nebo třeba jen pohon jediné nápravy za účelem menších ztrát (podle potřeby). Ztráty mohou být ještě nižší, dokonce poloviční, pokud se použije podvozek se třemi koly.
Jinak solární dobíjení akumulátorů je ideální pro lidi, kteří jezdí cca jednou za 14 dní. Ti by teoreticky mohli být osvobození od el. zásuvek. To ovšem neplatí pro ČR zejména v zimním období.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím s Vámi kromě názoru ohledně motorů zabudovaných v kolech. Jednak máte problém s neodpruženou hmotou a za druhé převod není špatný, jelikož Vám pomáhá násobit kroutící moment. Osobní zkušenost se skútry: Motor v kole 4kW vs. motor s řemenovým převodem 3kW. S řemenovým převodem má hladší rozjezd a stejnou nebo lepší akceleraci při výkonově slabším motoru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry napad.Mozna by sa dala energia prenasat aj infralampami popri cestach, ako doplnkovy zdroj pre Slnko. Sluzili by zaroven ako osvetlenie a aj na dobijanie baterii elektoaut. Otazka je aku by to malo ucinnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tlieskam, taketo nahradenie casti spotreby by mohli spravit pri kazdom aute


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolInfotherma