Siemens Smart Infrastructure zajistí dobíjecí řešení pro Dopravní podnik Ostrava, který svou flotilu vozů rozšíří o 24 elektrobusů značky Solaris.
foto: Siemens
„Využití elektromobility v hromadné dopravě představuje zásadní krok směrem ke zlepšování kvality ovzduší v městské aglomeraci. Díky využití našich pokročilých digitálních technologií bude provoz ostravských elektrobusů ekonomický a spolehlivý,“ uvedl Tomáš Hüner, ředitel Siemens Smart Infrastructure.
NEPŘEHLÉDNĚTE Nejmodernější autobusové depo v Hamburku má 96 nabíječek
Siemens vybuduje dobíjecí body pro elektrobusy v areálu MHD terminálu Hranečník a ve Valchařské ulici v centru Ostravy. Na Hranečníku bude nainstalována jedna dobíjecí stanice SICHARGE UC s pantografem, v lokalitě Valchařská celkem tři dobíjecí stanice SICHARGE UC, vždy v kombinaci s pantografy.
Nejmodernější dobíjecí stanice SICHARGE UC disponují maximálním stejnosměrným výstupním proudem 500 A až do napětí 1000 V, jejich spolehlivý a optimalizovaný chod řídí jednotky Simatic S7. Všechny dobíjecí body budou vybaveny průmyslovým kamerovým systémem a budou provozovány samoobslužně. První elektrobusy by dobíječky měly dobít do léta příštího roku.
„Potřeba bezemisní, spolehlivé a ekonomické hromadné dopravy je v Ostravě snad ještě vyšší než v jiných českých městech,“ uvedl Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava. „Čistota vzduchu představuje zásadní ukazatel kvality života, proto věřím, že cestující naši snahu o čistší Ostravu ocení a podpoří nás v dalším rozšiřování elektromobility,“ dodal.
Technologie Siemens budou nasazeny také na měření a přenos dat do energetického systému Dopravního podniku Ostrava. Softwarová a hardwarová výbava dobíjecí stanice umožní vzdálené ovládání a automatické řízení procesu dobíjení, možné bude měnit i velikost dobíjecího výkonu. Aby bylo možné dobíjecí stanice připojit na elektrickou síť, Siemens dodá také vysokonapěťové suché transformátory 1250 kVA (2x) a 800 kVA (1x).
Součástí dodávky je i 28 mobilních dobíjecích stanic CPC 20, každá o výkonu 22,5 kW. Tyto stanice budou využívány pro dobíjení přes noc nebo v servisu, poslouží tak k balancování výkonu a zachování operačního provozu elektrobusu. Součástí dodávky Siemens je i zpracování kompletní projektové dokumentace včetně stavebního řízení, stavební a montážní práce a uvedení do provozu.
Modulární systém dobíjecích stanic SICHARGE UC je určen pro všechny typy elektrických užitkových vozidel. Nabízí dobíjecí výkon až do 800 kW a je navržen tak, aby vyhovoval i budoucím požadavkům na dobíjení a infrastrukturu.
Systém, který lze rozšířit o nejnovější standardy, optimalizuje spotřebu elektrické energie a nabízí různé možnosti konektivity. Spolehlivý a robustní design technologie umožňuje vnitřní i venkovní použití.
Z jedné dobíjecí stanice je možné sekvenčně napájet až 5 dobíjecích výdejníků – kromě dobíjecích kabelů (plug-in system) lze využít pantografy nebo dobíjecí konzole (OppCharge). Flexibilní kombinace dobíjení prostřednictvím například kabelového připojení a pantografu optimalizuje náklady a prostor pro instalaci.
Elektrobusy pro Ostravu
Flotilu 24 elektrobusů do Dopravního podniku Ostrava dodá společnost Solaris Bus & Coach. Vybrané modely Solaris Urbino 12 budou vybaveny bateriemi Solaris High Power s celkovou kapacitou 91,4 kWh.
Tato kapacita je optimální volbou pro časté krátké dobíjení, které je typické pro trasu, na kterou budou tyto vozy nasazeny. Elektrobusy budou dodány v běžné délce 12 metrů, každý pojme až 80 cestujících (stojících a sedících).
Denní dojezd nových elektrobusů činí díky průběžnému dobíjení na smyčkách až 400 kilometrů. Díky ultra výkonné dobíjecí technologii nebude dobíjení vozů v průběhu dne trvat déle než 10 minut.
Off… nový solární
Off… nový solární rekord
https://efahrer.chip.de/news/ueber-30-mal-billiger-als-deutscher-strom-saudis-knacken-neuen-solar-rekord_104648
Chválím Ostravu za elektrifikaci BUS a přeji projektu
Chválím Ostravu za elektrifikaci BUS a přeji projektu úspěch! Je třeba ukázat, že to jde, abychom se jakýmkoliv spalováním ve městech nedusili.
Asi to mají propočítané, ale kapacita baterie se mi zdá
Asi to mají propočítané, ale kapacita baterie se mi zdá malá. Existují i osobní auta, která mají vyšší kapacitu baterie než tyto autobusy.
Jak má náš národ v oblibě pod vlivem úspěchu dílčího
Jak má náš národ v oblibě pod vlivem úspěchu dílčího okamžiku vůči sportovním či uměleckým hvězdám – i já si dovolím parafrázi výkřiku – „Macura na hrad“.
Pak začnou blbnout s vodíkem – Macura do krymu!
Pak začnou blbnout s vodíkem – Macura do krymu!
Od jedné závislosti k jiné zavislosti
Do Dětnarovic se
Od jedné závislosti k jiné zavislosti
Do Dětnarovic se kope desítky km dlouhá plynová připojka pro připravovaný přechod z uhlí na plyn.
Jak jinak uspokojit potřebu po energiich ?
To je pitomost, co? Jakmile přejde tahle centrální výtopna
To je pitomost, co? Jakmile přejde tahle centrální výtopna na plyn, je s ní konec. Vícenáklady spojené s teplovodní infrastrukturou nejsou dostatečně kompenzovány cenou paliva. Na plyn jsou nejlepší blokové nebo domovní kotelny, minimum rozvodů, ale cena velkoobchodní.
Při výrobě elektřiny z plynu vzniká odpadní teplo. S
Při výrobě elektřiny z plynu vzniká odpadní teplo. S tím jaksi nepočítáte.
A? V Dětmarovicích staví plynovou kotelnu, ne kogenerační
A? V Dětmarovicích staví plynovou kotelnu, ne kogenerační plynovou elektrárnu (info)
https://oenergetice.cz/teplo/elektrarna-detmarovice-na-karvinsk
https://oenergetice.cz/teplo/elektrarna-detmarovice-na-karvinsku-prestane-do-dvou-let-vyuzivat-uhli
Uvěřím až to uvidím. Ty kogenerační zdroje existují
Uvěřím až to uvidím. Ty kogenerační zdroje existují jen jako vyjádření pana PR.
Kolik budou asi ztráty v tom desitky km dlohém Potrubí
Kolik budou asi ztráty v tom desitky km dlohém Potrubí které vytápí Bohumín , Orlovou …
Decentralizace na postupu
http://www.hybrid.cz/cez-investuje-v-cesku-do-kogenerace-decentralizace-na-postupu
http://www.hybrid.cz/tagy/kogenerace
Do Orlové je to jen 5km a do Bohumína cca 10km. Z Temelína
Do Orlové je to jen 5km a do Bohumína cca 10km. Z Temelína do ČB je to 30 km.
No, sem zvědavý, jak se se s tím poperou. Dají-li vysoké
No, sem zvědavý, jak se se s tím poperou. Dají-li vysoké ceny za teplo, většina odběratelů investuje do lokálních plynových kotelen. Dají-li nízkou, budou zase balancovat blízko ke ztátě. Tudíž přestanou investovat do údržby rozvodů… a jak z toho ven?
Edit: Už vím, vyřeší to Temelín II ! Zvednou ceny elektřiny, a oni vydělají jen na ní. Teplo budou v klidu vypouštět do oblak.
Jen aby nebyla povinnost se pripojit, pokud tam takovy rozvod
Jen aby nebyla povinnost se pripojit, pokud tam takovy rozvod tepla existuje. Udela se nejaka pseudo-eko vyhlaska, ze lokalni zdroje jsou kvuli emisim zakazane a je vymalovano.