Nejmodernější autobusové depo v Hamburku má 96 nabíječek

Siemens vybaví dva ze šesti terminálů v autobusovém depu Alsterdorf v hanzovním městě Hamburk celkem 96 dobíječkami a technologií pro nízké a vysoké napětí.

Autobusové depo Alsterdorf je nejnovějším z celkem sedmi míst společnosti Hochbahn. Od roku 2020 nakupuje společnost Hochbahn pouze bezemisní autobusy.
foto: (c) Hamburger Hochbahn AG

Zahájení provozu je plánováno na léto 2021. S celkovým počtem 240 parkovacích míst je Alsterdorf jedním z největších a nejmodernějších autobusových dep pro elektrické autobusy v Evropě.

Společnost Hamburger Hochbahn si dala za cíl vyměnit do konce tohoto desetiletí celou svoji flotilu čítající přibližně 1 000 autobusů za klimaticky šetrná vozidla bez emisí. Souběžně s nákupem vozů probíhá i přestavba infrastruktury depa, aby bylo možné autobusy nabíjet a udržovat.

„Při vybavování autobusových dep potřebnou dobíjecí infrastrukturou je pro nás důležité mít jednoho partnera, který bude dodávat jak dobíjecí infrastrukturu připravenou na budoucnost, tak všechny elektrické součásti a služby. Takového partnera jsme našli ve společnosti Siemens,“ řekl Bastian Schmidt, vedoucí projektu pro infrastrukturu elektromobility ve společnosti Hamburger Hochbahn AG.

Objednávka zahrnuje 48 dobíjecích stanic Sicharge UC 200 s dobíjecími konektory CCS na autobusové přístřešky, technologii nízkého a vysokého napětí a pětiletou servisní smlouvu. Každá dobíjecí stanice disponuje dobíjecím výkonem 150 kW a dodává autobusům elektřinu, když nejsou v provozu.

Veškerá nabíjecí technologie je umístěna v technologickém řídícím centru, které je umístěno na střeše parkovacích přístřešků. Nabíjecí kabel je veden podél střechy přímo k nabíjecím stanicím, což umožňuje nejlepší využití prostoru depa.

„Kromě snadno upgradovatelné infrastruktury je důležitá hlavně úspora místa při integraci technologie nabíjení, zejména v městské infrastruktuře. V tomto projektu byla instalace na střeše vhodným řešením,“ řekl Jean-Christoph Heyne, vedoucí oddělení Future Grids společnosti Siemens Smart Infrastructure.

„Jsem rád, že v tomto případě jsme nevynikli pouze díky naší flexibilní nabíjecí infrastruktuře, ale i díky splnění náročných požadavků zákazníka na udržitelnost. Například naše portugalská továrna, kde se nabíjecí stanice vyrábějí, odebírá elektřinu výhradně z obnovitelných zdrojů. Dodáváme proto udržitelně vyráběné technologie pro udržitelnější města.“

Autobusové depo Alsterdorf má rozlohu 45 000 m2 a bylo uvedeno do provozu v dubnu 2019 společností Hamburger Hochbahn. Jedná se o jedno z nejpokrokovějších autobusových dep v Evropě a také o první v Německu, které je určeno výhradně pro bezemisní autobusy. V budoucnu budou autobusy napájeny zelenou elektřinou v šesti terminálech.

tisková zpráva

17 Comments on “Nejmodernější autobusové depo v Hamburku má 96 nabíječek”

        1. Cipisku myslíš, že jsou Helmuti až tak hloupí?
          Wallboxy

          Cipisku myslíš, že jsou Helmuti až tak hloupí?
          Wallboxy musíš přihlásit na rozvodnych závodech a pokud je slabší síť v jedný ulici tak jsou ty wallboxy blokovány tak aby nemohli nabíjet všichni současně
          takže žádné vyhazování jističů se neděje..

            1. nene 🙂
              Wallbox installieren und Elektroauto daheim laden.

              nene 🙂

              Wallbox installieren und Elektroauto daheim laden. So einfach stellt man sich das vor, doch im Hintergrund ist es komplexer. Darum muss die Wallbox beim Netzbetreiber angemeldet werden, damit es nicht
              zu unvorhergesehenen Überlastungen kommt. Seit März 2019 müssen alle Ladeeinrichtungen ab einer Ladeleistung von 3,7 kW beim Verteilnetzbetreiber angemeldet werden. Mit steigender Zahl an Haushalten und Gewerbebetrieben, die Elektrofahrzeuge betreiben und Laden, wächst die zusätzliche Belastung der Stromnetze, insbesondere im Abschnitt der Niederspannungsnetze (Spannungsebene 230 Volt).

              https://www.eon.de/frag-eon/themen/e-mobility/article/meine-wallbox-teil-5-anmeldung-muss-sein/

              1. Presne tak. Akorat v Cezku je vse jako v 3. svete. Jeste bych
                Presne tak. Akorat v Cezku je vse jako v 3. svete. Jeste bych doplnil o Schieflastverordnung.
                Aktuelle Grenzen für Schieflast
                In Deutschland, Österreich und in der Schweiz gelten in der Regel folgende Schieflast-Begrenzungen für das einphasige Laden von E-Autos und Plug-in-Hybrid-Fahrzeugen am Dreiphasenwechselstromnetz:

                Schieflastgrenze in Deutschland: 4,6 kW (230 Volt, 20 Ampere)
                Schieflastgrenze in Österreich: 3,7 kW (230 Volt, 16 Ampere)
                Schieflastgrenze in der Schweiz: 3,7 kW (230 Volt, 16 Ampere)

                Ale to plati pro vsechny spotrebice, ne jen EV.

Napsat komentář