Šéf Volkswagenu: Teslu doženeme a předeženeme! Možná.

Herbert Diess, šéf automobilky Volkswagen, se na Světovém ekonomickém fóru v Davosu rozpovídal pro Bloomberg TV.

Nová rodina elektromobilů Volkswagen ID má být pro německý koncern stěžejním želízkem v elektromobilním ohni.
foto: Volkswagen

Volkswagen si v posledních letech konečně uvědomil, že elektromobilita je budoucnost automobilového průmyslu, a snaží se tomu přizpůsobit. Bohužel pro něj, Tesla a Elon Musk si to uvědomili o víc než dekádu dřív a pilně se na to připravovali.

V této souvislosti Herbert Diess pro Bloomberg TV řekl: „Je to otevřený závod. Jsme docela optimističtí, že se nám podaří s Teslou udržet krok a v nějakém okamžiku ji nejspíš také předehnat.“ Tomu říkáme sebejisté vyjádření!

Načež Diess přiznal, že rok 2020 bude pro automobilový průmysl velmi obtížným rokem. „Činíme ale ty správné kroky pro to, abychom byli konkurenceschopní,“ dodal.

Není to tak dávno, co Diess vyjádřil obavu, aby Volkswagen nedopadl jako Nokia. Podle nejnovějších zpráv chce Volkswgen prodat do roku 2028 celkem 28 milionů elektromobilů.

O tom, kam má Tesla nakročeno, dobře vypovídají dvě aktuální zprávy: Tesla v současné době začíná budovat Gigatovárnu č.4 v Německu nedaleko Berlína, na domovské půjdě VW. A zároveň je dnes Tesla cennější než Volkswagen – je druhou nejhodnotnější automobilkou na světě s cenou přes $100 mld.

67 Comments on “Šéf Volkswagenu: Teslu doženeme a předeženeme! Možná.”

  1. První článek už se jistě píše. Nadpis je „Za měsíc
    První článek už se jistě píše. Nadpis je „Za měsíc červenec překonal VW ID3 prodeje Tesly o 50%“ Je to stejná finta, jako Tesla vyráběla na objednávku delší dobu na sklad tisíce aut a pak to vysypala z lodí a rekord byl na světě.

  2. V minulosti jsme se už mnohokrát poučili, že jakákoli
    V minulosti jsme se už mnohokrát poučili, že jakákoli reklama je stále reklama. Vaše plamenné posty jsou cílem Diessova sdělení.

    VW se ani nesnaží s Teslou držet krok. Celosvětově prodaných 500tis aut je plivanec, oni ví, že několik dekád budou stále vydělávat na dieselech.

    Navíc…na světě se prodá 85 mio aut – to je poptávka. I kdyby byla pravda, že jen Tesla má zajištěnou výrobu baterií a ostatní skutečně ne, nikdy poptávku neuspokojí, takže ostatní hráči – lobby – budou nadále daleko silnější – marketingově, politicky.

    Ale jsem si jistý, že toto všechno Elon ví a – na rozdíl od vás – si přeje, aby VAG, Hy/Kia, Ford atd uspěli a tím právě pomohli tu diesel lobby porazit.

    Stručně řečeno: Pokud neuspěje VW/Ford/Hy/Kia, neuspěje ve finále ani Tesla

  3. Tak dobre som sa uz dlho nezasmial.
    Ja chapem snahu redakcie

    Tak dobre som sa uz dlho nezasmial.

    Ja chapem snahu redakcie Hybridu byt politicky korektni a „dat sancu kazdemu“, ale v pripade VW a tychto kydov od Herberta Diesse rozhodne nejde o ziadne sebejisté vyjádření, ale iba dalsie prazdne kydy a vykrik do tmy. Nemaju ziadny zmysluplny koncept, nemaju baterky, nemaju dokonca ani softver do svojich uz hotovych aut!!!
    V takej situacii si trufnut povedat, ze idu konkurovat Tesle je… ani to neviem spravne nazvat. Donebavolajuca drzost? Ignorancia? Diletantstvo? Ja fakt neviem, ci na toto existuje nejake vystizne pomenovanie a zaroven nebyt vulgarny.

    Tesla je na trhu uz roky. Preukazali, ze dobre navrhnuty BEV je konkurencieschopny a ekonomicky zivotaschopny vyrobok. Len sa to musi spravit PORIADNE a ist ruka v ruke s celym ekosystemom, nie ako sucasna vyroba ICE aut „vyrobit a zabudnut“. A uz vobec nie systemom „trochu upravime sucasny model naseho ICE auta, dame tam elektricke creva a hura, mame elektromobil“.

    Napriek tomu, ze VW aj ostatne automobilky maju uz dlhe roky k dispozicii vsetky udaje, vratane analyz reverzneho inzinieringu, nedokazu dat dohromady jediny schopny BEV, ktory by sa aspon ako-tak blizil Tesle.

    Ja z toho vyvodzujem len dve mozne zavery:
    Bud su sucasne zavedene automobilky naozaj take zlenivele zastarale nepruzne mamuty zrele na vyhynutie, alebo je ten Musk skutocne taky vynimocny genius a vizionar, ze ked sa do niecoho pusti, tak niet na svete toho, kto by sa mu dokazal vyrovnat.

  4. Také jsem se hodně pobavil při čtení nadpisu! Kdo trochu
    Také jsem se hodně pobavil při čtení nadpisu! Kdo trochu sleduje, nemůže tohle vůbec pustit mezi lid. Obzvlášť, když jim někde stojí desetitisíce EV ID3 čekající na SW, který budou muset nahrát „ručně“? Neznalým je ale třeba přilévat olej na oheň, aby měli „argumenty“ jak to nejde … Dobrý fóry už i na Hybridu! Jinde se to číst nedá už vůbec!

  5. Dohnat a předehnat Ameriku …. N.Chruščov (SSSR)
    Dohnat a

    Dohnat a předehnat Ameriku …. N.Chruščov (SSSR)
    Dohnat a předehnat Teslu …. H.Diess (VW)
    A taky ještě dobrá taškařice bylo heslo „poručíme větru dešti“. Uvidíme, kam se VW posune, zatím roky jenom slibuje. I když nový VW e-Up dobíjí = hurá „už ze dvou fází“ (proč ne ze tří ???).

    1. Každá fáze navíc, kterou vnitřní nabíječka disponuje,
      Každá fáze navíc, kterou vnitřní nabíječka disponuje, ji samozřejmě prodražuje. Což u nejlevnějšího (a přitom zároveň ještě rozumně použitelného) EV na trhu je docela podstatný argument.
      Koncern myslím si dost lidí potěšil, že tak malý auto umožnil krmit ze dvou fází místo jen z jedné.

      1. Trojfazove nabijacky su v jednom bloku. Napriklad Tesla vyraba
        Trojfazove nabijacky su v jednom bloku. Napriklad Tesla vyraba len trojfazove nabijacky. Pre vsetky trhy len jeden typ, ktory ma pre „jednofazove“ krajiny spojene vstupy vsetkych troch faz a napaja sa jednou fazou. Zrejme je lacnejsie vyrabat len jeden typ trojfazovej nabijacky, aj ked trh s elektromobilmi v „jednofazovych“ krajinach je podstatne vecsi ako trh v „trojfazovych“ krajinach.

    1. Srandičky stranou, ale pravdou je, že evropský rodinný
      Srandičky stranou, ale pravdou je, že evropský rodinný elektromobil nižší střední třídy za běžnou cenu, na trhu zásadně chybí a VW by mohl být tím, kdo ho dodá.

      Na druhou stranu, včera jsem viděl recenzi na eCitygo od Electro Dada a nechápu, jak může někdo v roce 2020 uvést na trh malé s slabé autíčko, co na bezmála 40kWh mimo město neujede ani 200km a nabíjí se dvě a půl hodiny? Když k tomu připočtu nezvládnuté ID3, tak spíš už budu věřit tomu, že to udělají korejci nebo možná samotná Tesla.

      1. Možná se pletu, ale využitelná kapacita je 32,3 kWh a to
        Možná se pletu, ale využitelná kapacita je 32,3 kWh a to je dost daleko od vámi zmíněných 40, ne? Takže dojezd kolem 200 je dobrá hodnota, v létě se bude dát dostat snad i výše. A teď v zimě s topením je dojezd pod 200 realita a nevidím na tom nic špatného. Ostatně, je to malé městské auto. Jak jsou na tom ostatní EV s podobnou kapacitou?

        Dobíjení je pomalé, tipuji opět kvúli zimě, max. je tuším 40 kWh. Opět, vzhledem k zaměření auta je to OK, nikdo s tím nebude brázdit ČR a lítat s tím Praha-Brno, ne? Je předpoklad, že se to z drtivé většiny bude nabíjet doma v garáži.

        O to, že to auto bude min. v ČR hodně úspěšné, svědčí fakt, že se jich už objednalo přes 800 na r. 2020, což je více než se prodalo v 2019 ostatních EV dohromady 🙂

        1. Využitelná by měla být 36kWh, pokud teda nekecají. Ale to
          Využitelná by měla být 36kWh, pokud teda nekecají. Ale to je jedno, jde o průměrnou spotřebu na 100km, který je u tohodle mrňouse jak u TM3 nebo ionika, které jsou velikostí a hmotností někde jinde.
          Dobíjení viz zmíněná recenze. Na začátku 36kW, pak to padne výrazně níž. Průměrná hodinová 22kW. Tomu já říkám katastrofa.

          To, že je to malé městské auto není omluva, respektive omluva by to byla, kdyby to stálo polovic.

          1. Celková kapacita baterky je 36,8 kWh a využitelná kapacita
            Celková kapacita baterky je 36,8 kWh a využitelná kapacita je 32,3 kWh, to jsou hodnoty z recenze na autorevue.cz:
            https://www.autorevue.cz/prvni-test-skoda-citigoe-iv-elektromobil-odsouzeny-k-uspechu

            Předpokládám, že ty hodnoty mají přímo od Škodovky. Ta nekecá o kapacitě, ta je skutečně těch 36,8 kWh, jak uvádíte i vy, akorát že tam je nějaká rezerva kvůli zachování kapacity, takže využít lze jenom 32,3 kWh. i tak je to na malé městské auto za mě OK a dojezd v zimě pod 200 a v létě lehce nad 200 je pro tuto kategorii zcela dostatečný. Ostatně, které nové EV s cenovkou 450 tisíc má podobné parametry?

            Zkuste teď v zimě změrit dojezd a rychlost nabíjení obdobných malých aut do města a pak srovnat s Citigo. Ano, nabíjení není nic moc, ale opakuji, nikdo od toho nečeká rychlost jako u Tesly, je to auto do města.

            1. Ok, nejdřív se říkalo že kapacita bude 40kWh a z toho
              Ok, nejdřív se říkalo že kapacita bude 40kWh a z toho využitelných 38kWh, později, že bude 38kWh a využitelných 36 teď už tam mají to co píšete. To ale stále nedává odpoveď na podezřele vysokou spotřebu na 100km.

              Nikdo nečeká rychlost jako u Tesly. Ale alespoň 50kW stabilně by to nabíjet mohlo, když máme ten rok 2020, aby se tím mohlo výjimečně i někam dál dojet. S benzínovým CityGO se dojet někam dá i po dálnici.

              1. Pár technických poznámek:
                – těch cca 36 kWh (přesněji

                Pár technických poznámek:

                – těch cca 36 kWh (přesněji 36,8 kWh) není využitelná kapacita, ale nominální.

                – z toho uživatelsky využitelná kapacita je asi 32 kWh (přesněji je to tuším 32,3 kWh)

                – u „starého“ VW eUp! se zhruba 18 kWh baterkou ta rezerva dělá myslím taky těch asi 13 procent nominální kapacity (rezerva 8 % dole na podbití a 5 % nahoře na přebití…)

                – takže když vůz hlásí, že baterka je vybitá na nule, tak ve skutečnosti je na cca 7 až 8 procentech nominální kapacity, a když vůz hlásí, že je nabitý na 100 %, tak jeho baterka je ve skutečnosti nabitá na cca 95 % nominální kapacity

                – vůz nemá řízený teplotní management – ta baterka se z prostorových a cenových důvodů nijak cíleně aktivně nechladí ani neohřívá, a proto je v zájmu dlouhé životnosti baterie nenabíjet ji velkými proudy

                – takže pokud ta baterka nemá optimální teplotu (je blízká pokojové), nabíjecí algoritmy nedovolí nabíjení velkými proudy

                – pokud ale baterka tu optimální teplotu má, tak třeba ten „starý“ VW eUp! s jen 18 kW baterkou nabíjel výkonem skoro až 2,5 C za hodinu (což je srovnatelné jako když se dnes nejnovější Tesly s velkou baterkou nabíjí třeba 200 kW, byť samozřejmě ne po celou dobu)

                – a třeba ta TESLA, když řidič zadá nabíjecí body po trase a vůz ví, že se blíží k danému Super Chargeru, tak baterku (dalším proudem) začne v případě potřeby předehřívat, aby mohlo být dosaženo extrémních nabíjecích proudů

                – při velkých rychlostech jízdy u VW eUp! resp. Škoda Citigo e iV (nebo Seat Mii) je samozřejmě procentuální nárůst spotřeby (s jejich součinitelem odporu cX výrazně přes 0,3 daným velikostí a určením vozu) výrazně strmější oproti aerodynamicky optimalizovaným Teslám nebo Ioniqu apod.

                – v létě se dá se starým VW eUp! jezdit se spotřebou pod 9 kWh na sto, samozřejmě s lehkou nohou při pohodové kochací jízdě (ne po dálnici)

                1. Právě proto, že vím jak jezdí a nabíjí e-UP! mi ta
                  Právě proto, že vím jak jezdí a nabíjí e-UP! mi ta čísla u eCitygo přijdou tak slabá.

      2. Jenže on „řekněme“ ten Elektroděd 🙂 se ani s tím
        Jenže on „řekněme“ ten Elektroděd 🙂 se ani s tím bratislavským prckem nijak moc nežinýroval, nejezdil s lehkou nohou, navíc bylo zima a vnitřek si tou malou baterkou bez tepelnýho čerpadla pěkně vysaunil.

        Ale kdyby do tý svý metodiky zavedl k těm kchůl-, fan- a eko- faktorům ještě tátův hajprmájlink- nebo fjúlkonzampšn- faktor, dojel by o dost dál.

        Jinak to nabíjení do sta procent je u každýho vehiklu o nervy; došťouchání té „poslední míle“ trvá vždycky nejvíc času.
        Být to do standardních 80 %, bylo to za poloviční čas.

        1. Možná by bylo dobré, kdybyste se na to video podíval. Ty
          Možná by bylo dobré, kdybyste se na to video podíval. Ty faktory můžete přeskočit, já to tak většinou dělám, protože jako technik u některých tezí trpím a s některými zase nesouhlasím. Nicméně najdete tam právě ty spotřeby, doby nabíjení, teploty venku i uvnitř. Nicméně celkově vychází recenze dost kladně a rozhodně bych ED, jak dlouhodobého majitele Lefa, nepodezíral z toho, že neumí jezdit s EV na spotřebu nebo že že by si topil na 25°C.

          1. Včera jsem na to koukal. Občas na jeho videa kouknu,
            Včera jsem na to koukal. Občas na jeho videa kouknu, protože vím, že má s EV zkušenosti, jinak ale je to takové nezáživné, člověk by u toho i usnul 🙂 Ale to je jedno, informace tam jsou.

            Je to EV první generace, topení odporové, v podstatě předělané spalovací Citigo (Up) a tak je potřeba se na to koukat. Jeho odhad zimního dojezdu 180 km a letního přes 200, ve městě dokonce predikuje 300 km mi přijde vzhledem k baterce 32 kWh přiměřený. Nelze srovnávat s aerodynamickým Ioniqem. Citigo je městské auto a ten dojezd absolutně dostačuje tomu účelu. Spotřeba kolem 17 je vyšší než by člověk čekal, ale opět… aerodynamika, zima a taky jízda, kde se zkouší dynamika vozu. Tudíž OK. Rychlost nabíjení odpovídá velikosti baterky, je to něco přes 1C. Samozřejmě, špičkové EV umí více. Ale nakonec… kdo z konkurence vám nabídne lepší EV za 450 tisíc? Nikdo.

            1. Když to berete takhle, tak ano. Ale já na to koukám trochu
              Když to berete takhle, tak ano. Ale já na to koukám trochu z jiného úhlu. Jsem EV pozitivní člověk, zabývám se tím i ve svém profesním životě, ale nerazím heslo elektromobil za každou cenu. Pokud tedy mám utratit výrazně větší částku za EV než za spalovací verzi, tak očekávám přidanou hodnotu. A u eCitygo jí prostě nevidím a jako technik tam vidím jen problémy a omezení.

              1. „Pokud tedy mám utratit výrazně větší částku za EV
                „Pokud tedy mám utratit výrazně větší částku za EV než za spalovací verzi, tak očekávám přidanou hodnotu. “

                No… pak ale si můžeme na rovinu říct, že toto lze napsat asi o drtivé většině EV, které jsou momentálně na trhu, ne? Dokonce bych řekl, že Citigo se svojí hodně dobrou cenovkou je na tom ještě dobře.

                1. Záleží na tom, jak si kdo cení ty přidané hodnoty.
                  Záleží na tom, jak si kdo cení ty přidané hodnoty.

                2. Přesně tak. Nakonec rozhodnou zákazníci.
                  Přesně tak. Nakonec rozhodnou zákazníci.

          2. Hele, nic ve zlým proti Tobě, jestlis třeba měl ten pocit
            Hele, nic ve zlým proti Tobě, jestlis třeba měl ten pocit z toho mýho ležérního stylu příspěvku.

            Ohledně shlédnutí – neboj, už se stalo před pár dny. A viděl jsem (až na pár výjimek) všechna jeho videa, a toto taťkovo týdenní testování CG jsem zkouknul dokonce 2x.
            Přiznám se, že dříve (ze začátku jeho tvorby) docela dobrý, ale postupem doby už jsem bohužel asi začal být trochu alergický na stále se opakující „krásný energický den“, na „řekneme“, na to neustálé dirigování pravou rukou a kroucení prstama jak u iluzionisty na pódiu při každém jednotlivém vyřčeném slově… (ale nikdo není dokonalý, a já mám taky dost chyb, o kterých vím, a jistě ještě i velkou spoustu dalších, o kterých ani nevím).

            Jinak v tom „testu“ jsem se tam PRO SEBE asi vůbec nic novýho nedozvěděl, jenže to samozřejmě není chyba onoho evangelisty-edukátora, ale spíš jen a jen moje. O EV se hodně zajímám, a o Citigoučko ještě víc, a mj. ho ho mám i objednáno (závazně oproti složené záloze). Vím proto i spoustu věcí o novém eUp/CG/Mii a (zatím stále) ještě víc i o staré verzi VW eUp!, a to i zprostředkovaně od nejrůznějších autorů.

            Takže na závěr, ať se mu daří – je nutno vážit si všech, kteří se v dobré víře snaží něco dělat pro druhé a věnují tomu svůj čas!

            1. Taky mám zkouknuto většinu jeho videí. Jako evangelista
              Taky mám zkouknuto většinu jeho videí. Jako evangelista elektromobility dobrý, no. Ale ten jeho statický, místama až uspávající styl, celé se to vleče a recenze má skoro hodinu, šlo by to sestříhat na polovinu a zatraktivnit. Ale chápu, že nemá vybavení, schopnosti a ani ambice jako třeba lidi z garaz.tv nebo stealth01 z videoblogu Akcelerace.

              A úplně nadskočím, když slyším to jeho „dvěsta“ 🙂 Nevím, kde se tak mluví?

              Ale souhlas, ať se mu daří.

              1. Jeho videa su urcene pre siroku verejnost, hlavne pre ludi co
                Jeho videa su urcene pre siroku verejnost, hlavne pre ludi co maju minimum informacii o elektromobilite, pripadne nevlastnia elektromobil. Casto opakuje fakty, co uz velakrat predtym v inych videach povedal, no pri jeho cielovej skupine je to zrejme tak spravne. My co uz nieco okolo BEV vieme, mu to odpustime, pretoze robi zasluznu pracu. Jeho prednasky na akukolvek temu okolo elektromobility, znecistenia a udrzatelnosti maju vysoku kvalitu.

      3. Pro zajímavost, tady je diskuse ohledně rychlosti nabíjení
        Pro zajímavost, tady je diskuse ohledně rychlosti nabíjení a i vysvětlení proč Citigo nabíjí pomaleji než starší brácha eUp:
        http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=50&t=753

        Já to pochopil tak, že je to z důvodu použití jiných článků jako u starého eUp, resp. jiného zapojení packu. Zase výhodou je, že do stejného prostoru se vejde baterka s dvojnásobnou kapacitou a lepší je i poměr kapacita/hmotnost.

        Prostě něco za něco. A Škodovka v tom není sama, stejně pomalu nabíjí i nový Ioniq a taky Soul a eNiro s tou menší baterkou 35 kWh. Větší baterka 64 kWh se nabíjí rychle. Přičem starý Ioniq 28 kWh a Soul 27 i 30 kWh mají rychlost nabíjení rychlejší než jejich nástupci.

        1. „Za 34 minut podle ABB šlo do vozu 13,258 Kwh 34-72%“
          To je

          „Za 34 minut podle ABB šlo do vozu 13,258 Kwh 34-72%“
          To je ale brutálně pomalé nabíjení. V tomto prakticky nejoptimálnějším rozsahu to vychází na průměrných 23,4 kW, při udávané průměrné spotřebě 15 kWh/100 km to je tedy 156 km/hod.

          1. Teď jsem koukal na test Ioniq 2020 s tou větší 38 kWh
            Teď jsem koukal na test Ioniq 2020 s tou větší 38 kWh baterkou (na kanále Ekektrodad) a je to to samé, hodně pomalé nabíjení na DC, podstatně pomalejší než starý Ioniq 28 kWh.

            U Citigo se to ještě dá prominout, je to malé auto do města a okolí a nikdo příčetný s tím nebude jezdit dálky. Ale ten ioniq je už velikostí vhodný i jako hlavní auto v rodině, jenomže to špatné nabíjení ho úplně diskvalifikuje.

            A jak ukazují testy, to samé je nová Kona i Soul s tou menší baterkou.

                1. Tyhle auta nesleduju dopodrobna.
                  Ale třeba to bude tím, že

                  Tyhle auta nesleduju dopodrobna.
                  Ale třeba to bude tím, že se používají články s vyšší hustotou energie. Takže třeba nemají tak masivní katody/anody a proto nezvládají tak velké proudy jako články starších aut.

                  Osobně bych tento problém čekal právě u citigo, protože nemá aktivní chlazení baterie. U dražších aut, bych tento problém nečekal. A pokud to bude dobíjet pomaleji jak starší verze, tak je to ostuda.
                  A ve výsledku ani nepotřebujeme DC nabíječky nad 50kW, protože je většina aut nevyužije 😀

                2. Ano, používají jiné články, proto se doprostoru pro
                  Ano, používají jiné články, proto se doprostoru pro menší baterku vejde větší, jak u Citigo, tak u Ioniqu. Ale nevím jestli je to jenom tím, ono to bude i jiným zapojením, než u těch baterek s vyšší kapacitou.

                  Jenom jsem chtěl říct, že to není jenom u Citigo a eUp a že to není šlendrián VW. Větší baterky u ID.3 už bude možní nabíjet 100 kW, stejně tak jak to má Kona 64 kWh nebo i e208.

  6. Herbert si z toho buď začal dělat legraci, protože ví že
    Herbert si z toho buď začal dělat legraci, protože ví že skončil – a nebo se zbláznil, a ztratil přehled o realitě.

    Kdyby řekl, že drží krok s průměrnou čínskou produkci a cílí na to v dohledné době dohnat jihokorejskou, nebo japonskou konkurenci, tak je to sice odvážný, ale za určitých podmínek dosažitelný cíl – tedy přiměřeně realistické prohlášení. Ale srovnávat se s Teslou? – je prostě projev nesoudnosti a iracionality.

  7. 2017 Tesla koupila německou Grohmann Engineering
    2017 Tesla koupila německou Grohmann Engineering přejmenovanou na Advanced Automation. Elon Grohmanna vykop a rozhodl že přestanou spolupracovat s německými autodebilkami čímž jim zadělal na dnešní potíže….. hlavně medvědoj ale tak co, ten si to zasloužil ;))

    https://www.autoforum.cz/zajimavosti/za-dnesnimi-problemy-mercedesu-stoji-i-elon-musk-a-jeho-tvrdy-tah-z-roku-2017/

  8. Herbert Diess řekl: „Je to otevřený závod. Jsme docela
    Herbert Diess řekl: „Je to otevřený závod. Jsme docela optimističtí, že se nám podaří s Teslou udržet krok a v nějakém okamžiku ji nejspíš také předehnat.“

    Včera je nemohlo nic ohrozit, EV nikdo nechtěl, Tesla byla startup a neměla šanci protože až se do toho pustěj oni velcí hráči tak je do roka převálcujou.
    Dneska už se jim daří držet krok a dělají si naděje.
    A co bude zítra, budou lapat po dechu a pozejtří si teprv uvědoměj že jsou fakt 10 let pozadu?
    No panečku.
    Nevysší čas to pořádně nakopnout a zbystřit si mysl pořádnou řachou palicí do kebule nebo bude pozdě.
    Jejich ministr průmyslu už je varoval dávno.

      1. Husák jel na přátelskou návštevu do Nigérie. Projev
        Husák jel na přátelskou návštevu do Nigérie. Projev před davem zahájí dramaticky: Proletáři všech zemí spojte se! Dav skanduje: Umba! Umba! Umbáááááá!

        Husák nadšeně opětuje: Se Sovětským svazem na věčné časy!!!

        Dav se vlní a nadšeně řve: Umba! Umba! Umbáááá!

        Značně znaven odběhne na toaletu. Čůrá do pisoáru. Vedle stojí malej černoušek a očumuje…

        Husák: Co čumíš malej ?

        Černoušek: Ááále, koukám a nechápu, takovej velkej pán a má takovýho malýho umba ….

        1. Mě zas tempo VW připomnělo obdobně předpubertální vtip
          Mě zas tempo VW připomnělo obdobně předpubertální vtip –

          Chlapík vyjde v druhém patře na balkon, a tam mu na zábradlí slintá šnek. Tak ho skopne dolu do křoví a zajde domů.
          Po dvou letech najednou nad ránem někdo zvoní, chlapík rozespalej otevře dveře a za nima šnek s vražedným výrazem na tykadle povídá „Tos posral.“

  9. Zrovna jsem dopsal příspěvek o nedostatku hmatalených
    Zrovna jsem dopsal příspěvek o nedostatku hmatalených výsledků koncernu a přemíře slibů v jejich píár projevech, když tu na mne vykoukne další jejich proklamace… :-)))))

    To už je lepší se probírat informacemi co uvedli na setkání s rezervanty id3 v Londýně a v Drážďanech. To už je něco konkrétnějšího co vypovídá o stavu věci. Todle postupné sdílení o průběhu produkce modelu a lá Tesla může bejt pro automobilku dobrou terapií a motivací a pro rezervanty příležitostí k uplatnení připomínek a ujasnění funkcí. Někteří už rezevaci zrušili a půjdou do stávajícího Korejce či jinam.

    1. Máš pravdu, ale zase na druhou stranu je třeba si
      Máš pravdu, ale zase na druhou stranu je třeba si uvědomit, že VW si do nedávna jaksi nepřipouštěl rozvol EV. Tedy teď na tom je asi tak, jako TESLA v roce 2011 ( jsou na startu ). Pokud se tedy rozhodnou se EV „učit“, pak bych koncern tolik nepodceňoval. Jsou pozadu, ale jedná se o silnou automobilku a NĚMCI jsou diciplinovaní. Pokud tedy jsou nyní tak 8 let pozadu. Bude jim zřejmě tak 5 let trvat, aby se přiblížily TESLE. Průkopník ( TESLA )to má vždy o něco těžší s vývojem 🙂

    1. koncern fauwé, bratislavký VW je na tom akosi ***. od vlády
      koncern fauwé, bratislavký VW je na tom akosi ***. od vlády žiadajú štvor dňový pracovnbý týždeň, a to vyrábajú produkt, ktorý je na koncernové emisie podstratný.
      a len tak na okraj – dodávatelia káblových zväzkov bežia v trenčíne IBA pre PH/B-EV. a porše, ktoré kúsok ďalej robí skryvku ornice pre novú fabriku.

  10. Herbert by si mel dat pozor aby ho akcionari nezalovali za
    Herbert by si mel dat pozor aby ho akcionari nezalovali za zkreslovani ekonomickeho vyvoje. Misto tech silackych reci by mel radeji organizovat prisun baterii. Audi uz nema baterky a rusi nocni smeny. Kdo vi jak to bezi u Taycanu, nejlepsi Teslakopie na svete. Podezrele ticho kolem Taycanu. Tohle ticho neni zpusobene tichym elektromotorem, ale nejakym problemem.

  11. VW chce udržet krok s Teslou? Oni s Teslou drží krok? No to
    VW chce udržet krok s Teslou? Oni s Teslou drží krok? No to mě fakt pobavilo 😀 😀 😀 Správně měl říct „Chceme Teslu dohnat, zatím se za ní plazíme ve vzdálenosti 100km :-D“ I to dohnání bude hodně Scifi příběh, ale držím jim palce, protože konkurence je potřeba.

Napsat komentář