Volkswagen uznal, že Tesla pomohla prosadit elektromobily

Scott Keogh, šéf amerického Volkswagenu, aktuálně vystoupil na setkání Národní asociace autodealerů. Veřejně tam uznal, že to byla Tesla, kdo pomohl trhu s elektromobily vyrůst.

Volkswagen se nyní prezentuje tak, že má v oblasti elektromobility obrovské plány – zejména v Evropě a Číně, ale také v Severní Americe. V současné době se intenzivně připravuje na uvedení celé rodiny elektromobilů postavených na platformě MEB nazvaných Volkswagen I.D. Prvním bude hatchback s údajně velmi příznivou cenou srovnatelnou s dieselovým Golfem.
foto: Volkswagen

Národní asociace autodealerů (National Automobile Dealers Association) není žádná elektromobilní selanka, ba spíš naopak. Většina amerických autodealerů aktivně vystupuje proti elektromobilitě a zejména značce Tesla (která dealerství nepodporuje a auta prodává přímo zákazníkům).

Keoghova slova na ně proto musela zapůsobit přinejmenším rozporuplně. „Dokonce i když půjde o 10 % trhu, chceme tam být,“ řekl na adresu elektromobilů. „V historii automobilového průmyslu jsme ještě neviděli společnost, která by se během několika málo let vyšvihla v oblasti luxusních aut z nuly na čtvrtou nejprodávanější,“ dodal.

Ani nemusel jmenovat. Značka Tesla válcuje žebříčky prodejnosti luxusních aut jak doma v , tak i v Evropě. Dařilo se to jak u elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X, tak nově především s Tesla Model 3.

107 Comments on “Volkswagen uznal, že Tesla pomohla prosadit elektromobily”

    1. text z r. 2017 ctrl c/v:
      Nové modely VW:
      Škandál VW s

      text z r. 2017 ctrl c/v:
      Nové modely VW:
      Škandál VW s emisiami viedol k tomu, že spoločnosť VW sa začala silne angažovať v segmente čisto elektrických vozidiel.

      Sudca okresného súdu v USA, Charles Breyer, podpísal rozhodnutie proti spoločnosti Volkswagen. Toto rozhodnutie zahŕňa:
      Spoločnosť Volkswagen zaplatí 225 miliónov dolárov, vrátane 66 miliónov dolárov Kalifornii, za škodu vyplývajúcu z predaja osobných automobilov s 3-litrovým dieselovým motorom, ktoré obsahovali zariadenia na marenie kontroly emisií.
      Sudca okresného súdu Charles Breyer podpísal dohody medzi výrobcom automobilov, spoločnosťou California Air Resources Board (CARB), americkou agentúrou na ochranu životného prostredia (US EPA) a americkým ministerstvom spravodlivosti (US DOJ). Jedným dekrétom je národná dohoda, druhá je špecifická pre Kaliforniu. Kalifornia dostane 41 miliónov dolárov z národnej dohody a 25 miliónov dolárov podľa samostatnej dohody s Kaliforniou.
      Okrem peňažných výdavkov bude spoločnosť VW nútená uviesť v Kalifornii do roku 2019 tri plne elektrické vozidlá (ZEV).
      Okrem toho spoločnosť VW prispeje na trh EV v Kalifornii tým, že do roku 2019 zavedie dva nové modely ZEV plus elektrický e-Golf alebo jeho náhradu. Jedným z týchto nových vozidiel musí byť elektrický SUV. Spoločnosť do roku 2020 predstaví aj druhý SUV. Spoločne musí od roku 2019 do roku 2025 predávať najmenej 35 000 týchto rôznych modelov ZEV.

      Predpokladá sa, že vozidlá, ktoré budú uvedené na trh, aby splnili tieto nové nariadenia v Kalifornii, budú zahŕňať niekoľko rôznych vozidiel značky Volkswagen I.D. Koncepty, ktoré sme v priebehu rokov videli, a úplne nový e-Golf.
      Volkswagen I.D. Hatchback Concept
      Volkswagen I.D. Crozi Concept
      Volkswagen I.D. Koncepcia Buzz
      Volkswagen I.D. – príchod v roku 2020, zrejme s dojazdom 600 km
      http://insideevs.com/volkswagen-forc…cluding-1-suv/
      Quote Comment Like 0
      2 comments

    2. Sranda je jak se tam Miler snaži VW omlouvat. Že vlastně o
      Sranda je jak se tam Miler snaži VW omlouvat. Že vlastně o žádný podvod nešlo ani dieselgate vlastně žádný podvod nebyl, jen využili skuliny na trhu.

      Joo, kdyby tohle udělala Tesla to by na ni nenechali niť suchou. Ale jak jde o spalovák, tak vlastně o nic nejde, ….

    1. co póvl světa nemá a Tesla má:
      1) svoji baterkárnu
      2)

      co póvl světa nemá a Tesla má:

      1) svoji baterkárnu
      2) pokrokově zmáklej pohon a batery menedž
      3) vlastních 1,5 tisíce rychlodobíječek
      4) seriově vyráběný 3 káry 😉

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

      1. Tak treba WV. Oni to nedelaji proto, ze tomu veveri, az do
        Tak treba WV. Oni to nedelaji proto, ze tomu veveri, az do minuleho tydne kdy WV definitivne zariznul jine technologie.
        Porovnavate startup, ktery kdyz krachne, tak par miloonaru prijde o uspory s firmou, ktera ma desetitisice zamestnancu a je na ni zasadne navazano HDP nekolika zemi. To muze byt Muskovi u prdele.

        Je mi jasne, ze onanovani nad Muskem je kult. Ale na Tesle neni nic extra, krome autopilota, ktere samozrejme potrebuje extremne narocny hw. Zbytek je jenom baterka a motor. Jesne, je tam pak vychytavek, ale ty uz maji moderni konvencni auta davno. Tesla nezodpovedne prodava to, co si jine automobilky radeji dele testuji. Kazdopadne pokud jde o vyzkum, tak Tesla ma vsechno patenty otevrene, takze neni potreba nic vymyslet, staci je prabrat a pouzit.

        1. SPROSTOSŤ! (veľké písmená znamenajú krik, tu
          SPROSTOSŤ! (veľké písmená znamenajú krik, tu rev).
          koncern vw sarie na zamestnancov a hdp naviazaných zemí – vedia akurát vydierať (premiér pelegríni musel prisľúbiť, že vláda neurobí NIČ čo by poškodilo fauwé! a fabrika v Ba nemá výrobný program (modely) pre rok 2021!
          to musk je zodpovednejší pri všetkých jeho kotrmelcoch – strkal vlastné peniaze do firiem (nie iba tesla).

            1. Si stojíš na vedení? To bylo porovnání. Tesla má 45
              Si stojíš na vedení? To bylo porovnání. Tesla má 45 tisíc zaměstnanců, tj. je z tohodle pohledu větší než nějaká Škodovka.

              Takže říkat o ní že je to „jen“ startup který když krachne, tak se nic nestane, je totálně mimo mísu. A jen ze sebe děláš hlupáka většího než jsi.
              To možná platilo před 10 lety.

              Cely VW group má 300 tisíc, ale Škodovka jen 30, Audi 90, Seat 13

          1. Ale tu nejde o mňa, ale o toho pána (Sandy Munro) čo sedí
            Ale tu nejde o mňa, ale o toho pána (Sandy Munro) čo sedí úplne vľavo. Je to šéf spoločnosti (Munro & Associates), ktorá sa zaoberá analýzou áut. Rozoberajú ich do posledného šróbika a spíšu z toho správu. Čo kde je ako spravené, čo to stojí, … A tie si potom napr. kupujú iné automobilky.
            Takže keď sa vrátime k tomu ABS, tak on určite nejaké videl.

        1. Koukal jsem na spritmonitor a průměr pro teslu S je tam
          Koukal jsem na spritmonitor a průměr pro teslu S je tam necelých 21 kWh/100 km. U modelu X je to kolem 23, ale těch je tam jenom 6 kusů, to není moc vypovídající.

          Jinak třeba v Německu není moc vidět Tesla, za ty léta co tam jezdím jsem jich potkal opravdu jenom pár kusů modelu S a ani jedno X! Zato teď jak jsem jel minulý týden domů, jsem potkal dvakrár eTron, jeden šedivý a jeden černý – ten měl značku z Ingolstadtu, potkal jsem ho někde na křížení A81-A6 a jel stejně jako já, klidným tempem 130 km/h. By mě zajímalo jak daleko dojede tímto tempem.

          Až jich bide jezdit víc, jistě se i na sprtimonitoru objeví záznamy uživatelů o spotřebě z provozu.

            1. Ty eTrony jsem teď viděl poprvé, minulý čtvrtek, jeden u
              Ty eTrony jsem teď viděl poprvé, minulý čtvrtek, jeden u Engelbergtunelu a druhý na A6 u Heilbronnu směrem na Norimberk. Opravdu, potkat Teslu je zážitek. Za ty léta co tam jezdím, tak to je pár kusů tesla S, X ani jedno

              Samozřejmě, že ty je potkáváš, protože jezdíš na nabíjecí stanice (SC), tam já se vůbec nezdržuji. A jezdím výhradně dálnice, A6, A81, a kousek na A8.

                1. Tak Tesla je rozpoznatelná, jak S tak i X, dokonce jedno X
                  Tak Tesla je rozpoznatelná, jak S tak i X, dokonce jedno X parkuje ve vedlejší vesnici. Ale v DE na dálnici je to rarita, spíš potkám Ferrari nebo Lambo než Teslu 🙂

                  Dá se někde zjistit kolik se jich vlastně v DE prodalo? Kdesi jsem to četl i s komentářem, že na tak velký trh jako je Německo se tam modelu S a X prodalo dost málo. ale už to nemůžu najít.

                2. Podle KBA bylo v k 1.1.2018 celkem 5814 Model S a 1421 Model
                  Podle KBA bylo v k 1.1.2018 celkem 5814 Model S a 1421 Model X, novější statistiku zatím nemají – čtvrtletní čísla po výrobcích nejsou – jenom podle druhu pohonu.
                  A tipuju cca +1000 kusů za 2018 plus pár stovek? Model 3

          1. To jezdíš tunelem?
            Jenom ve Frýdku Místku je 6 S a 2

            To jezdíš tunelem?
            Jenom ve Frýdku Místku je 6 S a 2 X.
            Cestou do Itálie jsem potkal 9 x Teslu asi 3 x X.
            To jsem jezdil po dálnicích a ne ve městech!
            Nechápu že se někdo nemůže smířit s tím,že Tesla je malý zázrak a snad ani jinak nejde reagovat,než držet pěsti!
            Za pár let by lidé umírali přímo na ulicích jak ve válce a to jen z důvodu šíleného znečištění ovzduší – to je fakt!!!

                1. V te Praze to byla myslim Nemecka rz.
                  V te Praze to byla myslim Nemecka rz.

            1. Tak to je opravdu argument… já psal, že Tesly moc v
              Tak to je opravdu argument… já psal, že Tesly moc v Německu nevídám a ty mi pak napíšeš, že ve Frýdku jich je 8. A že cestou do Itálie si jich potkal několik. Kolik jich bylo v Německu? To je opravdu argumentace hodna génia, nezlob se na mě 🙂

              Koukám dle obsahu příspěvku a i rétoriky, že ty jsi jeden z těch zaslepených Tesla fanatiků. Já Tesle fandím, ale jak říkám, za ty léta co do Německa pravidelně jezdím (vesměs dálnice – A6, A81, A8), jsem jich potkal pár kusů modelu S, nemám důvod si vymýšlet, proč bych to dělal?

              A ani na firemním parkovišti (několik set aut) za ta dlouhá léta jsem žádnou Teslu neviděl. Pravidelně tam parkuje Twizy, Zoe, občas i3 a ve městě, kde tam žiju potkávám taky i3, pak Ioniq, Leaf a nějaký ten eGolf.

              1. na idnes sú to odporcovia zemana, tuná zasa tesla fanatici –
                na idnes sú to odporcovia zemana, tuná zasa tesla fanatici – s tým sa nič urobiť nedá. a že akurát vtedy nejazdili okolo teba? u nás je ich niekoľko, keďže nechodím tam, kadiaľ oni, nestretám ich.
                viem, je to ťažko pochopiteľné.
                ps na firemnom parkovišti budú drahšie autá niekde inde ako …

                1. Koukal jsem i na parkoviště před hlavní budovou, kde
                  Koukal jsem i na parkoviště před hlavní budovou, kde parkuje vedení. Je to tam samý Mercedes, hodně kombiku, skoro vše diesel, prostě klasika.

                2. takže – sú to národovci – čo im šéf/ka povie, to urobia.
                  takže – sú to národovci – čo im šéf/ka povie, to urobia. povedia im dýchajte mikrosadze, tak sa zasierajú priedušky.

                  ps – zúčastňujem sa prieskumov (nie koho volím) a pred pár rokmi sa koncern pýtal, čo by ma primälo kúpiť si ICH výrobok. na hádam tridsať kombinácií motor/karoséria/financovanie/zľavy som stále odpovedal NIE až na poslednú otázku celou vetou: keď to bude BEV. dokonca pred cca dvoma rokmi sa spýtali, či by som kúpil auto od nich a nepustili by ma v okruho 30km do mesta, mi ho vykúpia a predajú „čistejšie“, či by som bral.
                  už vtedy boli ZÚFALÍ, široké ramená iba robia. vedia, že nemajú toľko púští, aby tam zviezli vyradené ako u amíkov.

                3. dej jim všem jednou v noci za stěrače vizitku s informacema
                  dej jim všem jednou v noci za stěrače vizitku s informacema že jezdí v rakovinometný dízlpopelnici

                  kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

                  napiš jim tam že jsou to bohatý prasata, kolenovrti a že je nemáme rádi dokud nepostaví na tom prasečím parkovišti před tou prasáckou firmou alespon jednu dobíječku. A rovnou jim tam natiskni foto TMX klidně s mojím kontaktem sem, že ty negramoty kdyžtak doučím. Když tak vizitky bych ještě někde vyhrabal z 2013ctýho, kdy sem naposled takhle dízlprasata fakoval 😉

                  kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

              2. Ok, je to možné,já to bral jako, že není reál aby v
                Ok, je to možné,já to bral jako, že není reál aby v Německu nebylo vidět Teslu ,když jich je dnes už tolik všude možně.Není to ideální argument,ale snad to určitou logiku má?!
                Tak jen pro orientaci je v Německu momentálně na prodej nabízeno 297 ks Tesliček a z toho 49 X.
                Nejsem fanda Tesla strojů,na mne jsou málo praktické a moc drahé,ale jsem nadšencem Tesla filozofie a odvahy!
                Možná už brzo budu Volkswagen fandou,po přečtení článku o tom,že Herbert Diess vsadil s celým Volkswagenem vše na jednu kartu.
                To je mi moc sympatické,mám rád střelce,jen ať nezůstane u slibů!

                1. Asi mám jenom smůlu, jezdím jenom po dálnici a pak v
                  Asi mám jenom smůlu, jezdím jenom po dálnici a pak v jednom středně velkém okresním městě. Ale celkově těch EV tady moc nejezdí.

        2. No to jste vzal pekne porovnani. Jednu z prvnich verzi.
          Kolega

          No to jste vzal pekne porovnani. Jednu z prvnich verzi.
          Kolega s S P100D nema problem jezdit pod 20kWh/100km.
          Nedavno mi v servisu pujcili nahradni S P90D. Jel jsem s tim jen po dalnici rychlosti kolem 160km/h a ziral na tu spotrebu 25-26kWh/100km…
          Ja se s Xkem P100D nemam problem, kdyz se ukaznim dostat v kombinaci dalnice nedalnice do 23kWh/100km.
          A dal jsem uz cestu pres 300km tam a zpet 1:1 dalnice rychlosti 130km/h nedalnice 100km/h se spotrebou 19,6kWh/100km.
          Jestli stoji na Tesle spousta veci za prd, tak ale pohon to fakt neni. Az ve svetle toho jak to Audi ani Jaguar neumi vychazi tahle prednost Tesly najevo.

        3. Takým istým štýlom jazdy, ako sa na Tesle S dosiahla
          Takým istým štýlom jazdy, ako sa na Tesle S dosiahla spotreba 25kWh/100km by mal E-tron cez 30kWh/100km.
          Oproti Tesle S má Audi E-tron vyššiu spotrebu o 30-40% Tak isto má vyššiu spotrebu aj oproti Tesle X.
          Toto je, bohužial, fakt.

    2. Ted nevím jestli to myslíte vážne, nebo jen žertujete 🙂
      Ted nevím jestli to myslíte vážne, nebo jen žertujete 🙂 Každej kdo se o elektromobilitu trochu zajíma (zatim EV nemám), ví že Tesla má set sakra technologickej náskok před zbývajícím automobilovým světem. Možná ještě Korejci jsou na tom velice dobře. Taky to umí ale v malém množství, zatim.
      P.S. Ale jinak na tak blbou myšlenku docela dost komentářů, můžete být spokojen.

  1. Tesla vydělává na tom, že byla první a dodnes má
    Tesla vydělává na tom, že byla první a dodnes má bezesporu náskok a pokud přijde s automatickým řízením pak se z ní do 10 let stane automobilka světového formátu. Pokud ovšem ne, pak její technologický náskok do 3 let ostatní doženou a pak bude vystavena konkurenci servisní síti, tradici a konkurenci ostatních zavedených značek s velkou servisní sítí. Což může být pro Teslu i smrtelné.

  2. no tak je obecně známo od 2006 že Tesla prosazuje
    no tak je obecně známo od 2006 že Tesla prosazuje elektromobily kdežto VW prosazoval dokonale čisté dízly :))))
    Ano Tesla je boreco dokopal konzervu kecat o elektromobilech ;))

    kcc-hho.webnode.cz/tesla/

    PS: má někdo chut na dokonalou italskou šunku pro východní evropu?? :)))))

    loupak.fun/video/veda-a-pokusy/36102-sunka-z-italie

          1. to seš hodnej mám z tebe radost, vymyšlený jméno se
            to seš hodnej mám z tebe radost, vymyšlený jméno se hází do kolonky nahoru todle není žádnej líbrsbríf 😉 a ještě lepší by bylo trola registrovat, víš co je vás negramotů tady tedka víc co krachlo auto.cz tak abysme se ftom póvlu my učitelé tady pak vyznali 😉

                1. …říká transparentní neanonymní František Kodelka z STS
                  …říká transparentní neanonymní František Kodelka z STS Chvojkovice. To je síla

                2. no anonym má jistě co vyprávět. Hele to je jako v
                  no anonym má jistě co vyprávět. Hele to je jako v kartách, vyšší přebíjí :))))))

                3. 😀
                  vidíš, zasa nesprávne, dnes je tu iba FK, ten z

                  😀
                  vidíš, zasa nesprávne, dnes je tu iba FK, ten z chvojkovíc-brodu tu nie je!

                4. Doteď jsi tady vystupoval úplně stejně bez registrace,
                  Doteď jsi tady vystupoval úplně stejně bez registrace, taky jako Anonym. Akorát, že ses nazýval Franta Koudelka. A najednou tady vyskakuješ a bojuješ za registraci. Choováš se opravdu jako blbeček 🙂

                5. přesně tak! rozmldával sem diskuze bez registrace, ládoval
                  přesně tak! rozmldával sem diskuze bez registrace, ládoval sem moudra a co sem za to měl? leda pár fejkových vopičáků co psali mojím neregistrovaným nickem. Časy se mění a diskuze taky:

                  1) všichni Anonymové se automaticky přehlížejí jako potencionální fejkové a hejtři
                  2) všem (bez registrace) se automaticky nevěří
                  3) registrovaní bez vobrázku zapadnou protože GRAFIKA soudluzi je holt grafika 😉

                  PS: mysli ekonomicky pokrokově, tesla taky vyměnila hárdvér z 2,5 na 3.0 to je pokrok, to je život 😉

                6. To je jenom tvoje pomýlená představa 🙂 Protože jsi
                  To je jenom tvoje pomýlená představa 🙂 Protože jsi úplně stejný anonym jako ten Anonym, který není registrovaný… i ten se může podepsat třeba franta nebo i Anonym a vyjde to na stejno. Prostě registrace na tvé anonymite nic, ale zhola nic, nezměnila.

                  Ad 1, 2 a 3:
                  Klidně budu anonymovi věřit, odpovídat na jeho příspěvky a budu mu i věřit. O nic méně nebo více jako tobě s registrací, protože tím, že se zaregistruješ, nezvýšíe svou důvěryhodnost ani o kousek… probuď se 🙂

                7. cože? ty stále nechápeš rozdíl anonyma a registrace 🙂 u
                  cože? ty stále nechápeš rozdíl anonyma a registrace 🙂 u ní je jasný že se za tebe už nikdo jiný nevydává 🙂 to je podstatný rozdíl. Klidně si povídej s anonymy na to máš svatý právo, sám uvidíš že tě to jednou přestane bavit :)))))

                8. Ale pořád jsi stejný anonym, jestli ses registroval nebo
                  Ale pořád jsi stejný anonym, jestli ses registroval nebo ne, je úplně jedno. Jsi anonymní nick s vymyšleným jménem Koudelka stejně jako ten Anonym. Akorát se můžeš ještě identifikovat obrázkem.

                  A sdělení anonyma má stejnou váhu a je jedno jestli to je anonym registrovaný nebo Anonym neregistrovaný, jestli je to Koudelka, Kuk nebo Anonym, nebo třeba Lojza bez registrace. Podstané je, jestli uvede relevantní informace nějak podložené a ověřitelné. To je podstatné a ne to, jestli se tady zaregistroval.

                9. pred pár dňami to bol stav s možnosťou prispievať iba
                  pred pár dňami to bol stav s možnosťou prispievať iba registrovaným (napr. anonym 123). bolo to pre technický problém a bolo čistejšie ovzdušie, hoci rovnako kontroverzné témy.

                10. to tvoje není podstatný. důležitý je že v záhlaví
                  to tvoje není podstatný. důležitý je že v záhlaví nemám už Anonym ale nick a nikdo jiný pod títo nickem nemůže publikovat, to je podstatný 🙂

                11. nie je to tak, už vyššie som napísal, že sa skrývajú
                  nie je to tak, už vyššie som napísal, že sa skrývajú pod jedného jediného anonyma ver. 0.0

Napsat komentář