Nedávno se objevily informace, že Volkswagen má problémy se softwarem elektromobilů ID.3. Problémy jsou ale nejspíš větší, než se zdálo.
foto: Volkswagen
Výroba elektromobilů Volkswagen ID.3 začala už v listopadu 2019. Jenže krátce na to Volkswagen oznámil, že prvních 10 000 vyrobených aut nebude mít schopnost over-the-air updatů. Dodávky měly i tak začít koncem května nebo začátkem června 2020.
Minulý týden koncern Volkswagen uspořádal v Dánsku speciální akci pro ty, kdo si elektromobil ID.3 předobjednali. Tam řekl, že dodávky (v Dánsku) nezačnou dříve než v srpnu. A dodal ještě pár překvapivých novinek:
- první First edition vozy nebudou mít duální klimatizaci
- pro auta s panoramatickou střechou nebude dostupný nosič jízdních kol
- verze „S“ se 77kWh baterií bude pouze čtyřmístná, páté místo vzadu uprostřed nebude mít k dispozici bezpečnostní pás
Vypadá to, že Volkswagen si prochází podobným výrobním peklem, které v začátcích výroby svých elektromobilů zažívala např. Tesla. Problémy bezesporu vyřeší, ale rozhodně to nebude zadarmo, když konkurence jako Tesla či Hyundai je o míle napřed.
hoši tesla táhne geometrický gembl na 500 jak si svět
hoši tesla táhne geometrický gembl na 500 jak si svět uvědomuje že konzerva je fjeteli ;))) hošíí ranr jede jak fredka ;))
keby aj ten ID3 bolo auto s dobrymi jazdnymi vlastnosťami,
keby aj ten ID3 bolo auto s dobrymi jazdnymi vlastnosťami, nikdy nebudem veriť SW updejtom nemeckej firme VW. Nikdy.
No vidite nekdo treba zase nikdy neuveri karoserii Kalifornske
No vidite nekdo treba zase nikdy neuveri karoserii Kalifornske firmy.
A ja zase neverim svym ocim, kdyz ctu nazory Jenjy 🙂
A ja zase neverim svym ocim, kdyz ctu nazory Jenjy 🙂
?
?
Není německá firma jako německá (francouzská) firma. Ta
Není německá firma jako německá (francouzská) firma. Ta druhá sice je francouzská, ale co jsem zažil projekty tak ty byly řízeny Němci. Asi to těm Frantíkům stačilo, ale ta echt německá je v kvalitě válcovala. A to jsem si myslel, že mají kvalitu nízkou když jsem z ní odcházel. Mají ji nízkou, na tom trvám. Ale podstatně lepší než ten franco-německý korporát.
Jooo, tak to je ten dlouho ocekavany, zkusenejma vyvojarema
Jooo, tak to je ten dlouho ocekavany, zkusenejma vyvojarema koncernu dlouho vyvyjeny produkt, nejvetsi automobilky sveta? 😀 Tak to je mazec. No, tak snad se nebude muset kazdych 100km vystoupit, vypnout, zapnout auto a nastoupit 😀
registrace Tesla v ČR 2019 +120ks
registrace Tesla v ČR
registrace Tesla v ČR 2019 +120ks
registrace Tesla v ČR 2018 +85ks
registrace Tesla v ČR 2017 +80ks
registrace Tesla v ČR 2016 +62ks
registrace Tesla v ČR 2015 +57ks
registrace Tesla v ČR 2014 +20ks
registrace Tesla v ČR 2013 +7ks
registrace Tesla v ČR 2012 +1ks
https://www.sda-cia.cz/repository-volnedostupna
https://kcc-hho.webnode.cz/
Off
https://m.mobilmania.cz/naucte-se-novou-zkratku-li-s-bateri
Off
https://m.mobilmania.cz/naucte-se-novou-zkratku-li-s-baterie-posune-vydrz-telefonu-na-5-dni-dojezd-elektromobilu-na-1-000-km/a-1347150
Těhle zpráv o revolučních baterkách je každý rok
Těhle zpráv o revolučních baterkách je každý rok minimálně deset.
Až bude možné něco takového koupit, tak tomu budu přikládat nějakou váhu.
Jsou to drobnosti až na – 1 místo,to je docela škrt přes
Jsou to drobnosti až na – 1 místo,to je docela škrt přes rozpočet mnoha zájemců.
Na druhou stranu,bych byl za možnost volby menší baterie a tak i nižší cenu.
U EV by se uplatnila obchodní politika,kterou razí Škoda ve svých prodejích holátek s možností dovybavení za příplatek.
Stanovit nutný standard a umožnit jej dovybavit dle potřeby zákazníka.
VW přeji jen dobré,ale jak sleduji razantnost,odvahu i nehoráznou chuť Tesla vedení včetně toho Čínského je mi jasné,že než začnou uvažovat o pokročilých výrobních technologiích,tak konkurence bude již vyrábět globální nízko nákladové automobily za cenu,která bude pro ně neakceptovatelná.
Volba ještě menší baterie při dnešních cenách
Volba ještě menší baterie při dnešních cenách článků? Proč? Vzhledem k základní ceně auta úspora minimální. Neříkám u nějakého malého městského auta za třetinovou cenu, kde 50 tisíc mezi 30kWh a 45kWh verzí už udělá rozdíl, ale ne u auta za téměř milion.
Právě proto,aby tak malé a obyčejné auto,nestálo
Právě proto,aby tak malé a obyčejné auto,nestálo milion.
Je snad dvojnásobně lepší,větší či užitnější jako Citigo?
Přitom se jedná o daleko větší počet aut než všichni 3 bráškové.
Není to pouze přestavba,tak snad je výroba efektivnější, jedná se o EU auto,ne dovoz zpoza moře.
Budou li se ID3 snažit prodat co nejdráž ze začátku,rozumím,těch pár kousků prodají,ale na udušení penále to pak nebude stačit,proto doufám,že se zlevní.
Za 2 roky začne Tesla v EU výrobu něčeho,co si neumíme ani definovat a pak bude již opravdu pozdě!
Tesla pomalu denně vylepšuje a to na širokém spektru všeho co souvisí z elektro mobilitou a obnovitelnými zdroji energie,např.dnes obousměrná domácí nabíječka Tesla Powerwall.
Ale tím, že tam dáte 30kWh namísto 45kWh z toho levné
Ale tím, že tam dáte 30kWh namísto 45kWh z toho levné auto neuděláte. Těch 15kWh rozdílu je v nákladech pár desítek tisíc Kč.
Pokud vám vyhovuje Citigo, tak si kupte Citygo. Nic proti. Mě by taky stačilo, kdybych byl sám. Na druhou stranu nepotřebuju ani zrychlení na 100km/h za 3s, 250km/h maximálku, náhon na 4 kola, skleněnou střechu a autopilota. Od ID3 jsem si sliboval něco jako Leaf s lepším dojezdem, rychlejším nabíjením a výrazně lidovější cenou, což je přesně to, co VW celou dobu sliboval a bohužel nesplnil.
Souhlas!
Budeme si muset počkat a snad se objeví něco jako
Souhlas!
Budeme si muset počkat a snad se objeví něco jako Suzuki Ignis.
Je to skromné a skvěle autíčko jen to chce EV verzi a bude vymalováno!
Jedna věc je bohužel jistá. V letošním roce nás žádná
Jedna věc je bohužel jistá. V letošním roce nás žádná elektromobilní smršť od VW ani jiné klasické automobilky nečeká. Pokuty za překročení emisí se prostě přičtou do kolonky „náklady“ a jede se dál.
Tohle se podle mě nemůže nazývat problémem při
Tohle se podle mě nemůže nazývat problémem při výrobě.
„první First edition vozy nebudou mít duální klimatizaci
pro auta s panoramatickou střechou nebude dostupný nosič jízdních kol
verze „S“ se 77kWh baterií bude pouze čtyřmístná, páté místo vzadu uprostřed nebude mít k dispozici bezpečnostní pás“
Tak premyslim, je ID.3 vic Tesla nebo VW killer?
Tak premyslim, je ID.3 vic Tesla nebo VW killer?
Nejdřív přemejšlej kolik jich vůbec vyroběj a kdy a kde
Nejdřív přemejšlej kolik jich vůbec vyroběj a kdy a kde se bude prodávat.
Zatim to vypada na VW killer. Takovych prachu do toho dali a
Zatim to vypada na VW killer. Takovych prachu do toho dali a potvora nechce jezdit. Vsichni se jim ted smejou jak se naparovali ze to bude umet to same co Tesla za polovinu penez. A ono ted polovicka ze stejny prachy.
Na mne to působí dojmem, jako kdyby VW do poslední chvíle
Na mne to působí dojmem, jako kdyby VW do poslední chvíle předpokládal, že se jemu a dalším automobilkám podaří vylobovat odklad zpřísnění emisních norem o dalších 5 let a mezi tím to nějak vyhnije.
V opačném případě totiž nechápu, jak to mohou mít takhle nepřipravené. Vždyť id.3 a buzz už ukazovali minimálně dva roky zpět, tak měli fůru času do doladit do detailu. Ale namísto toho to vypadá, že to lepí na poslední chvíli za pochodu, jak kdyby šlo o nějaký startup.
U te 77kW verze museli obetovat patou sedacku kvuli vysoke
U te 77kW verze museli obetovat patou sedacku kvuli vysoke vaze. Nekdo jim asi pri certifikaci rekl, ze to je moc tezke. Pritom v PowerPointu to vypadalo tak nadherne.
Taky si myslím.
Taky si myslím.
S ID.3 VW kopíruje Teslu v podstatě se vším všudy. Musí.
S ID.3 VW kopíruje Teslu v podstatě se vším všudy. Musí. Tesla nastavuje standardy. I v kvalitě. Ukazuje, že lidi si nechají leccos líbit (upozorňuji, že jsem dlouhodobě long a Teslu a Muska žeru jako nic na světě).
VW s ID.3 rozhodně uspěje. Bude to pecka. Jen to chce trpělivost. Stejně jako při čekání s prodejem akcií…
nechapu kdo si může myslet že tesla najednou udava směr 😉
nechapu kdo si může myslet že tesla najednou udava směr 😉 ano kopírujou to i s kokotinama typu sklenená panoramatická střecha, tablety místo palubovky, mobilový ovládání a podobný vejžvejky. Přitom stačilo zlevnit golfa napolovic a bylo by 😉 Jenže ouha, to voni chtějí hrát komediji že elektrifikují a zatím dál tlačit milijony autopopelnic. Vedení není evidentně jednotný a tvrdej teslí kapitalismus s konzervím důchodovým socíkem jaksi taky nešteluje ;))
1) 50.000 votrok 3 směny noční furt na nohou ve 40cíti lazar
2) +80.000 mistr
3) +100.000 technický dozor
4) +150.000 zástupce montáže
5) +200.000 vedoucí montáže
6) +250.000 konstrukce a inženýři
7) +300.000 nízký papalášstvo
8) +500.000 střední papapážstvo
9) +800.000 šéfovi flezdoprdelkové
10) 1.500.000 malej šéf 😉
11) +36.000.000 velkej šéf :))))))))))))))))
https://www.autorevue.cz/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-uz-je-dost
https://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html
To je v pohodě. Já taky všechno nechápu. Nic si z toho
To je v pohodě. Já taky všechno nechápu. Nic si z toho nedělejte. Hezký večer!
Sem se zasmál 😀 250.000 že mám brát měsíčně? Ani moji
Sem se zasmál 😀 250.000 že mám brát měsíčně? Ani moji němečtí kolegové na to zdaleka nedosáhnou…
:)) to ti tak žerem :)) ste dávno profláklý :))) mazej
:)) to ti tak žerem :)) ste dávno profláklý :))) mazej ladit blatníky at ti to nezkrachujou :)))
Nakladova sazba v nemeckem engineeringu je v automotive nekde
Nakladova sazba v nemeckem engineeringu je v automotive nekde kolem 70Euro. A to vcetne najmu, softwaru, veskereho zdaneni a provize. Realne zkuseny konstrukter dostane plat 150 000 KC (Mnichov).
Ale jinak slusna tabulka, zkusim ji ukazat sefovi pri vyrocnim pohovoru. Pocitam, ze si nad ni spolecne zaplaceme 😀
se všema premijema bonusama vyděl to 12 a nekecej. když
se všema premijema bonusama vyděl to 12 a nekecej. když blbej mistr bere 80sát :))) dotlač tabulky jaký to sou v šáde chudáci :)))
V Sade nedelam, pisu o tom, za kolik se obchoduje hodina
V Sade nedelam, pisu o tom, za kolik se obchoduje hodina Engineeringu v nemecku. Personalni naklady se od toho odviji, radovi konstrukter (15 let praxe) proste ctvrt milionu mesicne nema. I tak je krute drahy a tak automobilky smeruji „vyvoj“ do zemi, kde daji za hodinu treba 20Euro.
Jo zato u TM3 tam to šlo všechno jako po másle co? 😀
Jo zato u TM3 tam to šlo všechno jako po másle co? 😀 lakovnu nenaladili do ted a posílají reznoucí zmetky vesele do světa, několik let po zahájení výroby 😀 😀 😀 Sedmilhář Elon si však vždy vymyslel nějakou pohádku a dutohlavci jako vy mu to vždy ochotně žerou a šíří tyto bludy dál.
Přitom i kdyby ve VW ladili ID3 ještě rok, tak budou i tak s vývojem jednoho modelu rychlejší než Tesla. Přitom pro Teslu byl M3 již několikátý model, ID3 je pro VW první. Navíc o termínu dodání v půlce roku 2020 bylo jasno dávno, takže nic nového, jen drby, kterých hlupáčci velice rádi chytají.
Klasická věc která se objevuje zde čím dál častěji, když se čeká na něco od Tesly je to všechno v pořádku a pochopitelné, když jde o VW je to neschopnost, nad příspěvky nekterých pitomců zde opravdu zůstává rozum stát 😀
A ted neco o tom, ze Tesla napadala ostatni automobilky,
A ted neco o tom, ze Tesla napadala ostatni automobilky, vysmivala se jim a vsechny ty podlosti co VW, DB, Porsche Audi delali proti Tesle. Musk se k takovym svinarnam nikdy nesnizil a primel ostatni k vyvoji EV. Ze se to pitomcum nelibi, to chapu. Pitomec zustava vzdy pitomcem. A kdyz se to ted VW seere, tak me to jenom tesi.
Kolik rezavych TM3 jste videl na vlastni oci? Moje je v
Kolik rezavych TM3 jste videl na vlastni oci? Moje je v poradku a jizda s autem od startupu je 1000x lepsi nez od arogantnich paprdu co 100 let cvici podvadet zakazniky.
No tak to je síla. Musím uznat že všichni skeptici měli
No tak to je síla. Musím uznat že všichni skeptici měli pravdu a já se mýlil. Asi ve Volkswagenu nevědí kam dřív skočit.
Co je síla brebto? Hehe
Buď v klidu nemýlil
Co je síla brebto? Hehe
Buď v klidu nemýlil ses…
Klasické dětské porodní bolesti…
Za rok, za dva se tomu všichni zasmějou..
V Tesle se smějou už teď :))).
V Tesle se smějou už teď :))).
To je možné, hlavně aby to nebyl skodoliby smích ale
To je možné, hlavně aby to nebyl skodoliby smích ale stejně kdo se směje naposled….. Ten se směje nejlépe
toto je presná (definícia?): dětské porodní bolesti –
toto je presná (definícia?): dětské porodní bolesti – dieťa priviedli do druhého stavu a čaká ich súd za zneužívanie! potom, ako pôjdu sedieť vieme ako majú spoluväzni vzťah k pedofilom.
Tohle je teď norma všude. Tlačí se na dodání a na
Tohle je teď norma všude. Tlačí se na dodání a na kvalitu se prdí. Všude. Viz Boeing.
Byl jsem v automotive i aerospace. Vím o čem mluvím.
Zatial mackopes. Len si trochu neuvedomuju, ze ked takeho
Zatial mackopes. Len si trochu neuvedomuju, ze ked takeho mackopsa daju von, tak tym dalsim opravenym verziam bude robit tych 10000 aut zle meno. Rovnaky problem mala aj Tesla. Sice uz robi auta kvalitnejsie ale tie stare su stale na trhu a predmetom negativnych diskusii. Sa dost divim ze opakuju rovnake chyby. U Tesly bol dovod aspon, ten ze velmi dlho auta nevyraba ale preco aj u VW netusim.
Kazdopadne stale neverim VW, ze nejake EV realne vyrobi a nebudu tu iba proforma. Snad sa mylim a IDcka budu vyrabat vo velkom a budu dost kvalitne a lacne.
je to jen hra, oni umí, jen nechtějí, chtějí terorismus a
je to jen hra, oni umí, jen nechtějí, chtějí terorismus a kontrolu nás všech skrze energetiku (hlavně ropu) a mít z toho co nejvíc peněz … prostě banksteři, kteří zničili EV a dodávali ropu i Hitlerovi, prostě uSS kontrola bankéřů (ne politiků, ti jsou jen jejich hračky především skrze nahraná videa, kde provádí ty nejhrůznější věci malým dětem, fakta, viz Epstein, který měl za úkol politikům a vysokým manažerům dodávat „maso“, made in Izrael)
Jen Musk nehraje s nimi, asi ví něco víc, tak mu to prochází, nebo začíná novou hru banksterů, která ještě není úplně venku, pravděpodobně, jinak by asi už byl nohama nahoru.
Ale hlavně klid, když nahrajete jejich hru, budete šťastní, navíc bude dobře, vím to … tedy pro ty, co si nehrají na dobro o zlo, ale jen na „duši“, takže v klidu 🙂
I ty filuto…
Stále jsem z tebe nevymamil odkaz odkud víš
I ty filuto…
Stále jsem z tebe nevymamil odkaz odkud víš že bude dobře…
to záleží jen na tobě pro tebe, na to nic nepotřebuješ,
to záleží jen na tobě pro tebe, na to nic nepotřebuješ, žádný zdroj 🙂
No nevím, zda je toto ukázka větších problémů. 4 místa
No nevím, zda je toto ukázka větších problémů. 4 místa jsou tu kvůli hmotnosti – stejně jako Prius PlugIn, neduální klima na 80% nebude dělat VW problémy, takže to bude jiné rozhodnutí a střešní nosič nekomentuju.
Rozhodně bych to prozatím nesrovnával s fatálními problémy Tesly se startem výroby a kvalitou.
Ale na tomhle serveru v tom vidím trošku toho „přání otcem myšlenky“ 🙂
Rozhodně nepřejeme VW žádné problémy, ale informujeme o
Rozhodně nepřejeme VW žádné problémy, ale informujeme o nich.
Jaké problémy? Jsou to jen drby z internetu. Od začátku se
Jaké problémy? Jsou to jen drby z internetu. Od začátku se ví, že dodávky mají být od června, ted řekli v Dánsku,že na tomto trhu budou dodávky v srpnu, to se nijak nerozporuje a je to běžné, že na některých trzích je několik týdnů spoždění. Tesla začala vyrábět a na trhy evroby dodala první M3 po téměr dvou letech. u ID3 je ještě půl roku do termínu, takže v čem je problém? Až v červnu VW nebude schopen dodávat tyto auta zákazníkům pak piště prosím o problémech.
Zajímavé sledovat různé pohledy na věc
Tesla slibovala termíny jak na běžícím pásu a ještě ani nevyráběla, to bylo v pořádku a nikomu to divné nebylo. VW vyrábí ale dodávat bude až za půl roku a to je sakra divné a tedy soudím že má velké problémy s výrobou 😀
Já to vidím tak, že Tesla si myslela, že stihne nastavit a rozjet výrobu v určitý termín a to se jí nakonec nepovedlo ještě několik měsíců, to je dle mého problém s výrobou. VW od začátku tvrdí, že začne s výrobou v listopadu a dodávky zákazníkům budou v polovině následujícího roku, to je dle mého plán se kterým se od začátku počítalo. Nahrát SW mohou do auta klidně až v den předání zákazníkovi a to mi přijde jako velice efektivní způsob.
Zeby hlas rozumu tady? Vidim to podobne.
Zeby hlas rozumu tady? Vidim to podobne.
Proc kvuli hmotnosti? Kdyz suv od tesly s daleko vetsi
Proc kvuli hmotnosti? Kdyz suv od tesly s daleko vetsi baterkou muze byt sedmimistne? Spise bych to videl na cast baterii nad urovni podlahy jako u toho priusu nebo ampery. To by byl zeda dost preslap, ale jinak to nevidim. Prani otcem myslenky je tu daleko castejci z opacne strany.
Asi moc tezky na strukturu auta. Pri dynamickych zkouskach se
Asi moc tezky na strukturu auta. Pri dynamickych zkouskach se jim treba neco lamalo, nebo se pri jizde zatackou menila geometrie kol apod.
Prius Prime/PHV zadnou baterii nad urovni podlahy nema.
Prius Prime/PHV zadnou baterii nad urovni podlahy nema.
OK, prius moc neznam. Třeba Ampera ma a je 4-mista.
OK, prius moc neznam. Třeba Ampera ma a je 4-mista.
Pokud nejake auto neznam, tak by mozna bylo vhodne ho
Pokud nejake auto neznam, tak by mozna bylo vhodne ho nepouzivat jako priklad, ne?
Prius PHV ma baterii v kufru. Starsi modelove roky (2016-2019) byly ctyrmistne, pravdepodobne kvuli vaze. Aktualni modelovy rok je petimistny (nevim, jestli to plati pro model momentalne prodavany v CR).
Shortseller na VW. Tim zpozdeni nestihnou dodrzet hranici 95g
Shortseller na VW. Tim zpozdeni nestihnou dodrzet hranici 95g CO2 a budou platit miliardy penale. To bude mazec. Uz bezim jako sup vyklovat mrsinu VW.
Těch 95g je v závislosti na hmotnosti. Podle mne scela
Těch 95g je v závislosti na hmotnosti. Podle mne scela nesmyslně. Místo toho, aby motivovali lidi k nákupu malých lehkých úsporných aut, které jsou ekologičtější a nezabírají tolik místa na parkování, tak zvýhodňují těžší.
Fiat měl slabý lobbing, Mercedes a BMW lepší.
Fiat měl slabý lobbing, Mercedes a BMW lepší.
Proč zrovna VW? Ti mají aspoň plán a ID.3 vyrábí a budou
Proč zrovna VW? Ti mají aspoň plán a ID.3 vyrábí a budou prodávat ve velkém. Myslím, že Daimler a BMW budou mít daleko větší problémy.