Rivian staví v Illinois továrnu na výrobu elektromobilů, podívejte se jak mu to jde

Jan Horčík - 02 Duben 2020

Rivian je považován za jednoho z nejnadějnějších vyzyvatelů Tesly. V americkém městě Normal ve státě Illinois staví továrnu, ve které bude své elektromobily vyrábět.auto elektromobily továrna Rivian Normal Illinois

Elektromobily Rivian mají díky 180kWh baterii nabídnout dojezd přes 656 km. Připravují se zatím velké SUV Rivian R1S a elektrický pick-up R1T.
foto: Rivian

Rivian ale není výjimkou a v současné době byly veškeré práce v jeho provozech pozastaveny z důvodu epidemie koronaviru. Ještě předtím nicméně stihl Rivian natočit informativní video, ve kterém ukazuje, jak mu stavba nové továrny jde od ruky.

Mezi investory, kteří vložili prostředky do společnosti Rivian, patří mimo jiné Amazon, Ford či T. Rowe Price Associates (zároveň důležitý investor společnosti Tesla).

Výroba v nové továrně Rivianu v Normalu by podle původních plánů měla začít ještě letos. Dodávky prvních elektromobilů Rivian R1S a Rivian R1T by se tak měly stihnout do konce letošního roku.

Zpět na HybridPřidat komentář

Kde bude brat baterky? Z Ciny?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Rivian zatím neřekl, od koho bude baterie brát. Původně se spekulovalo o LG Chem. Zároveň už je víceméně jasné, že se kvůli koronaviru letos výroba aut nestihne.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-id-3-vw-daimler-mercedes-bmw-tesla-software-elektromobil.A200330_110356_automoto_fdv

Obrázek uživatele Tomáš

Verete tomu ze to daji.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Aby VW unikl blamazi, tak ze zacatku budou vydavat id3 jen zamestnancum. Ty uz budou opatrni kritizovat ze to nestoji za nic. Tim splni slib, ze to stihnou do leta 2020. Ale ten pravy zacatek prodeje bude pozdeji.

Otázka je jestli to nebude pozdě, viz ten odkaz::: Pokud tedy Němci zůstanou bez konkurenceschopného softwaru, ustrnou v pozici pouhých dodavatelů. Což je pro hrdou německou automobilovou branži naprosto hororový scénář. Že to není jen vyplašenecké přehánění potvrzuje japonský ekonomický deník Nikkei Business. Ten nechal nejmenovaného inženýra jedné z japonských automobilek prozkoumat rozebranou Teslu 3. Což je základní model této americké elektroautomobilky. Závěr je jednoznačný: Tesla je o pět až šest let napřed.

Tak uvidíme jestli si projdou stejným výrobním "peklem" jako Tesla u modelu 3. Vzhledem k tomu, že nemají zkušenosti ani s malovýrobou (Tesla dělala Modely S už pár let předtím), tak jim dávám "rok, maximálně dva" (aby to odladili)


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.