Když Amazon investoval $700 mil. do společnosti Rivian, bylo hned jasné, že je v tom nějaký záměr.
foto: Rivian/Amazon
Šéf Amazonu Jeff Bezos dnes oznámil, že rychle rostoucí start-up Rivian pro Amazon vyrobí 100 000 plně elektrických dodávek. Do služby budou nasazeny mezi lety 2021 až 2024.
Rivian přitom až dosud plánoval vyrábět dva vesměs totožné modely, a to pickup truck Rivian R1T a z něj odvozené SUV Rivian R1S. Nyní k nim přibyl třetí model.
Zakázka v hodnotě $4 mld. pomůže Rivianu zcela zásadně s dalším rozvojem firmy. K futuristicky vyhlížející elektrické dodávce zatím nejsou žádné podrobnější informace ani specifikace.
Rivian v současné době vybavuje továrnu ve městě Normal ve státě Illinois. Výroba dvou původních modelů by tam měla začít už příští rok.
Někteří anaytici prorokují Rivianu velkou budoucnost a považují ho za „druhou Teslu“. Zejména proto, že právě pickup trucky a velká SUV jsou v USA klíčovým a nejprodávanějším segmentem.
Samotná Tesla sice svůj pick-up truck už dlouho slibuje, ale zatím jej stále nepředstavila a jeho výrobu stále jen odkládá. Místo středně velkých dodávek se navíc zaměřila na tahače v podobě modelu Tesla Semi.
off : Kdo viděl v Asii zacházení s odpadem, musí tušit,
off : Kdo viděl v Asii zacházení s odpadem, musí tušit, že se tam dějí zvěrstva, říká expert Tomáš Cajthaml
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/kdo-videl-v-asii-zachazeni-s-odpadem-musi-tusit-ze-se-tam-deji-zverstva-rika-expert-tomas-cajthaml.A190922_192352_firmy-trhy_ele
Hahahaha..Pardon…ten „sparťanský“ design dodávky pro DHL
Hahahaha..Pardon…ten „sparťanský“ design dodávky pro DHL mě pobavil :-)))))
off
DIY solárně poháněná klimatizace.
Princip a funkční
off
DIY solárně poháněná klimatizace.
Princip a funkční model
https://youtu.be/R_g4nT4a28U
Praktický pokus
https://www.youtube.com/watch?v=7w4rg3UcsgI
Nejdřív si tyto velké společnosti objednávaly EV po
Nejdřív si tyto velké společnosti objednávaly EV po stovkách, pak po tisících a teď nazrála doba na to, že už i po statisících. A pořád se najdou tací, kteří tvrdí, že de o překonanou a proto slepou vývojovou větev v silniční dopravě 🙂
Když se začaly rozšiřovat automobily, tak taky určitě
Když se začaly rozšiřovat automobily, tak taky určitě existovali takoví, co tvrdili že je to nepoužitelné do doby než jim chcípnul poslední valach.
Když se začaly objevovat dotykové mobily, tak taky většina lidí tvrdila, že si nechce matlat po telefonu a bez fyzických tlačítek nebudou moci psát zprávy.
Já věřím, že Runner bude používat spalovák, ikdyby byl jediný ve městě a pro benzín musel zase do drogérie.
Tak třeba Německá pošta + DHL rovnou stvořili vlastní
Tak třeba Německá pošta + DHL rovnou stvořili vlastní automobilku a ukázali koncernu a dinosaurům velkýho fakáče a to za cenu poněkud jeklovité konstrukce a vlmi spartánského dizajnu.
Však pošta také nic jiného na rozvoz balíku
Však pošta také nic jiného na rozvoz balíku nepotřebuje,než jeklovitou konstrukci a sparťanský design.
Třeba francouzský soudruh dbá na zdraví a pohodlí
Třeba francouzský soudruh dbá na zdraví a pohodlí poštovního lidu. 7.000 Renault Kangoo Z.E., které tam už podle Renault ČR jezdí, nejsou žádné kostitřasy.
Ano. Jedenáct z deseti českých pivních expertů má jasno.
Ano. Jedenáct z deseti českých pivních expertů má jasno. To ještě netuší že za par let budou i oni jezdit v EV.
Je to až moc velká objednávka, Rivian bude zcela v rukách
Je to až moc velká objednávka, Rivian bude zcela v rukách Amazonu. Samozřejmě netušíme co Bezos zamýšlí, pro něj jsou 4 mld. USD v horizontu 5 let celkem zanedbatelná částka, pro Rivian obří zakázka.
V podstatě si Amazon vyrobil svůj americký StreetScooter.
V podstatě si Amazon vyrobil svůj americký StreetScooter. Jen to vzal po americku, zeširoka. Německá pošta 10.000 (už provozuje), Amazon 100.000 (objednal).
Každopádně nezbývá než Rivianu gratulovat, dotáhli to
Každopádně nezbývá než Rivianu gratulovat, dotáhli to opravdu daleko.
„These vehicles leverage much of the technology developed for
„These vehicles leverage much of the technology developed for the R1T and R1S, including battery, powertrain, thermal, controls, electrical network and connectivity platform. This commonality will drive meaningful scale benefits across all Rivian-manufactured vehicles. The vehicle body and interior design, application software and suspension have been developed specifically for Amazon’s last-mile delivery operations, ensuring these vehicles fit seamlessly into the Amazon logistics network.“
Základ dodávky vychází z jejich pickupů. Dodávkou budou vyrábět na další lince co postavěj vedle stávajících a tím pádem neovlivní výrobu pickupů.
Dik. Zajimavy informace.
Dik. Zajimavy informace.
Bezos chce plnit Pařížskou úmluvu a tyto dodávky pro
Bezos chce plnit Pařížskou úmluvu a tyto dodávky pro poslední míli mu mají pomoct dosáhnout využívání 80 % OZE pro Amazon do roku 2024 a 100 % do 2030.
„Bezos said Amazon has committed to meet the goals of the United Nations Paris Agreement 10 years early, which will involve regularly measuring and reporting the company’s emissions, implementing decarbonization strategies and altering its business strategies to eventually eliminate carbon usage altogether. He added that his goal is for 80% of Amazon’s energy use to be renewable by 2024, before transitioning to 100% renewable energy by 2030.“
Zdroj Jalopnik
Píšeš to tady jako by měly již spoustu linek a
Píšeš to tady jako by měly již spoustu linek a desetitisíce sjíždějících Rivianů
pokud do nich nekdo (Bezos) nalil 700 milionu dolaru a hodla
pokud do nich nekdo (Bezos) nalil 700 milionu dolaru a hodla do nich nalejt jeste dalsi 4 miliardy dolaru, tak proc by jako meli mit problem postavit linku navic?
Zajímavost, dodávky nenesou logo Rivianu.
Zajímavost, dodávky nenesou logo Rivianu.
Logo Amazonu asi jo co…
Logo Amazonu asi jo co…
A v Japonsku bude Amazon taky rozvazet na elektriku?
A v Japonsku bude Amazon taky rozvazet na elektriku?
off
Daimler si u Tesly přihřívá
off
Daimler si u Tesly přihřívá polífčičku.
https://twitter.com/elonmusk/status/1174751275637862400
A to je velice dobre.
A to je velice dobre.
Docela zajímavý krok od Amazonu. Dát zakázku někomu, kdo
Docela zajímavý krok od Amazonu. Dát zakázku někomu, kdo postavil jen prototyp a se sériovou výrobou nemá žádné zkušenosti podobně jako Tesla v začátku…. jak dlouho trvalo Tesle vyrobit 100.000ks vozidel?! Osobně tipuju že ten 100.000ks dodají nejdříve v roce 2027-2030. Než to všechno odladí. Ale třeba překvapí.
Pravda je, že peníze nejsou všechno – viz Blue Origin vs. SpaceX.
Tesle taky 4 roky (2012 až 2015: 3100 + 22477 + 31655 + 50580
Tesle taky 4 roky (2012 až 2015: 3100 + 22477 + 31655 + 50580 = 107812 ks), takže bych to viděl dost reálně. Přeci jen to nebudou žádné high-tech trhače asfaltu, ale jen StreetScooter v hezčím balení 🙂
Nemělo by se to počítat od roku 2003?
Nemělo by se to počítat od roku 2003?
Proč? Co by to mělo za smysl?
Proč? Co by to mělo za smysl?
Počítat by se to mělo od roku 2009 kdy Tesla předvedla ve
Počítat by se to mělo od roku 2009 kdy Tesla předvedla ve Frankfurtu svůj prototyp Model S. Podobně jako to má teď Rocian. Pak by těch prvních 100.000ks trvalo 7let! A to ještě by nemohly dodat žádné auto nikomu jinému než Amazonu.
Pro Marfy:
100 tisíc vyrobených od založení
Tesla: 12 let
Pro Marfy:
100 tisíc vyrobených od založení
Tesla: 12 let (2003 – 2015); Rivian 15 let (2009 – 2024)
Pro V.:
100 tisíc od prvního prototypu
Tesla: 6 let (2009 – 2015); Rivian 6 let (2018 – 2024)
Pro další šťouraly:
100 tisíc od vlastnění první továrny:
Tesla: 5 let (2010 – 2015); Rivian 7 let (2017 – 2024)
Ať to vezmete z jakéhokoli pohledu, tak vyrobit 100 tisíc EV do roku 2024 je s tímto kapitálem pro Rivian splnitelný úkol. Mají ještě přes rok na přípravu pro výrobu v průměru 70 konstrukčně jednoduchých vozidel denně.
Myslím, že bychom neměli zapomenout na jednu důležitou
Myslím, že bychom neměli zapomenout na jednu důležitou proměnnou jménem Elon.
No spíš naopak, kdyby byl Elon teď v Rivianu, tak ty
No spíš naopak, kdyby byl Elon teď v Rivianu, tak ty dodávky musí umět řídit samy, mít 300kWh baterii, 1MW nabíjení a k tomu postavit nabíječky po celém světě, zrychlení 0-100 pod 3s, vymyslí tomu nějaký strašně cool dveře co se budou vyvíjet 2 roky a pak si řekne, že by bylo fajn, aby uměly i roboticky nakládat zboží ze skladu Amazonu, samy rozvážet a pak předávat zákazníkům za hraní jejich oblíbené skladby s ohledem na náladu rozpoznanou umělou inteligencí :-D.
Byla by to jistě nejlepší dodávka na světě s náskokem 20 let před konkurencí, ale těch 100 tisíc by rozhodně nestihl 🙂
Jo někdy je lepší dělat věci jednoduše, účelně a
Jo někdy je lepší dělat věci jednoduše, účelně a levně.
A zkrachovat.
A zkrachovat.
Jinými slovy budou dělat skoro tolik dodávek denně, co
Jinými slovy budou dělat skoro tolik dodávek denně, co dělá mocný VW eGolfů (72). A ještě mají rok na přípravu. To by mohli dát.
Třeba proto, že Rivan je nyní u běžné populace stejně
Třeba proto, že Rivan je nyní u běžné populace stejně známý, jako Tesla v roce 2003.
Presne tak.
Presne tak.
A proc ne. Rivian na tom maka uz par let. Jsou to zkuseni
A proc ne. Rivian na tom maka uz par let. Jsou to zkuseni inzenyri a Amazon nejsou blbci. Nejspis si je dobre proklepli. Ja bych se nebal.
off
Tesla si na Ringu instalovala SCh
off
Tesla si na Ringu instalovala SCh nabíječku
https://twitter.com/elonmusk?lang=cs
A tomu SCh dodavaji proud z toho mega dyzlblejt agregatu? To
A tomu SCh dodavaji proud z toho mega dyzlblejt agregatu? To je eko jako prase.
Stejně jako tu tvoji baterii v tom hybridu pohání benzín,
Stejně jako tu tvoji baterii v tom hybridu pohání benzín, že šikulo.
Baterie u PHV se dá prece nabit ze zásuvky.
Baterie u PHV se dá prece nabit ze zásuvky.
Ale téměř nikdo to nedělá.
Ale téměř nikdo to nedělá.
Já teda jo. Někdy i nekolikrat denně. Právě jsem
Já teda jo. Někdy i nekolikrat denně. Právě jsem překonal 15000 km v EV módu.Presne polovina z celkově najetých km.
Odkdy jsou elektroauta ekologická? Jediné auto, které je
Odkdy jsou elektroauta ekologická? Jediné auto, které je ekologické je to, které se nevyrobí.
Elektroauta mají smysl především pro odklonění svých emisí z místa vzniku někam jinam.
Ano, jsou ekologická. Mají přesně 0 emisí. To jak se ta
Ano, jsou ekologická. Mají přesně 0 emisí. To jak se ta elektřina vyrábí už není problém elektromobilu. U spalováku se taky nezajímáš jak ekologicky byl vyrobený a přepravený benzín, který čepuješ, ale emise se počítají až od spotřeby auta.
Je pak na státu, aby si zajistil co možná nejčistší mix elektrické energie.
Nejsou ekologická. Vyrobit je, provozovat je, likvidovat je,
Nejsou ekologická. Vyrobit je, provozovat je, likvidovat je, stále stojí přírodní zdroje.
A tvrdit, že emise jsou u EV nula je naprosto směšný argument. Emise tam samozřejmě jsou, ale oproti spalovákům mají tu výhodu, že je můžeme lépe kontrolovat a na jiných místech než kde dojde k přeměně na mechanickou energii.
Když vyleju olej do záchoda, tak se taky chovám ekologicky, když u mého baráku se nic neobjeví a olej se ocitne v řece až na konci potrubí, kam jsem ho vylil?
Tak toho si je snad kazdej EV fanda vedomej.
Tak toho si je snad kazdej EV fanda vedomej.
Právěže není. Viz příspěvek, na který reaguji.
Právěže není. Viz příspěvek, na který reaguji.
Samozřejmě že mi je jasné, že elektřina se musí vyrobit
Samozřejmě že mi je jasné, že elektřina se musí vyrobit a přepravit na místo spotřeby, ale taky mi je jasné, že to samé platí o benzínu.
Takže buď to započítáváme u obou typů pohonu anebo ani u jednoho. A pokud vím, tak aktuálně se emise měří až u auta.
Nevím, proč se teď zaměřuješ jen na emise, když od
Nevím, proč se teď zaměřuješ jen na emise, když od začátku je diskuze o tom, zda EV jsou ekologická či nikoliv.
A pořád nechápu, proč sem taháš ten benzín, když jsem nenapsal ani slovo o tom, že bych nechtěl započítávat druhotné emise při výrobě benzínu.
Viz výše.
Viz výše.
Jsou ekologická. Spalováky taky musíš vyrobit. Ikdyž jsou
Jsou ekologická. Spalováky taky musíš vyrobit. Ikdyž jsou na výrobu méně náročné. O provozu není ani moc co srovnávat. Spalovák je provozně značně ekologicky náročný. Kolik svíček a olejových náplní jsi už musel za dobu provozu svého auta vyměnit? A likvidace taky není žádný problém. Baterie mají druhotné použití. Samotná životnost baterek se zvyšuje a následně se recyklují.
Elektromobily mají nulové emise. Jakmile začneš započítávat emise elektrické soustavy, pak nutně musíš ke spalovákům připočíst emise vzniklé při výrobě a transportu benzínu. A ty rozhodně nejsou nízké. Pokud si selektivně vybíráš co jednomu typu pohonu započteš a tomu druhému ne, pak je takové srovnání k ničemu.
Nejsou ekologická. Asi si nerozumíme v pojmech. Tvůj
Nejsou ekologická. Asi si nerozumíme v pojmech. Tvůj problém je v tom, že nechápeš, že když je něco horké a něco studenější, tak i to studenější může být stále horké.
Nevím z čeho čerpáš, že bych snad tvrdil, že spalovák není ekologicky náročný nebo že bych do emisí spalováků nechtěl připočítávat druhotné emise, které vznikají při těžbě a výroby benzínu.
Takže to zkusím po lopatě, abys to pochopil. Tvrdím, že EV nejsou ekologická, neboť stále generují emise a spotřebovávají se přírodní zdroje na jejich výrobu, provoz a likvidaci, ale jsou ekologičtější než spalováky.
Už si rozumíme?
Ano, jsou ekologická. Ale to ještě neznamená, že
Ano, jsou ekologická. Ale to ještě neznamená, že nevytváří v průběhu výroby a provozu žádné emise. Je to v tom, že si opravdu nerozumíme v pojmech. Když tvrdím, že jsou ekologická, tak tím samozřejmě myslím ve srovnání se spalovacím vozem a ne koloběžkou.
Ekologický se NEROVNÁ nulové emise, ale znamená to být ohleduplný vůči životnímu prostředí. A elektromobily jsou ekologické, protože jsou čistší než běžné spalováky.
Já doufám, že už jsme si to vyjasnili. Vlastně si nijak neodporujeme.
Vzdávám to. Když si myslíš, že EV jsou ekologická, tak
Vzdávám to. Když si myslíš, že EV jsou ekologická, tak budiž ti přáno. Předpokládám, že až si budeš vybírat dovolenou v přírodě, tak místo hezké přírody si vybereš důl na lithium nebo montovnu, kde se EV vyrábí, protože to je přímo synonymum pro slovo ekologický.
Přeji hezký víkend.
Důl na lithium nebo ropnou plošinu. Vždyť to máš jedno.
Důl na lithium nebo ropnou plošinu. Vždyť to máš jedno.
Důl na lithium
https://youtu.be/oxmreBvoW10
Důl na lithium
https://youtu.be/oxmreBvoW10
Čili si zajeď do Bolívie na solný jezero nebo do Tesla
Čili si zajeď do Bolívie na solný jezero nebo do Tesla továrny do Fremontu,… eeee ale počkat tam přece jezdí spousta lidí na dovolenou :))))
Turistická destinace Bolívijská solná jezera = největší zdroj Lithia na světě
https://youtu.be/ww5B6A_ca3Q
Bali tam i naši trabanťáci
https://www.idnes.cz/cestovani/kolem-sveta/trabantem-pres-jizni-ameriku.A121220_181615_kolem-sveta_tom
Ve Fremontu v Kalifornii si kromě velmi žádané exkurze Tesla továrny můžeš užít i těchto 10 průměrných turistických atrakcí.
https://youtu.be/P0557v4M0PQ
Na Tenerife jsou taky ekologická BEV, akorát nabíjí z
Na Tenerife jsou taky ekologická BEV, akorát nabíjí z diesel agregátu, ať žije ekologogie 🙂
A podle tebe za to můžou elektromobily?
A podle tebe za to můžou elektromobily?
Naopak můžou za to lidi, kteří je nechtějí….
Naopak můžou za to lidi, kteří je nechtějí….
A tys jim to určitě vysvětlil.
A tys jim to určitě vysvětlil.
Hospodaření jižních národů je vůbec ujeté. Přestože
Hospodaření jižních národů je vůbec ujeté. Přestože na všechno jim tam bohatě stačí slunce, spalují, jak diví. I když nemají co, tak si to nakupují ve velkém. A ostrované jsou úplně zblblí, když si ještě ty věci ke spalování vozí nonstop loděmi z pevniny. Třeba tu naftu do agregátů, kterými dělají elektřinu (nejen) pro elektromobily. Ostatně stačí navštívit egyptská letoviska, kam kolony cisteren vozí spalovat ropný sajrajt, aby letovisko mělo elektřinu na vaření, svícení, klimatizaci a třeba i vodní atrakce, protože moře je málo, každé druhé má i aquapark. Je to takové trochu pošahané. Slunce mají jen k tomu, aby nahřáli vodu do koupelen na zcela prázdných střechách.
Tak je jasný že chůze je ekologičtější, a ze dvou
Tak je jasný že chůze je ekologičtější, a ze dvou chodců bude ekologičtější ten co bude méně prdet…. A pro matku přírodu by bylo nejlepší kdyby na planetě žili místo lidí dinosauři ale ona se s tím vypořádá sama…
Co je jasný pro mě nebo tebe, není jasný pro jiný. 🙂
Co je jasný pro mě nebo tebe, není jasný pro jiný. 🙂
No abychom byli úplně fér, tak přeci jen máme teď o
No abychom byli úplně fér, tak přeci jen máme teď o něco větší šanci se vypořádat s nějakým tím šutrákem z vesmíru, na který byla příroda krátká v době dinosaurů a krátká by byla i teď. Pak bychom na tom bilančně s emisemi tak dobře, že bychom mohli spalovat ropu bez jakýchkoliv filtrů dalších několik tisíc let, takže to není úplně tak jednoznačné, co je pro přírodu nejlepší.
Já vím jen jedno, že matka příroda má rozhodně víc
Já vím jen jedno, že matka příroda má rozhodně víc rozumu než lidé… Přeci jen má pár milionů let náskok…
Tak s tím prděním je to sporné. Protože ten prdící měl
Tak s tím prděním je to sporné. Protože ten prdící měl jistě rostlinnou stravu, kde nahradil maso luštěninou, jejíž ekologická stopa je daleko menší, než zvířat, z nichž bylo maso toho druhého, neprdícího. Bohužel z luštěniny se prdí více než z masa. Optal bych se asi Grety, jako autority, koho by poslala na smrt a koho nechala žít 🙂
Nula emisí?
LOL. A co elektromagnetické, zvukové,
Nula emisí?
LOL. A co elektromagnetické, zvukové, světelné? Nula? Fakt nula?
Ale no tak.
Ale no tak.
A s tím se chodí na emise? Odkdy?
A s tím se chodí na emise? Odkdy?
Bezec uz v tom ma hockey.
Bezec uz v tom ma hockey.
😀 To nebudu dále raději komentovat 😀
😀 To nebudu dále raději komentovat 😀
LMHAO.
Laughing My Holy Ass Off
LMHAO.
Laughing My Holy Ass Off
A na to jsi přišel jak? Samozřejmě je to napájené ze
A na to jsi přišel jak? Samozřejmě je to napájené ze sítě.
Byl jsem tam a videl to Na vlastni oci (Klima). Natoci o tom
Byl jsem tam a videl to Na vlastni oci (Klima). Natoci o tom prej dalsi dil. Bude se to jmenovat „Tesla – the eco tragedy. How Elon Musk deceived the whole wolrd.“ Haha.
Zase meleš kraviny.
Zase meleš kraviny.