Automobilka Tesla během včerejška konečně spustila 6 stojanů Supercharger na nabíjecí stanici Humpolec-Vystrkov na 90. km dálnice D1.
foto: Hybrid.cz
Spuštění šesti nabíjecích stojanů Tesla Supercharger na nabíjecí stanici Humpolec-Vystrkov přichází zhruba tři týdny poté, co tam E.ON spustil u Humpolce největší českou nabíjecí stanici pro elektromobily.
České nabíjecí stojany Tesla Supercharger už jsou viditelné také na oficiální mapě na Tesla webu a na mapě v elektromobilech Tesla Model S a Tesla Model X.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V Austrálii vyrůstá Tesla městečko
Česko je nicméně spolu s Polskem jednou z posledních zemí ve středoevropském prostoru, která získává svůj Supercharger. Předběhlo nás Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko i další země.
Krátkodobý plán Tesla Motors počítá s tím, že v Česku by mohly vzniknout ještě minimálně dvě další stanice. De-facto jistá je Praha (Vídeňská), spekuluje se ještě o Brně a Ostravě.
http://zpravy.e15.cz/byznys/p
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika
http://www.auto.cz/majitele-tesel-dockali
https://www.youtube.com/watch?v=Oe-Pwnnpzyc
SPECIÁL: Elektromobilita na Vysočině, záznam z otevření rychlo nabíjecí stanice
i-vysočina.cz
https://www.youtube.com/watch?v=W3A0aMDTr4I
Má někdo informace, jak to
Má někdo informace, jak to vypadá s tím druhým u Vestce?
Ideální pro cizince
Ideální pro cizince .Hlavně že na této stanici nepotřebujete přihlašovací kartu jako to má třeba ČEZ . Žádná smlouva Prostě zaplatím kartou Nabiju a pokračuji v cestě.
jo, a lidi co tam budou
jo, a lidi co tam budou platit kartou budou stat jak trubky pred branou a blokovat provoz 🙂 idiocii nezablokuji zadne zavory, akorat zacnou parkovat na travniku
Týpek jede velmi
Týpek jede velmi zajímavým přestavěným EV Golfem 4 kolem světa s tím že hledá dobrovolníky co mu poskytnou zásuvku, stravu a nocleh a teď byl zrovna u Bjorna.
https://youtu.be/EqSOTuPUQYk
Tak je to maly krucek na
Tak je to maly krucek na dlouhe ceste za dalkovou elektromobilitou. Zatimco na denni dojizdecky se uz dneska daji poridit auta za relativne akceptovatelne ceny, tak na dalkove cesty je to porad dost problematicke i auty za milionove castky. Jedine auto, kde se o tom +- uvazovat je Model S 90 kWh a ani tam to neni uplne optimalni – kdyz rychle nabijeni funguje do nejakych cca 80%, tak na cestu mezi 2 SC muzeme vyuzit cca 70% kapacity baterky coz je nejakych 60 kWh a na to po dalnici clovek ujede cca 200km, tj vychazi to na zastavky kazdou 1,5 hodiny na cca 40 minut…
Tak to s Leafem je podobné:
Tak to s Leafem je podobné: 110km ujet, 0,5 hod nabíjet. Za celkem 1,5 hod tedy 110km, za 15 hod je to 1100km (1210 km a vybito), z toho 5:00hod (10x) nabíjí.
S TMS za 15 hod je to 1385 km (1585 km a vybito), z toho 6:40hod (10x) nabíjí.
Předpokladem je, že DS i SC budou volné a funkční.
Uvědomit si že toto vše
Uvědomit si že toto vše se bude neustále vyvíjet a možnosti budou větší a lepší, je ale dobře že se elektromobilita rozjíždí, noční můra ropných společností se pomalu probouzí….
grarulujem v dalsiemu
grarulujem v dalsiemu rozsireniu SC siete v nasich koncinach. Uz aby boli pootvarane vsetky v PL HU u Vas aj nas.
tie spalovaky su fakt tragedia na tom parkovisku. By ma zaujimalo ci vobec tusia ze nejake EV existuje.
Treba to dat do zakona a pokutovat. Skutocne nemozu zavadzat, ved to je jeden z mala stimulov na Slovensku ako sa pidporuju EV.
Netuší a ti co tuší tak
Netuší a ti co tuší tak je j8m to u zadele
Akorát je to 10 let od
Akorát je to 10 let od Tesla Roadsteru
http://electrek.co/2016/07/19/tesla-roadster-debut-10-years-ago-gallery/
Jak rychle to nabíji? Je to
Jak rychle to nabíji? Je to stejně rychlé jako v na Slovensku což je rychlejší než ve Vídni.
Nejrychleji jsem zatim
Nejrychleji jsem zatim nabijel ve Wroclavi tam to frčí 360V 335A na Slovensku to frčí 320A a Vídeň 285A. Humpolec vyzkouším v pátek.
Díky za upřesnění.
Díky za upřesnění.
http://electrek.co/2016/07/19
http://electrek.co/2016/07/19/teslas-first-supercharger-czech-republic-eon/
V minulosti byl Teslou na
V minulosti byl Teslou na jeji oficialni mape první SuC na uzemi CR červenou teckou planovany v sev.Cechach, nekde u Teplic – Usti nad Labem, az pak další u Prahy… !!
No a co jako? Tesla mění
No a co jako? Tesla mění plány za pochodu a Elon jakbysmet. Na druhou stranu v Rusko nebylo nikdy nic a najednou bum a maj nabíječku dřív než my. Úplná tajná akce, asi se nechtěj moc zviditelňovat.
Na oficiální mapě
Na oficiální mapě žádná stanice v Rusku není. To si snad ti ruští blázni koupili za své prachy nebo co.
No a nic, jako ! Nevim kdo a
No a nic, jako ! Nevim kdo a kde spekuluje o Ostrave a Brne, a na zaklade ceho. Je pravdepodobnejsi, ze dalsi SuC bude opravdu v sev.Cechcach, jak planovano . Pred lety zamestnala mimochodem Tesla spec.managera pro vystavbu SuC v Cechach ,se sidlem v Mnichove, ktery se timto zabyva.
Svííně DIESELOVÝ
Svííně DIESELOVÝ …
http://www.auto.cz/komise-udelila-rekordni-pokutu-za-kartel-vyrobcu-nakladnich-aut-96660
CHYBÍ TESLA OBELISK
CHYBÍ TESLA OBELISK …
http://spolek-elektromobily.rajce.idnes.cz/elektronabijec_Vystrkov_-_parkoviste_spalovaku/#20160710_120421.jpg
http://kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-supercharger/
… A RÁZEM JE Z TOHO ČESKÝ PARKOVIŠTĚ :))
Jenom buran z vidlakova muze
Jenom buran z vidlakova muze zaparkovat fabku, oktafku na na tesla chargeru . Nechapu
16 let vidlsocíku v český
16 let vidlsocíku v český zemi kde množení blbosti je navíc dotované 😉
Viděl jsem i v Salzburgu v
Viděl jsem i v Salzburgu v Rakousku. Tam to bylo ještě lepší: 4 stání, na jednom spalovák, na druhém nějaká elektrická dodávka. Buran, co jezdí EV a stejně zaparkuje na superchargeru, to je ještě o jeden level výš.
ICEhole
ICEhole
Proti tomuhle výrazu je
Proti tomuhle výrazu je „čmoud“ velice přívětivé označení.
Prodej benzinu a nafty by
Prodej benzinu a nafty by mel byt zakazan z duvodu podporovani terorismu. Za poruseni aspon 10 let s ostrahou.
Asi jste neslyšela o
Asi jste neslyšela o ložiscích v Severní a Jižní americe, Rusku, Severním moři, jižní Moravě, o Fischer-Tropschově procesu jste tuším také neslyšela.
Co by se ale mohlo hodit je embargo, jenže je tu prblém, EU sice si zanembarguje klidně pro ideologií všechny, ale Čína a Indie, USA klidně tu ropu odeberou, takový krok by vedl k tomu že se evropská ekonomika nestřlí do nohy, ale rovnou do hlavy. Fischer-Tropschův proces je dost drahý, a pro totální zákaz benzínu a nafty na světě nejsou výrobní kapacity, aby bylo možné nahradit ani v horizontu 10 let nahradit vozidla v ČR elektrickými, nevyženete to ani z dráhy dráty, to jsou tisíce kilometrů tratí a ještě více kilometrů stavební délky kolejí, není kapacita přechod z DC na AC v severní polovičce republiky, natož na elektrifikaci lokálek.
Vemte si kolik stojí EV se slušným dojezdem, kolik je jich sto rychlonabíjení… tady je tak tisíc technických komplikací k vašemu návrhu, sice pěknému, byť stále je to vězení nonsens z pohledu záložních zdrojů a faktu že jsme sto dělat tato paliva z domácích zdrojů.
Ale jestli to vážně myslíte vážně, tak prvě prosím kontaktujet FSI VUT a zkuste je uhnat alespoň o spalovací motor na vodík, třeba to ebude provzně zatím levnější než FC, ale možná ta výroba půjde najet mnohem rychlej. Pak jděte orodovat na MŽP a MPO aby něco začala obě ministerstva dělat. Taky bych zkusil elektrárny a možná rafinerku v Záluží, jo samozřejmě ČD, ČDC a AWT třeba do vaší perestrojky dopravy zapojí a Vám se podaří provést zázrak, světové unikum.
Spalovací motor na vodík –
Spalovací motor na vodík – praotec všech slepých cest
A já měl zato že to byla
A já měl zato že to byla letadla s mávajícími křídli, nebo mašinky s kopýtky. 🙂
Třeba ji to na chvilku zabaví. Jsem si jistý, že se dá nějak najít způsob, jak případně, realizovat pohon vozidla, nebo stroje vodíkem aniž by bylo třeba používat palivových článků. Nutnost takového pohonu ale bude záležet na tom jestli případně dojde ke stagnaci v obou oborech, jak akumulátorů tak palivových článcích. Eventuálně jaká kvanta elektrochemických článků pro dopravu jsme schopni dělat či na rychlosti jakou budeme požadovat přechod. Ono u nás v republice je asi 5 milionů vozidel, kdyby každé mělo 80kWh baterii, bavíme se o nějakých 400GWh. To je vykoupení produkce gigatovárny na 8 let. Vemte si to ve světovém měřítku, obávám se že by nemuselo být tak jednoduché přejít na elektřinu a patrně ani na vodík, pokud se výrazně nepohne s produkčními kapacitami článků.
Naproti tomu, byť slepá cesta, by dočasně, při velmi rychlém přechodu, třeba 20 let, bylo možné využít současné produkční kapacity pro spalovací motory. Také by mohla tato metoda být použitelná pro velmi levná auta. (je otázka jaká by byla cena takového motoru)
Mluvit o použití vodíku
Mluvit o použití vodíku ve spalovacím motoru může někdo kdo o tom vůbec nic neví a slepě se to snaží jiným doporučit.
Indické Dillí s okamžitou
Indické Dillí s okamžitou platností zakázalo naftová auta 🙂
zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/indicke-dilli-s-okamzitou-platnosti-zakazalo-naftova-auta-pr/r~d63063104d9611e68afb002590604f2e/
… jo keci a k tomu reklama
… jo keci a k tomu reklama na krumpl XL1 :))
jen ty starší 10ti let … 😉
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/starsi-diesely-nesmi-v-dilli-jezdit-tak-rozhodl-indicky-soud_391241.html
Prostredni nase 🙂
Prostredni nase 🙂
SUPER konečně – navigace
SUPER konečně – navigace sice při výpočtu tento Supercharger sice ještě „nevidí“, ale to už se asi doladí v další aktualizaci.
Prozraďte nám zvídavým
Prozraďte nám zvídavým kolik času zabere nabít TMS z 10 na 100% v létě (+/-25 stC) a zimě (+/-0 stC) na SC.
60 min+ 😉 něco přez
60 min+ 😉 něco přez hoďku
http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/
To ale skutečně není
To ale skutečně není nutné nabíjet do 100% většinou nabíjím tak při 15%-20% na 80% až 90% a v průměru to trvá cca 45 min
Tak to jsem myslel, ze to je
Tak to jsem myslel, ze to je lepsi ….
Tzn kdyz clovek jede nejakou dalku po dalnici, tak to chce cca co 200km zastavi minimalne na pul hodky? (s 90kWh baterkou)?
Přesně tak…(ale toto se
Přesně tak…(ale toto se týká pouze dálnice tedy rychlostí okolo 140 km/h – kde je spotřeba mezi 25-30 kWh/100km)
Tak jasne, je trochu
Tak jasne, je trochu nahouby, ze zrovna kdyz clovek jede hodne daleko, tak je to zpravidla po dalnici no…
je to americke auto zrejme
je to americke auto zrejme primarne navrzene pro tamni rychlostni limity, a tam je jaksi zpravidla rychlost na dalnici 70-80 mil/h tedy 112-128km/h v hodine (podle statu) domovska Kalifornii ma holt tech 112km/h, co je hodne dulezite, tak ze vetsina ridicu tam ty limity dodrzuje, holt krapet jiny respekt z hlidkujicich serifu nez u nas no
mimochodem tohle zpomaleni je znat i u fosilnich aut, co jsem se vratil z USA a nejakou dobu tak nejak stale jezdil okolo 110km/h, tak me spotreba v tehdejsi Audi A6 klesla o vice nez 1 litr oproti prumeru co jsem mival kdys jsem jezdil mezi 130-140km/h, pritom na tech nasich par dalnicich clovek tou rychlejsi jizdou as tak moc casu neusetri, vcelku pravidelne jezdim trasu Praha – Novy Jicin, a obe varianty me casove vychazej v rozmezi 15-20 minut rozdilu at jedu „jako prase“ nebo proste nejakych 115-120 a 90, pritom je to 315-340km (podle trasy, bud D1 nebo vrchem D11 a po 35ce)
Když jsem se kdysi
Když jsem se kdysi pohyboval po USA, tak opravdu skoro všichni dodržovali na dálnici rychlostní limit. Jen občas se našel nějaký střelec, který kolem nás prosvištěl rychlým pruhem. Do 10 minut jsme ho zpravidla viděli u krajnice s šerifem/rangerem/policajtem za zadkem u krajnice.
ono tam totiz v urcitych
ono tam totiz v urcitych statech plati pravidlo 2x a dost, poprve jen slovni napomenuti a podruhe jiz hrozi az 3 denni vezeni 🙂 rekl bych mnohem lepsi a fukncni trest nez nejake pokuty a body
ten rozdíl je především
ten rozdíl je především v tom, že u nás na policajta, který by na silnici něco dělal, prostě nenarazíte. Body a pokuty jsou jedna věc, policajt, který lumpa zastaví je věc druhá. Proto skoro pokaždé při cestě do práce mě v jedné obci téměř pravidelně předjíždí cca 80-100km/h stejná auta, přes přechody, kolem školy a školky…. Jednou se mě jeden známý z NL chlubil, že dal z Prahy k nám domů pod 2h (cca 250km bez dálnice). U nich by prý takhle jet nemohl, protože by ho prý hned chytli – tak asi tak nějak…
Co mi říkal jeden známý,
Co mi říkal jeden známý, co žije v okolí Chicaga, za „speeding“ jsou řidiči soudně popotahovaní. To znamená, že když překročíte rychlost, dostanete předvolání k soudu. Nedostavíte se, je to pohrdání soudem. A soudce pak vám udělí pokutu podle vaší historie dopr. přestupků. Prý každý, kdo něco podobného zažil, si začne opravdu dávat bacha, jakou rychlostí jede. Proto tam opravdové piráty silnic neuvidíte, spíše jen lidi, co jedou o 5-10% rychleji a spoléhají na toleranci dopravních policistů.
To vše v USA doplněno o
To vše v USA doplněno o technologii, která Vám už léta umožňuje dodržovat předpisy bez neustálé křeče v kotníku a pomrkávání očí ze silnice na displej rychloměru a zpět.
Ano, hovořím o automatické převodovce a tempomatu, prakticky standardní součásti amerických vozidel. Ale nadstandardní, bohatě placené, pro nejvyšší výbavy a motorizace vyhrazené lahůdce pro Evropana. Bohužel.
to máte pravdu – tempomat
to máte pravdu – tempomat je bezva věc a sám ho používám téměř pořád. Ti, co prosviští kolem školky 80-100km/h, si nehrají na tempomat, ale moc dobře vědí, že předpisy porušují – většinou si ovšem myslí, že riskují sami své zdraví, tak co je komu do toho. Že to většinou odnášejí ostatní, jim nedochází. Bohužel u nás dopravní policie nefunguje tzn. pirátům to vychází. Následně, aby se neřeklo se udělá akce „krištof“, chytí se pár nepřipoutaných řidičů nebo bez světel a pirát ví, že má od policie zase na pár let klid. Inu Kocourkov…
Piráty neuvidíte hlavně
Piráty neuvidíte hlavně proto, že je tam všude strašné daleko, lidi jsou v autě furt a už jsou z toho prostě uondaný. Na pošuky co spídujou taky narazíte, ale většinou jsou to smažky (lidi na drogách), vyšinutý jedinci, gangy, vožralové, nějaký ty tuneři a mládež. No a pokud nějakej idiot prchá před policií, a to idioti dělaj rádi, tak se přežene vaší poklidnou čtvrtí v protisměru a málem přežehlí hrající si děti. Nic moc. :/
To je zcela jasné, že na
To je zcela jasné, že na 100% není nutno (nám s obyč. BEV stačí i 10 minut), ale právě ze zvídavosti mne/nás zajímá celá doba (10->100%).
Tak prosím ještě jednou…
vidi a uz hned od vcerejska,
vidi a uz hned od vcerejska, zadny problem…
Nemůžu si pomoci, ale je
Nemůžu si pomoci, ale je to tak jak píšu. V mapě ho vidím ale navigace s ním nepočítá! Nebo Vám když si zadáte nějakou trasu (přes D1) Vám ho nabídne k nabíjení? Mě tedy ne.
Včera jsem zadával
Včera jsem zadával Příbram Brno a nabíjení na SC Vystrkov mi to naplánovalo normálně
No ja mam spis problem, ze
No ja mam spis problem, ze mi to casto odklani trasu na sever pres Polsko (Kostomłoty SC) a dale na Nemecko, vubec mu nevadi, ze je to asi 2x delsi trasa 🙂 Vystrkov kazdopadne zaradi kdyz je to podle alegoritmu vyhodne. Vyhodnost jsem prozatim nepochopil 😀 Kazdopadne prioritu SC prirazuje podle vzdalenosti v seznamu, ty jsou ale primocare (letecke) 🙂 To jen v USA maji mezi SC prime dalnicni linie.
A jak vidno na fotkách, tak
A jak vidno na fotkách, tak právě nabíjejí poučení majitelé Tesel. Obsazeno je totiž každé druhé místo. Protože vždy 2 nabíjecí stojany mají společnou jednu trafačku. A nabíjením z obou naráz se výkon dělí mezi oba nabíjené vozy Proto stojí modrá Tesla na stojanu označeném 3a, přestože je pátý v pořadí.
Jenom pro upřesnění, ten
Jenom pro upřesnění, ten co přijede první má plný výkon a ten druhý má zbytek (u těch dvou vedle sebe stojících stojanů připojedných na jedno zařízení).
No tak ted aby to tam
No tak ted aby to tam neblokovali lidi se spalovakama jak psal pan Radovan.?
Teď už budou mít utrum,
Teď už budou mít utrum, protože tam holt bude obsazeno. Ovšem zákazová značka s povolením jen pro nabíjení elektromobilů by byla možná účinnější a blokování by mohla postihovat policie. Současně se nemohu chlubit cizím peřím, článek je od kolegy Milana.
Ohleduplnost není
Ohleduplnost není standardní základní výbava jednotlivce, škoda.
Značka jakákoli není zeď, když tam občas nabíjím, tak kolem jezdí i do protisměru, leč jsou tam modré příkazové šipky a červená jednosměrka… A na těch autech je i nečeská MPZ.
Defacto BEV, jemuž skončilo nabíjení, tam je již jaksi na obtíž.
Policie? Nevím, na soukromém pozemku toho asi moc nezmůže.
Pro začátek snad postačí plánované info označení na zemi nabíjecího místa.
Vzhledem k tomu, ze nepomaha
Vzhledem k tomu, ze nepomaha misto natrene na zeleno, tak to zakazova znacka asi nevytrhne (behem tydne s Leafem jsem to u rychlonabijecky nevidel, ale u pomalo v obchodacich a u mekacu az na jeden pripad vzdycky)…
Kdyby jsem mohl mít po
Kdyby jsem mohl mít po kapsách 300kg kamínek, tak mu to postavím za/před auto a počkám až přijde a budu se divit s ním, co že to je za móresy…
Možná by bylo dobré
Možná by bylo dobré vybavit stojan senzorem zdali je u něj něco zaparkováno a pokud by nedošlo k připojení kabelu tak by začal stojan protivně pískat a na displeji by se rozblikala hláška „Nabíjení aktivováno! Zvolte způsob placení!“ A jak by Škodovkář slyšel o placení, hned by byl pryč 🙂
Nemám nic proti tomu, aby
Nemám nic proti tomu, aby na dobíjecích místech parkovaly spalováky. Samozřejmě pouze za předpokladu, že ze země automaticky vyjede zábrana, která mu neumožní odjet, dokud nezaplatí poplatek za prémiové parkovací místo – řekněme 1000 Kč. Výtěžek by pak mohl být využit na osvětovou kampaň.
1000 je moc, uplne by
1000 je moc, uplne by stacilo 100 za kazdych zapocatych 30 minut, lidi jsou lakomci a neradi plati i 10 korun, natoz pak 100 🙂
Co se týká automatické
Co se týká automatické zábrany, byl bych pro, ale trochu jinak. Přijedu k nabíjecímu místu, je tam sklopná zábrana. Odemknu si příslušný stojan přes EVmapu. Zároveň s odemčenín stojanu se sklopí zábrana, najedu na místo a nabijim. Po ukončení nabíjení a opuštění místa se zábrana zvedne. Jednoduché a účinné. Jen by to stálo nějaké investice navíc.
Zavory jsou ale zase jen
Zavory jsou ale zase jen komplikace, navíc diskriminace pro zahraniční auta (evmapu bude mit velice nízké procento cizinců)
Fajn jsou značky zákaz zastaveni s dodatkovou tabulkou – nejlépe obrázek elektromobilu + napis „neplati pro elektromobily po dobu nabíjení“ nebo podobná označeni
Pak se da i neco delat, kdyz jsou všechna místa určena k nabíjení blokovana.
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Haltverbot#/media/Datei%3AElectric_Car_Park_Berlin.jpg
Čistě k návrhu cedulky,
Čistě k návrhu cedulky, myslím že plně černý symbol auta a vidlice (co na tom že to bude vypadat jako dvojpólová) by byl lépe čitelný než tento obrysový s barevnými koly a mnohem lépe se i lidem spojí, tady je třeba číst, symbol auta a vidlice by využil asociativného spojení předmětů v mozku nehledě na jazyk.
Dá se někde poslat na ministerstvo návrh na dopravní značku?
znaceni je nejednotne a
znaceni je nejednotne a dokud neni žádná oficiální v předpisech, tak nad tím každy asi jen mavne rukou a zajímá ho jen jestli dostane na určitém místě pokutu nebo ne.
Zákaz zastaveni zná každy a pod nim si každy uz dodatkovou tabulku přečte na koho platí.
Nasla jsem jeste jednu tabulku ta je možná jasnější – tedy to auto:
https://www2.jurion.de/files/lexsoft/share/gif/aab_2822_a2_25.gif
Parkovací modrá značka s dodatkovou tabulkou je podle mne nedostačující.
A barevné značky dělají dojem, ze jsou informační ale nikdo se jimi ridit nemusí.
http://www.elektroforum.cz/do
http://www.elektroforum.cz/download/file.php?id=77&mode=view
Máte pravdu, vůbec jsem si
Máte pravdu, vůbec jsem si neuvědomil, že pro ty, kteří budou platit kartou, by to byl problém.
Obelisk Tesla?
Obelisk Tesla?
tak jim tam misto kaminku
tak jim tam misto kaminku dejte svoje auto 🙂
A už je to zelené místo v
A už je to zelené místo v předpisech a učí se v autoškolách? Nechtělo by to udělat třeba doplňkovou značku? „Mimo nabíjení EV?“ Pokud to není, pak si na zem může každý čárat co chce a vymyhatelnost bude veškerá žádná.
TO by se vám s vodíkem
TO by se vám s vodíkem nestalo 🙂
no to je mazec ten českej
no to je mazec ten českej dobytek …
http://elektromobily.webnode.cz/news/elektronabijec-vystrkov-raj-spalovaku/
http://spolek-elektromobily.rajce.idnes.cz/elektronabijec_Vystrkov_-_parkoviste_spalovaku/
… fábka u TESLA SUPERCHARGERu … to je někde něco špatně ne??
Tento problém je znám již
Tento problém je znám již mnoho let viz. článek z roku 2012.
Možná ten parkující „dobytek“ vůbec netuší, že něco čemu se říká elektromobil vůbec existuje a že parkuje někde, kde by parkovat neměl.
Vždyť stlačený zemní plyn (CNG) jako alternativní pohon automobilů zná jen 44 % lidí. Kolik asi lidí zná, nebo vidělo elektromobil?? Jasně tady na Hybridu asi všichni, ale v reálném světě bych odhadoval 5-10% lidí.
Chtělo by to větší informovanost.
Hlídač z ČEZu v Plzni mě taky vyhazoval z místa u nabíjecí stanice, protože měl dojem, že E-Golf není elektromobil. Odešel až když se přesvědčil, že ten kabel tam opravdu pasuje. 🙂
O tom to je, aby to někdo
O tom to je, aby to někdo hlídal. Bohužel, většina lidí inteligence moc nepobrala a ani si neuvědomují, že je to prostě soukromý pozemek a nikdo je nezval, že je to jako kdyby jim někdo zaparkoval bez dovolení na zahradě.
A to, že sou ty stojany
A to, že sou ty stojany zakrytý plachtou a ještě nefunkční jste si všimli? Jedinej neohleduplnej je ten na druhý fotce! A úplně stejně najdete stát na místech pro matky s dětmi dutohlavce s naleštěnejma plechovkama.
Určitě to chce výrazně
Určitě to chce výrazně označit, jednak že je to určeno pro elektromobily, jednak že je to soukromý pozemek a že veškeré znečištění ať už od oleje nebo psích exkrementů bude odstraněno specializovanou firmou na náklady toho, kdo to způsobil. Vše na základě kamerových záznamů. Osobně se mi třeba velmi líbila cedule u jednoho supermarketu kde bylo napsáno: Zde parkují invalidé a bezohlední hlupáci.