Je to nějaký čas, co jsme psali, že Tesla brzy spustí na Slovensku první nabíječku Supercharger. Stalo se. V nejbližší době se přidá také Polsko a Česká republika.
foto: Juraj Medek, TeslaClub.sk, použito se svolením
„Pre mnohých neuveriteľné sa stalo realitou,“ informuje Juraj Medek, zakladatel a správce TeslaClub.sk. Od 13.1.2016 je tak v provozu první Supercharger v zemích Visegrádské čtyřky. GPS koordináty jsou 48.627353, 19.103584, nachází se v areálu Hotelu Kaskády.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nabíječky poskytují nejvyšší možný výkon, jsou tedy lepší než Supercharger ve Vídni. Otevírací párty je předběžně plánována na 23.1.2016.
Další na řadě jsou Polsko a Česká republika. V Česku vyroste nejspíš první rychlonabíječka Tesla Supercharger v jižní části Prahy na ulici Vídeňská.
V Polsku je stanice budována u čerpací stanice sítě PKN Orlen nedaleko Vratislavi. Otevření lze očekávat v nejbližších týdnech.
Smlouva o spolupráci mezi Tesla Motors a polským gigantem PKN Orlen je prý na světě už pár měsíců. V Česku Orlen vlastní síť stanic Benzina, v Německu síť Star Station, kde už nějaké ty Superchargery jsou.
Slovensko je jedinou
Slovensko je jedinou krajinou v strednej Európe s rýchlo nabíjacou stanicou Tesla
https://www.youtube.com/watch?v=R9A-Eh7RVB0
Pokud do střední evropy
Pokud do střední evropy počítáme i Slovinsko a Chorvatsko tak nebyli ani první, natož jediní.
Tak už i Eon bude budovat
Tak už i Eon bude budovat vlastní nabíječky: solarninovinky.cz/?zpravy/2016012101/e-on-chysta-rozsireni-site-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-v-cesku#.VqCLCWeYbwc
A dokončí je během dvou let, celkem 15nabíječek za 36mil. kč.
Tak už se těším jak z toho za 2roky zase nic nebude:-(
Já bych jim věřil.
Já bych jim věřil. nebudou to budovat ze svých, ale z dotace EU, a je to součást evropského koridoru, ostatně podílí se na tom i slovenský Greenway. A ten nekecá a staví.
U nás místo
U nás místo Superčádžeru zatím jen bláto na hřišti 🙂
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=107851&d=1452718862
Ne že bych měl něco proti
Ne že bych měl něco proti Teslám, ale Tesla může nabíjet jak na SC, tak na CHAdeMO. Ostatní EV na SC ne. Přijde mi to krapet nevyvážené.
Napiste svůj postreh
Napiste svůj postreh E.Muskovi do USA.Tady to není relevantni..Jak ale pise uz někdo pode mnou, zrejme asi p. Musk nechce, aby se mu u SuC casem tvorily km fronty aut jinych znacek..
To bylo jen takové
To bylo jen takové povzdechnutí, bez ambicí to nějak řešit. Ano, mohl bych mu napsat… pokud si nakonec nekoupím Model 3. 🙂
Koupe preci s Vasim
Koupe preci s Vasim povzdechutim nemá co delat..
To je snad problem tech
To je snad problem tech ostatnich aut, ne Tesly 🙂
Dokud se ostatni vyrobci nedohodnou s Teslou na vyuzivani jejich SC, tak proste maji smulu a konkurencni nevyhodu…
Tesla se taky s ostatními
Tesla se taky s ostatními výrobci EV nedohodla. Maximálně si koupila specifikaci standardu CHAdeMO, udělala si CHAdeMO adaptér a vymalováno. 😉
sak Tesla se s nikym
sak Tesla se s nikym domlouvat nemusela, zatim zadna automobilka nema vlastni sit… A s komercnimi provozovateli se uz vubec nemusi domlouvat, protoze ti jsou radi, ze od nich nekdo elektrinu kupuje.
A pokud povazujete dealery Nissanu za sit nabijecek, tak opet plati, ze Tesla se s Nissanem domlouvat nemusela, protoze to zalezi na dealerech jestli tu svoji nabijecku poskytnou i ostatnim ne-Nissan zakaznikum. Hmm, nebo to tak aspon byvalo pokud se neco nezmenilo.
Když už se tu řeší
Když už se tu řeší Chademo a SC, tak tento týden tomu nasadila korunu Toyota.
Dnes jsem si dnes přečetl článek o tom jak Toyota v Kalifornii doporučuje svým dealerům aby přestali dodávat vodíkovou Mirai zákazníkům, protože prostě není kde tankovat a u těch 3-5stanic (které se mimochodem postavili už dříve z úplně jiného důvodu) se tvoří nehorázné fronty. Těch pár mobilních stanic co Toyota dodala to moc nevytrhlo a navíc všechny jsou jen na 350bar, tj. v nejlepším případě dojezd 150mil.
K tomu mě pak úplně dorazila velice důležitá novinka o zavedení satelitního telefonu do Mirai. Když už pominu, že Mirai není zrovna prototypem vozu, který si vezmete pro vyjížďku na konec světa (tedy tam, kde už není GSM signál). Tak se zde nabízí otázka jak se tam s tím autem vůbec dostat 😀
:DDD to je jedině dobře!!
:DDD to je jedině dobře!! Vodík na silnici nepatří, at klidne padne :))
dokaz k tvrdeniu nikde.
dokaz k tvrdeniu nikde. jedine co vodik moze zabit je sam vodik, kedze v EU normalna vodikova stanica vhodna pre Mirai, natankuje za cenu ktora je po prepocte na km, rovnaka ako za benzin, a to tam nie je este ziadna spotrebka.
Ak vyrobca radi, nepredavajte nase nove auta, len hlupak tomu uveri.
Však oni neříkají, aby
Však oni neříkají, aby je neprodávali, ale aby je nedodávali. 🙂 A jelikož to řekl CEO Toyoty v US, tak by jste tomu věřit měl.
insideevs.com/toyota-to-selected-dealers-stop-delivering-mirai-there-is-no-where-to-refuel/
Jinak k vodíku. Tam není jen problém s neexistující infrastrukturou, nebo cenou, ale i s tím, že se zatím vyrábí téměř stoprocentně z fosilních paliv…
Jako že si koupím auto a
Jako že si koupím auto a nechám ho stát u dealera v showroomu?
Spíše jen uměle
Spíše jen uměle prodlouží dodací lhůty. V každém případě Toyotu bych nevinil. Oni totiž udělali téměř vše pro to aby ty auta nikdo nechtěl (hnusný zvenku i zevnitř, drahé jako prase a k tomu to není kde natankovat…) ale ono to nestačilo a ti všiváci to furt kupují.
Asi jsi nebyl v us, GSM
Asi jsi nebyl v us, GSM signal vesmes konci, jakmile se vzdalis od nejblizsiho vetsiho mesta. Zbytek ma max starou analogovou sit.
dle info od dealera Nissan v
dle info od dealera Nissan v Olomouci by od března měl být také tady zahájen prodej a servis EV s rychlonabíjecím stojanem Chademo. Určitě to mnoho z nás uvítá.
Jen drobný dotaz na autora článku: na jaké mapě prosím najdu město Vratislav? není to náhodou cestou na Reichenberg ?
Dle základních komunikačních pravidel se jména lidí a geografické názvy NEPŘEKLÁDAJÍ !! m.j. vnáší se tím zmatek do případných diskusí.
Jo, jo, stará dobrá
Jo, jo, stará dobrá Wroclaw, Regensburg (Řezno), Salzburg (Solihrad) a další.
Salzburg – Solnohrad..
Salzburg – Solnohrad..
Tak tak, záleží na tom,
Tak tak, záleží na tom, kterou starší knihu právě čtete. Dokonce i ve stejné knize pohádek je Salzburg pojmenován oběma českými názvy. Kostnice, kde nám upálili mistra Jana, je další příklad. Nenajdete ji. Jen Konstanz.
Kde to tam je, v
Kde to tam je, v Hejčíně?
Jaká cena a jak bude hrazená cena za nabíjení?
jo, Hejčín. Osobně mi to
jo, Hejčín. Osobně mi to sdělili, když jsem se tam ptal na možnost případného servisu Leafa. Cenu nevím, ale snad zdarma, tak jako Pardubicích nebo v Praze… Importér Nissanu mi dával kdysi info, že by rychlonabíjení mělo být u Dealera Nissanu pro majitele Nissanu zdarma – což je i logické (je ovšem hodně věcí, které se nedělají právě, že by to bylo moc logické…). Zatím je nabíjení ovšem v režii dealera a potom se objeví takový nesmysl jako předvedl jejich dealer třeba v Brně. Hlavně, aby v Olomouci byla ta možnost.
Co předvedl jejich dealer v
Co předvedl jejich dealer v Brně?
Abych si dal eventuálně pozor na nějaký podraz a nekupoval od nich nic.
Nissan v Brně ve Slatině
Nissan v Brně ve Slatině bude mít LEafa k prodeji taky od března. Nabíječku už tam měli mít, jenže kvůli nespolehlivosti nakonec objednali jinou od jiného výrobce. Stran placení nabíjení ještě nejsou rozhodnuti.
nabíječka prý funguje za
nabíječka prý funguje za 10kč/kWh přes EV mapu
Dobrý den, předpokládám,
Dobrý den, předpokládám, že u nabíječek firmy Tesla nenabije své suto nikdo jiný, než ten, kdo vlastní vozidlo Tesla (S/X/R v budoucnu E).
I když jsem veliký fanda elektromobilů Tesla, zdá se mi, že bych raději, než nabíječky pouze pro Tesly, viděl u nás víc rychlonabíječek COMBO/CHademo – jsou přeci univerzálnější (i když pomalejší)…..
Jo, kdyby u nabíječek Supercharger mohli majitele Tesel nabíjet zdarma a majitelé ostatních značek třeba za úplatu – to by bylo něco jiného – to by se mi líbilo úplně nejvíc.
Jinak jak rychle vlastně nabíjí Supercharger??? Prý se dokonce ještě chystá vylepšení jejich parametrů….
Ano, u nabíječek Tesla
Ano, u nabíječek Tesla Supercharger mohou nabíjet pouze majitelé vozů Tesla. Tesla nicméně v minulosti naznačila, že je otevřená jednání s ostatními automobilkami o možnosti jejich využití. Výkon nabíjení je až 120 kW, tedy vůz lze dobít na dojezd 300 km během méně než hodiny.
Takže, pokud jsem si to
Takže, pokud jsem si to mezi řádky správně přečetl, ostatním automobilkám Tesla pěkně pije krev a tak se s ní prostě nebaví, a ne, a ne a ne (dupání a válení se po podlaze).
Je mi líto pane ale
Je mi líto pane ale cenzůra šefredaktor tohodle serveru veškerý vzdělávací odkazy na vaši neznalost maže, tak bud vám stačí jeho strohý informace nebo si víc holt VYGOOGLETE 😉
To by asi každý radeji.
To by asi každý radeji. Nicmene budme radi,ze v teto zemi, kde vlada EV evidentne nepreje, muzou diky automobilce z USA alespoň majitele Tesel nabijet zdarma.
Napr.nejnovejsi SuC na Slovensku nabiji podstatne rychleji, nez ten ve Vidni
co znamena podstatne
co znamena podstatne rychleji? 🙂
cisla, cisla, cisla…
Helio na http://teslaclub.sk
Helio na http://teslaclub.sk psal: dobijalo to rychlostou 570 km/h
570km/h je nic nerikajici
570km/h je nic nerikajici udaj… uvazim-li, ze 22kW * ucinnost palubni nabijecky (rekneme odoka 93%) dava priblizne 100km/h, tak 570km/h odpovida priblizne 116kW. Takze normalni rychlost nabijeni a nic prevratneho. Kdyz si trochu upravite predpoklady tak se treba dostanete i na standartnich 120kW.
Uprimne receno, moc tem
Uprimne receno, moc tem cislum nerozumim. Vim jen, napr.z nemeckych for, ze nove SuC z posledních mesicu mají lepsi vykon, i diky lepsim vlastnostem novějších typu nabijecich kabelu.
ano proto je vzdy lepsi
ano proto je vzdy lepsi uvadet rychlost nabijeni v kW (anebo jako dva udaje: A a V). km/h je nic nerikajici udaj, ktery se navic meni podle toho zda mate dojezd prepnuty na typical nebo rated.
OK. Je to na slovenskem
OK. Je to na slovenskem Tesla klubu, presne a cerne na bilem..
Ted to vidim pode mnou..
Byl jsem se ptát na LEafa u
Byl jsem se ptát na LEafa u prodejce Nissan v Brně Slatině, tak prý začnou prodávat z jara.
Taktéž tam mají již nachystaný betonový podstavec a obarvený asfalt pro umístění nabíječky – prý také z jara.
Ano, pry zni „dobre“
Ano, pry zni „dobre“
V bsauto je uz nejaky patek
V bsauto je uz nejaky patek prodavaji a nabijecka je tam taky ….
Mj. Nevidim duvod proc by mela tesla otvirat SC ostatnim. By se tam pak delaly fronty … Takhle to ma pro sve vzdy pripraveno …
BS auto v Brně, jsou
BS auto v Brně, jsou podrazáci, nedá se jim věřit, i když je při lži usvědčíš, furt lžou jak když tiskne. Auto od nich nikdy.
To bude asi zkratka pro
To bude asi zkratka pro BullShit Auto že?
To bude asi zkratka pro
To bude asi zkratka pro BullShit Auto že?
Hned při pohledu na
Hned při pohledu na úvodní fotku jsem si vzpomněl na jednu filmovou hlášku:
„Tak vrchní mají dneska sjezd…proto já se ho nemohl dovolat. To je krásný povolání, krásný…!“ 🙂
Z filmu „Vrchní, prchni!“
A sláva za to otevření!
Dam vedet !!
Dam vedet !!
Necekane, ale tak je to uz u
Necekane, ale tak je to uz u Tesly zvykem. Gratulace !! V Pze na Videnske zatím o nicem ani vidu ani slechu. Jezdim pravidelne kolem..
Škoda, děkujeme za update.
Škoda, děkujeme za update.
Někdo někde psal, že je
Někdo někde psal, že je vše připraveno na zahájení výkopových prací.
Je mozne, ze pry… Nicmene
Je mozne, ze pry… Nicmene je tam jen kus uzavreneho prostoru, ale zadny bagr a uz vůbec zadne krabice, bedny apod. A na tom vsem uz vůbec nic s napisem Tesla..Na rozdil od Vratislavi, kde je uz vse pripraveno k provozu – jen spustit – ma prazsky SuC pouze modrou tecku, tj. schvaleno, nikoliv ve vystavbe..