Nabíječka Tesla Supercharger na Slovensku otevřena, Polsko a ČR další

Je to nějaký čas, co jsme psali, že Tesla brzy spustí na Slovensku první nabíječku Supercharger. Stalo se. V nejbližší době se přidá také Polsko a Česká republika.

První nabíječka Tesla Supercharger na Slovensku u Hotelu Kaskády
foto: Juraj Medek, TeslaClub.sk, použito se svolením

„Pre mnohých neuveriteľné sa stalo realitou,“ informuje Juraj Medek, zakladatel a správce TeslaClub.sk. Od 13.1.2016 je tak v provozu první Supercharger v zemích Visegrádské čtyřky. GPS koordináty jsou 48.627353, 19.103584, nachází se v areálu Hotelu Kaskády.

Nabíječky poskytují nejvyšší možný výkon, jsou tedy lepší než Supercharger ve Vídni. Otevírací párty je předběžně plánována na 23.1.2016.

Další na řadě jsou Polsko a Česká republika. V Česku vyroste nejspíš první rychlonabíječka Tesla Supercharger v jižní části Prahy na ulici Vídeňská.

V Polsku je stanice budována u čerpací stanice sítě PKN Orlen nedaleko Vratislavi. Otevření lze očekávat v nejbližších týdnech.

Smlouva o spolupráci mezi Tesla Motors a polským gigantem PKN Orlen je prý na světě už pár měsíců. V Česku Orlen vlastní síť stanic Benzina, v Německu síť Star Station, kde už nějaké ty Superchargery jsou.

TeslaClub.sk

51 Comments on “Nabíječka Tesla Supercharger na Slovensku otevřena, Polsko a ČR další”

  1. Tak už i Eon bude budovat
    Tak už i Eon bude budovat vlastní nabíječky: solarninovinky.cz/?zpravy/2016012101/e-on-chysta-rozsireni-site-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-v-cesku#.VqCLCWeYbwc

    A dokončí je během dvou let, celkem 15nabíječek za 36mil. kč.

    Tak už se těším jak z toho za 2roky zase nic nebude:-(

        1. sak Tesla se s nikym
          sak Tesla se s nikym domlouvat nemusela, zatim zadna automobilka nema vlastni sit… A s komercnimi provozovateli se uz vubec nemusi domlouvat, protoze ti jsou radi, ze od nich nekdo elektrinu kupuje.

          A pokud povazujete dealery Nissanu za sit nabijecek, tak opet plati, ze Tesla se s Nissanem domlouvat nemusela, protoze to zalezi na dealerech jestli tu svoji nabijecku poskytnou i ostatnim ne-Nissan zakaznikum. Hmm, nebo to tak aspon byvalo pokud se neco nezmenilo.

  2. Když už se tu řeší
    Když už se tu řeší Chademo a SC, tak tento týden tomu nasadila korunu Toyota.

    Dnes jsem si dnes přečetl článek o tom jak Toyota v Kalifornii doporučuje svým dealerům aby přestali dodávat vodíkovou Mirai zákazníkům, protože prostě není kde tankovat a u těch 3-5stanic (které se mimochodem postavili už dříve z úplně jiného důvodu) se tvoří nehorázné fronty. Těch pár mobilních stanic co Toyota dodala to moc nevytrhlo a navíc všechny jsou jen na 350bar, tj. v nejlepším případě dojezd 150mil.

    K tomu mě pak úplně dorazila velice důležitá novinka o zavedení satelitního telefonu do Mirai. Když už pominu, že Mirai není zrovna prototypem vozu, který si vezmete pro vyjížďku na konec světa (tedy tam, kde už není GSM signál). Tak se zde nabízí otázka jak se tam s tím autem vůbec dostat 😀

      1. dokaz k tvrdeniu nikde.
        dokaz k tvrdeniu nikde. jedine co vodik moze zabit je sam vodik, kedze v EU normalna vodikova stanica vhodna pre Mirai, natankuje za cenu ktora je po prepocte na km, rovnaka ako za benzin, a to tam nie je este ziadna spotrebka.

        Ak vyrobca radi, nepredavajte nase nove auta, len hlupak tomu uveri.

        1. Však oni neříkají, aby
          Však oni neříkají, aby je neprodávali, ale aby je nedodávali. 🙂 A jelikož to řekl CEO Toyoty v US, tak by jste tomu věřit měl.

          insideevs.com/toyota-to-selected-dealers-stop-delivering-mirai-there-is-no-where-to-refuel/

          Jinak k vodíku. Tam není jen problém s neexistující infrastrukturou, nebo cenou, ale i s tím, že se zatím vyrábí téměř stoprocentně z fosilních paliv…

            1. Spíše jen uměle
              Spíše jen uměle prodlouží dodací lhůty. V každém případě Toyotu bych nevinil. Oni totiž udělali téměř vše pro to aby ty auta nikdo nechtěl (hnusný zvenku i zevnitř, drahé jako prase a k tomu to není kde natankovat…) ale ono to nestačilo a ti všiváci to furt kupují.

  3. dle info od dealera Nissan v
    dle info od dealera Nissan v Olomouci by od března měl být také tady zahájen prodej a servis EV s rychlonabíjecím stojanem Chademo. Určitě to mnoho z nás uvítá.
    Jen drobný dotaz na autora článku: na jaké mapě prosím najdu město Vratislav? není to náhodou cestou na Reichenberg ?
    Dle základních komunikačních pravidel se jména lidí a geografické názvy NEPŘEKLÁDAJÍ !! m.j. vnáší se tím zmatek do případných diskusí.

      1. jo, Hejčín. Osobně mi to
        jo, Hejčín. Osobně mi to sdělili, když jsem se tam ptal na možnost případného servisu Leafa. Cenu nevím, ale snad zdarma, tak jako Pardubicích nebo v Praze… Importér Nissanu mi dával kdysi info, že by rychlonabíjení mělo být u Dealera Nissanu pro majitele Nissanu zdarma – což je i logické (je ovšem hodně věcí, které se nedělají právě, že by to bylo moc logické…). Zatím je nabíjení ovšem v režii dealera a potom se objeví takový nesmysl jako předvedl jejich dealer třeba v Brně. Hlavně, aby v Olomouci byla ta možnost.

  4. Dobrý den, předpokládám,
    Dobrý den, předpokládám, že u nabíječek firmy Tesla nenabije své suto nikdo jiný, než ten, kdo vlastní vozidlo Tesla (S/X/R v budoucnu E).

    I když jsem veliký fanda elektromobilů Tesla, zdá se mi, že bych raději, než nabíječky pouze pro Tesly, viděl u nás víc rychlonabíječek COMBO/CHademo – jsou přeci univerzálnější (i když pomalejší)…..

    Jo, kdyby u nabíječek Supercharger mohli majitele Tesel nabíjet zdarma a majitelé ostatních značek třeba za úplatu – to by bylo něco jiného – to by se mi líbilo úplně nejvíc.

    Jinak jak rychle vlastně nabíjí Supercharger??? Prý se dokonce ještě chystá vylepšení jejich parametrů….

    1. Ano, u nabíječek Tesla
      Ano, u nabíječek Tesla Supercharger mohou nabíjet pouze majitelé vozů Tesla. Tesla nicméně v minulosti naznačila, že je otevřená jednání s ostatními automobilkami o možnosti jejich využití. Výkon nabíjení je až 120 kW, tedy vůz lze dobít na dojezd 300 km během méně než hodiny.

          1. 570km/h je nic nerikajici
            570km/h je nic nerikajici udaj… uvazim-li, ze 22kW * ucinnost palubni nabijecky (rekneme odoka 93%) dava priblizne 100km/h, tak 570km/h odpovida priblizne 116kW. Takze normalni rychlost nabijeni a nic prevratneho. Kdyz si trochu upravite predpoklady tak se treba dostanete i na standartnich 120kW.

      1. Je mozne, ze pry… Nicmene
        Je mozne, ze pry… Nicmene je tam jen kus uzavreneho prostoru, ale zadny bagr a uz vůbec zadne krabice, bedny apod. A na tom vsem uz vůbec nic s napisem Tesla..Na rozdil od Vratislavi, kde je uz vse pripraveno k provozu – jen spustit – ma prazsky SuC pouze modrou tecku, tj. schvaleno, nikoliv ve vystavbe..

Napsat komentář