První dojmy: Peugeot 3008 Hybrid4

Jan Horčík - 15 Květen 2012

Hybridy se v době krize prodávají, a tak je chtějí dělat i další automobilky, aby v tom nenechali samotnou. Jenže zatímco japonský gigant už útočí se třetí a čtvrtou generací, ostatní zvládají stěží první. My jsme si vyzkoušeli Peugeot Hybrid4 při cestě do Paříže.test první dojmy Peugeot 3008 Hybrid4

Tajně jsme doufali, že bychom mohli zvládnout cestu Praha - Paříž na jednu nádrž. Peugeot 3008 Hybrid4 se ale ukázal být žravějším než jsme předpokládali, a tak byly častější i zastávky u čerpacích stanic.
foto: Hybrid.cz

Celkem 1100 km od Prahy do Paříže jsme absolvovali novým modelem Peugeot 3008 Hybrid4, prvním hybridem z dílny automobilky Peugeot. Náš zvláštní zpravodaj už s ním před časem absolvoval cestu do francouzského Nice. My jsme jej tentokrát navedli do domovského dealerství v Paříži.

Jedenáctihodinovou cestu výhradně po dálnici nelze nazývat “testem”, nicméně jako první dojmy poslouží docela dobře. Jaký je tedy první hybrid značky Peugeot? Velký, prostorný a pohodlný, to především. Na druhou stranu ale také pěkně rozežraný.

V ČR jsme nasadili cestovní rychlost kolem 130 km/h. Na necelých 200 km se průměrná spotřeba vyšplhala na 7,5 l/100 km. V Německu už jsme se tolik neomezovali a kde to šlo, razili jsme si cestu i max. rychlostí 195 km/h (dál vás omezovač nepustí).

I v takové rychlosti si auto vedlo překvapivě dobře – sedělo jako přibité a vůbec celkový dojem z řízení byl velmi dobrý. Spotřeba se ale v takových okamžicích vyšplhala k průměrným 8 l/100 km. Jakmile jsme cestovní rychlost snížili k mírnějším 135-145 km/h, opět se vrátila k přibližně 7,4 l/100 km.

Peugeot 3008 Hybrid4 Peugeot 3008 Hybrid4 Peugeot 3008 Hybrid4

Peugeot 3008 Hybrid4 je zjevně především velké rodinné cestovní auto, kterému nejvíce svědčí rychlosti mezi 130 km/h – 175 km/h. Nabízí spoustu místa pro řidiče i pasažéry, pohodlné sedačky, spoustu odkládacích ploch a dostatečný zavazadlový prostor i pro velké náklady (zadní sedačky lze sklopit naplocho).

V rychlostech kolem 150 km/h má trochu problém s aerodynamickým hlukem. Nižší rychlosti naopak zvýrazňují měkký podvozek, který s radostí vymete každou menší prohlubeň. Líbilo se nám zpracování interiéru, ačkoliv např. ovládání zabudované navigace má některé mouchy a zasloužilo by ještě mírně vyladit.

Na dlouhé cesty po dálnici je nicméně Peugeot 3008 Hybrid4 jako dělaný. Ve městě a na meziměstských silnicích jsme zatím neměli možnost jej vyzkoušet, ale to se brzy změní. Plnohodnotný test auta přineseme během následujících měsíců. Teprve dnes totiž bude vůz v České republice oficiálně odhalen.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ocakavat od krabice dobru spotrebu na dialnici je usmevne :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale bohužel tento pseudotest nebyl faktickym testem ale prachobyčejnou projiždkou.Aby se toto auto chovalo opravdu eco,a využivalo oba pohony tak by muselo je i kombinovat a to na dalnici nejde.Elektromotor se odpojuje u tohoto Peugeotu v rychlostech nad 70km a potom se jedna pouze o klasicky naftak.Takže prava a jedina ecojizda tohoto vozu je určena pro běžny městsky a přiměstsky provoz nikoli dalnični.Ale to je v podstatě i ideou ecoprovozu.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol