Elektrická Fabia: už za 550 000 KčAUTO
Elektrická Fabia: už za 550 000 Kč
Prius plug-in hybrid spotřeba 2,1 l/100 kmAUTO
Prius plug-in hybrid spotřeba 2,1 l/100 km
iMiEV Cargo - elektrický pick-upAUTO
iMiEV Cargo - elektrický pick-up
Praha má nové hybridní autobusyPRAHA
Praha má nové hybridní autobusy

První dojmy: Peugeot 3008 Hybrid4

Jan Horčík - 15 Květen 2012

Hybridy se v době krize prodávají, a tak je chtějí dělat i další automobilky, aby v tom nenechali samotnou. Jenže zatímco japonský gigant už útočí se třetí a čtvrtou generací, ostatní zvládají stěží první. My jsme si vyzkoušeli Peugeot Hybrid4 při cestě do Paříže.test první dojmy Peugeot 3008 Hybrid4

Tajně jsme doufali, že bychom mohli zvládnout cestu Praha - Paříž na jednu nádrž. Peugeot 3008 Hybrid4 se ale ukázal být žravějším než jsme předpokládali, a tak byly častější i zastávky u čerpacích stanic.
foto: Hybrid.cz

Celkem 1100 km od Prahy do Paříže jsme absolvovali novým modelem Peugeot 3008 Hybrid4, prvním hybridem z dílny automobilky Peugeot. Náš zvláštní zpravodaj už s ním před časem absolvoval cestu do francouzského Nice. My jsme jej tentokrát navedli do domovského dealerství v Paříži.

Jedenáctihodinovou cestu výhradně po dálnici nelze nazývat “testem”, nicméně jako první dojmy poslouží docela dobře. Jaký je tedy první hybrid značky Peugeot? Velký, prostorný a pohodlný, to především. Na druhou stranu ale také pěkně rozežraný.

V ČR jsme nasadili cestovní rychlost kolem 130 km/h. Na necelých 200 km se průměrná spotřeba vyšplhala na 7,5 l/100 km. V Německu už jsme se tolik neomezovali a kde to šlo, razili jsme si cestu i max. rychlostí 195 km/h (dál vás omezovač nepustí).

I v takové rychlosti si auto vedlo překvapivě dobře – sedělo jako přibité a vůbec celkový dojem z řízení byl velmi dobrý. Spotřeba se ale v takových okamžicích vyšplhala k průměrným 8 l/100 km. Jakmile jsme cestovní rychlost snížili k mírnějším 135-145 km/h, opět se vrátila k přibližně 7,4 l/100 km.

Peugeot 3008 Hybrid4 Peugeot 3008 Hybrid4 Peugeot 3008 Hybrid4

Peugeot 3008 Hybrid4 je zjevně především velké rodinné cestovní auto, kterému nejvíce svědčí rychlosti mezi 130 km/h – 175 km/h. Nabízí spoustu místa pro řidiče i pasažéry, pohodlné sedačky, spoustu odkládacích ploch a dostatečný zavazadlový prostor i pro velké náklady (zadní sedačky lze sklopit naplocho).

V rychlostech kolem 150 km/h má trochu problém s aerodynamickým hlukem. Nižší rychlosti naopak zvýrazňují měkký podvozek, který s radostí vymete každou menší prohlubeň. Líbilo se nám zpracování interiéru, ačkoliv např. ovládání zabudované navigace má některé mouchy a zasloužilo by ještě mírně vyladit.

Na dlouhé cesty po dálnici je nicméně Peugeot 3008 Hybrid4 jako dělaný. Ve městě a na meziměstských silnicích jsme zatím neměli možnost jej vyzkoušet, ale to se brzy změní. Plnohodnotný test auta přineseme během následujících měsíců. Teprve dnes totiž bude vůz v České republice oficiálně odhalen.

Vaše hodnocení: Není Průměrně: 2 (7 hlasů)
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ocakavat od krabice dobru spotrebu na dialnici je usmevne :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale bohužel tento pseudotest nebyl faktickym testem ale prachobyčejnou projiždkou.Aby se toto auto chovalo opravdu eco,a využivalo oba pohony tak by muselo je i kombinovat a to na dalnici nejde.Elektromotor se odpojuje u tohoto Peugeotu v rychlostech nad 70km a potom se jedna pouze o klasicky naftak.Takže prava a jedina ecojizda tohoto vozu je určena pro běžny městsky a přiměstsky provoz nikoli dalnični.Ale to je v podstatě i ideou ecoprovozu.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články