Zvuk nového elektromobilu Škoda Enyaq iV vznikal ve spolupráci se skladateli a hudebními producenty.
foto: Škoda
Plně elektrické SUV Škoda Enyaq iV musí, jako každý jiný elektromobil, vydávat v nízkých rychlostech výstražný zvuk, aby se ostatní účastníci silničního provozu podle něj mohli orientovat.
„Enyaq iV je čistě elektrické vozidlo, takže byla docela velká výzva naladit zvuk tak, aby pasoval k jeho identitě. Zvuk se ladil v koncernové akustické laboratoři a od začátku byla zřejmá jedna věc: musí se jasně odlišovat od zvuku, který vydávají plug-in hybridní vozy,“ popisuje Pavel Orendáš.
Charakter zvuku se ladil s hudebními skladateli tak, aby vyhovoval modelům jednotlivých značek na platformě MEB . Zvuk je kompaktní v celém rozsahu rychlostního pásma od 0 do 25 km/h a charakterem má podle svých tvůrců hrát na emoce a podtrhovat jedinečnost vozu.
Od začátku vývoje prý také bylo jasné, že tentokrát zvuk nebude napodobovat mechanický projev spalovacího motoru. Jak si sami můžete poslechnout, tóny jsou mnohem víc elektronické až futuristické.
„Širokopásmový reproduktor a elektronika jsou společně integrovány do jednoho boxu o objemu jednoho litru. V rámci vývoje nesla tato konstrukce pracovní označení OneBox. Řešení umožnilo především optimalizovat hmotnost. Pro dokonalý zvuk a minimální odezvu do struktury vozu se při montáži na chladicí modul používají tři pryžové průchodky. Správnost řešení se potvrdila při prvních měřeních ve vozech – zvuk se šířil vyváženě na obě strany v přední části vozu a v kokpitu pak vytváří příjemně zatlumenou odezvu,“ vysvětluje vedoucí inženýr projektu.
Prosím vás uklidněte se. Ten umělej zvuk žádný problém
Prosím vás uklidněte se. Ten umělej zvuk žádný problém není. Je dobře že to upozorní chodce třeba na parkovišti
. To chce klid.
ŠKODA ENYAQ iV Production
ŠKODA ENYAQ iV Production ▶
https://www.youtube.com/watch?v=ZlJT573q_XA
Někteří už měli to štěstí
The Race’s Logistics, Driving the ŠKODA ENYAQ iV
https://www.youtube.com/watch?v=KwOECbdUsOI
umělý zvuk je politické rozhodnutí. Nestal se jediný
umělý zvuk je politické rozhodnutí. Nestal se jediný případ, kdy by EV srazilo chodce, který se nerozhlédl, ale pouze se zaposlouchal, nic neslyšel a vstoupil do vozovky…
Před cca 100 lety byl taky politicky nařízen běžec s praporkem, samozřejmě z důvodu bezpečnosti. Za chvíli se přišlo na to, že je to blbost a doufám, že stejně to dopadne i s umělým zvukem.
Taky doufám, otázka je, jestli se mi přání splní. Jestli
Taky doufám, otázka je, jestli se mi přání splní. Jestli bude každá kolona krákorat nějakou kakofonií umělých zvuků, tak to bude na Chocholouška.
+1, jen se obávám, že to převzali z povinnosti
+1, jen se obávám, že to převzali z povinnosti náklaďáků při couvání pípat – šance je, že se BEV rozšíří a lidé si na to zvyknou a nebude to třeba
Voni kvůli svýmu hlukovýmu fetiši vyhazujou prachy za
Voni kvůli svýmu hlukovýmu fetiši vyhazujou prachy za skladatele. Lol. To ať tam daj radši prdící zvuky, prdící blinkry nebo prdíci škrabku, to aspoň bude srandovní a zaručeně to víc upoutá pozornost chodců. :))))
Ředitel českého zastoupení Škoda Auto si myslí že
Ředitel českého zastoupení Škoda Auto si myslí že elektroauta jsou nenormální a že spalováky jsou normální… WTF?!? Ten člověk se pomát. Co to žvaní?
Jiří Maláček ze Škody Auto ČR: Lidé si chtějí koupit „normální“ auta, dokud jsou
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jiri-malacek-skoda-auto-rozhovor/r~e3b0def0412211eb9c800cc47ab5f122/
Normální je nekouřit.
Lidi považují za normální to na co jsou zvyklí. Když
Lidi považují za normální to na co jsou zvyklí. Když chtěl někdo před 100 lety koupit „normální vůz“ tak mu prodali ten s koňmi. Jeden můj známý shání „normální“ kolo protože se bojí, že ho elektrokolo kopne.
velmi trefně řečeno..
velmi trefně řečeno..
Normální je nepřekrucovat něčí slova a netrhat je z
Normální je nepřekrucovat něčí slova a netrhat je z kontextu…ale to je mimo schopnosti místní elity.. On tam vysvětluje pohled zákazníků. sám vůbec neříká, že BEV je něco špatného. Asi se tu šíří nějaký vir a už jsou tři jasní infikovaní.
Tak to má chlapec teda dost blbý protože když se blbě
Tak to má chlapec teda dost blbý protože když se blbě vyjádří, tak si může bejt na 99,999 % jistej že mu to bude 99 % lidí z kotextu vytrhávát a pochopí to jinak. Proto tam je aby se vyjadřoval přesně, aby nebylo pochyb o tom co automobilka sděluje. Sdělovat informace tak aby byly správně pochopeny je jeho práce. Todle posr@l.
Hafane trhej. Už je na pětce.
Hafane trhej. Už je na pětce.
Ten „normální“ spalovák bych mu odpustil, lidi to tak
Ten „normální“ spalovák bych mu odpustil, lidi to tak opravdu vidí. A že to někdo pochopí jinak nebo překroutí, s tím musí počítat, na to má kvalifikaci. Asi mu to nevadí. Co mi vadí více je, že sprostě a veřejně lže o tom, jak nemohli vyrobit více BEV. Zaříznutí výroby elektrického Citygo, po kterém byla enormní poptávka, bylo jejich rozhodnutí. Covid na to neměl žádný vliv.
Po zkušenostech z korporátu – zní to hrozně, ale věřím
Po zkušenostech z korporátu – zní to hrozně, ale věřím tomu, že nemohli. Prostě jim matka řekla, že víc baterek nebo něčeho jiného nedostanou pac a pusu…a opět ze zkušenosti, je to hrozná frustrace, když víte, že máte super produkt, že ho zákazníci chtějí a nemůžete ho dodávat na trh, protože politické kliky v matce zajistí, že na něj nedostanete klíčové díly a nemůžete si je stokrát koupit, protože je nějaký skupinový nákup, co se nedá obejít. A samozřejmě pak není pro nikoho za kreténa matka (protože se to ven neví), ale ten výrobce a pak vznikají takovéhle hlášky…
A že VW matka a hlavně její současné nejvyšší vedení nemá rádo Škodovku – jen jí ráda dojí a že současný ředitel tam je pro to, aby nedělal vlny a ctil firemní kulturu danou vedením grupy, to už je snad všem po těch rozhovorech jasné ne?
To znám, a nemusí to být DE korporát, stačí větší
To znám, a nemusí to být DE korporát, stačí větší rodinná DE firma. Jako čerstvý obchoďák, jsem se první rok v Praze na poradách, ztrapňoval u kolegů zcela logickými, ale z jejich pohledu již komformních zaměstnanců, divnými dotazy, proč tohle či tamto prostě nejde a nejde. Odpověď vždy stejná: Protože matka to dělá takhle. A hotovo.
Ach jo, zase ta obehrana pisnicka, vsichni nam ublizuji, kde
Ach jo, zase ta obehrana pisnicka, vsichni nam ublizuji, kde bysme byli, kdyby… Co kdyz to bylo treba tak, ze Skodoffka si pri planovani vyroby naplanovala jen takovy objem vyroby, ktery pak byl realizovan. Nakup baterek se musi planovat predem a pokud to ve Skodoffce blbe naplanovali, tak co chcete delat? Vubec v celem koncernu to blbe naplanovali, protoze vsechny znacky budou platit za nedodrzeni emisi. Take je ale varianta, ze se nepodarilo obstarat dostatek baterek. Ani matka jich nema dostatek.
Bylo by krásné, kdyby si škodovka mohla sama plánovat
Bylo by krásné, kdyby si škodovka mohla sama plánovat kolik čeho a kdy bude vyrábět.
Kdyby Skodoffka nebyla soucasti VW, uz by ani neexistovala.
Kdyby Skodoffka nebyla soucasti VW, uz by ani neexistovala. Predpokladam ze ve vasi fantazii by byla nejlepsi automobilkou na svete. A vy byste byl generalni reditel. Tak hezke sny.
Díky za překroucení a vložení slov do „úst“ … od
Díky za překroucení a vložení slov do „úst“ … od místních bývalých elit v poslední době běžné
jo a ještě mě označte za primitiva…uleví se vám
Tady je každej nějak moc chytrej. Vy všichni pracujete ve
Tady je každej nějak moc chytrej. Vy všichni pracujete ve Škodovce že víte jak to bylo doopravdy?
Pche škodovka – tady máte šanci potkat největší
Pche škodovka – tady máte šanci potkat největší elektromobilní elitu, sám Musk tu tak s deseti lidmi konzultuje své další kroky ohledně Tesly 😀
Jen ty si konzultuješ svůj život se svým cvokařem.
Jen ty si konzultuješ svůj život se svým cvokařem.
To chce klid.
To chce klid.
v americe se musí hučet od 09/2019 v EU až od 01/2021. A
v americe se musí hučet od 09/2019 v EU až od 01/2021. A jaký že zvuk vydávají tesly? 😉 https://youtu.be/0Fna39CLs_E?t=15
tvl šáde „skladatele“ hrůza děs, to odpovídá politice „moc to neprodávat“ Šáde přeci nadále plánuje na 2021 produkci 1.400.000 autopopelnic jako letos 😉 https://kcc-hho.webnode.cz/
Ja bych tam chtel
Ja bych tam chtel toto.
https://www.youtube.com/watch?v=gpjVGIpvkJI
No tak super je, že se zvuk šíří kabinou příjemně a
No tak super je, že se zvuk šíří kabinou příjemně a zatlumeně.
Jen aby z toho někomu nehráblo. Předpokládám, že vypnout, tak jako to jde u starších EV, to nepůjde.
Alespoň je prostor pro výrobce a dodavatele rušiček příjemných signálů.
Já to chápu tak, že ten zvuk je povinný do rychlosti
Já to chápu tak, že ten zvuk je povinný do rychlosti 25km/h. Je to jakýsi kompromis a za mě se s tím žít dá. Smutné by bylo, kdyby to na lidi stejně nezabíralo, např. z důvodu níže.
Je to v pohodě. A to mi zbytečný hluk extrémně vadí.
Je to v pohodě. A to mi zbytečný hluk extrémně vadí. Řeší se tu blbosti
No co, budu jezdit vzdy aspon 26km/h a nic nebude.
No co, budu jezdit vzdy aspon 26km/h a nic nebude.
no a jak to bude v roce 2021 s elektromobily Tesla vyrobenými
no a jak to bude v roce 2021 s elektromobily Tesla vyrobenými před 2018 bez repráku ??
Modely ktere byly certifikovany k provozu pred ucinkem zakona
Modely ktere byly certifikovany k provozu pred ucinkem zakona nic takoveho nepotrebuji. TMY a TM3 z Gigafactory Berlin to uz budou potrebovat.
aha, staré elektromobily nemusí bzučet a nový musí, no
aha, staré elektromobily nemusí bzučet a nový musí, no tak to je pěkně debilní zákon. Myslel sem že od 2021 všechny, nikoli jen nové
Je to vzdy tak. Stara auta nemusely dodelavat nove
Je to vzdy tak. Stara auta nemusely dodelavat nove vymozenosti. Pasy, operky hlavy, katalysatory, DPF, hlidace tlaku v pneu atd. Nic zvlastniho se nekona.
no ne tak docela! na 120cítky se taky museli domontovávat
no ne tak docela! na 120cítky se taky museli domontovávat zadní mlhovky… Tohle je nařízení ohledně bezpečnosti provozu, a jaký smysl bude mít že :
NOVÝ eletromobily budou hučet a chodec si zvykne na hučení
a
STARÝ eletromobily nebudou hučet a chodec navyklý na hučení je neuslyší a přežvejknou ho 😉
je to blbost, bud všichni anebo nikdo, základní pravidlo
Chodci jsou povinni se ROZHLÉDNOUT, o detekci
Chodci jsou povinni se ROZHLÉDNOUT, o detekci přijíždějících vozidel sluchem se ve vyhlášce nic nepíše. Klidně se může 30km rychlostí přiřítit cyklista.
joooo?? tak pročpak asi novy eletromobily musejí hučet?
joooo?? tak pročpak asi novy eletromobily musejí hučet? poslouchej se taky
Protože to nějaký magor prosadil.
Protože to nějaký magor prosadil.
Tak pokrok je, že už před nima nemusí běhat kluk s
Tak pokrok je, že už před nima nemusí běhat kluk s praporkem. Ono když se po silnicích pohybují zombíci (lidi čučící do přenosného mastného displeje a nevnímající okolí), tak je třeba nějak varovat. Bohužel to stále neřeší zombíky s konektivitou (sluchátky)
chlapec s výstražným „praporkem“ bol gender
chlapec s výstražným „praporkem“ bol gender nevyvážený!
zombíci sú naprieč spektrom, tak je to v poriadku.
Není třeba je nějak varovat.
Není třeba je nějak varovat.
Protože nařízení č. 138 EHK OSN. Nicméně na silnici pro
Protože nařízení č. 138 EHK OSN. Nicméně na silnici pro nás platí silniční zákon (vyhláška už dávno ne) a chodec se tak musí vždy rozhlédnout bez ohledu na to, zda přijíždějící EV bzučí či nikoliv.
No jak, prostě sešrotovat :-).
To by se některým
No jak, prostě sešrotovat :-).
To by se některým přispěvatelům líbilo.
Leodendula má samozřejmě pravdu.
Tos fakt nevěděl ???
NOVÝ eletromobily budou hučet a chodec si zvykne na
NOVÝ eletromobily budou hučet a chodec si zvykne na hučení
a
STARÝ eletromobily nebudou hučet a chodec navyklý na hučení je neuslyší a přežvejknou ho 😉
jak poznáš na silnici že jede eletromobil vyrobený bez repráku když neuslyšíš hluk na který budeš zvyklý od eletromobilů vyráběných s reprákem. bud fšichni anebo nikdo 😉
Ano, konec světa se blíží ….
Ano, konec světa se blíží ….
jj tesla
jj tesla hadr
https://finance.yahoo.com/quote/BTCUSD%3DX/chart?p=BTCUSD%3DX
Tak jasně, ale ve městě to bude vopruz. Zejména v
Tak jasně, ale ve městě to bude vopruz. Zejména v kolonách – to si chodci fakt užijou. Je to zvláštní, že pro spalováky to neplatí.
Při procházce po Las Vegas bulváru ani při šestiproudé vozovce v jednom směru nejsou slyšet auta, rozjíždějící se na zelenou. Slyšet jsou jen odvalující se gumy. Šesti a osmiválce v benzínu jsou prostě tichý.
Výjimku samozřejmě tvoří auta, která být slyšet mají nebo poskakují u krajnice v rytmu hiphopu či čeho. No a těm by to stejně bylo k prdu.
víš co nějak lidem ty elektromobily zhnusit museli, když
víš co nějak lidem ty elektromobily zhnusit museli, když už se musí prodávat … Kilowata za 20cku, otravný zvuk… 😉
No co, servisáci, co dneska za pětikilo vypnou debilní
No co, servisáci, co dneska za pětikilo vypnou debilní start-stop, tak se určitě rychle přeorientují na vypínání debilního e-soundu. Zájemců bude možná více než na ten start-stop, který dost lidí často jen vypínají manuálně při každém nastartování.
To bude fungovat do chvile, nez nejakeho pitomce prejedou (ne
To bude fungovat do chvile, nez nejakeho pitomce prejedou (ne do mrtva) a ten zazaluje ridice a soud ho opalkuje, protoze jezdil s autem ktere nebylo zpusobyle k provozu. Lepsi bude vymenit pojistu za prepalenou a pak tvrdit ze to udelal nejaky zkrat. Ale tezko rict na jakem okruhu to bude viset a pak by nefungovaly treba sterace.
A jak bude chodec vědět, že to nefungovalo? Do malé
A jak bude chodec vědět, že to nefungovalo? Do malé rychlosti (kdy to „hraje“), tak o nic nejde, ohlídám si to sám, ve větších rychlostech, kdy už opravdu jde o život a o zdraví, tak už to zase „nehraje“.
A když ho srazím současným EV, které to nemá, tak mě bude žalovat taky? Budou se chodci učit rozpoznávat auta před a po? Myslíš, že si chodec bude pamatovat, že auto hučelo či nikoliv?
Z mojí zkušenosti je EV vždy slyšet (byť jinak v nízkých rychlostech), takže pokud by se nějaký chodec nechal srazit, že by neslyšel typické „duc-duc“, tak by se nechal srazit i V8 třeba od Lexusu.
Pokud bude ten chodec sam, tak budiz. Ale kdyz bude mit
Pokud bude ten chodec sam, tak budiz. Ale kdyz bude mit nekolik svedku, kteri mu to horlive dosvedci a jeste to budou dedkove kteri jsou prosakly naftou, tak nevim nevim. Lidi jsou zly, kdyz budou cejtit prachy.
včera som stál v rade pred „výdajným iestom“ a i3 bolo
včera som stál v rade pred „výdajným iestom“ a i3 bolo počuť rovnako ako spaľováky – motory im išli na voľnobeh, bolo to pred kruhovou križovatkou, všetko bol hluk od pneumatík.
Přesně tak. On maluje čerta na zeď a shazuje kalhoty
Přesně tak. On maluje čerta na zeď a shazuje kalhoty ještě dlouho před brodem. 🙂
Nikdo nebude řešit, zda to „hrálo“ nebo ne…
Moje i3 není slyšet jen když jedu opravdu jen krokem za někým s vozíkem u obchoďáku, kdo už je nasranej/natěšenej na shopping a nevnímá okolí. Ale to vím, takže dávám pozor za něj. Ten by neslyšel ani V6 za sebou…
Nevím jak to mají jiné auta ale mě to vypnout jde. Ale
Nevím jak to mají jiné auta ale mě to vypnout jde. Ale jenom dočasně, při dalším startu se to zapne. Ale není to moc hlasité, nevadí mi to.
ZOE to ma na dobrovolne bazi. Proto to jde vypnout. ZOE ma
ZOE to ma na dobrovolne bazi. Proto to jde vypnout. ZOE ma jeste puvodni certifikaci. Ta norma dle OSN vyslovne rika, ze to nesmi byt vypinatelne. Pro vsechny pitomce kteri nemaji EU radi, zduraznuji, ze to pochazi z usneseni OSN a EU to musela prevzit.
Když USA nepřevzaly ten maximální úhel zatočení volantu
Když USA nepřevzaly ten maximální úhel zatočení volantu pro autonomní řízení, tak to asi zase tak povinné nebude.
A je ten úhel zatočení volantupro FSD vůbec součástí
A je ten úhel zatočení volantupro FSD vůbec součástí nějakého předpisu EHK OSN? Nemáte k tomu bližší info, v kterém předpisu by to mělo být řešeno?
Už nevím, někdo tvrdil, že to přišlo z OSN.
Už nevím, někdo tvrdil, že to přišlo z OSN.
Zmiňoval tam (na FB)
Zmiňoval tam (na FB) toto:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=PI_COM%3AC(2019)1774&from=EN&fbclid=IwAR3MqqddgmQrF7yb-7O5tGnwn2YZ7EfBZdGsf53mL5gum1OGUG_SlH7bVHQ
V tomto je zmiňován jen ten AVAS…
V tomto je zmiňován jen ten AVAS…
Aby to nevyznělo blbě, je normální, že EHK OSN vydává
Aby to nevyznělo blbě, je normální, že EHK OSN vydává něco, čím se povinně musí řídit členské státy, které jsou v tomto společenství dobrovolně. Protože je samozřejmě lepší mít jednotné předpisy (jsme součástí, takže nemůže říkat „oni“), než aby si to každý stát řešil po svém. Já jen aby se s vaničkou nevylévalo i dítě. protože ono to má smysl v tomto fóru být.
Jinak samozřejmě je AVAS z mého pohledu také nesmysl.
Hlasovani v OSN neni odtrzene od narodnich vlad. Pred
Hlasovani v OSN neni odtrzene od narodnich vlad. Pred hlasovanim se cela agenda probira ve vsech statech a kazda vlada k tomu vyda nejake stanovisko, ktere potom jejich zastupce pri hlasovani v plenu OSN zastupuje. Takze pred hlasovanim je uz jasne, zda se to narizeni pak v dane zemi, nebo spolecenstvi zemi (EU) bude zavadet.
A to mi píšeš proč?
A to mi píšeš proč?
Protoze ten vas komentar se da brat take jako kritika, ze nam
Protoze ten vas komentar se da brat take jako kritika, ze nam OSN neco dikture.
No, já to právě obhajoval („Já jen aby se s vaničkou
No, já to právě obhajoval („Já jen aby se s vaničkou nevylévalo i dítě. protože ono to má smysl v tomto fóru být.“), protože ten tvůj komentář mi přišel jako o zlé OSN, co nám něco diktuje („zduraznuji, ze to pochazi z usneseni OSN a EU to musela prevzit.“)
Já jsem extrémně háklivý na zvuk ale můžu vás všechny
Já jsem extrémně háklivý na zvuk ale můžu vás všechny ujistit že tohle fakt není problém.
Hnusný zvuk, ty vysoké „tóny“ bych vyhodil.
Hnusný zvuk, ty vysoké „tóny“ bych vyhodil.
Nepřekvapilo by, kdyby starší lidé/chodci (pro které se
Nepřekvapilo by, kdyby starší lidé/chodci (pro které se e-sound primárně do vozů instaluje) právě takto koncipovaný zvuk s vyššími frekvencemi už vůbec nedokázali vnímat…
jo takhlééé, skrytá podpora důchodový reformy, vidiš to
jo takhlééé, skrytá podpora důchodový reformy, vidiš to mě nenapadlo :)))
Stačí se podívat do toho nařízení, kde je jasně
Stačí se podívat do toho nařízení, kde je jasně řečeno, v jakém frekvenčním pásmu se mají zvuky pohybovat.
6.2.1 Zkoušky při ustálené rychlosti
6.2.1.1 Rychlosti zkoušky pro schválení jsou 10 km/h a 20 km/h.
6.2.1.2
Při zkoušce podle přílohy 3 bodu 3.3.2 vozidlo vydává zvuk
a) který má minimální celkovou hladinu akustického tlaku pro příslušnou zkušební rychlost podle tabulky 2 v bodě 6.2.8;
b) který má alespoň dvě z třetinooktávových pásem podle tabulky 2 v bodě 6.2.8. Alespoň jedno z těchto pásem musí být pod třetinooktávovým pásmem 1 600 Hz nebo v tomto pásmu;
c) s minimální hladinou akustického tlaku ve zvolených pásmech pro příslušnou zkušební rychlost podle tabulky 2 v bodě 6.2.8 sloupci 3 nebo sloupci 4.
Pokiud důchodce neuslyší cca 1600 Hz, tak už je stejně prakticky hluchý. 🙂