Porsche v poslední době překvapuje svým zájmem o alternativní pohony. Na letošním autosalonu v Ženevě se pochlubilo mimo jiné historickým veteránem Semper Vivus, prvním hybridem na světě. V červnu 2011 ukáže v závodě Nürburgring 24 novou verzi hybridního Porsche 911 GT3 R Hybrid.
Porsche 911 GT3 R Hybrid verze 2.0 přichází s některými výraznými optimalizacemi. Zejména co se týká hmotnosti komponent hybriního pohonu.
Cílem automobilky je dosáhnout v závodě stejných časů jako s první verzí, ale s výrazně nižší spotřebou. Základ je podobný jako původní verze. Dva elektromotory vpředu doplňuje čtyřlitrový šestiválec umístěný vzadu.
Výkon benzinového motoru je 470 koní, elektromotory dodávají dalších 60 až 75 kW. Řidiči závodního auta mají navíc k dispozici krátkodobý výkon (v řádu sekund) kolem 200 koní, a to díky elektrickému setrvačníku, který se točí až rychlostí 40 000 ot./min. (jde o systém KERS, který se nově používá také o vozů Formule 1).
Ceková hmotnost automobilu klesla ze 1350 kg na rovných 1300 kg.