Peugeot 208 se představil v ČR, vyzkoušeli jsme ho

Minulý týden Peugeot v České republice oficiálně představil nový model . Malé auto do města zaujme, podobně jako nový Citroën DS5 , výrazným, odvážně stylizovaným designem. K dispozici je v několika motorizacích včetně mikrohybridní e-HDi verze.

Představení vozu Peugeot 208 v ČR se neslo ve velkém stylu
foto: Hybrid.cz

Peugeot 208 je malé auto. Pro někoho nejspíš až moc malé. Na předváděčce byly k dispozici tří- i pětidveřové verze. Žádná z nich ale pasažéry na zadních sedačkách neuvítá právě s otevřenou náručí. Možná ještě tak děti, ale dospělého od 190 cm výš budete dozadu muset postrkovat vidlemi – nejen kvůli nedostatku místa pro nohy, ale i nízké výšce.

Vpředu už je to o poznání lepší a je jasné, že Peugeot 208 není auto, které by mělo jezdit plné. Peugeot se rozhodl zvýšit bezpečnost tím, že palubní budíky umístil vizuálně nad volant, což je při jízdě velmi příjemné. Není třeba, aby vaše oči přesouvaly pozornost ze silnice hluboko pod volant a naopak.

S kratším předním (-6 cm v porovnání s modelem 207) a zadním (- 1 cm) převisem získává vůz vyváženější a stylovější proporce, je obratnější a při každodenním používání praktičtější (manévrování při parkování), a v neposlední řadě je i výrazně lehčí.

Se stejným motorem 1.4 HDi váží model 208 o 110 kg méně než identická verze 207 a první verze řady s benzinovým motorem a srovnatelným výkonem je lehčí o 173 kg. Na silnici je to cítit – auto působí dojmem malého, lehkého vozu, tedy tak jak by působit mělo.

auto představení Peugeot 208

Novináři měli možnost vyzkoušet si několik verzí Peugeotu 208
foto: Hybrid.cz

Na předváděčce jsme během krátké jízdy vyzkoušeli dvě verze – třídveřovou 1,6 VTi o výkonu 120 koní s manuální pětistupňovou převodovkou, jejíž zaváděcí cena začíná na 310 000 Kč. Benzinová verze překvapivě v nízkých otáčkách a rychlostech nenabízela tolik dynamiky jako druhá otestovaná verze, a to pětidveřová 1,6l e-HDi FAP o výkonu 115 koní s manuální šestistupňovou převodovkou.

Jízda s e-HDi nás bavila o poznání více a pocit z jízdy byl výrazně lepší než u zmíněné verze benzinové. Zaváděcí cena této verze je však už slušných 395 000 Kč. Nejlevnější třídveřová verze s motorem 1,4VTi ve výbavě Access lze ale pořídit už za zaváděcí cenu 235 000 Kč.

Francouzi dokáží s čísly v ceníku pořádně kouzlit a kromě standardní ceníkové ceny proto v ceníku najdete ještě “zaváděcí ceny”. Ty obsahují pomyslný bonus. Je ale téměř, že jednotliví dealeři mohou nejspíš jít s cenou ještě o kus níž. Na tiskovce k uvedení Peugeot 208 k této věci padl dotaz, ale pochopitelně se přímé odpovědi nedočkal.

auto představení Peugeot 208

Krásné auto na pohled – nový Peugeot 208
foto: Hybrid.cz

Ruku v ruce s prací na samotném projektu Peugeot 208 se návrháři věnovali i vytváření nabídky prvků pro personalizaci vozu. Ta zahrnuje doplňky z nabídky příslušenství určené pro exteriér i interiér a zákazníkům umožní vytvořit si svůj vlastní unikátní model 208 – například použitím stylových polepů, hliníkových chráničů dveřních prahů, krytů vnějších zpětných zrcátek apod. Uvedené prvky jsou navrženy ve třech různých stylech: sportovní, městský, grafický.

Nové malé auto do města v podobě Peugeot 208 se bude prodávat ve třech výbavách Access, Active a Allure. V každé z nich budou k dispozici tří- a pětidveřové varianty s motory VTi nebo e-HDi, případně HDi. Nové tříválcové motory 1.0 a 1.2l, verze 1.4 e-HDi a 1.6 THP pak budou v České republice k dispozici od podzimu 2012.

auto představení Peugeot 208

Představení vozu Peugeot 208 v ČR se samozřejmě zúčastnil také Yann Carnoy, šéf českého Peugeotu
foto: Hybrid.cz

Právě verze s nejnižšímy objemy pak nabídnou také nejzajímavější spotřebu v okolí 3 l/100 km. Vyvinul je přímo koncern PSA Peugeot Citroen právě s cílem snížení spotřeby a hmotnosti.

Zároveň 208ka získala všechny výhody mikro-hybridní technologie e-HDi se systémem Stop&Start, které Peugeot představil už před časem u modelů Peugeot 508 a Peugeot 308. A ačkoliv jsme v Peugeot 208 strávili jen pár desítek minut, můžeme jejich funkčnost pochválit.

Spotřebu jsme ale samozřejmě zatím neměli možnost přesně měřit, s tím vyčkáme na podrobný redakční test v průběhu následujících měsíců.

Napsat komentář