V Německu se v listopadu prodalo 1157 kusů elektrických aut, elektromobilů i plug-in hybridů. Tamní vláda chce prodej dál podpořit. Ministr dopravy Alexander Dobrindt navrhuje, aby do roku 2017 byly na všech odpočívadlech rychlodobíječky.
foto: Nissan
Německo se snaží podporovat prodej elektromobilů všemi možnými způsoby. Budou mít výjimku při zpoplatnění tamních dálnic. Navíc si firmy budou moct odepsat z daní až 90 % hodnoty komerčně využívaných elektrovozidel.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobil Volkswagen e-Golf jako policejní auto
Alexander Dobrindt si představuje, že do roku 2017 vyrostou na všech odpočívadlech v Německu rychlodobíjecí stanice pro elektromobily. Správci těchto míst budou údajně moct požádat o statní podporu při stavbě rychlodobíječky.
Provoz a údržba už bude ale zajišťovat už pouze provozovatel daného odpočívadla. Například firma Autobahn Tank & Rast GmbH už údajně připravuje instalaci rychlodobíjecích stanic na 400 svých odpočívadlech. V prvním kroku jich má být ale pouze 50.
V současné době má celé Německo k dispozici zhruba 100 rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. Cílem německé vlády je dostat do roku 2020 na silnice milion elektrických aut. Ke konci roku 2014 jich bylo pouze kolem 25 000.
V Německu jde sice jen o
V Německu jde sice jen o vládní plán, ale i tak je kolosálně velký. Tím by velmi významně podpořili elektromobilitu. Ostatně už dnes v německy mluvících zemích rychlodobijete na spoustě míst a dobijete skoro všude. Viz http://e-tankstellen-finder.com/, http://lemnet.org/, http://www.tanke-wienenergie.at/, http://www.smatrics.at/ a další.
Nám by v ČR docela stačilo dotáhnout se alespoň na sousední Slovensko, kde je to už podobné jako ve zmíněných zemích. Viz http://www.plug-in.sk/, http://nabijanie.teslaclub.sk/,
http://kdenabijat.sk/, http://www.zelenabuducnost.sk/wps/portal/zb/domov/e-mobility/.
Ale protože u nás nemáme český Greenway, tak budeme muset počkat, až se ČEZu v ČEZku uráčí splnit své sliby z podzimu 2011 o síti 150 nabíječek v ČR. A až zrychlí a nebude rychlonabíječky montovat na několikráte závratným tempem 1 kus za 3 roky, a loni 5 kusů za 8 měsíců. Od prosince 2014 prý už bez poruch. Ovšem právě dnes je ta v Praze, přímo před jejich sídlem v Duhové ulici, už 21 hodin nefunkční. V lednu 2015 má snad přibýt i první rychlodobíječka ČEZu na Moravě, konkrétně v Ostravě. Slíbená původně v průběhu prázdnin 2014, pak po nich, pak v říjnu 2014 a tohle je 4.termín montáže. Pokud by to stejným tempem jako ČEZ montovali Němci, tak koncem roku 2130 už by snad byly rychlodobíječky po celém Německu.
a kolko z nich funguje a
a kolko z nich funguje a bude funovat za akych okolnosti v reale ? 🙂 ..aky maju spodny a horny limit ? 230V 16A – 400V 32A ? v kapacite ?
Tyto podrobnosti zatím
Tyto podrobnosti zatím neznáme, jde prozatím pouze o návrh jehož detaily se nejspíš teprve dolaďují.
ukludnujuce video z kabiny
ukludnujuce video z kabiny soul ev
youtu.be/bkI0oVLTTT8
Konečně propagační video
Konečně propagační video elektromobilu ukazující jízdu v tichu! Nedoceněné devízy elektromobility. Jinak u testů elektromobilů, podobně jako u spalováků, většinou řve nějaká doprovodná hudba. U spalováku to chápu, je třeba přebít krával od motoru (podobně voňavý stromeček v autě má přebít smrad z výfuků aut, jedoucích přede mnou). Ale u testů elektromobilů není potřeba nic přebíjet! V některých momentech je tam krásně slyšet jen hluk od kolem projíždějících spalováků :-).
Psali rychlodobíječky a ne
Psali rychlodobíječky a ne zásuvky, tudíž 50kW Combo (protože evropský standard) a doplňkově Chademo.
jsem zvědavý, kdy se
jsem zvědavý, kdy se objeví podobný článek k ČR…
Zbynku odpověd je
Zbynku odpověd je jednoduchá – až v ČR bude měsíční prodej elektromobilu 1200 ks, tak se otázka rychlonabíječek bude muset řešit i v ČR. Zatím je prodej a vlastnění spíše stále vyjímkou.
no byl to jen takový
no byl to jen takový povzdech. Ale myslím, že třeba v Německu se situace s rychlodobíječkami řešit nemusí, ale prostě chce…
CR ma zhruba 8x mene
CR ma zhruba 8x mene obyvatel, cekal bych tedy neco podobneho uz pri 1200/8=150 kusech 🙂
a ty už máme překročeny
a ty už máme překročeny dávno, ne?
omlouvam se, mel jsem na
omlouvam se, mel jsem na mysli 150ks za mesic, tak jako v prispevku, na ktery jsem reagoval…
a ne, 150ks/mesic tu jeste nemame 🙁
To nebude ten impuls. Proč
To nebude ten impuls. Proč by si někdo kupoval elektromobil, když ho nebude mít cestou kde dobít? A až se najde těch 1200 lidí co si ho koupí proč by se extra pro ně měly stavět rychlodobíječky. To musí jít opačně. Až lidi uvidí, že si mají kde dobít pak si i ti obyčejní elektromobil koupí.
Martine – nežijte v omylu.
Martine – nežijte v omylu. Nabíječky k elektrovozidlum patří jako povinná výbava. A chtěl by jsem vidět podnikatele, který by něco zřizoval aby se mu to začalo vracet a rentovat za dvacet let a to ještě možná. Veřejná občanská sít nabíjecích stanic se muže majiteli těchto stanic rentovat až od doby kdy bude mít zajištěn denní provoz a to bude opravdu v řádech stovek odběru, jinak se to podnikateli nevyplatí a bude zrtátovým. Takže všechny zatímní rychlonabíjecí stanice v ČR jsou zatím reklamně ztrátové dotované výrobcem a provozovatelem z jiných aktivit než je vlastní dobíjení elektrovozidel.At jednostopých nebo dvoustopých. To je zákon ekonomiky podnikání.
Jako v Německu, tj. až
Jako v Německu, tj. až začně plug-in hybridy a elektromobily vyrábět Škodovka, tj. až přijde befel z centrály VW, tj. až Němci zaběhnou výrobu elektrifikovaných aut a ověří si funkčnost a spolehlivost, tj. asi 5 let po Němcích.
Mahdi, ty rychlonabíječky
Mahdi, ty rychlonabíječky na odpočívadlech neorganizuje VW. Pokud vím, tak se jedná o vládní program k podpoře elektromibility. Dle mého názoru VW by prodávalo spalovací motory klidně ještě dalších 100 let, kdyby je k EV nenutila konkurence / BMW, PSA, Nissan atd a to především v USA.
som si isty ze je medzi nimi
som si isty ze je medzi nimi nejaky kartel. su velky zamestnavatelia, stat v state ak do takej automobilky vstupujete.
Ani ne tak konkurence, jako
Ani ne tak konkurence, jako přímo ten vládní program. Ty peníze z podpory šly především do automobilek, které zato musí vykázat v nabídce na trhu asi 20 elektromobilů do roku 2016?
no, nevím jestli ten
no, nevím jestli ten vládní program je zaměřen přímo na poskytování financí automobilkám.