Odpočívadla v Německu budou mít povinně rychlodobíječky

V Německu se v listopadu prodalo 1157 kusů elektrických aut, elektromobilů i plug-in hybridů. Tamní vláda chce prodej dál podpořit. Ministr dopravy Alexander Dobrindt navrhuje, aby do roku 2017 byly na všech odpočívadlech rychlodobíječky.

Elektromobil Nissan Leaf u rychlodobíjecí stanice CHAdeMO
foto: Nissan

Německo se snaží podporovat prodej elektromobilů všemi možnými způsoby. Budou mít výjimku při zpoplatnění tamních dálnic. Navíc si firmy budou moct odepsat z daní až 90 % hodnoty komerčně využívaných elektrovozidel.

Alexander Dobrindt si představuje, že do roku 2017 vyrostou na všech odpočívadlech v Německu rychlodobíjecí stanice pro elektromobily. Správci těchto míst budou údajně moct požádat o statní podporu při stavbě rychlodobíječky.

Provoz a údržba už bude ale zajišťovat už pouze provozovatel daného odpočívadla. Například firma Autobahn Tank & Rast GmbH už údajně připravuje instalaci rychlodobíjecích stanic na 400 svých odpočívadlech. V prvním kroku jich má být ale pouze 50.

V současné době má celé Německo k dispozici zhruba 100 rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. Cílem německé vlády je dostat do roku 2020 na silnice milion elektrických aut. Ke konci roku 2014 jich bylo pouze kolem 25 000.

19 Comments on “Odpočívadla v Německu budou mít povinně rychlodobíječky”

  1. V Německu jde sice jen o
    V Německu jde sice jen o vládní plán, ale i tak je kolosálně velký. Tím by velmi významně podpořili elektromobilitu. Ostatně už dnes v německy mluvících zemích rychlodobijete na spoustě míst a dobijete skoro všude. Viz http://e-tankstellen-finder.com/, http://lemnet.org/, http://www.tanke-wienenergie.at/, http://www.smatrics.at/ a další.
    Nám by v ČR docela stačilo dotáhnout se alespoň na sousední Slovensko, kde je to už podobné jako ve zmíněných zemích. Viz http://www.plug-in.sk/, http://nabijanie.teslaclub.sk/,
    http://kdenabijat.sk/, http://www.zelenabuducnost.sk/wps/portal/zb/domov/e-mobility/.
    Ale protože u nás nemáme český Greenway, tak budeme muset počkat, až se ČEZu v ČEZku uráčí splnit své sliby z podzimu 2011 o síti 150 nabíječek v ČR. A až zrychlí a nebude rychlonabíječky montovat na několikráte závratným tempem 1 kus za 3 roky, a loni 5 kusů za 8 měsíců. Od prosince 2014 prý už bez poruch. Ovšem právě dnes je ta v Praze, přímo před jejich sídlem v Duhové ulici, už 21 hodin nefunkční. V lednu 2015 má snad přibýt i první rychlodobíječka ČEZu na Moravě, konkrétně v Ostravě. Slíbená původně v průběhu prázdnin 2014, pak po nich, pak v říjnu 2014 a tohle je 4.termín montáže. Pokud by to stejným tempem jako ČEZ montovali Němci, tak koncem roku 2130 už by snad byly rychlodobíječky po celém Německu.

        1. Konečně propagační video
          Konečně propagační video elektromobilu ukazující jízdu v tichu! Nedoceněné devízy elektromobility. Jinak u testů elektromobilů, podobně jako u spalováků, většinou řve nějaká doprovodná hudba. U spalováku to chápu, je třeba přebít krával od motoru (podobně voňavý stromeček v autě má přebít smrad z výfuků aut, jedoucích přede mnou). Ale u testů elektromobilů není potřeba nic přebíjet! V některých momentech je tam krásně slyšet jen hluk od kolem projíždějících spalováků :-).

      1. To nebude ten impuls. Proč
        To nebude ten impuls. Proč by si někdo kupoval elektromobil, když ho nebude mít cestou kde dobít? A až se najde těch 1200 lidí co si ho koupí proč by se extra pro ně měly stavět rychlodobíječky. To musí jít opačně. Až lidi uvidí, že si mají kde dobít pak si i ti obyčejní elektromobil koupí.

        1. Martine – nežijte v omylu.
          Martine – nežijte v omylu. Nabíječky k elektrovozidlum patří jako povinná výbava. A chtěl by jsem vidět podnikatele, který by něco zřizoval aby se mu to začalo vracet a rentovat za dvacet let a to ještě možná. Veřejná občanská sít nabíjecích stanic se muže majiteli těchto stanic rentovat až od doby kdy bude mít zajištěn denní provoz a to bude opravdu v řádech stovek odběru, jinak se to podnikateli nevyplatí a bude zrtátovým. Takže všechny zatímní rychlonabíjecí stanice v ČR jsou zatím reklamně ztrátové dotované výrobcem a provozovatelem z jiných aktivit než je vlastní dobíjení elektrovozidel.At jednostopých nebo dvoustopých. To je zákon ekonomiky podnikání.

      1. Mahdi, ty rychlonabíječky
        Mahdi, ty rychlonabíječky na odpočívadlech neorganizuje VW. Pokud vím, tak se jedná o vládní program k podpoře elektromibility. Dle mého názoru VW by prodávalo spalovací motory klidně ještě dalších 100 let, kdyby je k EV nenutila konkurence / BMW, PSA, Nissan atd a to především v USA.

Napsat komentář