Prodej aut v Číně a Indii rapidně stoupá

Jan Horčík - 14 Duben 2010

Čína se nedávno stala největším automobilovým trhem světa, když předběhla Spojené státy americké. A prodej aut tam neustále roste. V březnu meziročně vyskočil o 55,8% na rekordních 1 735 100 kusů. To je téměř o třičtvrtě víc, než v USA. Není divu, že snad každá automobilka na světě chce z čínského (a potažmo asijského) trhu urvat kus pro sebe.

Hybrid.cz obrázky Čína Peking zácpafoto: allgoodphotos.blogspot.com

Nejnověji je to koncern PSA Peugeot Citroën, který našel partnera pro expanzi v Číně v tamní třetí největší automobilkou Changan. Ta už spolupracuje se zahraničními automobilkami Suzuki, Ford a Mazda. V roce 2009 zažila čínská automobilka silnou domácí expanzi, když pohltila několik menších domácích autovýrobců.

Co se týká zmíněných prodejů v Číně za březen, tak 1 264 900 kusů jsou osobní auta. Za první čtvrtletí roku 2010 jsou celkové prodeje osobních aut už na hodnotě 3,5239 milionu. V roce 2009 se prodalo v číně celkem 13,6 milionu aut, letos to bezpochyby bude ještě více.

Pro srovnání, ve Spojených státech se v březnu prodalo 1,066 milionu automobilů, za první čtvrtletí 2010 pak 2,545 mio. V Indii, dalším rychle se rozvíjejícím trhu, je však jasně patrný rozdíl. Ve fiskálním roce 2009, od dubna 2009 do března 2010, se tam prodalo 1,9 milionu aut. To je meziroční nárůst o 25,6%, nicméně pořád je to jen o málo víc než kolik se prodá aut v Číně za měsíc.

Prodej osobních automobilů v Číně, 1998–2003
Rok Milionů automobilů
1998 0.586
1999 0.611
2000 0.613
2001 0.781
2002 1.126
2003 1.879

Zdroj: Crain Communications, Automotive News, 15. března, 2004, historická data z Ward's world motor vehicle data

Indie má totiž obrovskou oblibu jednostopých vozidel. Těch se ve zmíněném fiskálním roce prodalo 9,37 mio., o 26% více než v období před rokem. Jde o mopedy, skútry a motocykly.

Asijské trhy mají výhodu v tom, že zdaleka tolik nehledí na spotřebu, kvalitu, ekologičnost a bezpečnost automobilů. Ekologické nebo bezpečnostní standardy asijských zemí, jak dokazuje např. Čína, nejsou díky superrychlému ekonomickému boomu dosud tak rozvinuté jako v euroamerické oblasti. Právě to může být pro automobilky obrovskou výhodou - snadno tam totiž uspějí i se svou, na naše poměry již "zastarávající", technologií.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Posledni hrebicky do rakve spalovaciho motoru se prave zatloukaji. Tolik ropy aby nasytila nekolik novych trhu jako je USA, a jeji cena pri tom nestoupla na nekolikanasobek te dnesni, jednoduse neni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To už nie je otázka ceny ropy, ale jej zásob.
Bohužiaľ už nie sú. Bude sa musieť začať radikálne šetriť - tak drahá doprava zákonite vyvolá problémy aj v iných odvetviach - ceny sa nedajú zvyšovať donekonečna.
Dúfam, ale, že to nakoniec zrýchly vývoj nových technológií a to nielen v doprave.
Skrátka neuveriteľne plýtvame energiou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Svätá pravda, videl som družicové snímky znečistenia ovzdušia.
Čína priamo svieti - je to strašný pohľad.
Ďaľšie "žiarovky" sú veľké mestá. Nikdy som si nemyslel, že je to až tak vážne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak pokud měl někdo ještě dojem, že "point of no return" v likvidaci planety jsme zatím nepřekročili, tak teď už to asi může jen těžko popírat.
Tohle je velká prohra, protože kdyby byly elektromobily o dva tři roky ve vývoji dále, mohla být celá Čína a Indie od začátku vybavená elektrickými auty.


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?