Segment nižší střední třídy M1 tvoří v Evropě třetinu trhu s osobními vozy. Citroen včera odhalil své želízko v ohni – novou generaci Citroen C4. Oproti předchůdci nabídne „poněmčený“ design, relativně objemný zavazadelník (380 l), bohatou výbavu a cenu startující na 274 900 Kč. Na to by Češi mohli slyšet, ale to ukáže až následujících pár měsíců.
Pro nás byl při prezentaci důležitý zejména důraz kladený na ekologii a úspory. Citroen se snaží využívat stále více tzv. „zelených materiálů“. Nová C4 se chlubí 15% podílem těchto materiálů z celkových 200 kg polymerů. To ji řadí na první příčku celé skupiny PSA.
Dalších 40% připadá na přírodní materiály (obložení stropu, uzávěr odplyňovací komory, filtry z celulózových vláken, těsněný páky převodovky z textilních vláken) a 60% na recyklované materiály (kryty kol z recyklovaného polyamidu, uchycení větrací mřížky z recyklovaného polypropylénu, zvuková izolace krytu pod motorem využívající rozdrcené použité sklo). Právě míra použití recyklovaných materiálů by mohla být v budoucnu stále důležitější.
Ještě větší zajímavostí je využití mikrohybridního systému e-HDi, s nímž nyní vozy dosahují emisí oxidu uhličitého 109 g/km a později by se v důsledku dalších vylepšení měly dostat až pod magickou hranici 100 g/km. O tom ale až příští týden po školení přímo ve středisku skupiny PSA.
Hluk z podběhu mě u toho vozidl fakt štval. Vyřešil jsem
Hluk z podběhu mě u toho vozidl fakt štval. Vyřešil jsem to u https://www.2din.cz/odhlucneni-podbehy-kol/ ale stejně za tu cenu, by to auto mohlo mít lepší odhlučko už od úvodu na trh.
Tá hrana je tam tak vysoko
Tá hrana je tam tak vysoko kvôli nárazu zozadu. Kufor je pomerne krátky,takže aj deformačná zóna musí byť inak riešená. Vozidlá s karoséroiou sedan sú v tomto smere vo výhode. No a hlavne Citroen je celkovo oproti spomínanej Thalii posadený nižšie.
Který estét tomu navrhoval
Který estét tomu navrhoval záď. Místo pro značku mohlo být klidně na víku kufru a nákladová hrana na úrovni dna kufru. Kdo někdy zkusil naložit něco do kufru např. u Thalie ví o čem je řeč …
I toto prozkoumáme v
I toto prozkoumáme v jarním testu.
Souhlas, ta nakladaci hrana
Souhlas, ta nakladaci hrana je kvuli designu vysoko skoro u kazdeho auta… a oni se furt ne a ne poucit