Elektromobil Citroën ë-C3: dojezd 320 km za cenu 23 300 eur

Nový elektromobil Citroën ë-C3 nabízí rozsáhlou kolekci výbavy za mimořádně konkurenceschopnou cenu. Auto se vyrábí v Trnavě.

Elektromotor o výkonu 83 kW poskytuje výkon a točivý moment potřebný pro každodenní dojíždění a dlouhé cesty, zatímco baterie LFP s kapacitou 44 kWh nabízí dojezd přibližně 320 km (WLTP). Auto dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 11 sekund a dosahuje maximální rychlosti 135 km/h.

Díky rychlému nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 100 kW trvá 26 minut, než se kapacita baterie zvýší z 20 % na 80 %, v Evropě je k dispozici více než 540 000 nabíjecích stanic.

Zcela nový ë-C3 bude nabízen v 5 výrazných vysoce kvalitních odstínech – bílá Banquise, modrá Monte Carlo, červená Elixir, šedá Mercury a černá Perla Nera. Kontrastní střecha, která je pro Citroën typická, bude u verze „Max“ standardně nabízena v černé nebo bílé barvě, přičemž její oddělení na úrovni zadního okénka dokonale navazuje na ostře tvarovanou linii vylisovanou do plechu zadního sloupku. foto: Citroen
Zcela nový ë-C3 bude nabízen v 5 výrazných vysoce kvalitních odstínech – bílá Banquise, modrá Monte Carlo, červená Elixir, šedá Mercury a černá Perla Nera. Kontrastní střecha, která je pro Citroën typická, bude u verze „Max“ standardně nabízena v černé nebo bílé barvě, přičemž její oddělení na úrovni zadního okénka dokonale navazuje na ostře tvarovanou linii vylisovanou do plechu zadního sloupku. foto: Citroen

Dobití z 20 % na 80 % při standardním střídavém proudu trvá při použití výkonu 7 kW přibližně 4 hodiny 10 minut, respektive 2 hodiny 50 minut, pokud je k dispozici 11 kW.

Přístup k domácím i veřejným nabíjecím zařízením na střídavý proud je snadný díky standardně dodávanému kabelu Mode 3, který je ideální pro pravidelné nabíjení doma pomocí wallboxu i venku na veřejných nabíjecích stanicích. Kabel lze použít s jednofázovým wallboxem s výkonem 7,4 kW nebo třífázovým wallboxem s výkonem 11 kW.

Citroën poprvé v Evropě postavil nový model ë-C3 na platformě, která je od počátku navržena tak, aby se na ni vešlo plně elektrické hnací ústrojí. Základem vozu je nejmodernější verze vysoce modulární globální platformy Stellantis „Smart Car“, díky níž mohl Citroën nabídnout ë-C3 zákazníkům za ceny od 23 300 eur. foto: Citroen
Citroën poprvé v Evropě postavil nový model ë-C3 na platformě, která je od počátku navržena tak, aby se na ni vešlo plně elektrické hnací ústrojí. Základem vozu je nejmodernější verze vysoce modulární globální platformy Stellantis „Smart Car“, díky níž mohl Citroën nabídnout ë-C3 zákazníkům za ceny od 23 300 eur. foto: Citroen

Citroën, který očekává, že nový ë-C3 přepíše pravidla hry na trhu s městskými vozy navrženými a vyráběnými v Evropě, má pro zákazníky, kteří hledají ještě nižší vstupní cenu elektromobility, další dobrou zprávu. K novému modelu ë-C3 s dojezdem 320 km se asi v roce 2025 přidá verze s dojezdem 200 km, díky němuž bude nový model ještě dostupnější, a to za cenu 19 990 eur.

zdroj: tisková zpráva

7 Comments on “Elektromobil Citroën ë-C3: dojezd 320 km za cenu 23 300 eur”

  1. Příprava zákazu vjezdu elektromobilů v plném proudu.
    Někteří se zde smáli, když jsem přeposílal informace o zákazech vjezdu elektromobilů na základě metodiky HZS pro nekomerční objekty.
    Nyní jsem zjistil, že tentokráte směrnice v důsledku znamenající zákaz je v přípravě i pro objekty komerční.
    hxxps://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/parkovaci-mista-hasici-vyhlaska-cena-zdrazeni-nemovitosti-cena.A231017_124159_eko-doprava_ven

    1. sklamu te, ale drtiva vetsina novych projektu to ma davno zapracovane podle evrospskych smernic, tazke pro Ceske developery to bude jen minimalni zmena, kolega architekt podle evropskych norem jede jiz asi 2 roky, vyzaduji to po nem prave zakaznici z rad developeru, moc dobre vedej ze to jednou CR stejne musi implementovat, takze nez aby platili pak predelani rozpracovanych projektu, tak to zadavaj podle nich jiz davno

      jak jine konstruckni prvky, tak odvod spalin a zaru, tak jine automaticke hasici moznosti nez jake jsou dnes bezne

      aneb runner zase dobehnul az jako posledni a prisel na neco co je davno pouzivane…. 😀

      1. Vím o jediném parkovišti, které vyhovuje, a to je ve Waltrovce, kde mám doktora v Canadian Medical.
        Žádné jiné odpovídající jsem neviděl a jestli bude platit to samé co v metodice HZS pro nevýrobních objekty, každá větší změna znamená nutnost implementovat požadavky nové směrnice i pro starší objekty, nebo zákaz vjezdu pro elektromobily, což vzhledem k nákladům reálně znamená to druhé.

        1. nove predpisy budou platit az pro nove stavena parkoviste, na starych musi platit predpisy ktere byli platne v dobe vystavby ci rekonstrukce tech parkovist, takz epokud nejake stojici parkoviste vyhovuje jiz novym predpisum, tak developer i zadavatel dane stavby moc dobre vedely ze v EU jiz takove smernice jsou a bude jen otazkou casu kdy ne CR zapracuje do svech zakonu

          na stavajicich parkovistich plati a budou platit stavajici zakony a vyhlasky CR a daneho mesta, do chvile nez je nekdo bude rekonstruovat, pak by mel ty casti co se daji takto zrekonstruovat podle platnych zakonu a vyhlasek v dobe rekonstrukce

          1. Taoreticky ano. Ale co jsem pochytil z informace od klienta, do té „rekonstrukce“ padají všechny věci, na které musí být stavební povolení, případně které se dotýkají požárního rizika – elektroinstalace, ventilace… a tak dále.
            Napsali, že protože instalují FVE na střechy, do budovy nebudou moct elektromobily. Zjednodušeně řečeno. Někde jsem to sem do diskuze kopíroval.
            Tohle teď chápu, že je víceméně to samé, ale pro komerční budovy.

              1. Omyl. Opatření na stejná rizika jsou na úrovni EU navrhovaná jednotně,. přičemž jejich implementace je různě náročná s ohledem na stav a finanční možnosti v jednotlivých zemích. Legislativně pak dojde k transpozici do národní legislativy v mantinelech vymezených EU směrnici.

                Teď jednoduše – v Čechách se jezdí ojeté vraky, kde je pravděpodobnost zahoření vyšší a současně budeme mít nařízen stejný stupeň požární ochrany u našich starých objektů, jako u základních novostaveb a moc z toho uhnout nepůjde. Řešením bude zákaz vjezdu elektromobilů a s postupnými rekonstrukcemi objektů tyto zákazy budou přibývat.

Napsat komentář