Nový elektrický Citroën ë-Berlingo: dojezd 320 km, 100kW nabíjení

Dojezd elektromobilu ë-Berlingo se zvýšil na 320 km WLTP. Lze jej navíc optimalizovat díky nové aplikaci ë-Routes, která slouží jako skutečný osobní asistent pro plánování cest.

Citroën přichází s novou verzí oblíbeného modelu Berlingo. K vyššímu komfortu přispívají i sedadla Citroën Advanced Comfort a také nejnovější generace systému infotainmentu a konektivity. Nové Berlingo si zachovává svou velkou praktičnost a modularitu i verzi umožňující přepravovat až 7 osob. 

Citroën jako tvůrce koncepce vozu ludospace vždy nabízel svým zákazníkům robustní model, který k nim sedí a přizpůsobí se všem jejich potřebám. Berlingo je oblíbený model, jenž svůj úspěch postavil na své všestrannosti a přívětivém vzhledu. Citroën Berlingo nabízí řešení, které zaručuje velkou míru svobody a klidu pro rodiny, seniory i aktivní osoby všech typů, kterým pomáhá v jejich plnohodnotném a všestranném životě.

Copyright Marc and David @ Continental Productiuons

Dojezd elektrické verze se díky nové baterii s kapacitou 50 kWh (užitečná kapacita) zvýšil na 320 km (kombinovaný cyklus WLTP, v současné době probíhá certifikace). Jde o ideální řešení pro zákazníky a rodiny s širokou škálou volnočasových aktivit, kterým záleží na dopadu jejich jednání na životní prostředí. Tito zákazníci bydlí nejčastěji v příměstských oblastech nebo na venkově, takže mají větší možnost dobíjet vůz doma a chtějí mít pod kontrolou své provozní náklady. 

Nový design exteriéru Citroënu. Přední část nového Berlinga byla zcela přepracována a přejímá novou vizuální identitu značky. Je vertikálnější, nabízí velkorysý objem, vyjadřuje z ní síla a modernost. Maska chladiče a nárazník tvoří homogenní blok, v jehož středu se objevuje nové oválné logo Citroën.

SOUVISEJÍCÍ: Na český trh se chystá zástup elektromobilů Peugeot, Citroën a Opel

Po obou stranách loga je rýhovaný černý pás evokující motivy dvojitých šípů, který demonstruje, jaká pozornost byla věnována detailům, a dodává vozu větší eleganci. Spojuje logo s novými světlomety, které vytvářejí nový tříúrovňový světelný podpis Citroën s jednou svislou a dvěma vodorovnými lištami, které připomínají lopatky. Tento podpis dodává Berlingu výrazný, technologický vzhled.

Tento pás a jednotlivé spodní mřížky tvoří vrstvy, které strukturují přední část a posilují pocit šířky, což pomáhá podtrhnout výrazný sebevědomý charakter vozu. V případě balíčku Advanced Comfort XTR Pack je uprostřed nárazníku umístěna ochranná lišta vytvářející hliníkový efekt, kterou se tato verze hlásí ke své dobrodružné povaze.

Červené nálepky Infrared na obou stranách nárazníku v podobě svislé linie vytvářející barevné animace jsou protipólem vodorovných linií a ladí se svislým pruhem světelného podpisu. Tyto nálepky se nacházejí také na kapslích Airbump na bocích vozu. Ty poskytují vozu výraznou grafickou identitu a dodávají plynulost propracovaným liniím boků vozu.

U vyššího stupně výbavy jsou k dispozici střešní nosiče a v nabídce jsou dva rozměry kol: 16″ a 17″. Dlouhá linie zadní části střechy vytváří dynamickou siluetu vozu. Nové Berlingo je k dispozici v pěti barvách karoserie, včetně nových odstínů Modrá Kiama a Zelená Sirkka, které doplňují odstíny Bílá Banquise, Černá Perla Nera a Šedá Steel.

Interiér nyní nabízí lepší ergonomii. Zcela nová palubní deska přináší především plný objem, který navozuje pocit kvality a robustnosti. Její design podtrhuje technologie symbolizované novým centrálním desetipalcovým dotykovým displejem s vysokým rozlišením (viz níže), ideálně umístěným v horní části, a novým konfigurovatelným digitálním přístrojovým panelem.

Copyright Marc and David @ Continental Productiuons

V horní části se před sedadlem spolujezdce nachází velká přihrádka Top Box, jejíž umístění umožnilo zabudování airbagu do stropu. Ve spodní části palubní desky je středová konzola, do níž jsou soustředěny funkce řazení a volby jízdních režimů, ovládání elektrické parkovací brzdy, startovací tlačítko a 2 USB porty a obsahuje také novou odkládací schránku pro indukční nabíjení telefonu.

Nový je také volant, který může být v rámci příplatkové výbavy vyhřívaný. Má nový vzhled s mírně zploštělou spodní částí a graficky výraznějším středem s novým logem Citroën uprostřed. Do volantu jsou zabudovány ovládací prvky audiosystému a tempomatu. 

Nová sedadla Citroën Advanced Comfort®. V rámci zvyšování komfortu jsou v novém Berlingu poprvé vepředu použita sedadla Advanced Comfort®, která patří mezi exkluzivní prvky značky Citroën. Jejich propracovaná architektura v kombinaci se specifickou vysoce kvalitní pěnou a bočními opěrkami je zárukou vysoké úrovně pohodlí.

Jejich speciální látkové čalounění a tříbarevné provedení jsou navíc mimořádně stylové a elegantní. Speciální polstrování grafického vzhledu ve střední části sedáku a opěradla zajišťuje dokonalé pohodlí. Design opěradla je oživen barevným pruhem ve tvaru písmene U na opěradle, zatímco boky sedáků jsou zvýrazněny lemem ve stejné barvě.

Tři samostatná zadní sedadla. Nové Berlingo kombinuje optimální komfort pro cestující s výjimečnou modularitou, neboť nabízí tři samostatná, posuvná a sklopná sedadla ve druhé řadě. Zůstává k dispozici ve dvou variantách: ve standardní velikosti M (délka 440 cm) a prodloužené verzi XL (délka 475 cm), která může být v případě elektro vozu ë-Berlingo vybavena dvěma dalšími sedadly ve třetí řadě. Po sklopení sedadla spolujezdce do podlahy se dosáhne zcela rovné podlahy a užitečná délka se prodlouží na 270 cm u verze M a 305 cm u verze XL, což je ideální pro přepravu dlouhých předmětů.

Nové Berlingo si zachovává multifunkční přepravní systém Modutop, který tvoří průsvitný oblouk, zadní střešní box, tlumené vnitřní osvětlení a velké panoramatické střešní okno, které může být zastíněno elektricky ovládanou sluneční clonou. Celkem nabízí nové Berlingo 27 odkládacích přihrádek rozmístěných po celé kabině s celkovým objemem až 186 litrů. 

Otevírací zadní okno.  Nové Berlingo je opatřeno zadním oknem, které se otevírá nezávisle na zadních dveřích, což je v tomto segmentu ojedinělý prvek. Toto okno je obzvláště praktické pro rychlé vkládání drobných předmětů (nebo jejich vyjímání) do zavazadlového prostoru, do přepravního systému Modutop nebo na kryt zavazadlového prostoru, který unese až 25 kg.

Vnitřní prostor je bez ohledu na motor stále stejně velkorysý. Modulární a prostorný zavazadlový prostor nového Berlinga se pohybuje od 775 litrů (objem pod krytem, Berlingo ve velikosti M) do 4000 litrů (celkový objem pod střechou, Berlingo ve velikosti XL). Díky umístění baterií pod podlahou je ve voze ë-Berlingo tento užitečný objem plně zachován. Přístup do vozu usnadňují dvoje velké posuvné boční dveře vybavené elektrickým ovládáním oken.

Nové Berlingo získává nový rozměr z hlediska palubní konektivity určené pro uživatele, kteří očekávají, že jejich vůz bude rozšířením jejich multimediálního prostředí. Do středu nové palubní desky je zabudován 10″ dotykový displej se dvěma úrovněmi, z nichž každá je spojena s novým multimediálním systémem Citroën pro ovládání:

Nový systém infotainmentu My Citroën Play je kombinovaný se standardním 10″ displejem, který umožňuje poslech rádia, ovládání telefonu nebo funkcí vozu. Je vybaven funkcí bezdrátové replikace chytrého telefonu, kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto. Ergonomicky navržený displej dokáže zobrazit i záběry ze zadní kamery. Tento systém infotainmentu je kombinován s novým černobílým digitálním přístrojovým panelem umístěným za volantem.

Nový systém My Citroën Drive Plus kombinovaný s 10″ displejem s vysokým rozlišením, který je k dispozici s online 3D navigací, je uživatelsky mimořádně přívětivý. Jeho systém, inspirovaný widgety chytrých telefonů, umožňuje spravovat různé multimediální funkce. Nabízí přirozený, plynulý a snadno použitelný systém rozpoznávání hlasu, který na palubě vozu Berlingo funguje jako skutečný asistent.

Displej s vysokým rozlišením lze využít také k zobrazení záběrů ze zadní kamery s funkcí Top Rear Vision. Tento systém infotainmentu je spojen s novým 10″ barevným digitálním sdruženým přístrojem s optimalizovaným a přizpůsobitelným zobrazením základních informací, včetně informací z navigačního systému a informací týkajících se toku energie a nabíjení. 

Ve středové konzoli je umístěna mimořádně praktická bezdrátová nabíječka telefonů a k dispozici jsou také dvě zásuvky USB.

Berlingo je ludospace, který je srovnatelný s „klasickými“ sedany, protože nabízí až 18 technologií asistenčních systémů řízení, jako je barevný Head-Up displej, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, elektrická parkovací brzda, zadní kamera s funkcí Top Rear Vision, systém Grip Control s funkcí Hill Assist Descent a řízení stability přívěsu.

Nové Berlingo nabízí také snadnější parkování díky 12 senzorům umístěných v přední i zadní části vozidla. Kromě toho se nyní záběry ze zadní kamery systému Top Rear Vision zobrazují ve vysokém rozlišení na 10palcovém centrálním displeji nového Berlinga.

Pro ještě větší všestrannost nabízí nové ë-Berlingo delší dojezd. Díky vysoce výkonnému motoru o výkonu 100 kW (136 k) v kombinaci s novou baterií o kapacitě 50 kWh (užitečná kapacita) nabízí nyní nové ë-Berlingo dojezd až 320 km (kombinovaný cyklus WLTP, v současné době probíhá certifikace).

Tento dojezd je o 20 % vyšší než u předchozího modelu a je výsledkem velkého úsilí zaměřeného na zlepšení účinnosti, díky čemuž je ë-Berlingo na nejlepší úrovni ve svém segmentu. Tento dojezd dokonale odpovídá průměrnému dennímu počtu kilometrů, které tento typ zákazníků ujede.

Dojezd lze dále optimalizovat díky novému systému rekuperačního brzdění, který může řidič pomocí nových páček umístěných za volantem aktivovat ve třech různých úrovních. Kromě toho jsou stále k dispozici tři jízdní režimy: Eco pro maximální dojezd, Power pro maximální výkon a Normal. A konečně může být vůz vybaven za příplatek novým tepelným čerpadlem, které se používá k vytápění kabiny bez použití energie z baterie, čímž se zachovává dojezd.

Citroën ë-Berlingo používá palubní nabíječku o výkonu 7,4 kW a za příplatek může být vybaveno třífázovou nabíječkou o výkonu 11 kW pro snadné dobíjení. Pomocí Wall Boxu o výkonu 7,4 kW lze baterii plně dobít za 7,5 hodiny, zatímco u Wall Boxu o výkonu 11 kW postačí 5 hodin.

Pro větší klid při příležitostných dlouhých cestách během roku je ë-Berlingo na špičce svého segmentu, pokud jde o zrychlenou dobu dobíjení: nabití baterie z 0 na 80 % prostřednictvím veřejné nabíjecí stanice o výkonu 100 kW trvá 30 minut. Používá baterii, jejíž velikost, hmotnost a náklady jsou omezeny pro větší efektivitu na krátkých cestách během celého roku, a tato 100 kW nabíjecí kapacita znamená, že může zvládat cesty bez stresu.

Tento pocit ještě umocňuje používání aplikace e-ROUTES, která je k dispozici ve voze ë-Berlingo a která funguje jako skutečný asistent, jenž vám pomůže zorganizovat cestu a v reálném čase se přizpůsobí provozu, využití dobíjecích stanic na trase nebo změnám úrovně nabití vozu.

V Evropě je k dispozici pouze elektrická verze modelu Berlingo. Je to volba, která dává smysl vzhledem k vlastnostem tohoto objemného vozu z hlediska ohleduplnosti k životnímu prostředí, udržení rozpočtu pod kontrolou díky omezením malusů a provozních nákladů a přizpůsobení se zákazníkům z příměstských či venkovských oblastí, kteří mají snazší přístup k nabíjení.

Mimo Evropu (resp. na specifických trzích) se nové Berlingo přizpůsobuje rozmanitosti zákazníků a kromě 100% elektrického motoru nabízí tři dieselové motory BlueHDi  100 a 130 k a dva benzínové motory PureTech 110 a 130 k.

zdroj: tisková zpráva

6 Comments on “Nový elektrický Citroën ë-Berlingo: dojezd 320 km, 100kW nabíjení”

  1. Priznam sa, ze neverim tym dojazdom. Realita bude tak 250-270 km, co je stale malo ale aj to vidim iba ako zelanie s vetrom fukajucim zo zadu. To auto nie je velmi aerodynamicke. Aktualne inkarnacie davaju tych 230km. Po dialnici 150-170km. Nabijanie maju cca 40minut a aj to tusim z 20-80%. Cize sa vyuzije 60% bateria pri spotrebe 22kWh/100km resp 13kWh/100km v meste. Uvidime aka bude realita. Podla mna bola totalna hlupost spravit tieto rodinne vany iba ako EV. Mozno keby msli 70kWh bateriu, tak to hej ale cena by sla k 50 tisic eur a to auto na to nieje usposobene. Mali prist s novym konceptom auta a nie prerabkou stareho na EV. Uz mi to pride tak ako keby niekto chcel aby sa v kratkom case stratili vsetky 7 miestne mpv. Okrem dacie a vw caddy ich uz nema nikto (este ford ale to je tiez iba caddy). Stratil sa sharan,galaxy,smax,alhambra,berlingo,rifter,proace city, combo a stratili sa v podstate v rovnakom case. Zjavne nekala dohoda.

  2. Zajímavost: V Rusku se tento rok prodalo již 128 tisíc nákladních vozidel, což je růst o více jak 80%. Nejvíce si polepšila domácí značka Kamaz, následovaná čínskými Sitrac, FAW a dalšími
    Celkově ruský automobilový průmysl vyrostl meziročně o 60% a o 20% překonává předválečné prodeje.

    Čínské automobilky děkují firmám Volvo, Mercedes, Scania a dalším a posílají jim pěknou písničku hxxps://www.youtube.com/watch?v=sX6T6R_0Ct4

    1. A comu sa divite, ked sme im sankciami otvorili trh? Kazdou sankciou sa rusi stavaju silnejsimi a EU ma na nich slabsie a slabsie paky. V podstate staci odrezat EU od Afriky a Juznej Ameriky a bude vymalovane. Tymto stylom bude mat SR onedlho noveho suseda. Ak budu bratia v CZ velmi vyskakovat, tak ho dostanu tiez. Ekonomicky je toto pre rusov rajska zahrada. Len si predstavte vybudovany trh, ktory budovatel proste opusti. Ja byt stolarom v rusku tak zakladam ikeu. Mak by som aj tie iste vyrobky. Ved si ich viem kupit z azie tiez.

Napsat komentář