Monstrum ovládlo Pikes Peak

Japonský motoristický závodník Nobuhiro “Monster” Tajima (63) zvítězil v kategorii elektromobilů letošního ročníku závodů do vrchu Pikes Peak. Celkově se umístil na pátém místě. Pro elektromobily, resp. elektrické stroje, ale ustanovil nový rekord 9m 46,530s.

Závodní elektromobil E-RUNNER Nobuhiro „Monster“ Tajimy
foto: Tajima Motor Sport

Králem letošního ročníku Mezinárodních závodů do vrchu Pikes Peak se jednoznačně stal Francouz Sébastien Loeb (39). Na 91. ročníku závodu dne 30. června 2013 jako jediný v historii pokořil hranici devíti minut. S časem 8m 13,878s se jednoznačně stal králem Pikes Peak.

Třiašedesátiletý Nobuhiro se jako první dokázal dostat pod hranici 10 minut v elektromobilu/elektrickém dopravním prostředku. Dost možná vnímal letošní závod i jako pomyslnou pomstu za minulý ročník. Tehdy ho jeho závodní elektromobil E-RUNNER zradil a on nemohl závod dokončit.

Druhé místo obsadil Carlin Dunne na elektromotorce společnosti Lightning Motorcycles s časem 10m 0,694s. Třetí a čtvrté místo obsadily závodní elektromobily Mitsubishi MiEV Evolution II, páté místo elektrický speciál Toyota TMG EV P002.

Celý žebříček zde:

Pozice Jezdec Stroj Čas
1 Nobuhiro Tajima E-RUNNER 09:46.530
2 Carlin Dunne Lightning Motorcycles 10:00.694
3 Hiroshi Masuoka Mitsubishi MiEV Evolution II 10:21.866
4 Greg Tracy Mitsubishi MiEV Evolution II 10:23.649
5 Rod Millen TMG EV P002 10:24.301
6 Jeff Clark Zero FX 12:00.978
7 Jeremiah Johnson Zero Motorcycles 12:05.612
8 Troy Siahaan Zero FX 12:24.083
9 Ted Richard Amarok P1A 12:53.612
10 Nathan Barker Zero Motorcycles 13:14.262
11 Brandon Miller Zero Motorcycles 13:16.476
12 Roy Richards Honda Fit EV 17:30.614
Ikuo Hanawa Yokohama HER-02
Janis Horeliks eO PP01
Pikes Peak, Monster Tajima

7 Comments on “Monstrum ovládlo Pikes Peak”

  1. Na šotolině se nikdo
    Na šotolině se nikdo nedostal pod 10 minut.
    Po vyasfaltování držel rekord Rhys Millen se svým speciálem Hyundai s časem 9:46,164. Peugeot je tovární tým se špičkovou technikou a zkušenostmi z Le Mans, F1, Rallye a samozřejmě z Pikes Peaku…
    No a Sebastien Loeb je nejlepší jezdec současnosti, takže tohle spojení přineslo očekávané výsledky. Zajímavé je, že teoretické maximum vypočítané počítačem bylo lehce pod 8:15 😀
    To anonym: Ano, cesta na vrchol je vyasfaltovaná, zbytek jsou nesmysly. Sotěžili soutěží a soutěžit budou jak amatérští jezdci, jejich celé rodiny, tak profesionální týmy, jako byly v minulosti Audi se svým rallyeovým Quattrem S1, tak Peugeot se svojí 405 T16, který se po letech vrátil a ukázal své schopnosti. Ta touha vyvinout lepší a rychlejší vůz, zajet rychlejší čas a být na vrcholu dříve, je pořád stejná… Narozdíl od F1 zde neplatí hloupé a k horšímu měnící se technická pravidla, zde naplno mohou konstruktéři popustit uzdu fantazii a svým schopnostem. I zde bylo vidět, že nejvyšší výkon přemotorovaných monster neznamená nutně nejrychlejší čas…

      1. Ano, je po celé trati.
        Ano, je po celé trati. Oproti loňsku byly provedeny ještě další úpravy tratě, takže ještě mírně porychlila. O výpočtu simulace nevím nic bližšího. Zřejmě jí před závodem simuloval tým Peugeotu. Loeb jel bez chyb a zbytečných parádiček, zkrátka efektivně jako stroj. Hodně záleží i na věcech jako je teplota, vlhkost vzduchu,… pro plnění motoru. A měl štětstí i na počasí, zkazilo se až po jeho jízdě…
        Jinak klobouk dolů i před Tajimou a jeho GoPro elektro speciálem. To zrychlení je mazec! Ten čas je špičkový napříč třídami, jen zmiňovaný Loeb jej zastínil, že se o něm moc nemluví…

    1. Klidně to je možné, kdysi
      Klidně to je možné, kdysi to byla jen neupravená šotolinová cesta. Dnes je tam prvotřídní asfalt odshora až dolů, zatáčky a rovinky rozšířené, co to jen šlo, některé zatáčky mají dokonce větší klopení apod. Tehdy šlo o prestiž a měření dovednosti konstruktérů a jezdců, v dnešní době jde jen o byznis a PR.

Napsat komentář