Japonský motoristický závodník Nobuhiro “Monster” Tajima (63) zvítězil v kategorii elektromobilů letošního ročníku závodů do vrchu Pikes Peak. Celkově se umístil na pátém místě. Pro elektromobily, resp. elektrické stroje, ale ustanovil nový rekord 9m 46,530s.
foto: Tajima Motor Sport
Králem letošního ročníku Mezinárodních závodů do vrchu Pikes Peak se jednoznačně stal Francouz Sébastien Loeb (39). Na 91. ročníku závodu dne 30. června 2013 jako jediný v historii pokořil hranici devíti minut. S časem 8m 13,878s se jednoznačně stal králem Pikes Peak.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
REKORD: elektromobil dosáhl rychlost 328,604 km/h
Závodní elektromobil Toyota chce obhájit titul
VIDEO: nejvýkonnější závodní elektromobil na světě od Lorda Draysona
Třiašedesátiletý Nobuhiro se jako první dokázal dostat pod hranici 10 minut v elektromobilu/elektrickém dopravním prostředku. Dost možná vnímal letošní závod i jako pomyslnou pomstu za minulý ročník. Tehdy ho jeho závodní elektromobil E-RUNNER zradil a on nemohl závod dokončit.
Druhé místo obsadil Carlin Dunne na elektromotorce společnosti Lightning Motorcycles s časem 10m 0,694s. Třetí a čtvrté místo obsadily závodní elektromobily Mitsubishi MiEV Evolution II, páté místo elektrický speciál Toyota TMG EV P002.
Celý žebříček zde:
Pozice | Jezdec | Stroj | Čas |
---|---|---|---|
1 | Nobuhiro Tajima | E-RUNNER | 09:46.530 |
2 | Carlin Dunne | Lightning Motorcycles | 10:00.694 |
3 | Hiroshi Masuoka | Mitsubishi MiEV Evolution II | 10:21.866 |
4 | Greg Tracy | Mitsubishi MiEV Evolution II | 10:23.649 |
5 | Rod Millen | TMG EV P002 | 10:24.301 |
6 | Jeff Clark | Zero FX | 12:00.978 |
7 | Jeremiah Johnson | Zero Motorcycles | 12:05.612 |
8 | Troy Siahaan | Zero FX | 12:24.083 |
9 | Ted Richard | Amarok P1A | 12:53.612 |
10 | Nathan Barker | Zero Motorcycles | 13:14.262 |
11 | Brandon Miller | Zero Motorcycles | 13:16.476 |
12 | Roy Richards | Honda Fit EV | 17:30.614 |
– | Ikuo Hanawa | Yokohama HER-02 | – |
– | Janis Horeliks | eO PP01 | – |
Na šotolině se nikdo
Na šotolině se nikdo nedostal pod 10 minut.
Po vyasfaltování držel rekord Rhys Millen se svým speciálem Hyundai s časem 9:46,164. Peugeot je tovární tým se špičkovou technikou a zkušenostmi z Le Mans, F1, Rallye a samozřejmě z Pikes Peaku…
No a Sebastien Loeb je nejlepší jezdec současnosti, takže tohle spojení přineslo očekávané výsledky. Zajímavé je, že teoretické maximum vypočítané počítačem bylo lehce pod 8:15 😀
To anonym: Ano, cesta na vrchol je vyasfaltovaná, zbytek jsou nesmysly. Sotěžili soutěží a soutěžit budou jak amatérští jezdci, jejich celé rodiny, tak profesionální týmy, jako byly v minulosti Audi se svým rallyeovým Quattrem S1, tak Peugeot se svojí 405 T16, který se po letech vrátil a ukázal své schopnosti. Ta touha vyvinout lepší a rychlejší vůz, zajet rychlejší čas a být na vrcholu dříve, je pořád stejná… Narozdíl od F1 zde neplatí hloupé a k horšímu měnící se technická pravidla, zde naplno mohou konstruktéři popustit uzdu fantazii a svým schopnostem. I zde bylo vidět, že nejvyšší výkon přemotorovaných monster neznamená nutně nejrychlejší čas…
Dik za konstruktivni
Dik za konstruktivni komentar, takovych bych bral i vice 🙂 Ta asfaltka je tam az do cile? A jak to pocital ten pocitac?
Ano, je po celé trati.
Ano, je po celé trati. Oproti loňsku byly provedeny ještě další úpravy tratě, takže ještě mírně porychlila. O výpočtu simulace nevím nic bližšího. Zřejmě jí před závodem simuloval tým Peugeotu. Loeb jel bez chyb a zbytečných parádiček, zkrátka efektivně jako stroj. Hodně záleží i na věcech jako je teplota, vlhkost vzduchu,… pro plnění motoru. A měl štětstí i na počasí, zkazilo se až po jeho jízdě…
Jinak klobouk dolů i před Tajimou a jeho GoPro elektro speciálem. To zrychlení je mazec! Ten čas je špičkový napříč třídami, jen zmiňovaný Loeb jej zastínil, že se o něm moc nemluví…
to prece neni mozne aby ten
to prece neni mozne aby ten francouz srazil rekord o minutu a pul 😀 dival jsem se na auto.cz a tam to maj taky, tak to asi bude spravne, ale nechce se mi tomu verit…
nebyla nejaka zmena v pravidlech?
Nebo prostě měl svůj den?
Nebo prostě měl svůj den? 🙂
Klidně to je možné, kdysi
Klidně to je možné, kdysi to byla jen neupravená šotolinová cesta. Dnes je tam prvotřídní asfalt odshora až dolů, zatáčky a rovinky rozšířené, co to jen šlo, některé zatáčky mají dokonce větší klopení apod. Tehdy šlo o prestiž a měření dovednosti konstruktérů a jezdců, v dnešní době jde jen o byznis a PR.
ja myslel ze asfaltova cesta
ja myslel ze asfaltova cesta prechazi do sotoliny nekde v prubehu trate…