Logistické společnosti masivně nakupují elektromobily

Jan Horčík - 07 Únor 2020

Doručovatelské společnosti se konečně probudily a zjistily, že elektromobily jim dokáží ušetřit pořádný balík. A tak je objednávají po tisících.auto elektromobil Arrival UPS

Arrival vyvíjel svou novou plně elektrickou dodávku od roku 2016 na míru právě požadavkům UPS.
foto: Arrival/UPS

Společnost UPS následuje automobilku Hyundai, která nedávno investovala do britské společnosti Arrival. Investiční odnož UPS Ventures taktéž investuje do Arrivalu a rovnou od ní objednává 10 000 elektromobilů.

Ty mají být v letech 2020-24 nasazeny v Británii, kontinentální Evropě i Severní Americe. Jde o zakázku v hodnotě stovek milionů eur na každý rok. Navíc má UPS opci na nákup dalších 10 000 těchto elektromobilů.

Jiná spediční firma, DPD, si sice aktuálně v Česku testuje elektromobily Renault, ale v Británii si objednala 300 elektromobilů Nissan e-NV200. 91 kusů těchto dodávek už provozuje, takže je jasné, že se osvědčily.

Britská královská pošta Royal Mail si objednala celkem 87 elektromobilů Mercedes-Benz eVito a Peugeot Partner Electric. Nasazeny budou v centrálním Londýně. Původně přitom elektrododávky Arrival měly být určeny také pro Royal Mail.

InsideEVs, tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

víte někdo jak je na tom problémová státní Česká Pošta s slibovanýma elektromobilama ??

2012
http://www.hybrid.cz/ceska-posta-rozvazi-zasilky-elektromobilem
2016
http://www.hybrid.cz/ceska-posta-zacina-vyuzivat-elektromobily
2017
http://www.hybrid.cz/ceska-posta-si-chce-pronajmout-60-elektromobilu
2018
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/posta-tendr-elektromobil-zajemce-vuz-na-elektrinu-postovni-vuz.A180323_150027_ekonomika_elka
2019
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/posta-bude-porizovat-elektromobily-po-vzoru-nemecka-40281258

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Když nebudou nucení nabíjet za 10kč/kW+ u stojanů, tak dobrý.

Samozřejmě budou mít i svoje stojany v garážích a svojí smluvní cenu. Bez toho by to ani nešlo.

---

hariprasad

Tím narážím na skvrnu na jinak hezké budoucnosti elektromobility...

Jinak četli jste, že jakýsi sdružen í pro vodík (Toy,Hondatd..) vydalo prohlášení, že vodík bude do ale pěti let stát 50% dnešní ceny? HaHa

Bohužel nepůjde jen o zdražování kvůli vysoké marži, ale časem i o zdanění. Ionity v Německu má 18,-Kč/kWh u vědomí toho, že někteří Němci mají tutéž cenu doma. Jsem dost zvědavý, jestli nějak zareaguje Německá administrativa.

---

hariprasad

Cena 0,79EUR/kWh plati jen pro prilezitostni nabijeni. Auta od Porsche, Audi, VW, DB maji cenu kolem 0,30-0,35 EUR/kWh. A jak to vypada, tu vysokou cenu zavedli kvuli Tesle, protoze na nabijeckach nabijely vetsinou Tesly a to se zakladatelum Ionity nelibi. Jsou to prave jmenovane automobilky. Takze ta cena je na vypuzeni a potrestani Tesla ridicu.

Jestli pak by na to nešel naroubovat nějaký paragraf o rovném přístupu ke službám, či zneužití postavení na trhu.
Tj. něco jako kdyby si automobilka otevřela restauraci a řekla, že ten kdo si koupí audi, tak může jíst za 100kč, a ten kdo nepředloží techničkách k audi, tak bude jíst za 200kč.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Je to tak trochu salamounsky udelane aby jim nikdo nemohl neco nekaleho dokazat. Auta od zakladatelskych automobilek dostanou nabijeci karty ktere je stavi do pozice ze jsou clenove a tim padem maji vyhodne ceny. Udajne je mozne pres Porsche zazadat pro jakekoliv jine EV takove clenstvi s mesicnim poplatkem ca. 20 EUR a pak to opravnuje nabijet za 0,33 EUR/kWh. Zda to je jen teoreticka moznost nebo ze tu kartu dostane i majitel Tesly to zatim neni overene.
Jinak na nemecky serverech to je horke tema. Jeden z mnoha clanku.
https://efahrer.chip.de/news/ladepreis-schock-bei-ionity-die-zwingende-logik-hinter-der-strompreis-erhoehung_101804

Obrázek uživatele Marek_

Tak do Tesla restaurace tě pro jistotu vůbec ani nepustí :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Rozdil je ten, ze Tesla sve Superchargery postavila za sve a Ionity cucala stedre dotace. Navic Tesla stavela SuC v dobe nejvetsi stvanice proti elektromobilite ze strany automobiloveho prumyslu a tak to je historicky dane, ze SuC jsou for Tesla only.

Obrázek uživatele Marek_

No a? Je vcelku jedno, jestli dostali dotace nebo ne. Je to jejich projekt (Ionity) a jejich volba jak s tím naloží. Pokud to není v rozporu s pravidly té dotace, je to OK. Stejně tak jako Tesla, jako vlastník svých SC, tam nikoho jiného nepustí.

---

Lexus GS 450h Premium

Asi tak.
Oni cucají dotace.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Souhlasím s tlakem na Teslu, aby uvolnili i svoje nabíječky na nabíjení ostatních aut.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

To by museli predelat vsechny SuC, protoze nemaji zarizeni na nejake cipy atd. Auta Tesla se autorizuji sami a to ostatni auta nedokazou. Nikdo nemuze pozadovat aby ten komfort nabijeni skoncil. To by bylo jako znarodneni/kradez.

To nemusí, to je v pořádku, pak budou nabíjet draho v síti rychlých nabíječek ostatních.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Koukam ze Teslu nemate moc rad a kde to jde, tak prejete vse nejhorsi. Asi jste nestastnik nestasny a nikomu neprejete. Nastesti takovy lide nic nerozhoduji a jen stekaji.

Já ji nepřeju vše nejhorší, obdivuji co Musk všechno dokázal i když nemám rád jeho kroky ve směru k Starlink. Tesla je typické US auto, se vším co tomu patří a neláká mě nijak ke koupi i když ta techologie je dobrá. Jen se nikdo nesmí divit, že když se uzavřela sama pro sebe, jako Apple a tak bude vždy lidí rozdělovat na dva tábory. Majitelé Tesly se ostatním posmívají, že nemají kde nabíjet, že mají auta, která nikam nedojdou, že neumí nic jako Tesla vyrobit atd., tak co čekáte, že budou dělat ti ostatní? Jen díky chování majitelů Tesla vznikli haters, ke kterým se nehlásím, to ale neznamená, že si budu každý den před Teslou rozbalovat kobereček a klanět se jí.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Jenže tady jde jen o to, že ionity čerpali na stavbu dotace a ne zrovna malé.
Kdyby si to ty automobilky postavili za svoje, kterých mimochodem mají dost, na to aby ty dotace nepotřebovali, tak by nikdo neřekl ani "píp".
Ale oni už před 10 lety odstali od německé vládý 1 mil. EUR na vývoj elektromobilů a baterií.
A teď od celé EU, tedy i mě i vás a všech ostatních, peníze shrábli a pak to takhle napálí.

A to je ten podvod. Je pak jedno, jestli to v pdomínkách dotace nijak nebylo ošetřené, je to prostě nemorální a podvodné jednání. A bohužel asi se to nedá nijak před zákonem dokázat, stále je to nemorální a podvod.

Prostě všechno se nedá popsat, napsat na všechno se vspomenout v podmínkách nedá a když ten daný subjekt chce zneužít dotace tak to udělá i kdyby ty podmínky byli na 1000 stran.

Princip je stejný, jako od jisté doby musí být v návodech u mikrovlny napsáno, že není určena k sušení zvířat apod. Toto je extrémní příklad, ale ilustruje aktuální stav s ionity.

Bohužel je to podvod, který se nedá napadnout.

Tesla se svými SC na to byla úplně jinak to se nedá vůbec srovnáat:
1. když začala stavět SC, tak na trhu nebylo prakticky nic, ani žádný standard nabíječek, ani standard konektorů, ani nebylo vidět co se prosadí a už vubec nebyly skoro žádné jiné nabíječky, proto musela vytvořit vlastní standar, vlastní nabíječky a za vlastní peníze.
2. v té době nebyly žádné dotace, ani podpory ze strany státu, svět teprve začínal s EV

3. na světě nebyly prakticky žádné jiné elektromobily, tak proč by dělala nabíječky pro něco co prakticky neexistovalo?

Kdyby Tesla začínala s nabíječkami dnes, myslím, že by už automaticky počítala s nabíjením i ostatních elektromobilů, protože už je jich na světě dost na to aby jim to přineslo užitek (zisk).

Situace SC vs. IONITY je naprosto rozdílná a nedá se vůbec srovnávat.

IONITY naproti tomu je výsledek konsorcia spalovacích automobilek jen aby pobrali nabízené dotace a měli něco čím by zavřeli ústa svým zákazníkům aby prodali "pár" EV aby měli na zaplacení pokut za vypouštění těch svých rakovinometů.

Dotace jsou špatná věc ve své podstatě, nicméně Tesla od začátku a záměrně stavěla SC jen pro sebe a tak, aby ani v budoucnu se nedaly jednoduše uvolnit nabíječky pro ostatní, byť za drahý peníz. Všechny automobilky na světě pobírají dotace, bezúročné půjčky, odpouští se jim daně apod. (psalo se zde o tom mnohokrát). Taky mohlo vzniknout konsorcium největších výrobců aut, které by vymyslelo jiný standard nabíjecích konektorů a postavilo nabíječky jen pro svá auta, ale to neudělali, postavili nabíječky pro všechny auta. To že pak majitelé Tesla zneužívala nabíjení za skoro zadarmo u polostátní ČEZ apod. nikomu nevadí, že se to platilo ze společných peněz státu? Vaše teorie, zdůrazňuji teorie, že záměrně chce někdo znemožnit Tesle nabíjení na Ionity, je nesmysl, jen si to chtějí nechat pořádně zaplatit, na rozdíl od ČEZ. Taky jsem neviděl, že se postavil hotel za dotace a pak měli poloviční ceny, ne, mají stejné ceny, jako ti co si to postavili za svoje a někdy jsou ještě dražší.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Vsechny Ionity maji Chademo? Pokud ne, mate trhlinu ve svem tvrzeni.

I kdyz mozna jsou dotace spatna vec, v nekterych pripadech neumime nic lepsiho - napr. dotovani hromadne dopravy.

Máte pravdu, starými asijskými auty se Ionity nezabývá. Dotace do soukr. sektoru se ve velkém rozkradou. Když už něco, tak odpuštění ze zakladu daně. Přímo dotace jen do sociálních služeb rozpočtovým organizacím.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Starymi asijskymi mate na mysli Leaf 40 (62) kWh?
Takze mne z toho plyne presne to, co rikaji ostatni. Evropske automobilky shrabli dotace, udelli si CCS standard a na nej udelali i rychlonabijecky, kterae maji pekelne drahe pro lidi, co v Evrope plati dane, ale nekoupi si auto od dotcenych automobilek. Je na tom Tesla aspon stejne spatne z moralniho hlediska?

Za kolik by byla jizdenka lokalnim vlakem / busem, MHD ve meste, kdyz by z nakupu autobusu a paliva stat odpustil DPH ale nedotoval by dopravu (ten lokalni bus vim z vlastni zkusenosti, kazdy rok schvaluji dotaci obce pro dorpavce, ktery jezdi 4x ve vsedni den do jednoho mesta a 4x do druheho).

Obrázek uživatele Marek_

Kia i Hyundai už mají taky CCS, ne? Chademo je na některých stojsnech. Nemá smysl to dávat všude, je to na ústupu, stejně to neumožňuje víc než 50 kW, nebo ano?

---

Lexus GS 450h Premium

Nový Leaf má už CCS, tedy pouze staré modely už dávno neprodávané mají Chademo.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Nový Leaf má AC nabíjení typ.2 a DC nabíjení stále CHAdeMO.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Máte pravdu, přísahal bych, že jsem viděl Leaf s CCS, to jsou teda amatéři v Nissanu. Naštěstí je počet nabíječek s Chademo a CCS zatím poměrně vyrovnaný, zvláště u nás.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Google rika neco jineho, Vy ten novy Leaf mate?

Otázka je kolik procent z dotací jde skutečně z daní lidí a kolik procent jsou jen natištené peníze, které se hrstmi rozhazuji bohatým, protrelejsim... Atd
Já doma neumím hospodařit dlouhodobě s minusem...
Všude mě pak vyhodí, nikdo mi žádné natisknute peníze nechce dát...

Kdyby se síť Ionity nestavěla s účastí dotací, máte pravdu.

Tesla celila nejhorsimu sikanovani ze strany automobilek, spalovacich fanatiku a jinych skupin. Tesla byla nucena vyvijet vse pod tlakem a vsichni kolem delali vse pro jeji likvidaci. Hordy stvacu dodnes nenavidi Teslu. Vsemozny experti tvrdili ze EV nejde uskutecnit. Tak co se divite ze Tesliste jsou alergicti na jakekoliv nepratelske postoje. Jak se do lesa vola ...

Samozřejmě to je business a lidé z automobilového průmyslu si mezi ze sebe jen tak někdo nepustí. Jen se nemůžete divit, že když Teslaři se chovají nadřazené, že ostatní jsou alergičtí na ně.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Nechápem odkiaľ máte to: " Majitelé Tesly se ostatním posmívají, že nemají kde nabíjet, že mají auta, která nikam nedojdou, že neumí nic jako Tesla vyrobit atd.. "
????
Ja nepoznám žiadneho, zdôrazňujem žiadneho majiteľa Tesly (a to ich poznám dosť), ktorý by sa správal, tak ako sa to tu snažíte prezentovať Vy. Práve naopak, veľa ich poznám takých, ktorí aj uvoľnia nabíjacie miesto ak treba alebo pomôžu iným spôsobom. Sám to tak robím. Netvrdím, že taký neexistuje, ale dávať všetkých do jedného vreca a tvrdiť že sú všetci takí, sa mi zdá fakt nefér !
Alebo súdite podľa seba?

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

A nejlepší budou asi Teslaci s founem.... :-)

Obrázek uživatele Marek_

No... já mám třeba v Německu tarif, kde mi vychází cena cca. 0,60 eur/kWh (15 KČ). A to jenom proto, že mám malou spotřebu, takže se mi do toho promítne dost výrazně fixní platba. Pokud bych tam trvale bydlel, tak by to bylo levnější. A kdo má EV, tak má sazbu nižší, podobně jako u nás v ČR.

Ale ano, cenu el. energie mají Němci vyšší než u nás, ale 18 KČ/kWh už se mi zdá přehnané.

---

Lexus GS 450h Premium

Co to je za tarif?
Běžná cena je cca 25 centů plus 10eur měsíčně za hodiny..

Např klickenergie.de

Obrázek uživatele Marek_

Je to od EnBW, ale spotřebu mám jenom kolem 400 kWh ročně. Fixní platba těch 10 eur a pak 25 centů za kWh plus DPH, takže za rok to bylo komplet 240 eur.

Přesná čísla bych musel vyčíst z faktury, se mi teď nechce hledat :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Díky za info...
25centiku je v Německu slušná cena
Fixní platba 10eur je pro Helmuty zanedbatelná... Navíc často nižší než v čezku platba za jistič...

Ty vase vypocty jsou teda nesmyslne. Vy argumentujete s cenou 0,60 EUR/kWh ze se EV nevyplati. A pri tom kdyz by se EV nabijelo, platil byste efektivne jen 0,25EUR/kWh. Ze platite pevny poplatek za hodiny/jistic nema s porizenim EV nic spolecneho. Kdyz chcete bydlet, tak ten poplatek zaplatite nezavisle na vlastnictvi EV. To je jako byste argumentoval u telefonniho tarifu s neomezenym telefonovanim, ze si nemuzete zavolat, protoze by jeden hovor stal cely mesicni pausal a proto netelefonujete. Pritom byste za vsechny hovory uz nic neplatil. Ach jo, takove vase premysleni je fakt podivuhodne.

Obrázek uživatele Marek_

Prosím? Reagoval jsem na toto:

"Ionity v Německu má 18,-Kč/kWh u vědomí toho, že někteří Němci mají tutéž cenu doma."

A právě jsem psal, že ta cena 18 za kWh je vysoká. A to i při nízké spotřebě a započíta se fixní platby. Takže většina lidí má tu celkovou cenu za kWh nižší.

Vůbec jsem nepsal níc o tom jak se EV vyplatí nebo ne. To ať si každý zváží sám. Každopádně to vůbec nebylo předmětem mého příspěvků.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

to docela brzo, měl jim to nakázat zákon dávno

https://www.youtube.com/watch?v=F2jGNz6o11U&feature=emb_title

of: Minulý týden bylo ve sněhu 268 milionů metrů krychlových vody. Loni tu byly na začátku února 3,5 miliardy

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/hydrolog-podzemni-vody-neni-z-ceho-brat-40312196

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Není nic lepšího když se EV prosadí cenou....
Na peníze slyší každý...
Za čas se probudí i taxikáři...
Státní úřady by to měly dostat povinně, ti určitě do Chorvatska jezdit nepotřebují...
A hezky všichni citiga...

To Citigo - nebylo by to za trest?

---

hariprasad

Obrázek uživatele Radovan

Za odměnu. Právě ho testuji. Ale byrokrad má hezky šlapat pěšky a jezdit MHD, pak by MHD fungovala a chodníky by byly bez děr. O politrucích a posrancích to platí stonásobně.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

byrokrad !! to je ale skvělý nový slovo do slovníku! :) díkas máte na ně talent ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Radovan

Mně se taky líbí, přesně vystihuje většinu státní správy a samosprávy v ČR. Tedy byrokracie jako prase v kombinaci s korupcí a nehospodárným nakládáním s veřejnými prostředky.
Jinak mohu dodat i posrance a všeobecně politruky. Protože to také přesně vystihuje jejich nečinnost a činnost.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Je to alespoň o trochu lepší než e-Golf, nebo pořád to samé?

---

hariprasad

Obrázek uživatele Radovan

Beru ho v kategorii malých aut, tedy na úrovni Fiatu 500e nebo trojčat iMiev/Zero/Ion a tady - až na rychlost rychlonabíjení a přední náhon, prostě prokluzuje při rozjezdech do zatáčky i ostrých na rovince - spokojenost. Jinak prostě předělávka s anachronismy jako třeba jsou analogové nepřesné ukazatele všeho.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Co je na E-Golfu tak špatného? V testech čtu většinou chválu a i prodeje v Evropě jsou slušné na to že to není čistokrevné EV.

---

Lexus GS 450h Premium

E-Golf asi není vysloveně špatný, jen jde o předělávku. Dalo by se říci, že jde o nultou generaci BEV. Začal se vyrábět v roce 2015, upgrade v roce 2017.

---

hariprasad


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol