Outlander Plug-in hybrid slaví úspěchPRODEJ
Outlander Plug-in hybrid slaví úspěch
Semper Vivus - hybrid z roku 1900HISTORIE
Semper Vivus - hybrid z roku 1900
Rychlejší Model S díky updatu softwaruTESLA
Rychlejší Model S díky updatu softwaru
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7AUTO
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7

Česká pošta začíná využívat elektromobily

redakce - 12 Leden 2016

Česká pošta se zapojila do projektu Elektromobilita Skupiny ČEZ. Dva elektromobily bude státní podnik testovat po dobu šesti měsíců. Určeny budou zejména pro doručování balíků a listovních zásilek.auto česká pošta elektromobily ČEZ nabíjecí stanice

Elektromobil Nissan e-NV200 zapůjčený ČEZ pro České poště u nabíjecí stanice
foto: ČEZ

Od manažera útvaru čistých technologií ČEZ Tomáše Chmelíka převzal klíče od obou vozů Aleš Pospíšil, ředitel divize správy majetku České pošty.

Zajímavé posily pro jarní a letní sezónu hlásí flotila vozů České pošty. Při doručování zásilek by měly terénním pracovníkům sloužit nové dodávkové typy elektromobilů - Nissan eNV200 a Peugeot Partner Electric. Projekt Elektromobilita Skupiny je poštovní společnosti zapůjčí na šestiměsíční testování.

„Česká pošta má jeden z největších firemních vozových parků v České republice. Jejich provoz představuje značnou nákladovou položku v rozpočtu Pošty. Proto hledáme alternativy, které by byly z hlediska provozu levnější. Elektromobily jsou jednou z možností, jak snížit náklady na doručování našim zákazníkům. I proto jsme se zapojili do testování dvou automobilů v rámci programu společnosti ČEZ,“ řekl při předávání vozů Aleš Pospíšil, ředitel divize správy majetku České pošty.

„Jsme rádi, že elektromobily vyzkouší právě celostátně působící Česká pošta. Ve využívání a propagaci elektromobility tak jde příkladem dalším subjektům z oblasti infrastrukturních služeb, které patří mezi typické uživatele této formy čisté dopravy,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čistých technologií ČEZ.

Nissan eNV200 je elektromobil se synchronním elektromotorem o výkonu 80 kW a spotřebou 16,5 kWh/100 km, který se může pochlubit objemem nákladního prostoru 3,1 m3 (ve verzi van 4,2 m3), dojezdem 170 km a zrychlením z 0 na 100 km/h za 14 vteřin.

Peugeot Partner Electric disponuje při pohotovostní hmotnosti 1715 kg dojezdem zhruba 140 km, průměrnou spotřebou 16,2 kWh/100 km a rychlostí do 115 km/h. Samozřejmostí u obou typů je jízda v tzv. ECO módu vhodném zejména pro provoz v městské aglomeraci.

V celé České republice v současnosti jezdí zhruba 900 elektromobilů, poslední tři čtvrtletí však signalizují rozvoj celého odvětví. Necelá čtyřicítka aut na elektrický pohon tvoří vozový park projektu Elektromobilita ČEZ nebo jeho partnerů.

Do konce letošního roku odhady počítají s prolomením hranice 1500 elektromobilů na českých silnicích. Elektromobily tak v ČR přestávají být atrakcí z kategorie technických zajímavostí a stávají se běžnou součástí zejména městského provozu.

tisková zpráva
 

Když vezmu, kolik balíků mi kdy pošta doručila, co jsem byl celý den na dané adrese, tak bych řekl, že by stačilo výběrové řízení s požadavky: Elektromobil s dojezdem 0 km a objemem nákladního prostoru 0,0 m3.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano, milí přátelé...
česká pošta začíná vynalézat ruchadlo, protože všude okolo jich spousta funguje ke spokojenosti pošt jiných států, tak jsme se rozhodli že ho také vynalezneme ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nemyslím, že pošta cokoliv vymýšlí, jde jen o to, najít cestu, jak elektroauta nasadit do provozu a to není tak jednoduché, protože je potřeba vyhovět procesům, které tam při pořizování a provozu jsou nastavené - i když jsou třeba konkrétní lidi přesvědčeni o tom,že to je dobrý nápad, neznamená to, že to lze jednoduše provést, věci se musí soutěžit, nějak vyhodnotit atd. nikdo nechce udělat rozhodnutí, za který pak půjde sedět
snad k tomu přistoupí nezaujatě a konstruktivně a vyzkouší si, že jim auto vyhovuje jak technicky (dojezdem, velikostí), tak i ekonomicky (tj. že provozní úspora pokryje vyšší pořizovací náklady) - pak podle mě nic nebrání tomu, aby si auta pořídili ve větším počtu... resp.jistě to bude mít řadu odpůrců z mnoha důvodu včetně šmelení s benzínem, ale ten, kdo odpovídá za fleet, má silné argumenty touto cestou jít a rozhodnutí pořídit auta obhájit - to je to, co potřebují a k čemu by jim testování mělo pomoct...

Obrázek uživatele Radovan

Mně neskutečně u našeho státu a jím řízených věcí, včetně polostátních firem, vytáčí ty třetí cesty. Cokoliv, co ve světě dlouhá léta funguje, se tady roubuje buď zcela nesmyslně, nebo násobně dráže nebo tak, aby se na tom nakradlo.
Když se podívám na české policejní vozy, tak donedávna šlo jen o plech pod motor, rám před čumák a blikačku. Plus vysílačka dovnitř. Jediná změna oproti sériovému vozu. Pořádný policejní vůz, protože dotažený až z USA, měla jen městská policie malého městečka. A tak je to se vším.
Česká pošta už pár let používá elektrokola, jenže když porovnáte kolo zaměstnance německé či holandské pošty s tím, co máme u nás, tak jde fakticky o běžný Agogs City Line. Jen minimální úpravy pro poštovní použití typu košů, brašen, vyvážení kola, oboustranného robustního stojanu, který naložené kolo udrží ve vzpřímené poloze atd.. Modlím se, aby to s elektromobily ve službách pošty nedopadlo podobně. Ostatně stačí porovnat speciální rozvážkové spalovací vozy UPS v ČR s tím, s čím jezdí Česká pošta. Opět nebe a dudy.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Pane Honzo,
obrovský dík za naprosto úžasné odkazy.
Na to by se měl podívat každý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bylo taky dost!! Ještě aby STÁTNÍ FIRMA platila za pohonnou energii SOUKROMÝ KAMARÁDŠOFTY kdyz může 3x levněji od STÁTNÍ FIRMY ČEZ

Tyhle nápady se mi hodně líbí. Myslím, že existuje řada firem a obecně odvětví, které mohou bez jakýkoliv problémů využívat elektromobily...

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

celkem zajímavý objem zavazadlového prostoru u dodávky e-NV200 - celých 260L ??

Trošku si zavěštím.
Závěr testování po 1/2 roce: EV má nízké provozní náklady a malý dojezd proti spalovacím motorům. Navíc v ČR chybí všude použitelná nabíjecí infrastruktura.. :)

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Tipuji totéž. Zapláčou nad špatným dojezdem a nakoupí levné smraďochy od Folksvágnu (po dýzlgejt) za hubičku.:-) Reklama muší bejt....

---

hariprasad

Obrázek uživatele ePavel

Já bych tipnul, že zjistí, že 100km denně při popojíždění po městské části nemají šanci najet a že byl fakt nesmysl smrdět po městě s dízlem s městskou spotřebou 20L/100.

---

Najeto 134.000 el. km. 18 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

tohle bych netipoval - je to moc logické

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nešťastný překlep, omlouváme se, napraveno.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele ePavel

260L asi ne, když se tam vleze paleta....

---

Najeto 134.000 el. km. 18 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabely-pro-elektromobily~c144.html

vejdou se tam 2 palety. Narážím na šotka v článku....

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No konečně to byla doba ... Německá pošta tak učinila už v roce 1998

hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a koupila je v 2013

hybrid.cz/streetscooter-elektricka-dodavka-pro-nemeckou-postu

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články